Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67129 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
[Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Gepost op: 27-03-2020, 16:35:40 »
Officiële website: https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen



he BossHoss moderieren
Sat.1 holt Realityshow "The Mole" zurück ins Fernsehen
 

Gerade ist "Promis unter Palmen" gestartet, da kündigt Sat.1 für Mitte Mai Reality-Nachschub für den Mittwochabend an: Der Sender hat eine Neuauflage von "The Mole" schon fertig abgedreht. Beim Reality-Wettkampf mit Twist soll das Publikum miträtseln.
von Thomas Lückerath
26.03.2020 - 20:00 Uhr

Ein TV-Comeback nach fast zwanzig Jahren: Sat.1 zeigt ab Mai eine Neuauflage von "The Mole", einer Show die sich schon einmal zu Beginn des Reality-TV-Booms ab dem Jahr 2000 international verkaufte und nach einiger Pause in den vergangenen Jahren ein Revival in mehreren TV-Märkten erlebte. Die Maulwurf-Suche läuft bei Sat.1 unter dem Titel "The Mole - Wem kannst Du trauen?" und startet am Mittwoch, 6. Mai, um 20.15 Uhr.

In der neuen Realityshow, produziert von der Kölner Fabiola GmbH, kämpfen zehn Kandidaten in Challenges quer durch Argentinien um bis zu 100.000 Euro. Je besser sie als Team kooperieren, desto größer fällt der Gewinn aus. Aber einer von ihnen sabotiert die Gruppe im Verborgenen nach Kräften. Doch Kandidaten und Publikum müssen rätseln, wer nun ein falsches Spiel spielt. Wer ist also der titelgebende Maulwurf?

Moderiert wird die Sendung überraschenderweise von TheBossHoss. Von einer Grenzerfahrung spricht Alec Völkel: "Die Zuschauer können sich auf etwas gefasst machen: Das wird ein heftiges Psychospiel!“ Und Sascha Vollmer erklärt: "Das ist der Hammer, wie Menschen sich verstellen können. Wir wussten selbst nicht, wem wir da noch vertrauen sollen! Macht euch auf krasse Überraschungen gefasst!"

In Deutschland lief "Der Maulwurf - die Abenteuershow" im Jahr 2000 und 2001 mit zwei Staffeln beim Sat.1-Schwestersender ProSieben. Die erste Staffel moderierte damals - auch eine interessante Wahl - Michael Stich. Staffel zwei dann Steven Gätjen. Sat.1-Geschäftsführer Kaspar Pflüger setzt mit der Neuauflage auf die Hoffnung, dass das Prinzip des Miträtselns wie schon bei "The Masked Singer" ein Träger des Erfolges der Sendung sein kann.

"Das große Rätseln um den fiesen Doppelagenten, die Cowboys als Moderations-Couple, dazu spektakuläre Challenges vor der atemberaubenden Kulisse Argentiniens – das alles macht die Neuauflage von 'The Mole' zu einer außergewöhnlichen Abenteuershow mit jeder Menge Nervenkitzel! Da kommen auch unsere Zuschauer zum Zuge: Sie können von zuhause aus mitfiebern, selbst Hinweise sammeln und so Stück für Stück der wahren Identität des Verräters immer näher kommen", so Pflüger.

https://www.dwdl.de/nachrichten/76934/sat1_holt_realityshow_the_mole_zurueck_ins_fernsehen/
« Laatst bewerkt op: 4-05-2020, 18:14:07 door Heinz »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #1 Gepost op: 27-03-2020, 17:29:29 »
Argentinie, bekend gebied, benieuwd of we iets herkenbaars uit ofwel WIDM ofwel De Mol krijgen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #2 Gepost op: 27-03-2020, 17:45:09 »
Met een beetje mazzel zien we een aantal mooie opdrachten en twists terugkomen ja ::jaja::

Hoe dan ook een wel heel welkome manier om mijn Duits weer wat bij te spijkeren  ::bravo::
...óf niet!

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #3 Gepost op: 27-03-2020, 17:49:27 »
Heel nice, weer een seizoen om te volgen! Weten jullie ook hoe we deze in Nederland kunnen gaan volgen? (liefst met NL ondertiteling)
Ben jij de mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #4 Gepost op: 27-03-2020, 17:55:02 »
Oh leuk!!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #5 Gepost op: 27-03-2020, 18:33:43 »
Tof!! Ik ben benieuwd :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2020, 18:38:48 »
hoop dat er engelse of nederlandse ondertiteling bij zit want mn duits is niet allerbest ::rofl::
maar ziet er tof uit!
chipsverslaafde <3

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2020, 21:08:26 »
hoop dat er engelse of nederlandse ondertiteling bij zit want mn duits is niet allerbest ::rofl::
maar ziet er tof uit!
Een aantal jaar geleden hebben we hier de Franse Mol gekeken zonder ondertiteling. Was uiteindelijk nog best goed te volgen ::jaja:: Zolang je het idee van de opdracht begrijpt valt er altijd wel wat te speuren ::vergroot::
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #8 Gepost op: 28-03-2020, 12:32:25 »
Toll! Maar Sat 1 kan ik niet kijken. Hoe doe jullie dat? Downloads?  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #9 Gepost op: 28-03-2020, 14:53:58 »
Ik ben erg benieuwd. Het zal me niet verbazen als we veel gelijkenissen zien met België. Maar is niet erg, een andere groep kandidaten en een nieuwe mol maken het spel altijd leuk.

Ik heb al wel begrepen dat de presentatoren ook niet wisten wie de mol was.

Soms is bij KPN en Ziggo sat.1 te volgen. Ook is het erg makkelijk online te volgen via sites als Zattoo.de 1e maand gratis, daarna rond de €10 p.m. Mogelijk moet je voor de eerste keer je VPN aanzetten, maar daarna kan je alles vanuit heel Europa live kijken. En terugkijken.

Ik ga mijn best doen om downloads te maken. In het ergste geval wordt dit een schermopname.

Mocht er niemand zijn die een vertaling kan maken, wil ik ook best een poging wagen. Maar daar gaat wel erg veel tijd in zitten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #10 Gepost op: 28-03-2020, 14:55:21 »
Via KPN kun je ook voor 4 euro p.m. extra Duitse zenders ontvangen heb ik net ontdekt. Ook weer elke maand uit te zetten. Dus ik denk dat ik dat tijdelijk ga doen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #11 Gepost op: 28-03-2020, 15:02:41 »
Mogelijk werkt het ook als je VPN hebt via de sat.1 app, die gratis te downloaden is. Moet je wel via apk bestand doen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #12 Gepost op: 10-04-2020, 12:41:39 »
Off-topic vraag (maar wel een leuke manier om dit topic alvast wat lezen in te blazen ::hypocriet::): Kennen jullie nog leuke Duitse tv-programma's of series? Ik zou graag mijn Duitse luistervaardigheden willen opschroeven zo vlak voor de nieuwe serie ::jaja:: Zelf kijk ik bijvoorbeeld graag naar Wer wird Miljonär? als ik het voorbij zie komen. (Bankgiro Miljonairs maar dan met de moeilijkheidsgraad dat je eerst de vraag moet begrijpen ;D)
...óf niet!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #13 Gepost op: 10-04-2020, 12:54:25 »
Dark op Netflix!!!

Voor de rest schiet me alleen Sissi te binnen hahaha

Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2020, 15:54:08 »
Dark op Netflix!!!
Zeker aanrader.
Anders "Nailed it! Germany" ::rofl::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2020, 18:08:21 »

...
https://www.dwdl.de/nachrichten/76934/sat1_holt_realityshow_the_mole_zurueck_ins_fernsehen/

Hallo liebe Maulwurfsfreunde!

Ich habe die erste Nachricht von Heinz in diesem Topic ins Niederländische übersetzt.

(doe ik tenminste weer eens iets met mijn VWO-Duits, want Google Translate doet niet alles goed  :))

Hi! BossHoss presenteren:

Sat.1 brengt realityshow "The Mole" terug op TV
 
Nog maar net is "Promis unter Palmen" begonnen toen Sat.1 vanaf medio mei een reality-extraatje aankodindigde voor de woensdagavond: de omroeporganisatie heeft al een nieuwe serie van "The Mole" gedraaid. In deze realitywedstrijd met "twist" kan het publiek meepuzzelen.
(van Thomas Lückerath
26-03-2020-20:00 uur)

Een TV-comeback na bijna twintig jaar: vanaf mei zendt Sat.1 een nieuwe serie van "The Mole" uit, een show die al eens (aan het begin van de reality-tv boom) internationaal verkocht werd vanaf het jaar 2000, en na een pauze in de afgelopen jaren een opleving kent in verschillende TV-markten. Het zoeken naar De Mol loopt bij Sat.1 onder de titel "The Mole - Who can you trust?" en begint op woensdag 6 mei om 20:15 uur.

In de nieuwe realityshow, geproduceerd door Fabiola GmbH uit Keulen, strijden tien kandidaten in opdrachten dwars door Argentinië om maximaal 100.000 euro. Hoe beter ze samenwerken als een team, hoe groter de winst. Maar een van hen saboteert in het geheim de groep. De kandidaten en het publiek moeten al puzzelend uitvinden wie het spel saboteert. Dus: Wie is de Mol (Maulwurf)?

De show wordt verrassend gepresenteerd door TheBossHoss. Alec Völkel spreekt van een grensverleggende ervaring: 'De kijkers kunnen zich ergens op verheugen: het wordt een heftig psychologisch spel!' En Sascha Vollmer legt uit: 'Het is geweldig hoe mensen kunnen doen alsof. We wisten niet wie we konden vertrouwen! Wees voorbereid op grote verrassingen! "

In Duitsland draaide "The Mole - The Adventure Show" in de jaren 2000 en 2001 gedurende twee seizoenen op ProSieben (zusterzender van Sat.1). Het eerste seizoen werd gepresenteerd door - ook een interessante keuze - Michael Stich. Seizoen twee door Steven Gätjen. Met de nieuwe editie hoopt directeur Kaspar Pflüger van Sat.1 dat het principe van puzzelen, net als bij "The Masked Singer", een "voertuig" kan zijn voor het succes van het programma.

"Het grote raadsel omtrent de listige 'saboteur', de 'cowboys' als presentatieduo, plus spectaculaire uitdagingen in het adembenemende decor van Argentinië - maakt de nieuwe serie van 'The Mole' tot een buitengewone avonturenshow met veel spanning!
En daar komen onze TV-kijkers bij: U kunt thuis meedelen in de opwinding, zelf aanwijzingen verzamelen en zo geleidelijk dichter bij de ware identiteit van de verrader komen ", aldus Pflüger.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2020, 18:50:13 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2020, 18:15:34 »
Ik vond zelf 'Denn sie wissen nicht, was passiert' ook erg leuk. Liveshow van 4 uur (met een uur uitloop), waarbij er diverse mini-games worden gespeeld. Ook de presentatoren weten niet wat er gaat gebeuren. Elke week is weer anders. Sterker nog, vooraf weten ze niet eens wie het gaat presenteren en wie de spellen gaan spelen.

Maar ik weet niet of dit nog ergens is terug te zien. En het duurt wel erg lang.

'Wer weiß denn sowas?' vind ik ook erg goed. Of 'Der Quiz-champion'

The masked singer is helaas gecancelled.
Volgens mij is momenteel ook the voice kids bezig (met The Boshoss??)

En muziek luisteren werkt ook erg goed.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2020, 23:03:40 »
Via KPN kun je ook voor 4 euro p.m. extra Duitse zenders ontvangen heb ik net ontdekt. Ook weer elke maand uit te zetten. Dus ik denk dat ik dat tijdelijk ga doen.

Ik heb zojuist via XS4ALL (tv netwerk is KPN) voor € 2,50 p.m. het extra Duitse pakket besteld incl. Sat.1 dus.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2020, 23:57:11 »
Ik heb zojuist via XS4ALL (tv netwerk is KPN) voor € 2,50 p.m. het extra Duitse pakket besteld incl. Sat.1 dus.

Kun je de afleveringen ook opnemen en beschikbaar stellen? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #19 Gepost op: 11-04-2020, 10:16:08 »
« Laatst bewerkt op: 11-04-2020, 10:32:28 door Heinz »