Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67113 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #580 Gepost op: 24-06-2020, 22:36:17 »
Alleen een beetje jammer dat de hoofdverdachte op dag 1 het meest verdacht was en dat de verwachte winnaar toen ook al boven kwam drijven.

Het ging opeens wel lekker snel met alle molacties en hints.  ;D

Maar na 6 weken er totaal naast hebben gezeten heb ik weinig te klagen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #581 Gepost op: 24-06-2020, 22:47:27 »
Het was deze aflevering bij de eerste opdracht op de watertoren eigenlijk al wel duidelijk.

Ik heb me prima vermaakt deze serie!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #582 Gepost op: 24-06-2020, 23:21:40 »
Ik vind colleen spellen met een ananas als hint wel erg grappig.  Verder weinig spannends in de finale.

En ze is vaak geholpen in de molacties door andere kandidaten . Wolfgang bij levend begraven, Martin en Yves bij de jacht , Jessica bij de ketting.

Ik vind het een  goed seizoen met de wat psychologischer insteek en meer discussie over spelafloop, maar de kijkcijfers vielen serieus tegen.

Dus of er volgend jaar een vervolg komt , waag ik te betwijfelen .

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #583 Gepost op: 24-06-2020, 23:36:23 »
Ik heb me ongelofelijk vermaakt ::love:: Wat een cadeautje om een derde Molreeks op rij te kunnen volgen, weer met een geheel eigen insteek en invulling. En dus toch een Mol die een rood scherm krijgt  :o Dat we hier in een collectieve tunnelvisie zijn beland, maakt de lol achteraf eigenlijk alleen maar groter. Prost! ::wijn::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #584 Gepost op: 24-06-2020, 23:40:36 »
Ja, die ingestorte tunnel was toch wel een van de hoogtepunten.  ::rofl::

Ganz ehrlich, Ik heb er van genoten. Nog even wat ondertitels afmaken en mijn molvakantie kan beginnen (op een terugkijkaflevering van S8 na) Ik ga overigens niet al die terugblikken ondertitelen, daar kijkt toch niemand naar bij het terugkijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #585 Gepost op: 24-06-2020, 23:43:13 »
Ik was zo blij dat Martin won en niet Yves. Voor de finale je  molboekje afpakken, dat kun je niet maken vind ik. Gelukkig waren en maar 20 vragen en dus minder (gedetailleerde) vragen over de eerste afleveringen waarvoor je echt jouw molboekje nodig hebt.
Gek dat ze in de finale nog een hint stoppen naar de mol (met de O van ananas / fruit = obst) en de E van dollar, pardon Ein Dollar. Hoe verzin je het?
Maar al met al toch wel genoten van deze serie, ook al was het bij het begin van de finale wel erg duidelijk dat het inderdaad Colleen was zoals de meesten al dachten.
Overigens werd ook bevestigd dat de mol expres de test slecht had ingevuld om een rood scherm te krijgen.
Dat Colleen de vrijstelling had genomen in de kerker waag ik te betwijfelen. Ja, misschien als ze de laatste zou zijn geweest. Maar ze had weinig molacties waar ze op terug kon vallen. En wat we hier dachten dat ze in aflevering 1 ging huilen omdat ze het meest verdacht was bleek ook juist. Daarom kon ze ook niet teveel mollen. Als er nog een nieuw seizoen komt moeten ze de mol toch op het hart drukken om aflevering 1 zo kandidaats mogelijk over te komen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #586 Gepost op: 24-06-2020, 23:46:32 »
Je moet ook gewoon echt veel geluk hebben in aflevering 1. Al deed ze alles goed, was ze nog verdacht.
Als productie zou je met wat ervaring misschien beter weten wie niet snel verdacht wordt. Maar ik betwijfel het ook zeer of er een vervolg gaat komen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #587 Gepost op: 25-06-2020, 00:07:43 »
Danke Colleen!  ::bravo::

Toch nog 1 aflevering de mol goed gehad dit seizoen. Alles bijelkaar vond ik The Mole best een amusante reeks. Dat Martin z'n molboekje aan het eind nog moest missen was wel raar, maar desondanks won hij dus. Yves had ik 't ook wel gegund. Het zou leuk zijn als er nog een seizoen gaat komen. Ben benieuwd.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #588 Gepost op: 25-06-2020, 08:53:27 »
Das Finale von «The Mole» erreichte 1,03 Millionen Zuschauer, davon gehörten 0,58 Millionen zu den 14- bis 49-Jährigen.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #589 Gepost op: 25-06-2020, 10:42:02 »
Kortom: slechts ca. 1,25% van alle Duitsers hebben gekeken. Dat is wel heel weinig.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #590 Gepost op: 25-06-2020, 16:14:58 »
Het zit erop Colleen, goed gedaan! ::bravo:: Martin buiten zinnen, haha. Ik kon hem nooit echt sympathiek vinden maar een dik verdiende winnaar, zat vanaf het begin goed en dat is knap. De enige tegen wie hij altijd open was over zijn verdachte, was zijn tegenspeler in de finale Yves. Èn hij moest het zonder molboekje doen. Dan zou het wel treurig zijn als hij nog van hem verloren had. Geweldig om te zien hoe hij nog even met Colleen in de armen rondzwaaide. De grote verzoening.
Die twee heren hebben het toch heel goed gespeeld, wisten ook verdenkingen op zich te laden, het is het best functionerende bondje wat ik tot nu toe heb gezien.

Hoe kan Colleen nou zeggen dat het haar doel was om de hoogste koffer van 10.000 euro te bemachtigen, en veel jokers te kopen? En dat de anderen haar die koffer niet toevertrouwden? Ze wilde er juist van af, dat is duidelijk te zien in de aflevering. Gek dat de montage braaf meegaat, en er nu een nieuw verhaal ontstaat.

Jammer dat het voorbij is! Geen spannende finale-aflevering, maar het was een onderhoudend seizoen.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #591 Gepost op: 25-06-2020, 17:33:26 »
Kort interview met The Mole in Bild:

BILD: Glückwunsch – Du bliebst bis zum Finale unerkannt. Kannst Du so gut lügen?
Colleen Schneider: Ja, die Jungs haben bis zum Schluss geraten… Ich glaube schon, dass ich gut lügen kann. Ich habe ein gutes Pokerface und lasse es mir nicht ansehen wenn ich nervös bin.

BILD: Wie oft lügst Du im echten Leben?
Schneider: Nie (lacht). Im Ernst: Es war ein Spiel – nicht mit dem echten Leben zu vergleichen. Ich schreibe Ehrlichkeit im normalen Leben ganz groß. Aber es ist gut, wenn man sich nicht immer in die Karten schauen lässt. Man muss sich gut verkaufen können. Und das kann ich ganz gut.

BILD: Was war deine letzte Lüge?
Schneider
: Ich habe meiner Freundin beim letzten Treffen gesagt, ich sei müde und wolle nach Hause, bin dann am selben Abend aber doch nochmal losgezogen, anstatt mich ins Bett zu legen...

BILD: Wie bist Du zum TV-Maulwurf geworden?
Schneider
: Ich wurde von einem Bekannten, der bei der Produktion arbeitet, bei Instagram angefragt und allgemein gefragt, ob ich mir vorstellen kann, an der Sendung teilzunehmen. Da habe ich erstmal gefragt, ob es um Dating oder Ausziehen geht … Mir wurde das dann als Schnitzeljagd im Ausland beschrieben. Das klang witzig, deshalb bin ich zum Casting gegangen – und wurde genommen. Die Frage, ob ich der Mole werden möchte kam ganz spät. Dadurch wurde es dann zur größten Herausforderung meines Lebens.

BILD: Wie sehr hat Dir dein Psychologie-Studium geholfen?
Schneider
: Ich habe dadurch gelernt, genauer auf bestimme Sachen zu achten. Ich beschäftige mich ja den ganzen Tag damit, wie Menschen denken, handeln und fühlen. Aber es ging vor allem um Menschenkenntnis.

BILD: Bist Du als Frau und Blondine vielleicht auch unterschätzt worden?
Schneider
: Das habe ich schon öfter gehört. Ich falle ja in die Kategorie kleine Blonde, ich werde leicht unterschätzt. Aber die meisten, die zwei Sätze mit mir sprechen, ändern schnell ihre Meinung. Das war am Ende auch bei „The Mole“ so.

BILD: Wie haben die beiden männlichen Finalisten Dich abgecheckt?
Schneider
: Martin so auf freundschaftlicher Ebene, er sprach immer privater mit mir. So wollte er Infos von mir bekommen. Yves war zurückhaltender, er kam aber am Ende auch immer irgendwie zu seinen Informationen. Ich weiß gar nicht genau wie. In der letzten Woche habe ich aber gemerkt, dass beide mich als Mole auf dem Zettel hatten.

BILD: Als Du unter Verdacht warst, hast Du geweint. Kannst Du das auf Knopfdruck?
Schneider
: Nein, aber ich kann mich schon auf eine bestimmte Stimmung begeben. Schauspielern liegt mir. Aber in dem Moment war ich wirklich traurig und enttäuscht. Ich war großem Druck ausgesetzt und hat ehrliche Emotionen. Das waren keine reinen Krokodilstränen. Im Nachhinein haben sie aber sicher geholfen, meine Position zu stärken.

BILD: Möchtest Du weiter im Fernsehen arbeiten?
Schneider
: Sehr gerne. Ich hätte total Lust auf weitere Fernsehprojekte, bei denen ich mich neuen Herausforderungen stellen kann. Big Brother und Promi Big Brother finde ich witzig und es wäre sicher eine coole Herausforderung, in so einer Gruppe mit den ganzen Kameras zu bestehen. Und alles was mit Action und Abenteuershows zu tun hat, mag ich auch.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #592 Gepost op: 25-06-2020, 17:42:18 »
Het seizoen kwam traag op gang, en het feit dat er bij een aantal opdrachten net de essentie ontbrak, werkte ook al niet mee.

Ik heb al met al met plezier naar The Mole gekeken. Willen ze nog een nieuw seizoen maken, dan mogen ze hier en daar wel wat bijschaven.

Maar ik hoop oprecht dat BossHoss opnieuw mag presenteren.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #593 Gepost op: 25-06-2020, 17:49:09 »
Vooral de laatste uitzending kon je zien dat ze nog wat moeite hadden met zelf opdrachten bedenken.
Het abseilen was leuk en best lastig, maar niet bepaald moeilijk om veel geld te verdienen.
Hetzelfde geldt voor de VR-brillen. Leuk bedacht, maar er ontbrak wel een beetje een moeilijkheidsgraad en twist.
De laatste opdracht vond ik wel origineel en mooi dat een hint werd gecombineerd met een opdracht. Al had die opdracht van mij ook wel iets anders mogen zijn, want wederom werd de pot goed gespekt.

Ach, het was weer eens wat anders ondanks dat veel hetzelfde was.  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #594 Gepost op: 25-06-2020, 19:00:55 »
Ik vond de voordrachten waarin ze zichzelf moesten verdedigen tegen de filmpjes een mooie toevoeging. Je kunt je als mol niet te hard verdedigen, en als kandidaat niet te lauw, want dan val je juist op. Hoe Yves het deed vond ik hilarisch, die stille jongen blijkt gewoon gevoel voor theater te hebben. ::rofl::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #595 Gepost op: 25-06-2020, 22:04:00 »
Mooie finale opbouw. Leuk inderdaad hoe ze zichzelf met pleidooi in het theater kunnen vrij pleiten van het molschap. VR: past prima als opdracht maar er zat geen dubbele bodem in.

En het MoMa: hier hadden ze in een eerdere aflevering nog een soort creabea met fetakaas van kunnen maken door in twee groepen te werken.

Super mega dat Colleen de mol blijkt te zijn. (als Lo had gekeken had ie haar vast vanaf aflevering 1 al in het vizier  ::hypocriet::) Het was voor mij Colleen of Yves. Wel gingen ze rap door de 'terugblik' heen. En ik mis toch een reünie element met de gehele groep. Ik wil de reacties nog wel zien van een Aaron, Samantha of Wolfgang :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #596 Gepost op: 25-06-2020, 23:35:19 »
Samara, neem ik aan.


De reunie had ik inderdaad wel willen zien, met een stralende Colleen als middelpunt.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #597 Gepost op: 25-06-2020, 23:42:18 »
Maf toch wel, dat ze maar liefst 6 (bijna 7?) weken op reis zijn geweest en er toch maar 8 afleveringen uit weten te slepen :P
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #598 Gepost op: 26-06-2020, 08:44:12 »
Samara, neem ik aan.


De reunie had ik inderdaad wel willen zien, met een stralende Colleen als middelpunt.

Samara ja, auto fill in maakte er Samantha van ::)

Het 'hoort' toch bij de slotaflevering of in kleine vorm op 1 locatie of via inbellen via Skype.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #599 Gepost op: 28-06-2020, 12:22:11 »
Ik ben nog niet zo ver met kijken, maar kon het toch niet laten om alvast in dit topic mee te lezen. Ik heb net de scène gezien waarin Colleen en Jessie beiden strijden om te mogen blijven. Met de wetenschap dat Jessie geen kans had, omdat Colleen toch moest blijven (als mol zijnde) is dit een heel ongemakkelijke scène. Ik vind het helemaal niets dat Jessie wordt voorgespiegeld dat ze nog een kans heeft om te blijven, terwijl die kans er helemaal niet is. Ja, anders was Jessie er ook uitgevallen (omdat ze de test het slechtste had gemaakt), maar ik vind het wel heel wrang om iemand hoop te geven die er helemaal niet is.