Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 16219 keer)

Online Brtdm

• Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #600 Gepost op: 28-06-2020, 15:04:22 »
Yves is afgelopen donderdag vader geworden!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Moedermol

• Forumlid
« Reactie #601 Gepost op: 28-06-2020, 15:57:11 »
Je moet ook gewoon echt veel geluk hebben in aflevering 1. Al deed ze alles goed, was ze nog verdacht.
Als productie zou je met wat ervaring misschien beter weten wie niet snel verdacht wordt. Maar ik betwijfel het ook zeer of er een vervolg gaat komen.

Ik denk dat de verdenkingen richting Colleen vanaf het begin toch vooral met de keuze van posities in de opdrachten te maken had en minder met geluk hebben.

Ze koos ervoor om niet uit het graf te komen zodat de eerste 1500 plus de 1500 van Wolfgang alvast niet in het spel zouden komen.  Toen na deze eerste opdracht Jessie en Samara in het hotel bespraken wie er verdacht waren zei Jessy meteen dat degenen die niet uit het graf kwamen verdacht waren. Vervolgens viel Colleen bij de anderen op omdat ze bij de 2e opdracht zichzelf snel aanmeldde voor het beschrijven van de bankroetlama's. Bij de Vlaamse mol bleven  de mollen   in  deze beide opdrachten nog in de luwte. Martin vroeg zich op de boot al af of de tranen van Colleen misschien krokodillentranen waren.

De volgende opdracht was de jacht op Yves en hier zat ze opnieuw in een molse positie en koos voor jokers ipv geld. De rest van de groep was hier behoorlijk pissig over, er is veel over nagepraat en ook hier vestigde ze de aandacht op zichzelf.

Dan zitten we nog maar in aflevering 2, nadat ze bij het hangen aan de brug al het minst werd vertrouwd werd haar naam ook vˇˇr de fitnessoefening  in aflevering 3 het meest genoemd.

Het kan inderdaad gebrek aan ervaring zijn. Wellicht zijn de keuzes van posities in overleg met de productie  gemaakt.

Offline de_witte

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #602 Gepost op: 28-06-2020, 19:14:43 »
Zou de mol ter voorbereiding nog series uit andere landen hebben gekeken? Het lijkt er niet echt op.
Wit is ook een kleur!

Online Brtdm

• Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 29-06-2020, 08:51:14 »
Zou de mol ter voorbereiding nog series uit andere landen hebben gekeken? Het lijkt er niet echt op.

Ik lees nu net dat de mol Řberhaupt niet voorbereid was. Ook had ze vaak geen voorkennis van de opdrachten.

Offline joligmolletje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #604 Gepost op: 29-06-2020, 18:01:19 »
Ik lees nu net dat de mol Řberhaupt niet voorbereid was. Ook had ze vaak geen voorkennis van de opdrachten.

Dat is wel heel erg dan. Jammer, echt een gemiste kans!

Offline Moedermol

• Forumlid
« Reactie #605 Gepost op: 29-06-2020, 20:18:56 »
Het is wel in tegenspraak met de geheime sprachnachrichten:
Bericht 2 ( 1 en 2 zijn nog vˇˇr afl. 1)
Ich weiss welche challenges uns in Argentinien erwarten. GegenŘber mein mitspielern darf ich mir das aber nicht anmerken lassen.

In bericht 3 vertelt de mol dat hij/zij vˇˇr de eerste opdracht de kandidaten aan de hand van de castingvideo's heeft geanalyseerd en zo de 2 tallen heeft samengesteld voor de graven om zo weinig mogelijk geld te verdienen.

De Vlaamse mol heeft dat ook op deze manier gedaan.

Online Brtdm

• Forumlid
« Reactie #606 Gepost op: 29-06-2020, 20:22:55 »
Ze had uiteraard wel wat voorkennis, maar het scheen echt minimaal te zijn.

Online Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #607 Gepost op: Gisteren om 10:10:30 »
Gisteren de laatste 2 afleveringen ingehaald. Haha ineens de topverdachte van het hele forum eruit (incl die van mij)!
Ik was al wel aan het twijfelen, want Aaron deed best veel dingen goed de laatste afleveringen. Waren we verblind door de Belgische reeks die ook in ArgentiniŰ plaats vond en wie daar toen de Mol was? Aaron had nota bene dezelfde positie bij die metro opdracht en dezelfde uitkomst.

Mol rood scherm heb ik al eerder gezien in een andere reeks. Vond het toen ook een beetje stom. Want De Mol kan niet afvallen. Het is al eens eerder gebleken dat een Mol niet alle details weet over de vragen in de vragenlijst, want hij/zij moet toch niet opletten. Dus het feit dat een Mol zichzelf kan "laten afvallen" in een vragenlijst, zou eigenlijk ook moeten betekenen dat als ze bvb nog met 4 zijn en iedereen zit op de juiste Mol en weet er alle details over en de echte Mol heeft net 1 vraag minder juist dan al de rest, dat de Mol dan ook effectief naar huis zou moeten. En dat zal niet gebeuren. Dus het zich "laten afvallen" is ook nep uiteraard. En dat is een beetje stom.

Ik vond het wel een leuke reeks om te volgen, maar sommige afleveringen waren een uur en een kwartier, beetje te lang. En inderdaad zoals eerder vermeld te veel twists. Het Duitse publiek weet amper hoe een gewone eliminatie werkt. Door er 1 of 2 twists in te steken is het nog spannend, maar nu was er gewoon elke keer iets. Moeilijk om dat met een nieuw seizoen nog te evenaren, want mensen verwachten steeds meer elk seizoen qua twist of spanning.
Maar aan de kijkcijfers te zien zal er ook geen nieuw seizoen komen...