Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67548 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2020, 16:39:17 »
Even een nieuw bericht om alle introductievideo's met trialer onder elkaar te zetten:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Hier een link naar de afspeellijst op youtube:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLCWnD7LPMk0xENDBTlOX22Fn0t_8mzQVb



Door het maken van al deze video's heb ik ook even alles tegelijkertijd beluisterd en bekeken. Ik dacht verschillen te horen in de intro. Maar of nou zo'n goed idee was..
Deze video scheelt wel tijd.  ::)
« Laatst bewerkt op: 21-04-2020, 17:03:44 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2020, 17:46:51 »
Voor die laatste video moet je Duits wel heeeeel goed zijn om er iets van te kunnen verstaan. :P

Bedankt voor dit werk! Ik ga er binnenkort eens naar kijken. ::ok::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2020, 18:47:50 »
Ik zit ook net te denken..
Youtube maakt automatisch al ondertiteling bij de video. Dit bestand kan ik gewoon downloaden en vertalen, zodat we ook Nederlandse ondertitels hebben.

Automatische ondertiteling is bij de voorstelvideo's redelijk goed. Ik hoop dat het dan ook lukt bij de Afleveringen.

Ik ga het nu proberen bij de introductievideo's, ze zullen vanzelf verschijnen bij youtube.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2020, 21:07:24 »
Even een nieuw bericht om alle introductievideo's met trailer onder elkaar te zetten:
Super ::joehoe:: Ligt het aan een foutje in het beeld/geluid van je downloads of is bij Duitsers echt álles nagesynchroniseerd ::rofl::

@Pac, zou mooi zijn. Ik dacht er zelf ook al over, maar bedacht me toen dat het echt erg veel tijd zal innemen. Mijn Duits is goed genoeg om de afleveringen te kunnen volgen, maar om het zin voor zin goed te vertalen is wel een niveau hoger. Misschien dat de teletekst-ondertiteling wel ergens te vinden is??
Ik dacht inderdaad aan de teletekst bestanden. Van NPO.nl kan je ze makkelijk downloaden, geen idee hoe dat met de player van Sat1 zit. Anders is het inderdaad niet te doen voor een hobbyist, denk ik. YouTube weet nu de kandidatenvideo's wel vrij goed te ondertitelen maar geen idee hoe gaat zijn als er chaotische groepsoverleggen etc. komen.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #64 Gepost op: 21-04-2020, 21:18:18 »
Super ::joehoe:: Ligt het aan een foutje in het beeld/geluid van je downloads of is bij Duitsers echt álles nagesynchroniseerd

Ik denk allebei. Ik heb de audio los moeten opnemen en onder de video gezet. Maar wel hetzelfde bestand geüpload bij de downloads als bij youtube. En bij mij liep alles wel gewoon synchroon.

Maar de vertaling maken is wel echt heel veel werk hoor. Je mag best een poging wagen, maar ben net voor 2 minuten video een half uur bezig geweest. En dan had ik al de Duits tekst met tijdcodes.
En nu accepteert youtube mijn ondertiteling niet.  :-\\
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #65 Gepost op: 21-04-2020, 21:39:58 »
Dank je, Bart.   Zitten paar rare beroepen tussen en waarom is de intro van Paula zo compleet anders dan de rest.   

Voorlopig blijf ik bij yves als schoot voor de boeg.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #66 Gepost op: 21-04-2020, 23:45:09 »
Wat doet Aaron trouwens met zijn mond rond 1:42?
Ik dacht dat het lag aan mijn opname, maar dit staat zo ook op de site.
Ziet er heel vreemd uit. Zal wel niks zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2020, 11:51:49 »
Ik zit ook net te denken..
Youtube maakt automatisch al ondertiteling bij de video. Dit bestand kan ik gewoon downloaden en vertalen, zodat we ook Nederlandse ondertitels hebben.

Automatische ondertiteling is bij de voorstelvideo's redelijk goed. Ik hoop dat het dan ook lukt bij de Afleveringen.

Ik ga het nu proberen bij de introductievideo's, ze zullen vanzelf verschijnen bij youtube.

Je bent nu al een held met deze voorstelvideo's! Op YouTube kun je inderdaad de automatische ondertiteling aanzetten. Klopt vaak niet 100%, maar beter dan niets. Ik hoop dat dit ook gaat lukken met de complete afleveringen. Dank, dank, dank! :-)
Ben jij de mol?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2020, 12:19:52 »
Maar de vertaling maken is wel echt heel veel werk hoor. Je mag best een poging wagen, maar ben net voor 2 minuten video een half uur bezig geweest. En dan had ik al de Duits tekst met tijdcodes.
Ik onderschat het waarschijnlijk ja. Maar ik denk dat als je de originele ondertitels (door Sat1 zelf) door Google Translate haalt, dan denk ik dat het nog maar een kwestie is van controleren of er geen rare dingen zijn. Op de automatische YouTube-vertaling ga ik niet vertrouwen in elk geval :P
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2020, 14:50:37 »
Op de site van Sat.1 staat een lijstje met wat de komende tijd ondertiteld wordt. The Mole staat daar helaas niet bij.
Dus ik weet niet of er überhaupt ondertitels beschikbaar komen in het Duits.


De trailer is inmiddels geblokkeerd op youtube. Ik neem aan dat de afleveringen dus ook niet op youtube geplaatst kunnen worden. Tot zover geen problemen met de voorstelvideo's.
De trailer zal echter waarschijnlijk wel op youtube komen. Ik heb namelijk een claim van de video "The Mole | Ab heute um 20:15 Uhr | SAT" Deze video zal dus vast 6 mei openbaar worden.
« Laatst bewerkt op: 22-04-2020, 15:57:53 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #70 Gepost op: 23-04-2020, 18:37:05 »
Op de site van Sat.1 staat een lijstje met wat de komende tijd ondertiteld wordt. The Mole staat daar helaas niet bij.
Dus ik weet niet of er überhaupt ondertitels beschikbaar komen in het Duits.


De trailer is inmiddels geblokkeerd op youtube. Ik neem aan dat de afleveringen dus ook niet op youtube geplaatst kunnen worden. Tot zover geen problemen met de voorstelvideo's.
De trailer zal echter waarschijnlijk wel op youtube komen. Ik heb namelijk een claim van de video "The Mole | Ab heute um 20:15 Uhr | SAT" Deze video zal dus vast 6 mei openbaar worden.

Blokkeren ze ook video's die je op privé (alleen zichtbaar met link) hebt staan?
Ben jij de mol?

Offline WPG

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #71 Gepost op: 23-04-2020, 20:32:06 »
The Mole wordt geproduceerd door een joint venture waar o.a. Woestijnvis, het Vlaamse productiehuis van De Mol, in participeert. Vandaar dat de Duitse versie echt heel veel op De Mol zal lijken. Ben bang dat er ook helemaal contact geweest is met de Nederlandse WIDM-makers, alles zal wel op De Mol gebaseerd zijn. Al hoeft dat niet erg te zijn, De Mol is immers ontzettend goed.

Ik verwacht dus niet dat er gebreken zijn door de onervarenheid, of dat dezelfde hints gebruikt worden. Ze zullen ook wel weten dat Molloten grensoverschrijdend hints kunnen uitwisselen, als de mol vroegtijdig in de Duitse media uitlekt is het seizoen gefaald.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #72 Gepost op: 23-04-2020, 20:37:06 »
Blokkeren ze ook video's die je op privé (alleen zichtbaar met link) hebt staan?
Prive als in "alleen zichtbaar voor accounts die jij toegang hebt gegeven"?
Geen ervaring mee
Met "Verborgen" (alleen zichtbaar voor personen die de link hebben) heb ik al wel 's een auteursrechtclaim gehad (op een stukje applaus notabene, maar is niet geblokkeerd), dus betwijfel of je er dan aan ontkomt...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #73 Gepost op: 23-04-2020, 22:13:50 »
Het maakt  ook niet heel veel uit, ik zet alles ook op Stack. Maar het ondertitelen is via youtube wel makkelijker. Via Amara.org werkt het wel erg fijn.

Inmiddels heb ik de eerste paar video's van ondertiteling kunnen voorzien. Voor mij ook nog een beetje testen en soms misschien wat vrij vertaald, maar best prima. Al zeg ik het zelf.

Weer iemand trouwens wat Knaggisch betekend?  ::vergroot::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #74 Gepost op: 24-04-2020, 17:43:31 »
Betreft de afwijkende achtergrond van Paula: Ik denk gewoon dat Paula als een van de eerste is opgenomen en dat ze er al snel achter kwamen dat de audio nog niet helemaal geweldig was. En dat de beelden mogelijk wel online of op TV zouden komen.

Ik hoop trouwens dat ze snel afvalt, want dat maakt het ondertitelen een stuk makkelijker.  :P
Wat een ramp was dat zeg.. praat veel te snel. Ik heb het soms maar op gevoel vertaald.


En ik zie nu net dat er nieuwe filmpjes op sat.1 staan.

https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/the-mole-indizien
https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/playlist-profiler-analysen
« Laatst bewerkt op: 24-04-2020, 18:21:31 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #75 Gepost op: 24-04-2020, 20:02:10 »

Weer iemand trouwens wat Knaggisch betekend?  ::vergroot::

Ik kom het een paar via google keer tegen in zoiets als:

"Kurz und knaggisch zusammengefasst."

Het lijkt zoiets te betekenen als "kort en bondig".
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #76 Gepost op: 24-04-2020, 22:54:35 »
Nou, dan is Aaron heel erg 'bondig'.  :)
Volgens mij betekend het iets als 'goed uitziend' / 'mooi' / 'enig' / 'gezond' '(fris&)fruitig' / 'jeugdig'.
Er is niet echt een vertaling voor. Maakt ook niet heel veel uit. Wel een mooi woord.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #77 Gepost op: 25-04-2020, 20:35:16 »
Knaggisch is geen echt Duits , is een soort nieuw modieus gebruikt woord. Vaak bij YouTubers in gebruik.  Fris en fruitig. Maar ook wel knakkig in de zin van er goed uitziend, strak in het vel.

Is afgeleid van knackig. 

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #78 Gepost op: 26-04-2020, 16:26:23 »
Waarom zit Paula ergens anders dan de rest?  ::vergroot::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #79 Gepost op: 26-04-2020, 17:24:30 »
Waarschijnlijk als een van de eersten opgenomen en ze kwamen er later achter dat de akoestiek niet goed was.

Of ze nou eerst een mol hebben gekozen en daar omheen een kandidatengroep, of dat ze gewoon als een van de eerste een gesprek had, dat weet ik niet.



Ik vind het wel grappig om wat verschillen in spraakgebruik te bemerken bij de kandidaten. Zo gebruikt Silvia heel wat gezegden.
'Ich bin sehr nah am wasser gebaut' (in de buurt van water zijn gebouwd = snel om dingen huilen)
'Die Kandidaten gut auf trab halten' (iemand in draf houden = iemand in beweging houden/ blijven vermaken)

Ik ga mijn best doen om alle vertalingen van de introducties vandaag af te maken.
De andere video's zal ik komende week proberen te uploaden, maar ga ik niet vertalen. Ik vind ze zelf niet heel veel toevoegen.

Op deze manier wordt het wel de molserie die ik het meest gedetailleerd ga bekijken van allemaal  ::rofl::

Ik geef nog geen garanties voor vertalingen van de afleveringen. Misschien is er iemand anders met meer ervaring/ betere Duitskennis? of kunnen we het opsplitsen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?