Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67700 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #520 Gepost op: 18-06-2020, 21:49:21 »
Nog een verdenking voor colleen. De jacht op yves en het mee gaan Met de joker verdeling ipv geld.

Aan de hele rare actie daar doen alle 3 finalisten mee, vreemd.

Zowel yves als colleen zijn beetje rustig In de groep aanwezig en vallen wat minder op dan een Jessica, Aaron of Martin. Maakt her zoeken ook wat lastiger als iemand zon bliksemafleiders heeft.

Een mooie serie Met een wat meer psychologische Insteek en laat dat nu net de power wheel van colleen zijn.
Ik denk dat het weer een serie wordt waarin mijn mol finalist was , maar ik toch weer verkeerd

Dus ondanks dat ik bij heranalyseren steeds meer zaken voor colleen als mole zie, Moet ik bij yves blijven .



Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #521 Gepost op: 18-06-2020, 23:00:27 »
Colleen wordt in aflevering 1 al veel genoemd. Ze valt anderen op omdat ze niet uit het graf kwam, zichzelf snel aanmeldde voor het beschrijven van de lama's en vervolgens vage beschrijvingen gaf. Ook Wolfgang noemt Colleen omdat ze psychologie studeert. En verder stond ze nogal in de schijnwerpers op de brug als ik het me goed herinner.
Wel veel voor een mol in aflevering 1.......

Martin wordt ook.genoemd maar vooral door vroege afvallers Samara en Wolfgang.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #522 Gepost op: 18-06-2020, 23:07:58 »
Martin heeft een Hand In zoveel opdrachten waar geld verdiend is, dat ik het echt een absolute verrassing zou Vinden als hij the mole blijkt te zijn.

Bij levend begraven hebben we al ooit de discussie gehad of je als mol In de laatste kist wilt liggen. Je hebt daar maar op 1 kist invloed, terwijl je Met je cijfers van je crematielied op 2 kisten wat invloed kan hebben.


Wat ik heel opvallend voor yves vind , is het als eerste gaan bij de kettingproef. Alsof hij weet dat er echt wel iemand Anders voor gaat zorgen dat daar de vrijstelling gepakt wordt.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #523 Gepost op: 19-06-2020, 00:16:59 »
In het begin dacht ik nog wel aan Colleen en Yves, maar Aaron liet zich duidelijk vocaal gelden. Martin is in alles wat ie doet de sluwe kandidaat wat mij betreft. Ben geneigd nu voor Yves te gaan.

Wel mooi hoe ze hier de klok element voor de finale doen en in België in aflevering 1. Kwam ook nog een vuurwerk op het strand element aan te pas. Maarja Aaron zakte door het ijs door geen pokerface vast te houden en opzichtig blij te gaan doen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #524 Gepost op: 19-06-2020, 08:19:15 »
Maar het rode scherm en alle molecam inzages doen mij toch echt sterk vermoeden dat ze de aandacht wilden verleggen.

Stel Colleen is de mol en wordt (te)veel verdacht. Om verwarring te zaaien wordt er een eliminatie met 2 rode schermen bedacht waarbij de mol samen met de eigenlijke afvaller een rood scherm krijgt. Ze moeten een opdrachtje doen waarbij de winnaar hiervan terug kan komen in het spel. De eigenlijke afvaller verliest het altijd van de mol. Doel is verwarring zaaien bij de achter gebleven kandidaten.

Maar dan komt er bij de volgende eliminatie opnieuw een twist waarbij diezelfde mol zich superverdacht gedraagt.  Trekt als mol 5000 euro uit de pot maar dat geld komt er ook weer in omdat ze het uiteindelijk eens worden. Het doel van de vorige eliminatie is daarbij toch weg? Bovendien is de ontknoping niet spannend meer voor de kijkers.
Ik kan het me allemaal nog niet voorstellen.  ???
In de vooruitblik van de ontknoping zie ik een stralende Colleen en Yves en een gespannen Martin.......Martin die de hele serie laconiek was. ::)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #525 Gepost op: 19-06-2020, 09:28:32 »
Wow, wat een verrassende wending! En nu moeten we ons afvragen, zoals Jessica ook deed: door welke deur zijn we ook alweer gekomen? :) Ik hield ten onrechte vast aan Aaron vanwege de schijnbare voorkennis bij de koffers in de metro. Maar ja, er waren wel weinig molacties, onbevredigend, omdat hij in de groep toch niet erg werd verdacht. Mogelijk had hij die volgorde van de koffers dan toch van iemand anders gehoord (BossHoss, of Yves of Samara zelf).
Hoog tijd om nu echt eens wat afleveringen terug te gaan kijken! Voor nu houd ik het op Colleen. Ze zat al in mijn achterhoofd, heeft aardig wat verdachte acties laten zien, en de scene bij het afvallen van Aaron lijkt wat mij betreft een teken aan de wand.
Door het gedrag van Colleen verdampte er geld maar als kandidaat had ze wellicht andere motieven. Observeren wat de anderen deden, zekerheid krijgen over haar mol?
Kan nog. Dan moet ze door mee te stemmen met Aaron op Martin al het idee hebben dat Aaron meer wist dan zij. Ze volgde hem, dus ze zag Aaron niet als mol. Yves dus blijkbaar. Maar Martin als afvaller en Yves als mol zijn geen van beiden over te halen om op Martin te gaan stemmen, dus daar zo lang aan vasthouden was een kansloze missie.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #526 Gepost op: 19-06-2020, 13:36:40 »
Stel: dat Martin en Yves, Colleen als mol hadden; Als de productie Colleen (als mol) een rood scherm gaven samen met Jessy, en aan Colleen de antwoorden doorgaf, is dat toch pure beïnvloeding van het spel, in deze fase,  In de geest van het spel krijgt de mol NOOIT rood scherm.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #527 Gepost op: 19-06-2020, 14:41:27 »
Ik heb die 'elimination' nog een keer bekeken en vooral gelet op wie het initiatief neemt bij de stemming. Dat is heel duidelijk Yves. Je zou verwachten dat de mol bij deze opdracht niet het voortouw neemt want tijd is hier letterlijk geld. Als de mol weet wie het rode scherm heeft dan zou hij nooit beginnen met de juiste kandidaat voor te stellen.
Maar er is ook een andere kant. Als je goed kijkt dan zie je dat Aaron zich eigenlijk al meteen heeft verraden. Ook kun je zien dat Martin en Yves dit door hebben. Colleen zegt dat ze altijd meteen ziet of iemand liegt (micro expressies) dus die zou het ook gezien moeten hebben. De mol zou nu dus kunnen denken, de kans dat Aaron niet ontmaskerd wordt is nihil, dus laat ik deze opdracht maar gebruiken om mezelf extreem kandidaats op te stellen. Wellicht is er wel een andere kandidaat die juist als mol wil overkomen en het spel gaat traineren. Die zou dan kunnen wachten totdat Aaron iemand noemt en hiermee meegaan zodat het 2-2 wordt. Deze wannabe mol zal uiteindelijk toch wel meestemmen en pakken we toch weer €5000 terug van het geld dat we verloren hebben.
Dus misschien toch de stille wateren zijn Yves mol.
Yves spreekt zich trouwens ook tegen. Want bij de biecht zei hij dat hij op Martins radar zit en verwacht dat Martin op hem inzet en daarom het spel zal moeten verlaten. Hij zegt dat Martin blijkbaar al vaker op de verkeerde mol zat. Dit klopt want Martin zat origineel op Samara en daarna op Paula als ik het goed heb.
« Laatst bewerkt op: 19-06-2020, 14:44:30 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #528 Gepost op: 19-06-2020, 14:49:09 »
Stel: dat Martin en Yves, Colleen als mol hadden; Als de productie Colleen (als mol) een rood scherm gaven samen met Jessy, en aan Colleen de antwoorden doorgaf, is dat toch pure beïnvloeding van het spel, in deze fase,  In de geest van het spel krijgt de mol NOOIT rood scherm.
In de geest van het spel telt de score van de mol ook niet mee bij de elimination. Toch doet de productie het voorkomen dat de mol een groen scherm krijgt omdat hij de antwoorden op alle vragen kent.
En waar staat de regel dat de productie het spel nooit zal beïnvloeden? Ik zou bijna zeggen, wanneer doen ze dit niet?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #529 Gepost op: 19-06-2020, 14:57:04 »
Dit waren zo ongeveer mijn gedachtes deze aflevering:

1. wat een anticlimax!

2. neeeee Jessica.  :(

3. oké nu weet ik het zeker, Aaron is de irritantste kandidaat ooit! Ook véél te duidelijk dat hij de mol is.

3. wat is het nut van Martin in deze opdracht.  ???

4. de beelden wanneer de kandidaten de cameraman zien zijn hilarisch!  ::rofl::

5. huh?

6. kan hij terugkomen? Moet wel.

7.  ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

8. yesss! Colleen in de finale.  ::bravo:: ::bravo::

9. ik vond dit een leuke aflevering.  ::ok:: ::ok::

10. komt Aaron echt niet terug??

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #530 Gepost op: 19-06-2020, 15:12:57 »
Ja, zo ging het bij mij ook ongeveer.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #531 Gepost op: 19-06-2020, 17:32:19 »
Stel: dat Martin en Yves, Colleen als mol hadden; Als de productie Colleen (als mol) een rood scherm gaven samen met Jessy, en aan Colleen de antwoorden doorgaf, is dat toch pure beïnvloeding van het spel, in deze fase,  In de geest van het spel krijgt de mol NOOIT rood scherm.
Ieder land heeft z'n eigen moraal wat betreft de Mol en rode schermen. Het lijkt me een prima twist om de Mol een rood scherm te geven, zeker als je bedenkt dat maar liefst 4(!) kandidaten dit seizoen een kans hebben gekregen om terug in het spel te komen.

@MartinJ ik denk toch dat Yves 100% kandidaats is deze opdracht. Als hij de Mol was, had hij heel eenvoudig mee kunnen gaan in de twijfel van Colleen over Martin. Uiteindelijk is het zijn stelligheid geweest die zorgde dat de opdracht slaagde.

Door de situatie waarbij Martin en Aaron verdacht werden, was uiteindelijk duidelijk dat of Colleen, of Yves van gedachten moest veranderen om unanimiteit te krijgen.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #532 Gepost op: 19-06-2020, 20:59:17 »
Ieder land heeft z'n eigen moraal wat betreft de Mol en rode schermen. Het lijkt me een prima twist om de Mol een rood scherm te geven, zeker als je bedenkt dat maar liefst 4(!) kandidaten dit seizoen een kans hebben gekregen om terug in het spel te komen.

@MartinJ ik denk toch dat Yves 100% kandidaats is deze opdracht. Als hij de Mol was, had hij heel eenvoudig mee kunnen gaan in de twijfel van Colleen over Martin. Uiteindelijk is het zijn stelligheid geweest die zorgde dat de opdracht slaagde.

Door de situatie waarbij Martin en Aaron verdacht werden, was uiteindelijk duidelijk dat of Colleen, of Yves van gedachten moest veranderen om unanimiteit te krijgen.
Helemaal mee eens. Dat de mol een rood scherm kreeg en Jessica dus geen echte kans kreeg om terug te keren is in deze omstandigheden te verdedigen volgens mij. Bedenk namelijk dat Jessica via een rotstreek een vrijstelling kreeg en daarbij haar medekandidaten behoorlijk naaide. Ze verdient eigenlijk niet beter.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #533 Gepost op: 19-06-2020, 22:42:14 »
Kleine Menschen sind gefährlich.
Jessica's eigen woorden voor Colleen. Colleen zat ook heel relaxed bij de eliminatie met twee rode schermen.
En dat na de Hässlich campagne van Aäron.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #534 Gepost op: 20-06-2020, 00:18:33 »
Als ik in de productie had gezeten dan had ik zonder meer Colleen gecast als mol, al was het alleen maar voor de kijkcijfers.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #535 Gepost op: 20-06-2020, 10:46:39 »
Helemaal mee eens. Dat de mol een rood scherm kreeg en Jessica dus geen echte kans kreeg om terug te keren is in deze omstandigheden te verdedigen volgens mij. Bedenk namelijk dat Jessica via een rotstreek een vrijstelling kreeg en daarbij haar medekandidaten behoorlijk naaide. Ze verdient eigenlijk niet beter.

Ik zou het echt heel raar vinden als de productie zo'n fake-spelletje (haha Jessi jij kunt toch niet winnen..) tussen Colleen en Jessica bedacht zouden hebben om Colleen (als mol) minder verdacht te laten lijken. En waarom was het van Jessica dan een rotstreek? Dan was het kopen van jokers door de anderen ten koste van 15.000 euro dat ook.

Hoewel de productie ook besloot om jokers (jacht op Yves) ineens met een factor 4 te vermenigvuldigen, geloof ik toch niet dat ze de mol een rood scherm zouden geven. En dus denk ik dat Colleen niet de mol is.
Ik ben nu zelfs geneigd voor Martin te gaan als mol. Yves vond ik veel te onmols in veel situaties: Als 1e uit de kelder zonder de vrijstelling te pakken; deed niks om Samara niet terug te laten komen in het spel.
« Laatst bewerkt op: 20-06-2020, 12:12:57 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #536 Gepost op: 20-06-2020, 11:56:55 »
Niemand deed Iets om Samara niet in het spel terug te laten komen. Dat was al vrij snel duidelijk dat ze wel steun kreeg. En is het als mol zo erg om een extra afleider van de aandacht er nog even bij te hebben. Samara werd op dat moment nog verdacht.

Verder zou ik als mol met een Aaron en Martin nog in de kerker, ook gerust aks 1e weggaan, die vrijstelling ging er hoe dan ook uit. Al vind ik de zet van Jessica nog steeds grandioos. Niks naaistreek , gewoon pure wraak en gaan voor eigenbelang .

Ik vind Yves en Martin bij het amusementspark  nog steeds erg onmols. Ik zie geen enkele reden om daar uit de letters toch het juiste woord te halen.  En qua inbreng van wie wat daar doet,  is het voor mij 50-50.

Als het toch Martin is wat een heerlijke molactie is het dan bij de wijngaard, gewoon letterlijk een beetje wandelen .

Qua gedrag en ook vooraf zei ik Yves, snapt het niet, speelt de domme.het bondje met Martin om zijn verdenking te sturen.

Qua terugkijken neig ik meer naar colleen. knoop doorgehaakt en voor de poll op Yves gezet.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #537 Gepost op: 20-06-2020, 15:33:33 »
Martin heeft een Hand In zoveel opdrachten waar geld verdiend is, dat ik het echt een absolute verrassing zou Vinden als hij the mole blijkt te zijn.

Bij levend begraven hebben we al ooit de discussie gehad of je als mol In de laatste kist wilt liggen. Je hebt daar maar op 1 kist invloed, terwijl je Met je cijfers van je crematielied op 2 kisten wat invloed kan hebben.


Wat ik heel opvallend voor yves vind , is het als eerste gaan bij de kettingproef. Alsof hij weet dat er echt wel iemand Anders voor gaat zorgen dat daar de vrijstelling gepakt wordt.
Martin lag niet in de laatste kist hoor, dat was Udo. Martin was uit zijn kist ontsnapt.

Hij was een verdachte van Samara, en wordt ook een paar x genoemd als zijnde traag, verkeerde informatie geven enzo.
Colleen komt hier verdacht over, het geld laten wegtikken terwijl iedereen allang weet dat Aaron rood had. Colleen wordt van bij het begin erg verdacht door de groep.
Zij zegt ook dat Yves natuurlijk groen had, hij is haar hoofdverdachte. Maar ze zit daar dan ook met Jessie te strijden om te mogen blijven. Waarom dat is weten we niet, maar misschien was het een ex aequo en lossen ze dat in de Duitse mol zo op. Het zou hier toch wel niet eerlijk zijn, want Jessie zou geen kans hebben tegen de mol.
Yves verbrandde in zijn eentje dubbel zoveel calorieën dan de anderen, zei ook al op voorhand dat Aaron zeker rood had. Hij (of Colleen) had ook de boei van Brian Adams mee, hoewel Martin niet wist hoe die eruit zag.
Ik ga voor Martin als mol.
Moet wel zeggen dat er heel dikwijls heel hoge bedragen verdiend werden, de mol (wie het ook is) is zeker niet altijd bezig geweest met geld uit de pot te halen. Maar misschien is afgesproken dat het te winnen bedrag om en bij de 50000 mocht zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #538 Gepost op: 20-06-2020, 18:48:56 »
Er waren opdrachten waarbij niet onderling overlegd werd wie welke positie ging doen in een opdracht. De posities waren vooraf bepaald en werden door Bosshoss aangegeven. Ik denk dat dat niet zonder reden was maar dat de mol daar belang bij had.

Als ik dan kijk naar bijv:
De tango opdracht, er kon gesaboteerd worden op het het veld bij de dansers Aaron en Yves, of boven op de toren Martin, Jessica en Colleen.  Waarom 2 kennelijk angstige dames op de toren zetten? Martin nam hier (zoals in veel opdrachten) het voortouw en zette de dames op een plek om de letters te zien en op te schrijven. Zelf ging hij eerste rang staan om op de sleutelwissel te letten en de eerste wissel al te missen.

De opdracht met het merken van de paarden en de buchstabensalat: yves in de eerste 2 deelopdrachten en Martin en Colleen in de laatste waarbij Colleen alle woorden raadde en er 2x op aandrong om terug te gaan. Martin wilde de tijd nemen om de opdracht af te maken, resultaat te laat en geen geld.

Bus/muziekopdracht: De mol zat in de bus. Yves en Colleen vonden alle kokers. Geen vertraging gezien behalve dat Yves bij een groep tangodansers ging vragen. Colleen loopt steeds giechelend ( en dat doet ze vaak) achter hem aan. Martin noemt de juiste songs maar lijkt ook voorkennis te hebben door de doos met info te pakken en weten dat het om songtitels gaat.

Schilderijen: Colleen zit hier in een positie waarbij ze invloed heeft  op beide opdrachten, toont zelf geen initiatief maar volgt Paula's beslissingen. Ze vinden de juiste schilderijen nadat ze in hun eigen opdracht niets hebben verdiend. Aaron en de schilders hebben het ook goed gedaan. Ik vond wel het schilderij van Yves het meest duidelijk en dat van Martin het minst.

Wat ik ook opvallend vond was dat Martin bij de jacht op Yves en het aanbod van Yves eerst wilde overleggen over de deal voordat ze naar de finish gingen. Dat was van belang voor de deal. Het leek me voorkennis.
 
Bij het terugkijken zie ik meer van dit soort details waardoor ik definitief voor voor Martin als mol ga. Zijn biechten vond ik vanaf het begin al mols.

Colleen loopt steeds te giechelen en volgt anderen in beslissingen alhoewel ze zich ook wel laat horen als het nodig is. Kan ook een molstrategie zijn maar al eerder zag ik nerveuze trekjes rond haar mond o.a. bij eliminaties.

Yves heb ik in het begin wel even verdacht maar doet veel te veel opdrachten goed.

Ben benieuwd...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #539 Gepost op: 20-06-2020, 21:04:40 »
Echt leuk deze verrassende twist in de plot. Staan we weer met onze mond vol tanden als molexperts bij elkaar. ::tandpastasmiley::

Toch Colleen die ik als Mol aanwees na haar keuze voor jokers terwijl ze niet graag verdacht werd gevonden? Toch Martin die ik afschreef na zijn overduidelijke ge(nep)mol in de wijngaard? Of Yves en heb ik dan veel molacties gewoon niet gezien? Ik ga nog maar eens wat terugkijken. :)