Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67516 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #40 Gepost op: 16-04-2020, 15:24:57 »
- In Israel vielen de twee kandidaten uit de mand en hielden er een gebroken arm en kneuzingen aan over.
Wat?!  ::oink::
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #41 Gepost op: 16-04-2020, 16:06:04 »
Het was inderdaad te verwachten dat we veel kopiën zouden zien van Vlaamse opdrachten. Vind ik ook niet heel erg in het eerste vernieuwde seizoen. Beter voor de makers om een goed idee te krijgen wat ze precies moeten doen.
Ik hoop in ieder geval dat er meer seizoenen volgen met meer eigen inbreng. Hetzelfde zag je ook in Polen. En ze moeten ook wel, het is nu al zo'n mengelmoes van verschillende seizoenen. En ze hebben al wel een beetje een eigen stijl. Lijkt wat op de Vlaamse serie, maar toch anders. En The Bosshoss passen hier ook perfect bij, denk ik.

Ik hoop dat de hints niet hetzelfde zijn. Ik heb namelijk nu al een hoofdverdachte.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik zag ook nog het vrijstellingsdilemma uit het oude slachthuis voorbijkomen. De kooi die sluit.

Het wordt voor ons vast niet een moeilijk seizoen, maar heb er toch zin in!

En blijkbaar dus geen Promi's
https://www.promiflash.de/news/2020/04/15/neue-sat-1-show-the-mole-diesen-kandidaten-kennt-man.html


Ik ga ook mijn best doen om alle bonusvideos online te krijgen. Ik kan ze niet bekijken in mijn browser. Alleen via de sat.1 app (via .apk bestand) met vpn. Ik kijk wat ik kan doen.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2020, 16:31:59 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #42 Gepost op: 16-04-2020, 19:41:30 »
Het ziet er naar uit dat de Rabid Joke opdracht ook zal voorbijkomen en ik wil eens zien hoe ze het daar gaan aanpakken, want die opdracht was helaas al snel gedaan in België. Hetzelfde voor de opdracht met de vrijstelling in dat kooitje.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #43 Gepost op: 16-04-2020, 20:22:59 »
Ik ben momenteel een poging aan het doen om de voorstelvideo's van Sat.1 te downloaden. Gaat nog niet zo makkelijk.

Inmiddels wel gelukt, helaas ontbreekt het geluid nog. Maar die kan ik los wel weer opnemen.

Het gaat even duren, maar het moet vast lukken!

Als dit werkt, moet het in theorie ook werken met de volledige uitzendingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #44 Gepost op: 16-04-2020, 20:52:25 »
Super tof mensen!
Voor de mensen met ziggo abonnement, kanaal 59 en waarschijnlijk wel ondertiteling Duits slecht horend aanzetten, maakt het begrijpen van de taal hopelijk wat gemakkelijker...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #45 Gepost op: 16-04-2020, 21:24:38 »
Super tof mensen!
Voor de mensen met ziggo abonnement, kanaal 59 en waarschijnlijk wel ondertiteling Duits slecht horend aanzetten, maakt het begrijpen van de taal hopelijk wat gemakkelijker...

Ja die heb ik ook gevonden. Ik kan het gewoon op tv volgen dus!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #46 Gepost op: 16-04-2020, 21:28:10 »
Wow, beter goed "gejat" dan slecht bedacht, dus moet het wel een succes gaan worden. Leuk hoor. ;D

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2020, 10:25:15 »
Weet iemand wanneer het begint?

Ik hoop dat de hints niet hetzelfde zijn. Ik heb namelijk nu al een hoofdverdachte.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Oei, ik vrees het ergste  :-\\

- In Israel vielen de twee kandidaten uit de mand en hielden er een gebroken arm en kneuzingen aan over.
:o
Ik wist niet eens dat Israël ook een mol had.

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2020, 10:42:40 »
Weet iemand wanneer het begint?

Wat is de topictitel? ::)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #49 Gepost op: 17-04-2020, 10:44:09 »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2020, 10:46:57 »
6 mei dus ;)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2020, 20:37:59 »
Ist Joke tot?  Ich wiederhole ist Joke tot?

Nee mijn Duits is goed genoeg om dit te volgen en ziggo heeft die zender in het pakket wat ik heb. Dus als ik eraan denk ga ik dit zeker volgen.

Video’s op hun site werken niet voor mij en VPN heb ik geen goede ervaringen mee.
Dus als er downloads zijn, altijd prettig.

Voor de vuist weg Yves omdat hij wel wat weg heeft van een mol uit een van de twee seizoenen waaruit ze overduidelijk inspiratie hebben gehaald.

En ik vind normaal boss hoss niet zo tof, maar in de trailer merk ik dat ze enorm goed in de setting passen.   Zin in  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2020, 22:50:06 »
Ik wist niet eens dat Israël ook een mol had.
Ja in 2001 ofzo.  :)

Iemand heeft ooit eens een site gemaakt van reeksen van de mol over heel de wereld: Who is the International Mole
Ik denk dat die persoon alleen niet meer genoeg tijd heeft om de site nog te updaten.  ::hypocriet::

Offline Mol-NL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #53 Gepost op: 18-04-2020, 12:48:26 »
Uiteraard wil ik deze editie ook gaan kijken maar ik weet niet of iemand aan de Nederlandse ondertitels kan gaan komen tzt  ::vergroot::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #54 Gepost op: 20-04-2020, 18:17:23 »
Goed nieuws: het is me eindelijk gelukt om de extra video's op Sat.1 te downloaden.

Hier zullen de komende tijd meer video's verschijnen. Momenteel staat alleen de introvideo van Aaron erop.
Op dezelfde manier zou ik in theorie ook de afleveringen moeten kunnen downloaden.

Het kan allemaal wel even duren, want ik kan alleen een corrupt videobestand downloaden. Die moet ik volgens repareren. Daarnaast moet de audio los worden opgenomen en juist getimed worden onder de Video.
Maar het werkt.

En alvast (verborgen) op Youtube gezet:

Hopelijk wordt het niet direct verwijderd.

Colleen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jessica
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-04-2020, 19:10:30 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #55 Gepost op: 20-04-2020, 23:10:54 »
Mooi! ::ok::

Ik ben afgelopen weekend nog even langs het zaakje gelopen maar werd er niet veel wijzer. Zal deze week nog even een collega vragen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #56 Gepost op: 21-04-2020, 12:36:53 »
@Brtdm: Mooi werk!  ::ok::

Mooi! ::ok::

Ik ben afgelopen weekend nog even langs het zaakje gelopen maar werd er niet veel wijzer. Zal deze week nog even een collega vragen.

Ik heb ook even gebeld hier met de satellietboer, maar werd er ook niet veel wijzer van. Vandaag hoop ik mijn bestelde kabeltjes binnen te krijgen waarmee ik wellicht van Sat.1 in S-Video kwaliteit kan opnemen. Ben er wel in geslaagd om met een Scart-kabel een opname van Sat.1 op de HD van de recorder te zetten, maar helaas gaat doorkopieëren naar een DVD+RW niet omdat de recorder dan meldt dat het een kopieerbeveiligde opname is: en dat is wel een vereiste om de opname via de DVD weer op een PC te kunnen zetten, om daar dan weer met VLC een MP4-bestand van te maken dat ik kan uploaden.

Verder zoek ik nog wat uit in de hoek van HDMI-splitters. Een aantal van deze splitters schijnen de kopieerbeveiliging te kunnen omzeilen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #57 Gepost op: 21-04-2020, 14:09:35 »
Klinkt veelbelovend, ik hoop dat het ook werkt.
De extra video's zijn prima om van de site te downloaden op de manier hoe ik het nu doe. Maar voor de volledige afleveringen gaat dat echt wat tijd kosten. Een opname zou erg welkom zijn!

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #58 Gepost op: 21-04-2020, 14:17:08 »
Top jongens  ::ok:: ::ok::

Enig idee of het ook mogelijk gaat zijn om de ondertitels te downloaden? Als die er überhaupt zijn, dan zou ik misschien wel het als een leuk project zien om voor een Nederlandse vertaling te zorgen  ::jaja::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #59 Gepost op: 21-04-2020, 14:30:03 »
https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/episoden/the-mole-wem-kannst-du-trauen

Over Aflevering 1:

"In Argentinien wartet auf die zehn Kandidaten von "The Mole" das Abenteuer ihres Lebens. Noch bevor sie ihre Mitspieler überhaupt kennenlernen, werden sie schon lebendig begraben. Befreien können sie sich nur durch das Lösen einiger kniffliger Rätsel. Dann müssen sie auf einer argentinischen Ranch ihr Können mit dem Lasso beweisen. Fängt ein Kandidat absichtlich kein Lama, um die Gruppe zu sabotieren? Wem können die Spieler trauen - und wer ist der Verräter? Wer ist der Mole?"

Ze worden dus eerst levend begraven, hangen onder een brug en gaan op jacht naar de bankroetlama.


@Pac, zou mooi zijn. Ik dacht er zelf ook al over, maar bedacht me toen dat het echt erg veel tijd zal innemen. Mijn Duits is goed genoeg om de afleveringen te kunnen volgen, maar om het zin voor zin goed te vertalen is wel een niveau hoger. Misschien dat de teletekst-ondertiteling wel ergens te vinden is??



Ik ben momenteel bezig met de introductievideo van Paula. Die wijkt echt volledig af van de andere video's. Geen loopje vooraf, andere achtergrond, het beeld wordt bij een knip zwart en niet wit.
Ik weet dat die Duitsers er nog moeten inkomen met hints, maar zo duidelijk zal het ook wel weer niet zijn toch?
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 15:12:17 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?