Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67137 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #540 Gepost op: 20-06-2020, 21:43:59 »
Bij het vangen van de Lama's, afl. 1, opdracht 2, omschrijft Colleen een Bankrot Lama. Niet te verwarren met een Lama van 1000 euro. Aäron vraagt "die met de zwarte Dickmann lippen" is dat de Bankrot. Colleen bevestigd dat. Maar dat is fout. Maar Tom Bankrott heeft witte lippen. Komt daarna pijnlijk naar voren omdat Yves het niet vertrouwd en doorvraagt. Sylvia omschrijft de Lama met de zwarte Dickmann lippen als eentje van 1000 euro. Au.
Ook de manier waarop ze de walkie talkie verovert op Sylvia. Dat gaat helemaal fout we moeten het anders doen tactisch spelen.
« Laatst bewerkt op: 20-06-2020, 21:51:11 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #541 Gepost op: 21-06-2020, 01:28:01 »
Ik zit nog steeds met dat getreuzel van Colleen bij die laatste elimination opdracht. Zou het kunnen zijn dat ze van tevoren niet goed hebben ingeschat hoe goed of eigenlijk hoe slecht de pokerface van Aaron zou zijn. En dus ook hoe snel Yves en Martin over hem heen vielen. Bij goed spel zou het min of meer een gok moeten zijn wie het rode scherm had, net als bijvoorbeeld met de vuurwerk opdracht afgelopen seizoen in de Vlaamse mol. Dan krijg je allerlei discussies en worden er verschillende namen genoemd. De mol zou dan heel subtiel kunnen sturen naar de verkeerde kandidaat. Of tijd rekken. Nu was het gedrag van Colleen wel heel opvallend als ze niet de mol is. Ze kan veel geld besparen door wat eerder met Yves en Martin mee te gaan. Als zij niet de mol is, dan probeert ze hier toch wel heel erg zichzelf bij de andere kandidaten te profileren als mol. Maar ik betwijfel of dit bij Martin en Yves zou werken. Dit zou dan sowieso maar voor één van de twee gelden want de andere is in dat geval zelf de mol. Zou Martin op grond hiervan switchen van Yves als mol naar haar? Of omgekeerd, Yves van Martin naar haar? Ik betwijfel het. Ze hadden volgens mij ook de houding van: hou nu even op met je spelletje en ga gewoon met ons mee en stem op Aaron.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #542 Gepost op: 21-06-2020, 09:42:21 »
Dat laatste klopt zeker, vooral Yves zag zijn mogelijke winst weglekken lijkt wel.

Als Colleen de mol is vind ik het getreuzel.veel te opvallend gedrag en onnodig, ze is toch al hoofdverdachte, iig van Martin. Bovendien is ze er niets mee opgeschoten, 5000 euro is terug in de pot.

Als ze kandidaat is heeft ze  de aflevering daarvoor een rood scherm gehad. Dat kan haar aan het twijfelen hebben gebracht over haar mol. Misschien was ze de reacties van iedereen aan het peilen. In haar biechten deze aflevering beschuldigde ze Yves steeds.

2 afleveringen terug zaten Martin en Yves bij de kapper.  Yves vraagt dan aan Martin wat hij doet als Colleen afvalt. (Martin noemt dan random Jessy en Aaron) in een biecht zegt Yves dat Martin Colleen verdenkt. Yves  zegt dat hij in Colleen totaal geen mol ziet.

Ik vermoed dat Yves inmiddels wel weet hoe het zit en Martin verdenkt, Martin op zijn beurt maakt Yves verdacht.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #543 Gepost op: 21-06-2020, 10:36:59 »
Mijn vraag bij Martin als mol, waar was dan het mollen?  Ik denk als we een follow the money zouden doen, hij behoorlijk in de plus zou staan.

Ik ga even mee in de aanname dat colleen kandidaat is en weet dat aaron nu rood kreeg. Hieruit is dus direct af te leiden dat Yves of Martin de mol moet zijn. Kan het getreuzel dan tijd rekken zijn om te kijken wie van de twee Anders reageert?

Hierin zie ik een yves die constant bezig is over het terug lopen van het geldbedrag, terwijl Martin daarin wat rustiger is.

Vanuit colleen als kandidaat zou je dus denken dat Martin de mol is.

Op zich zou een mol hier verwarring moeten stichten en zorgen dat er Lang gepraat wordt, maar door het - voor een keer- slechte toneelspel van Aaron was dat vrij wel onmogelijk. 

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #544 Gepost op: 21-06-2020, 12:01:44 »
Colleen maakt zo een mooi statement. Yves en Martin kunnen Colleen dan al een tijdje verdenken en geld willen verdienen of samen nepmollen. Maar hier heeft de mol beide heren aan het lijntje. Hier bepaald Colleen wat er gebeurd. Haar plan is dat aan het eind van deze opdracht er minder geld in de pot zit dan aan het begin, ook als ze onderweg 5000 euro verdienen. Martin wist niet eens dat er weer 5000 verdiend werd als ze het eens waren over de afvaller. Beide heren mogen - payback time - even smeken om genade.

Offline Royce

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #545 Gepost op: 21-06-2020, 12:24:24 »
Er waren opdrachten waarbij niet onderling overlegd werd wie welke positie ging doen in een opdracht. De posities waren vooraf bepaald en werden door Bosshoss aangegeven. Ik denk dat dat niet zonder reden was maar dat de mol daar belang bij had.

Het leek er mij erg op dat de kandidaten wel degelijk zelf de posities kozen maar dat dit eruit geknipt was door in montage (omdat de afleveringen al aan de lange kant zijn.)

Ook gaf BossHoss een aantal keer tijdens de afleveringen aan dat ze zelf niet wisten wie de mol is, zij kunnen de mol dan toch niet op een goede positie zetten?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #546 Gepost op: 21-06-2020, 12:38:59 »
Het leek er mij erg op dat de kandidaten wel degelijk zelf de posities kozen maar dat dit eruit geknipt was door in montage (omdat de afleveringen al aan de lange kant zijn.)

Ook gaf BossHoss een aantal keer tijdens de afleveringen aan dat ze zelf niet wisten wie de mol is, zij kunnen de mol dan toch niet op een goede positie zetten?

Iemand in de productie weet het wel. Misschien krijgen BossHoss wel een briefje waarop staat welke persoon ze op welke positie moeten zetten
Wit is ook een kleur!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #547 Gepost op: 21-06-2020, 14:20:57 »
Iemand in de productie weet het wel. Misschien krijgen BossHoss wel een briefje waarop staat welke persoon ze op welke positie moeten zetten

Ja klopt. Dat gebeurde  de laatste aflevering ook weer bij de opdracht met de reddingsboeien. Bij de uitleg werden kandidaten naar posities gestuurd. Of het moet allemaal 2x zijn opgenomen maar dat lijkt me niet. Bij WIDM zie je ook vaak dat de posities op deze manier verdeeld worden. Het kan er ook uitgeknipt zijn omdat anders de mol te opvallend wordt.

Martin hier ook weer op een prima molpositie als schakel tussen Aaron en Yves en Colleen. Je kunt op iedere positie mollen maar er precies tussen in is de meest gunstige voor de mol: meegaan met de fouten van Aaron en onduidelijke aanwijzingen geven aan Yves en Colleen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #548 Gepost op: 22-06-2020, 15:53:11 »
Paula en Colleen kregen de Molecam van Samara te zien bij de enchallada bak proef.
Hierin zien we dat Samara Colleen verdacht vanwege de tranen op de boot en had op het laatst meer verdenking richting Yves.
Samara zat met Colleen in de achtbaan en afgezien van Aäron (2 letters verwisseld) is daar weinig gemold. Dan is er misschien vertrouwen gewonnen? Deze opdracht ging voor maar 3000 euro, in deze serie een bescheiden bedrag.
Daardoor ging Samara met haar verdenkingen weer terug naar Yves die met Samara bij de Metro opdracht zat en heel opvallend slecht bezig was om de koffers op een verkeerde volgorde te zetten.
Is toch wel sneaky om een molecam in de aanbieding te doen waarin Colleen als verdachte genoemd wordt en dat de kandidaat van die molecam (Samara) vervolgens uit het spel gaat. Dat heeft Paula niet geholpen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #549 Gepost op: 22-06-2020, 19:01:21 »
Geheim spraakbericht van de mol 10:

Im finale sehen meine mitspieler hinweise die von anfang an offen waren. schließlich geht es zum gewinnen das abenteuer. Der teufel steckt im detail.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #550 Gepost op: 22-06-2020, 21:13:48 »
In geheim spraakbericht drie vertelt de mol dat hij de paren in de doodskisten zo had samengesteld dat er zo min mogelijk geld werd verdiend. Dat wijst naar Martin die met Samara een vlotte partner had. Sylvia En Yves, Colleen & Wolfgang, Paula en Udo duidelijk minder vlot. En held Martin won het vertrouwen van Udo, die een beetje claustrofobie had door hem via de porto hoop te geven. Dat vertrouwen winnen stond ook al in geheim spraak bericht één.
« Laatst bewerkt op: 23-06-2020, 07:14:12 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #551 Gepost op: 23-06-2020, 00:13:12 »
Ik vermoed dat Yves inmiddels wel weet hoe het zit en Martin verdenkt, Martin op zijn beurt maakt Yves verdacht.
Martin zegt in een biecht dat hij inmiddels niet meer wordt verdacht door Yves. Dan vraag je je dus af hoe komt dit zo. Martin en Yves trekken veel met elkaar op. Heeft Martin er dan zelf voor gezorgd dat hij niet meer verdacht wordt? En de tweede vraag, waarom zou hij dit doen? Als kandidaat is het toch juist goed als een mede kandidaat jou verdenkt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #552 Gepost op: 23-06-2020, 07:22:59 »
Als je samen het woord sabotage legt dan heb je beide onnodig gescoord. Martin had s a b o en nog een letter op een rijtje op rafel gelegd. Ik vind het na deze achtbaan opdracht nogal onwaarschijnlijk dat een van de twee de mol zou zijn.

Toen Samara er de eerste keer uit vloog zat ze op Martin. Bij de tweede keer op Yves, na Colleen een tijdje verdacht te hebben. En bij Samara is het alles of niets. Zei ze zelf bij haar tweede exit.

Dus ik blijf bij Colleen als mol. En wat mij betreft heeft de mol dus een rood scherm gehad. In die situatie kon dat ook prima. Vernieuwend. En er zijn molloten die al lang op zo'n moment hebben gewacht.

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #553 Gepost op: 23-06-2020, 10:59:44 »
Oké vernieuwend. Maar om in het spel te blijven, kan je NOOIT winnen van de mol. De mol gaat nooit naar huis.
Conclusie: Is oneerlijk en vals in mijn optiek.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #554 Gepost op: 23-06-2020, 11:38:56 »
Ik heb de eerste 5 afleveringen teruggekeken :). Ik twijfel bij de meeste opdrachten tussen Colleen en Yves, Martin vind ik vaak veel minder verdacht. Colleen springt er voor mij duidelijk uit bij Lama’s vangen (afl 1), de kofferopdracht (afl 3), en op de kermis (afl 4).

Afl. 1
Levend begraven
Niemand het verdachtst. Martin komt er als enige uit en heeft dus invloed heeft op de rest van het spel. Maar hij rent zonder kaart (die heeft Jessica) voorop in de juiste richting van het graf.
Lama’s vangen
Duidelijk Colleen. Ze bakt er niets van bij het oefenen. Bood zich volgens Martin heel snel aan voor oog voor detail. Ze pakt de porto af terwijl Silvia een bankroetlama beschrijft, wil eerst voor geld gaan. En beschrijft de tweede bankroetlama oppervlakkig. Samara vangt degene die er sterk op lijkt: 1.000 euro. Colleen beschrijft later in de auto uitgebreid het verschil tussen de 1.000 euro lama en de bankroetlama.
Yves ook niet onverdacht: hij vangt een door Silvia beschreven bankroetlama, maar niet de juiste: 100 euro, die niet meetelt. Daarna nog 2 kleine bedragen (200 en 250 euro). Martin onopvallend met een vangst van 200 euro.
Brughangen
Toch ook Colleen vanwege de tranen, die ze later verklaart als spanning van het hangen. Yves vind ik onmols omdat hij Wolfgang niet heeft vertrouwd, die komt daarmee lager te hangen en zal makkelijker kunnen springen. Hij kalmeert ook voortdurend Samara, die doodsangsten uitstaat. Zelf springt hij als tweede, Colleen wil daarna per se voor Paula. Martin vind ik niet verdacht hier.

Afl. 2
Bij alle opdrachten: Colleen en Yves.
Jacht op Yves
Colleen ziet weliswaar de finish waar zij aankomen voor Yves, maar de mol weet dat er onderhandeld kan worden. Ze neemt de blauwe band van Silvia over, heeft daarmee controle over de situatie. Zonder die blauwe band kan er niet gefinishd worden. Ze overtuigt Martin dat het maar om 2.000 euro gaat. Schiet hem later te hulp, als vooral hij de volle laag krijgt. Ze wijst op de verloren 5.000 van Wolfgang. En nu 2.000 voor zekerheid voor 4 mensen. En dat ze zo onzeker is, dus die jokers graag wil hebben.
Yves houdt zich tijdens de hele discussie achteraf afzijdig, als altijd. Maar was wel de aanstichter ervan, en vond 4 jokers p.p. blijkbaar ook belangrijker dan 2.000 (cq 4.000 bij verdubbeling) in de pot.
Wijngaard
Colleen wil als eerste rennen. Yves brengt markeringen aan, maar of die ook bij juiste films staan is niet duidelijk. Martin m.i. erg opzichtig met het niet herkennen van acteurs en langzaam wandelen. De mol zou het wijten aan de salmonella, maar dat doet hij ook niet. Belangrijker: hij wijst zelf geen enkel geldkistje aan, controleert alleen wat Colleen en Aaron open willen hebben.
Colleen: 500
Yves: 750 en 100.
Yves bericht aan Wolfgang en Jessica dat ze geld hebben gewonnen. 8.200 na verdubbeling.
Bungeejumpen
Yves eigenlijk vooral omdat hij tijdens zijn sprong roept: ‘The Mooooleee’. Maar geeft wel de eerste 5 letters juist door. En zorgt ervoor dat Wolfgang niet hoeft te springen, door eerder los te laten dan Silvia. Colleen doet geen enkele moeite om Wolfgang gerust te stellen. ‘Nein, sicher? Oké’. Martin doet bij Yves nog wel wat nerveus, maar is heel aardig tegen Paula. ‘Du rockst es’. Geeft haar nog een vuistje.

Afl. 3
Terugkeer Samara
Martin. Yves hoort de porto, Martin wil eerst discussiëren. Yves en Colleen geven al gauw toe. Martin houdt lang vol, maar komt uiteindelijk toch nog voor Aaron met zijn antwoord op de proppen.
Paardenopdracht
Yves. Hij rijdt snel tijdens het brandmerken, en telt ook zijn 12 runderen niet (of test daarmee Paula, want uiteindelijk weet hij het aantal wel). Wil nog wel een rondje doen, maar vraagt als Paula 9 gooit: ‘red je dat nog? We zitten al over het half uur’. De laatste ronde wordt zo afgebroken, maar het tijdsverlies komt vooral door Paula. Zijn Spaans bij Wie Ben Ik is knudde, maar in een latere opdracht kent hij opeens wel een paar woorden Spaans.
Niet onverdacht: Colleen ziet bij de Buchstabensalat bijna alle woorden, wil al na het 1e woord terug. Wolfgang zegt: we komen sowieso te laat. Martin gaat daar in mee. Colleen kan makkelijk terug willen, want er staat maar 1.000 euro op het spel en de kans dat ze te laat aankwamen was al groot.
Wie vertrouw je het minst?
Colleen. Zij is de enige die een naam noemt die al eerder is genoemd (Paula), waardoor er meer mensen overblijven om te gaan eten. Minder sporters betekent langer of harder sporten die dus sowieso sneller uitgeput raken. Martin onmols hier, door als laatste aan de beurt als enige Samara te noemen. Yves ging als eerste en noemde Paula.
Fitness
Martin. Colleen en Yves beginnen op de loopband, zonder verstelmogelijkheid en met flink tempo. Yves zegt 1.880 calorieën (van de 6.152) te hebben verbrand. Martin op de pedalen lijkt niet heel erg zijn best te doen.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #555 Gepost op: 23-06-2020, 11:51:27 »
Oké vernieuwend. Maar om in het spel te blijven, kan je NOOIT winnen van de mol. De mol gaat nooit naar huis.
Conclusie: Is oneerlijk en vals in mijn optiek.
Vals? Misschien, want je geeft Jessica valse hoop dat ze nog een kans maakt. Oneerlijk? Nee, want zonder deze twist was Jessica net zo goed naar huis gegaan.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #556 Gepost op: 23-06-2020, 11:54:24 »
Koffers
Duidelijk Colleen. Yves wil de 10.000 euro bij Wolfgang weg hebben, Colleen ook. Maar als Colleen hem zelf krijgt, schuift ze hem weer door. Naar Yves, aarzelend, ze lijkt hem liever aan Samara te geven. De mol zal die hoogste koffer m.i. niet willen, iemand anders kan er als afvaller mee blijven zitten of veel jokers kopen. Yves koopt 2 jokers van de 10.000 euro die hij heeft. Colleen ook 2, van haar 3.000 euro. Martin heeft en houdt ook een hoge: 8.000, en koopt 3 jokers.

Afl. 4
Paardenrennen
Niemand. Yves zou als mol de meeste vragen goed kunnen maken, en hoeft dan niet gebrieft te worden wie er gewonnen heeft. Moet er alleen voor zorgen dat hij niet wordt aangewezen, anders komt zijn gewonnen geld in de pot. Zowel Colleen als Martin doen mee in de verdachtmaking richting Samara. (Net als Jessica, Aaron). Colleen valt Samara aan dat ze zich niet genoeg verdedigd heeft. Dat valt ook Martin op. Martin schijnt Samara te hebben onderbroken (volgens Samara).
Metro-opdracht
Yves, staat bij de duurste opdracht (3.000 euro), maar het is niet duidelijk hoe die verdeling is gegaan. Hij doet zijn best de Kaapstad koffer zo ver mogelijk van de juiste plek te houden. Samara bepaalt de foute volgorde, Yves bevestigt die niet maar blijft staan twijfelen.
Colleen ook niet onverdacht: ze had tegen Jessica gezegd dat ze nerveus is en teveel koffie gedronken heeft. Geen 2.000 euro in volgens de voice-over het ‘het makkelijkste spel’. Martin en Paula komen tot 8 van de 10 songs. Geen 1.000 euro.
Kermis
Duidelijk Colleen. Ze gooit meteen de foute H weg in de prullenbak, die kan niet meer verbeterd worden. Ze beeldt de G en S en spiegelbeeld uit. En de S is ook niet goed herkenbaar. Toch herkent Yves de S: onmols, want het is nota bene de beginletter. En Martin de B, die ook niet zo duidelijk was. Enigszins verdacht nog dat Martin zegt: “H. Definitief geen A, want dan hadden ze zo gedaan”. Yves probeert (ook onmols) nog een overbodige letter te verbeteren, de W voor de U.
Yves en Martin zeggen bijna tegelijkertijd SABOTAGE. Al is het onduidelijk wie de beginletters S-A-B-O zo heeft neergelegd. 3.000 euro. Het geld (3.000 euro) komt wel nadat er net veel geld (3.300x2, + 7.000) verloren is gegaan.
Ballengooien
Niemand, of misschien Martin. Hij wil onthouden hoeveel ballen ze eraf gegooid hebben. Daardoor wordt er minder op de details gelet waar het echt om gaat. Yves doet goede en foute dingen: hij stelt de rode beer/blauwe beer voor (500), en de rugzak. Is tegen de kruk. Hij wil even later, als Aaron er naar vraagt, 1.000 op de beer. Maar wil ook nog wel het petje 1.000 euro maken, dat voorstel haalt het niet. Petje en kruk worden uiteindelijk niet herkend. Martin ziet veel juiste details. Opvallend dat Colleen hier als studente psychologie nauwelijks iets bijdraagt, ze zegt wel in de biecht dat ze de sticker (400 euro) hoger wilde waarderen.

Afl 5
Stadsrondrit
Yves, en eventueel Colleen. Martin komt de bus niet af, en herkent veel liedjes. Bij het eerste lied zegt Yves: 'Opera?' En Colleen: 'Een kerk met een koor?' Maar Martin wacht en de brug wordt herkend. Bij “Under the Bridge” houdt Yves vol dat er onder een brug gezocht moet worden. Is het dan wel deze brug? Maar hij krijgt niemand mee. Bij “Bring me back to life” zegt Martin meteen: een kerkhof. Colleen: ‘maar wacht nog even’. Dan komt “Bury”, ook herkend door Martin. Eenmaal daar wil Yves opsplitsen, maar dat mag niet volgens Colleen. Het valt haar opnieuw op dat Yves steeds in een wat andere richting loopt. Niet per se mols, want volgens mij stond er geen tijdslimiet op deze opdracht.
“We are the champions”. Yves zingt niet mee.
Empanadas en schilderen
Colleen. Dubbele invloed op de opdracht. 3½ empanadas goed, 1.750 euro voor de pot. Ze sluit zich aan bij Paula voor de deal: ruilen voor 1 joker en blik op molecam van Samara.
Het schilderij van Yves is echt perfect. Colleen wijst op de schaduw. Paula drukt door dat dit schilderij klopt. Paula wijst ook als eerste op het juiste origineel van Martin. Colleen gaat dan meteen door met het aanwijzen van alle overeenkomende details. Colleen vindt alleen het juiste origineel van Jessica. Maar dan is al duidelijk dat er een rode gordel gezocht wordt, en de andere schilderijen kloppen niet.
Overnachten in de kelder
Niemand, of misschien Yves. Colleen gooit meteen wat olie op het vuur: 'als we Martin als eerste sturen, dan slapen we allemaal hier'. Yves maakt zich als eerste los, kan er als mol wel op rekenen dat iemand de vrijstelling pakt, en goede sier maken door ook in de kelder te overnachten. Voice-over: ‘Solidariteit van de mol?’ Zijn actie wordt ook door Aaron bestempeld als verdacht.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #557 Gepost op: 23-06-2020, 13:31:37 »
Mooie overzichten weer Newbie2. Zo uitgebreid waren de bijdragen nog niet bij de The Mole.

Citaat

Wie vertrouw je het minst?
Martin onmols hier, door als laatste aan de beurt als enige Samara te noemen.
Samara had een geblesseerde knie en lijkt me een zeer bescheiden eter, want acrobate. Dus wel mols van Martin m.i. .

En bij het bungee jumpen ook Martin, want hij was een team met Samara, waardoor hij geen enkele bijdrage heeft geleverd aan de oplossing. Want Samara bleef toch wel het langste hangen. Hij benoemd ook dat hij twee keer bijna bungee gesprongen heeft.

Oké vernieuwend. Maar om in het spel te blijven, kan je NOOIT winnen van de mol. De mol gaat nooit naar huis.
Conclusie: Is oneerlijk en vals in mijn optiek.
Gezien de achtergrond dat Colleen een nachtje in de kerker mocht slapen dankzij Jessica, vind ik het wel gepast dat Colleen nog een nepspel aangaat met Jessica. Beetje vals, maar dat was het pakken van de vrijstelling door Jessica ook. Oneerlijk vind ik het ook niet. In geheime boodschap 9 van de mol wordt het benoemd als afleiding van de manipulatie door de mol.
https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/the-mole-indizien
« Laatst bewerkt op: 23-06-2020, 13:52:11 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #558 Gepost op: 23-06-2020, 14:07:47 »
Samara had een geblesseerde knie en lijkt me een zeer bescheiden eter, want acrobate. Dus wel mols van Martin m.i. .

En bij het bungee jumpen ook Martin, want hij was een team met Samara, waardoor hij geen enkele bijdrage heeft geleverd aan de oplossing. Want Samara bleef toch wel het langste hangen. Hij benoemd ook dat hij twee keer bijna bungee gesprongen heeft.
Je hebt gelijk, ik was die blessure van Samara even vergeten. Inderdaad toch een molse keuze van Martin daar.
 
Bij het bungeejumpen blijf ik Martin toch onmols vinden, geloof ik. Hij heeft dan geen bijdrage geleverd aan de oplossing, maar hij kon ook niet meer voor een klein foutje zorgen. Yves kon dat wel, maar deed het niet. Colleen kon het niet, want toen zij klaar was, had Jessica de oplossing al.
Martins positie boven was verder wel mols, maar hij maakte er geen gebruik van. Hij had de kans om 2 mensen angst aan te praten, maar dat deed hij bij Paula absoluut niet. Integendeel, zou ik zeggen. Bij Yves vroeg hij wel of het nog hoger ging en dat het nog ging waaien ook, maar toen ze er eenmaal waren hielden dat soort opmerkingen op.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #559 Gepost op: 23-06-2020, 21:07:53 »
Oké vernieuwend. Maar om in het spel te blijven, kan je NOOIT winnen van de mol. De mol gaat nooit naar huis.
Conclusie: Is oneerlijk en vals in mijn optiek.
Ik denk niet dat de makers van dit programma claimen dat het een eerlijk spel is. Het feit dat er een mol is die wordt geholpen door de redactie is in principe al niet eerlijk.
En wat te denken van de jacht op Yves waarbij niet de 4 vrijstellingen verdeeld moeten worden maar iedereen die toevallig in het groepje zit 4 jokers krijgt.
En waarom krijgt Samara die een rood scherm had wel de kans om terug te keren en andere kandidaten normaal gesproken niet. M.a.w. het scenario van het programma bepaalt wie er eventueel een voordeel heeft. Samara omdat ze toevallig het rood scherm kreeg in een aflevering waarbij een vervolg was gepland. Ook in onze eigen WIDM gebeuren er dingen die ik persoonlijk niet eerlijk vind, bijvoorbeeld die joker wissel van Niels. Maar dat kan blijkbaar allemaal.