Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67544 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #600 Gepost op: 28-06-2020, 15:04:22 »
Yves is afgelopen donderdag vader geworden!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #601 Gepost op: 28-06-2020, 15:57:11 »
Je moet ook gewoon echt veel geluk hebben in aflevering 1. Al deed ze alles goed, was ze nog verdacht.
Als productie zou je met wat ervaring misschien beter weten wie niet snel verdacht wordt. Maar ik betwijfel het ook zeer of er een vervolg gaat komen.

Ik denk dat de verdenkingen richting Colleen vanaf het begin toch vooral met de keuze van posities in de opdrachten te maken had en minder met geluk hebben.

Ze koos ervoor om niet uit het graf te komen zodat de eerste 1500 plus de 1500 van Wolfgang alvast niet in het spel zouden komen.  Toen na deze eerste opdracht Jessie en Samara in het hotel bespraken wie er verdacht waren zei Jessy meteen dat degenen die niet uit het graf kwamen verdacht waren. Vervolgens viel Colleen bij de anderen op omdat ze bij de 2e opdracht zichzelf snel aanmeldde voor het beschrijven van de bankroetlama's. Bij de Vlaamse mol bleven  de mollen   in  deze beide opdrachten nog in de luwte. Martin vroeg zich op de boot al af of de tranen van Colleen misschien krokodillentranen waren.

De volgende opdracht was de jacht op Yves en hier zat ze opnieuw in een molse positie en koos voor jokers ipv geld. De rest van de groep was hier behoorlijk pissig over, er is veel over nagepraat en ook hier vestigde ze de aandacht op zichzelf.

Dan zitten we nog maar in aflevering 2, nadat ze bij het hangen aan de brug al het minst werd vertrouwd werd haar naam ook vóór de fitnessoefening  in aflevering 3 het meest genoemd.

Het kan inderdaad gebrek aan ervaring zijn. Wellicht zijn de keuzes van posities in overleg met de productie  gemaakt.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #602 Gepost op: 28-06-2020, 19:14:43 »
Zou de mol ter voorbereiding nog series uit andere landen hebben gekeken? Het lijkt er niet echt op.
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #603 Gepost op: 29-06-2020, 08:51:14 »
Zou de mol ter voorbereiding nog series uit andere landen hebben gekeken? Het lijkt er niet echt op.

Ik lees nu net dat de mol überhaupt niet voorbereid was. Ook had ze vaak geen voorkennis van de opdrachten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #604 Gepost op: 29-06-2020, 18:01:19 »
Ik lees nu net dat de mol überhaupt niet voorbereid was. Ook had ze vaak geen voorkennis van de opdrachten.

Dat is wel heel erg dan. Jammer, echt een gemiste kans!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #605 Gepost op: 29-06-2020, 20:18:56 »
Het is wel in tegenspraak met de geheime sprachnachrichten:
Bericht 2 ( 1 en 2 zijn nog vóór afl. 1)
Ich weiss welche challenges uns in Argentinien erwarten. Gegenüber mein mitspielern darf ich mir das aber nicht anmerken lassen.

In bericht 3 vertelt de mol dat hij/zij vóór de eerste opdracht de kandidaten aan de hand van de castingvideo's heeft geanalyseerd en zo de 2 tallen heeft samengesteld voor de graven om zo weinig mogelijk geld te verdienen.

De Vlaamse mol heeft dat ook op deze manier gedaan.


Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #606 Gepost op: 29-06-2020, 20:22:55 »
Ze had uiteraard wel wat voorkennis, maar het scheen echt minimaal te zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #607 Gepost op: 6-07-2020, 10:10:30 »
Gisteren de laatste 2 afleveringen ingehaald. Haha ineens de topverdachte van het hele forum eruit (incl die van mij)!
Ik was al wel aan het twijfelen, want Aaron deed best veel dingen goed de laatste afleveringen. Waren we verblind door de Belgische reeks die ook in Argentinië plaats vond en wie daar toen de Mol was? Aaron had nota bene dezelfde positie bij die metro opdracht en dezelfde uitkomst.

Mol rood scherm heb ik al eerder gezien in een andere reeks. Vond het toen ook een beetje stom. Want De Mol kan niet afvallen. Het is al eens eerder gebleken dat een Mol niet alle details weet over de vragen in de vragenlijst, want hij/zij moet toch niet opletten. Dus het feit dat een Mol zichzelf kan "laten afvallen" in een vragenlijst, zou eigenlijk ook moeten betekenen dat als ze bvb nog met 4 zijn en iedereen zit op de juiste Mol en weet er alle details over en de echte Mol heeft net 1 vraag minder juist dan al de rest, dat de Mol dan ook effectief naar huis zou moeten. En dat zal niet gebeuren. Dus het zich "laten afvallen" is ook nep uiteraard. En dat is een beetje stom.

Ik vond het wel een leuke reeks om te volgen, maar sommige afleveringen waren een uur en een kwartier, beetje te lang. En inderdaad zoals eerder vermeld te veel twists. Het Duitse publiek weet amper hoe een gewone eliminatie werkt. Door er 1 of 2 twists in te steken is het nog spannend, maar nu was er gewoon elke keer iets. Moeilijk om dat met een nieuw seizoen nog te evenaren, want mensen verwachten steeds meer elk seizoen qua twist of spanning.
Maar aan de kijkcijfers te zien zal er ook geen nieuw seizoen komen...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #608 Gepost op: 8-07-2020, 00:06:29 »
Soms is het ondertitelen wat frustrerend. Vooral de oneindige terugblikken. Deze sla ik dan ook over in aflevering 8. Maar ook Aaron die veel praat en veel expressie gebruikt of Sascha die onverstaanbaar is.

Maar ik ben nu aangekomen bij het Museum of Mole Arts. Alle bullshit die Martin vertelt is echt te geniaal voor woorden. En hoe de anderen hier uiteindelijk in meegaan. Ik vermaak me weer helemaal. Eigenlijk een simpele en saaie opdracht, maar ik lig helemaal dubbel.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #609 Gepost op: 13-07-2020, 10:14:38 »
Ik heb net pas de kans gehad om de laatste aflevering terug te kijken. Op zich was het een mooie serie met mooie opdrachten, maar toch zijn er voor mijn gevoel heel veel kansen gemist (vooral door de productie). Ze hebben zeven (!) weken opgenomen, zoals iemand hier eerder al schreef wat hebben ze in al die tijd gedaan? Zeven weken is echt bizar lang, als je weet dat een gemiddelde Nederlandse / Belgische serie in de helft van de tijd wordt opgenomen.

De productie heeft echt gekke beslissingen genomen:
- de mol een rood scherm laten krijgen (dat was niet nodig geweest, en als je een twist doet moet hij wel echt zijn)
- in de finale nog een molboekje afpakken
- met simpele spelletjes bizar hoge bedragen uitdelen, zeker naar het einde van de serie toe werd er gesmeten met duizendjes alsof het niets was

Ik vond de groep leuk, de spellen goed (veel copypaste uit de Belgische serie, maar ook wat eigen opdrachten) en de serie een fijne sfeer hebben. BossHoss en hun muziek gaf de serie echt wat extra's, net als de vormgeving waar duidelijk veel aandacht aan is besteed. Ik zie zeker mogelijkheden voor een tweede seizoen!

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #610 Gepost op: 14-07-2020, 10:05:46 »
Eens met joligmolletje.

De montage had strakker gemogen. Moet toch in een uur kunnen. Geen wonder dat je kijkcijfers verliest. Menigeen zal ik slaap zijn gevallen. En dan toch essentiële informatie weglaten zoals wie welke vraag goed beantwoord.

Colleen als mol wilde ik lange tijd niet aan. Ze was meteen ieders hoofdverdachte en het lag veel te voor de hand dat ze een psychologe zouden kiezen. Ze heeft het echt slecht gespeeld door zo verdacht te worden. In opdrachten schitterde ze in afwezigheid en geen spectaculaire molacties.

Het leunde te veel op de Vlaamse mol. De opdrachten en twists die ze zelf bedacht hadden waren slecht. Er werd onnodig veel geld verdeeld.

Colleen bij de eliminatie van Aaron was echt overduidelijk. Zo van ‘Iedereen weet nu toch al dat ik de mol ben, ik zwijg gewoon 5000 euro uit de pot.’

Jammer dat er geen reünieaflevering was. Wellicht is dit besluit genomen vanwege corona en met de lage cijfers was het het geld ook niet waard.

Dat de mol een rood scherm kreeg vond ik niet erg. Ik snap niet waarom mensen hier altijd roepen dat dat niet kan. Zolang de mol niet naar huis hoeft, kan het. Het was een schijnvertoning absoluut. Juist omdat Martin en Yves mochten meekijken leek het me duidelijk dat het doel hier was om hen op het verkeerde been te zetten.  Er was met dit spel ook geen geld te verdienen, waardoor het Duidelijk een showtje was.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #611 Gepost op: 15-07-2020, 21:47:56 »
Vandaag deze serie afgekeken en ben het met de meeste berichren eens.

Moet nog wel even zeggen dat ik twijfels had over de duo-presentatie, maar ik vond BossHoss echt leuk. Af en toe een liedje tussendoor en leuke scènes. Ze mogen bij de volgende serie (als die er komt) zeker blijven!
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #612 Gepost op: 9-08-2020, 00:41:19 »
Af en toe schiet ik spontaan weer eens in de lach als ik terugdenk aan hoever ik er naast zat.
En woorden als ganz ehrlich... , hässlich en oder ist das Taktik? blijven ook nog wel eens in mijn hoofd. Ook kom ik niet af van Stille Wasser sind Yves en wäre, wäre, Fahrradkette.

Maar Aaron blijft voor mij de mol.  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #613 Gepost op: 7-11-2020, 21:13:54 »
Om nog aan bovenstaande toe te voegen: Ik zag vandaag een fles Cabernet Souvignon. En ik steeds denken 'Das ist doch 'ne Weißwein?'  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Whoppie

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #614 Gepost op: 7-07-2021, 14:08:54 »
Ik kwam een podcast tegen met een terugblik op The Mole, een jaar later. Met een aantal kandidaten. Heb 'em zelf niet beluisterd (duurt wat te lang voor mijn slechte duitsniveau) maar de vraag of er nog een nieuw seizoen komt zou ook langskomen volgens de beschrijving.

https://open.spotify.com/episode/4BfEqasBz5HtbKLPbFNE2R?si=OUyGGQP4StO9KnqMZp6JRA&dl_branch=1&nd=1

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #615 Gepost op: 12-07-2021, 22:38:33 »
Heb de podcast wel geluisterd,  maar weinig interessants.  Ze praten met een aantal kandidaten hoe het ze gegaan is, wat ze nog willen doen voor de tv.   
Drie kandidaten zijn totaal niet aan het woord gekomen, die waren denk ik niet bereid voor commentaar , Aaron, Paula en colleen.

Volgens de moderatoren van de podcast is er wel sprake geweest voor een nieuwe serie,maar is dat door covid niet doorgegaan. 
Wat ik merk aan de podcast is dat de deelnemers allemaal erg actief op social media zijn na de serie( misschien ook wel daarvoor) en open staan voor meer tv werk.