Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67638 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #560 Gepost op: 23-06-2020, 22:44:00 »
In aflevering 1 werd ook gezegd dat de Mol niet naar huis gaat "omdat die natuurlijk alle antwoorden weet". Daar lieten ze dus eigenlijk al de optie open dat de Mol ook de test het slechtst kan maken als 'ie wil. (Net zoals ze de optie van 2 afvallers openlieten door telkens expliciet te noemen dat de rest door was, behalve de laatste keer.)
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #561 Gepost op: 24-06-2020, 00:06:55 »
Ik zou het echt heel raar vinden als de productie zo'n fake-spelletje (haha Jessi jij kunt toch niet winnen..) tussen Colleen en Jessica bedacht zouden hebben om Colleen (als mol) minder verdacht te laten lijken.
...

Ik ben van gedachten veranderd. Ik heb de stelling (dat de makers de mol geen rood scherm zouden geven...) laten varen. Na het herbekijken van de opdracht in het pretpark kom ik nu toch echt tot de conclusie dat Yves en Martin voor mij afvallen als mol. Het woord sabotage wordt toch geraden. Yves corrigeert naar een juiste letter (de G) en Martin stemt ermee in. Daar komt nog bij het (onmols) snel willen beslissen door Yves en Martin dat Aaron de juiste afvaller is bij de laatste eliminatie. Als Colleen zich ook meteen daarbij had aangesloten was er bijna niks van de teller afgegaan en ook nog meteen 5000 bij gekomen.

Ik denk derhalve dat Colleen de mol is.

@Newbie2: bedankt voor je mooie overzichten.  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 00:30:53 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #562 Gepost op: 24-06-2020, 08:19:06 »
Ik denk ook dat Colleen de mol is... maar dat rode scherm vind ik wel tegen de geest van het spel ingaan
Wit is ook een kleur!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #563 Gepost op: 24-06-2020, 09:28:09 »
Vanavond  ::hyper:: ::feest::

Ben echt heel benieuwd wie het gaat zijn! Het voordeel van een serie minder fanatiek volgen is dat je nog wel eens flinl verrast kan worden  ::tandpastasmiley::

Ik zit voor de zekerheid aflevering 3 terug te kijken vandaag. Bij het terughalen van Samara en de paardenestafette lijkt het vooral Martin te zijn die zich verdacht maakt. Colleen en Yves geven zonder twijfelen hun juiste letter door en Martin is de enige die gelijk fel 'nee' zegt, precies de tactiek bij de Vlaamse Mol. Wanneer bij de laatste paardenopdracht duidelijk is dat de tijd krap is, is Colleen de enige die nog een beetje tegensputtert, Martin is (duidelijk) laks als het op de tijd aankomt.

Maar bekijk nu nog eens het afvallen van Sylvia met de kennis van nu. Daar heeft ze de tweede test met minstens vier antwoorden slechter heeft gemaakt dan vier van de vijf overige kandidaten zonder jokers. We weten nu zeker dat geen van hen de Mol was, dus dat maakt het alleen nog maar waarschijnlijker dat al vroeg een groot deel van de groep goed zat.

Bij de brugopdracht was Martin nr. 8 op de lijst van verdachten en Yves nr. 6. Colleen stond al bij de eerste aflevering op plek één.
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 10:46:50 door Pac »
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #564 Gepost op: 24-06-2020, 13:10:00 »
Ik houd het ook op Colleen, ben er nu vrij van overtuigd na al dat terugkijken, al moet ik wel zeggen dat ze bij de eliminaties dan steengoed acteert! Elke keer zijn de spanning en opluchting van haar gezicht te lezen. Maar ze zegt van zichzelf dat ze emoties goed kan spelen. Ik denk ook dat ze vanaf het begin in de tang van vooral Martin heeft gezeten, en dat het haar het mollen behoorlijk lastig heeft gemaakt.

Om de overzichten af te maken (sorry als ik het weer eens niet kort kon houden):

Afl 6
Voetbalstadion
Colleen en Yves. Yves wil penalties schieten. Martin wil dan vragen beantwoorden. Colleen resteert het euro-kaartjes zoeken met Jessica. Ze vindt er 4 van de 20, Jessica 5. Ze wordt  beschuldigd van rijen dubbel lopen, en de kaartjes niet omgedraaid laten liggen (dat laatste klopt, op sommige stukken).
Martin en Aaron verdienen 6 ballen van de 10. Van beiden is een goed antwoord te zien, en een gezamenlijk fout antwoord. Yves verknalt de eerste 3 schoten. De laatste 3 ballen gaan raak. Volgens Martin heeft Yves zeker de eerste twee ballen bewust over geschoten. ‘Seine Strategie geht auf’.
Martin wil gokken voor verdubbeling, Aaron niet. Colleen lijkt het eens met Aaron. Maar er wordt gegokt, dus zullen Yves en Jessica zich bij Martin hebben aangesloten. Dan de vraag wie de penalty gaat nemen. Martin is als enige voor Yves. Krijgt uiteindelijk aansluiting van Yves zelf, en Jessica. Colleen was steeds tegen. Yves eist de bal zeker niet op, hij had ook nog wel Aaron willen laten schieten, onder voorwaarde dat die eerst zou proefschieten.
Yves schiet op de paal, de verdiende 1.350 euro gaan verloren.
Als Martin kandidaat is begrijp ik zijn keuze: dan wordt of Yves verdacht, of het geld verdubbeld. Als Martin de mol is, neemt hij m.i. een risico, want als Yves raak schiet, is hij een bliksemafleider kwijt. Dat Colleen als kandidaat tegen Yves was, kan ik niet plaatsen. Ze had naar eigen zeggen verwacht dat Yves het beter deed. Maar waarom stemde ze dan niet mee voor Yves? Tenzij Yves de mol is, en ze hem verdenkt. Maar dan zou ze in die verdenking nu bevestigd zijn, en later in de aflevering geen rood scherm hebben gehad.
Tangodansen en letters vormen
Niemand het verdachtst. Aaron beantwoordt alle vragen, en Yves gaat er steeds in mee. Aaron twijfelt over de eerste letter, de E, maar Yves zegt terecht dat hij juist is. Hij verbaast zich alleen over de T (goed), maar legt zich er meteen bij neer. 5 van de 8 goed. Te weinig om het codewoord MOLETALK te raden. Geen 3.000 euro.
Colleen en Martin zijn het oneens over wie de sleutel heeft. Martin zegt dat ze denken het te weten. Colleen vraagt of dat wel de juiste dame is, schuift zo de verantwoordelijkheid van zich af. Het kistje gaat niet open. Ze legt later in de groep uit dat Martin verkeerd begon, dat zij had gezegd dat het een andere was. Geen extra financiële verrassing.
Schnaps
Niemand. Dankzij Aaron worden 11 van de 15 vragen goed beantwoord. De eerste is fout, maar dan volgen veel goede. Aaron verbetert ook Yves, die de tweede vraag fout beantwoordt. Yves beantwoordt nog een vraag fout. Bij de laatste twee fouten, is het steeds Yves die het initiatief neemt, en Colleen die hem daarin volgt. 2.750 euro verdiend, worden verdubbeld tot 5.500 omdat er te weinig is gedronken.
Martin verdacht omdat hij niet wilde drinken. Yves vanwege 5 foute antwoorden. Colleen vanwege haar volgzaamheid bij foute antwoorden van Yves, en omdat zij aanbood om te gaan drinken, wat Martin dan weer een goed idee leek.
Moletalk
Niemand. Colleen wiegt, Yves mediteert. Martin is manipulatief: verstoort de beurt van Yves door gekke bekken te trekken. En heeft Colleen in het vizier die reageert op zijn vraag aan Jessica. Yves zegt af en toe expres de ogen te openen, zodat het lijkt alsof hij ergens op reageert. Aaron denkt dat wat hij zei aankwam bij Yves, en Colleen zegt dat Yves mediteerde omdat hij het misschien niet nodig had om op de reacties van anderen te letten.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #565 Gepost op: 24-06-2020, 13:18:56 »
Afl 7
Reddingsboeien
Niemand, of misschien Yves, die opvalt omdat hij van sommige bekende artiesten niet weet hoe ze eruit zien. Maar Martin is (mede-)verantwoordelijk voor de foute boei van Bonnie Tyler (stuurt Yves naar de blonde vrouw met roodgestifte lippen, Kim Wilde). Verder doet Martin vooral veel goed: als Aaron al akkoord is met een ‘langharig type’ begint hij over de verschillende ogen, bruin en blauw. Waardoor Aaron weet dat dat niet Brian Adams is, maar David Bowie. Brian Adams wordt gepakt. Martin suggereert ook 2x Freddie Mercury, waar uiteindelijk toch een foute boei wordt gepakt (David Bowie), door aanhouden van Aaron. En Harry Styles was ook een goede gok van Martin, al was er geen tijd meer om die op te halen. Colleen onopvallend: pakt een paar goede, en controleert Yves een keer. Yves komt op het laatste moment binnen met een goede boei. 5.000 van de 8.000 euro binnen.
Reacties inschatten
Colleen. Bij de receptie lijkt ze het minst verbaasd dat ze elk een eigen kamer krijgen. Haar reactie in haar situatie bij het zwembad is het lastigst in te schatten. Aaron moest er lang over nadenken, en Martin verbaasde zich over de inschatting van Aaron. Had verwacht dat Colleen normaal gesproken toch wel iets zou zeggen tegen de gasten. Toch: de volle 3.000 euro in de pot.
Buzzer drukken
Colleen. Is heel passief, terwijl Martin en Yves druk in de weer zijn, en uiteindelijk met succes. Yves had Colleen vergeefs gevraagd intussen andere mogelijkheden te zoeken. Colleen zegt op haar beurt dat Yves het telefoneren op zich nam, en dat het ongestructureerd was. Martin wordt door Aaron beschuldigd van alles alleen willen doen, en 5x uitleggen terwijl iemand nauwelijks Engels spreekt. Martin is allang blij dat er iemand met hem wil praten. Martin belt Café Martinez, en heeft beet. Hij kibbelt met Aaron over wie het gevonden heeft. Yves heeft iemand gevonden bij Spanish Academy.
Team Martin/Aaron wint. Als ook bij team Yves/Colleen nog net op de tijd op de buzzer wordt gedrukt, lacht Colleen toch een beetje als een boer met kiespijn. Ze heeft zich geërgerd aan dat het zo close was, ze had zich de joker graag willen hebben. Hoog bedrag hier: 2x5.000 euro in de pot.
Raden van de afvaller
Colleen. Om redenen die hier al door anderen zijn genoemd.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #566 Gepost op: 24-06-2020, 13:31:00 »
Vanavond  ::hyper:: ::feest::

Ben echt heel benieuwd wie het gaat zijn! Het voordeel van een serie minder fanatiek volgen is dat je nog wel eens flinl verrast kan worden  ::tandpastasmiley::


Pff, minder fanatiek volgen. Ik ben nog nooit zo dedicated geweest aan welk seizoen dan ook.


En Newbie bedank voor alle overzichten! Het kan toch niet anders dan dat Colleen het nu is?
Ik kan er toch niet 2 keer op rij zo erg naast zitten?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #567 Gepost op: 24-06-2020, 16:04:36 »
Misschien kan ik het vertrouwen wat opkrikken met de uitslag van een Duitse poll?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #568 Gepost op: 24-06-2020, 16:47:41 »
Misschien kan ik het vertrouwen wat opkrikken met de uitslag van een Duitse poll?
Opmerkelijk, want in de landelijke poll (die met de sms wedstrijd) was Martin zeker drie van de zeven keer de hoofdverdachte. (Ook drie keer was het Jessica geloof ik en van de laatste week zou ik het niet weten.) Waar haal je deze vandaan?

@Brtdm of een ander downloadwonder: hebben jullie toegang tot de laatste aflevering van "Das Verhör"? Daar zijn we op dit forum een beetje aan voorbij gegaan, maar deze week wordt niet alleen de hoofdverdachte maar alle finalisten ondervraagd :)
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #569 Gepost op: 24-06-2020, 17:40:32 »
Dat ga ik vandaag niet meer doen. Ik weet niet of je er morgen nog belangstelling voor hebt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #570 Gepost op: 24-06-2020, 19:45:46 »
Deze poll is van een facebookgroep (de enige?), die wel Nederlanders toe liet. Ik dacht 290 deelnemers aan de poll. Maar ook hier stond Colleen alleen na aflevering 7 bovenaan en Jessica ook veel top 2.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #571 Gepost op: 24-06-2020, 19:57:23 »
In de poll van vandaag staat Colleen op 54, Yves op 45 en Martin op 9 stemmen
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #572 Gepost op: 24-06-2020, 20:06:34 »
Gaat vanavond dan eindelijk een einde komen aan een half jaar lang Molseries?  :o



Ik ga vanaf nu nooit meer zeuren over lange terugblikken in Nederland. Poehpoeh..
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 20:24:19 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #573 Gepost op: 24-06-2020, 21:14:46 »
 ::hyper::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #574 Gepost op: 24-06-2020, 21:27:31 »
Stond daar nou MoMA?? Mole Martin.  ??? ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #575 Gepost op: 24-06-2020, 21:46:20 »
Er stond MoMa

Maar waarom zo'n opvallende hint zo op het eind van het spel? Zit iedereen dan fout? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #576 Gepost op: 24-06-2020, 21:47:22 »
Museum of Mole Arts natuurlijk. Gelukkig doet deze aflevering me niet erg twijfelen aan Colleen meer.

Gaat vanavond dan eindelijk een einde komen aan een half jaar lang Molseries?  :o
Ik ga waarschijnlijk de Franse Mol terugkijken vanaf deze week ;D Of een Vlaamse.

En mag de Mol nou gewoon een Molboekje van een kandidaat stelen :o
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #577 Gepost op: 24-06-2020, 21:54:29 »
Een Molguerita voor Martin?
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #578 Gepost op: 24-06-2020, 22:14:27 »
Die verbazing van BossHoss   ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #579 Gepost op: 24-06-2020, 22:31:57 »
Colleen ::bravo::
...óf niet!