Auteur Topic: Survivor 21: Nicaragua  (gelezen 111176 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #120 Gepost op: 4-11-2010, 22:43:33 »
Leuke aflevering! Marty doet me steeds meer denken aan Jonathan Penner, een overduidelijke strategische bedreiging die op de een of andere manier steeds weer aan het noodlot ontkomt. Natuurlijk was Sash daarvoor dit keer hoofdzakelijk verantwoordelijk maar het blijft verbazingwekkend dat iemand die zo nadrukkelijk als een bedreiging wordt gezien de kans krijgt om het tij te keren. Sash, Brenda en Chase moeten wel erg veel vertrouwen in hun pionnen hebben, anders hadden ze dit risico niet snel genomen. Ik vond het trouwens erg opvallend dat Brenda en Chase zonder veel tegengas te geven instemden met het verzoek van Sash om Alina voor Marty weg te stemmen. Sash is bezig met het verwerven van jurystemmen en Brenda en Chase laten het niet allen gebeuren maar helpen hem er feitelijk mee. Toch denk ik dat het uiteindelijk ook beter is voor Chase en Brenda dat Marty nog enige tijd in het spel bivakkeert, op die manier blijft de kernalliantie van Sash/Brenda/Chase en NaOnka nog enige tijd buiten schot. En tegen de tijd dat de buitenstaanders er achter komen dat ze slechts pionnen zijn is het vermoedelijk al te laat.

Juist daarom begrijp ik niet goed waarom Jane zo gefixeerd is op het wegstemmen van Marty. Al sinds de kampen zijn heringedeeld is Jane bezig met het proberen weg te stemmen van Marty, daarmee heeft ze een vijand gecreëerd in plaats van een potentiële medestander. Met tot gevolg de expliciete waarschuwing van Marty op de eilandraad. Zo’n betoog kan een krachtige uitwerking hebben. De kandidaten zullen Jane met andere ogen bekijken en zich gaan afvragen in hoeverre haar houding oprecht of spel is.

Wat betreft de verhoudingen binnen het spel denk ik dat er slechts een persoon onbetwistbaar in de gevarenzone staat, wel te weten Marty. Achterin de pikorde staat Fabio, verrassend gevolgd door Benry. Wanneer er belangrijke strategische conversaties plaatsvinden zijn Fabio en Benry vaak onvindbaar. Hetgeen er op duidt dat ze niet betrokken zijn bij het maken van beslissingen. Daarnaast vormen ze een fysieke bedreiging. Jane, Holly en Kelly S vormen het vijfde wiel aan de wagen. Ze denken bij de kerngroep te horen maar worden net als Benry en Fabio gebruikt zij het in mindere mate. De positie van Dan is me niet helemaal duidelijk, deze aflevering leek hij in tegenstelling tot veel anderen een eigen agenda te hebben. Omdat hij totaal geen bedreiging vormt denk ik dat hij gedurende lange tijd ontzien zal worden. Zoals reeds eerder gezegd beschouw ik Sash/Brenda/Chase en NaOnka als de kernalliantie. Zij maken op dit moment de besluiten en beschikken bovendien over twee immuniteitssleutels. De overige deelnemers moeten snel ingrijpen als ze een kans willen maken op het bereiken van de laatste fase van het spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #121 Gepost op: 5-11-2010, 12:23:26 »

Juist daarom begrijp ik niet goed waarom Jane zo gefixeerd is op het wegstemmen van Marty. Al sinds de kampen zijn heringedeeld is Jane bezig met het proberen weg te stemmen van Marty, daarmee heeft ze een vijand gecreëerd in plaats van een potentiële medestander. Met tot gevolg de expliciete waarschuwing van Marty op de eilandraad. Zo’n betoog kan een krachtige uitwerking hebben. De kandidaten zullen Jane met andere ogen bekijken en zich gaan afvragen in hoeverre haar houding oprecht of spel is.


Dat komt omdat Jane een complete idiote is. Zij zelf heeft een aantal grove fouten gemaakt, waardoor zij bijna weggestemd werd in Oud-Espada. Echter, ze was wel geliefd (Holly en Tyrone zouden voor haar vertrokken zijn, zeker weten). Zij is niet in staat om in te zien dat het spel allesbehalve persoonlijk werd gespeeld op Espada (behalve tijdens Jimmy T's eliminatie) en dat Marty/Jill/Yve/Dan haar nooit een strobreed in de weg hebben gelegd. Zij vat ALLES persoonlijk op en ziet het feit dat Marty niet met haar geallieerd was als een soort oorlogsverklaring ("If you're not with me, you're against me").

Met andere woorden, ze is bitter en wraakzuchtig zonder enige reden, en Marty -die haar tot de vorige ronde graag mocht- had helemaal niets door. En toch wordt Marty de duivel-in-hoogst-eigen-persoon genoemd, en Jane als her Oneerlijk behandelde "Lelijke Jonge Eendje". Misselijk makend, vindt ik dat.

Ik wist dat Alina weggestemd ging worden (ik heb de spoilers gelezen), maar toch vindt ik het een nogal willekeurige keuze. Ik begrijp dat zij over Marty werd weggestemd (Marty is allesbehalve populair, een zwak strateeg en volkomen machteloos - Alina had misschien nog iets kunnen bekokstoven als ze er de kans toe had gekregen.)

Na'Onka is geweldig (en gemeen). Zelf-vernietiging/Kamikaze acties zoals diefstal en pesterij eindigen altijd in ongelofelijke "Downfalls" en ik kan niet wachten tot her zover is (het zij tijdens de Finale Eilandraad, het zij daarvoor ^_^)

Fabio is mijn persoonlijke Favoriet. Hij is werkelijk een fascinerend karakter in dit verhaal. Is hij werkelijk een kluns buiten proporties, of is dat gewoon een act? Ik kan her mijn vinger niet op leggen wat het is, al doet zijn kleine scène met Alina voor de Eilandraad nochtans vermoeden dat het Optie 2 is :-)

Verder geef ik niet zoveel meer om de anderen. Ik mag Brenda en Marty wel, maar beiden zijn niet echt wauw voor mij. Dan, Holly en Kelly zijn oké ("YOU GET TO MILK YOUR OWN... MILK! ^_^" <3), heb geen mening over Chase en Benry en heb een hekel aan Sash en Jane  ::)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #122 Gepost op: 5-11-2010, 12:25:23 »
Dirt Squirrel:

1. a female of questionable character 2. a female with a scandalous sexual past 3. a dirty dirty slut

Nu is de vraag wel betekenis Benry in gedachten had....

Ben was een cameraman voor "Girls Gone Wild". Vanzelfsprekend dat hij daar aan dacht, aangezien hij daar toch enige ervaring in heeft, niet?
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #123 Gepost op: 5-11-2010, 15:46:17 »
Ik beschouw Marty totaal niet als een zwak strateeg, in vergelijking met de overige kandidaten dit seizoen zou ik hem zelfs in de bovenste regionen classificeren. Enkel Sash vind ik enigszins gelijkwaardig. Brenda heeft ook wel spelinzicht maar overschat zichzelf, ze heeft mijns inziens veel te danken aan Sash, Chase en NaOnka. Terug naar Marty, op dit moment is hij natuurlijk een verloren strijd aan het vechten maar voor de herindeling was zijn positie binnen het kamp uiterst sterk. De herindeling was een keerpunt, opeens bevond Marty zich in de minderheid en moest hij zijn spel aanpassen. Het probleem was echter dat Marty net als Tyrone gezien werd als een alfamannetje en onmogelijk onder de radar van La Flor kon kruipen. Dat Marty vervolgens de samensmelting heeft gehaald en zelfs de eerste eilandraad na de samensmelting heeft overleefd zie ik wel degelijk als een voortvloeisel van een aantal risicovolle strategische zetten zijnerzijds. Momenteel is hij machteloos maar dat komt vooral doordat de andere kandidaten te weinig oog hebben voor de verhoudingen binnen het spel. Er zijn gewoonweg teveel volgers. Toch blijft een speler als Marty naar mijn mening gevaarlijk zolang hij in het spel zit. Marty is namelijk geen volger en zal de eerste de beste mogelijkheid om de heersende machthebbers van de troon te stoten benutten. Helaas is dat zonder medewerking van de andere kandidaten uitgesloten. Wat betreft Alina: ik heb net de interviews van RNO en Fancast gelezen en daaruit blijkt dat ze totaal niet in de gaten had wat er gaande was. Ze dacht dat Marty een sterke alliantie had met Brenda en geloofde werkelijk dat Chase, Benry en Holly aan haar kant stonden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #124 Gepost op: 5-11-2010, 19:24:30 »
Ik voel me nogal dom, maar ik kan geen goeie torrent vinden van de laatste aflevering? Anybody?  ::hypocriet::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #125 Gepost op: 5-11-2010, 19:53:17 »
Ik voel me nogal dom, maar ik kan geen goeie torrent vinden van de laatste aflevering? Anybody?  ::hypocriet::

Alsjeblieft
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #126 Gepost op: 5-11-2010, 20:03:01 »

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #127 Gepost op: 5-11-2010, 20:21:23 »
Wtf is de 'flower' ofzo?   ???

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #128 Gepost op: 5-11-2010, 21:02:30 »
Leuke aflevering weer! Bij dat Marty er nog in zit. In mijn ogen is hij wel degelijk een goede strateeg! Als hij nou mooi Fabio aan zijn kant krijgt (Mijn andere favoriet) zou ik dat geweldig vinden. En Dan heeft ie al in z'n pocket.

We zullen zien!

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #129 Gepost op: 5-11-2010, 21:06:15 »
Hmm wel jammer dat je de Ponderosa filmpjes niet meer kan zien op cbs.com  .. kan alleen als je in Amerika woont.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #130 Gepost op: 5-11-2010, 22:25:04 »
Hmm wel jammer dat je de Ponderosa filmpjes niet meer kan zien op cbs.com  .. kan alleen als je in Amerika woont.

Op Survivor Sucks, een fansite waar ik ook post, kun je ze bekijken

http://survivorsucks.com/topic/49735?page=133

Hier vindt je ze.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #131 Gepost op: 5-11-2010, 22:45:19 »
Op Survivor Sucks, een fansite waar ik ook post, kun je ze bekijken

http://survivorsucks.com/topic/49735?page=133

Hier vindt je ze.

Hey thanks! Ponderosa ziet er nog luxer uit dan voorheen  ;)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #132 Gepost op: 5-11-2010, 22:49:41 »
Well, Ponderosa/Loser's Lounge is normaal gezien altijd in een soort "Hotel/Camping" ding, maar ik denk dat dit de eerste keer is dat ze echt naar een resort gaan. Nogal vreemd, want ze (de producers) willen besparen en de hele Crew logeert op dezelfde locatie. En bovendien komen ze nog eens terug for S22. Maar ik vindt het wel tof om de Castaways terug te zien in hun normale Luxewereld na 20+ Dagen Wildernis ^_^
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #133 Gepost op: 6-11-2010, 12:38:24 »
Tja, Alina en Marty zijn de enige twee die echt buiten het complot lijken te staan. Al denken ze beide dat ze in het complot horen, net zoals iedereen dat denkt. De enige die misschien nog een beetje op zichzelf staat is Dan en die wordt de komende tijd niet weggestemd met zijn knie.

Wat ik maar niet kan begrijpen is dat de editing zo zijn best doet om een aantal kandidaten zo negatief mogelijk neer te zetten. Benry wordt alleen getoond als hij een lage opmerking maakt, Dan wordt alleen getoond wanneer hij niet kan lopen door zijn knie, Kelly Purple wordt niet getoond, NaOnka wordt neergezet als het kreng dat alleen aan zichzelf denkt.

De overige, Sash en Brenda zien we alleen als het om strategische zetten gaat. Sash vind ik op Russell lijken, hopelijk gaat hij op dezelfde manier op zijn bek (en wordt hij niet nog een keer gevraagd om mee te doen). Jud wordt neergezet als de goeiïge jongen die maar wat doet. Jane wordt wel erg opgehemeld (niet dat ik dat erg vind, ze is één van de weinige leuke karakters imo), Holly heeft een erg aardige edit voor iemand in haar positie, net als Marty. Ik supporter voor Jane, Holly en Jud, de rest doet me te weinig.
Nog even niks.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #134 Gepost op: 10-11-2010, 01:25:55 »
Leuke aflevering, alleen het einde is minder. Alina was voor mij echt de overgebleven favoriet, ik hou wel van de underdogs. Marty vind ik gek genoeg dan weer helemaal niks. Ik vond het leuk om hem te zien vallen nadat hij zichzelf als koning van het spel had uitgeroepen. Ik had verwacht dat hij er snel uit zou liggen, maar helaas. Sash heeft hem erin weten te houden. Erg slim van hem, levert hem waarschijnlijk een jurystem op. Erg dom van de andere om hem zo makkelijk te volgen, niemand (behalve Jane) ging er zelf maar tegen in om hem eruit te stemmen. Momenteel zitten er niet echt veel mensen in die ik echt leuk vind. Als ik mijn favorieten aan zou moeten wijzen dan zijn dat de gezworen vijanden, Fabio en NaOnka.
Daarnaast sta ik ervan te kijken waar mensen allemaal mee weg komen dit seizoen. Het laten zinken van dure schoenen, het stelen van eten en keukengerei. Het heeft ze niet eens een stem opgeleverd, dat is toch niet te geloven...
There's no show like a reality show ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #135 Gepost op: 11-11-2010, 10:54:38 »
Eindelijk weer eens een leuke uitdaging om naar te kijken! Al hadden die uitgemergelde vrouwen natuurlijk weinig kans omdat fysieke kracht in deze proef een groot voordeel was. De rest van de aflevering was ondanks het vertrek van Marty ook bovengemiddeld. We kregen gelukkig wat meer inzicht in de verhoudingen binnen het kamp. Ik had werkelijk geen idee dat Chase twijfelde aan Brenda en vond het ook verbazingwekkend dat Sash en Brenda eigenlijk tussen twee allianties in stonden. De vorige afleveringen gaven een heel ander beeld van de situatie. Wellicht voelen Sash en Brenda geen enkele verplichting ten opzichte van wie dan ook en zijn ze bereid risico’s te nemen ten einde hun winstkansen te vergroten. Marty is er deze aflevering weliswaar niet in geslaagd zijn eigen ondergang te voorkomen maar hij heeft toch een dappere poging gedaan. Marty kreeg Fabio, Benry en Danny aan zijn kant en bracht Sash en Brenda aan het twijfelen. Even leek het er zelfs op dat Jane geslachtofferd zou worden. Waarom dat uiteindelijk toch niet gebeurde is me niet helemaal duidelijk maar het heeft er veel van weg dat Sash en Brenda dit plan toch te gewaagd vonden. Ik denk dat het voor Sash niet veel uitmaakte daar hij binnen beide partijen verzekerd zou zijn geweest van een goede positie maar dat verhaal gaat voor Brenda niet langer op. Chase zaait twijfel en dat is schadelijk voor de positie van Brenda. Hetgeen Brenda niet is ontgaan want in de insider clips van deze aflevering zegt Brenda dat ze weinig vertrouwen heeft in Chase/Holly en Jane en dat ze Marty er absoluut niet uit wil stemmen. Sterker nog ze geeft zelfs aan dat ze overweegt naar de finale te gaan met Marty en Sash. Wat heeft haar op het laatste moment van gedachten doen veranderen?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #136 Gepost op: 11-11-2010, 15:15:01 »
Shit! Marty er uit.. Jammer hoor! Jane had echt moeten gaan  ::ohno::

Nou, dan moet ik het maar met Fabio houden. Al denk ik niet dat die het nog ver gaat schoppen.

Ik snap trouwens nog steeds niet die haat van Jane tegen Marty?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #137 Gepost op: 11-11-2010, 22:12:04 »
Ik snap trouwens nog steeds niet die haat van Jane tegen Marty?

Ik ook niet, ze vat het spel wel erg persoonlijk op. Haar stemtoelichting was helemaal absurd:

Jane ("Martie"): I hope it's you tonight and not me. You are a disgrace to every man that calls himself a father. If I had a child or grandchild there's no way in heck I would allow my child or my grandchild to come play with your children after you went off on me last week. That is an attack against women, plain and simple. And you're a disgraceful father.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #138 Gepost op: 11-11-2010, 22:20:39 »
Ik ook niet, ze vat het spel wel erg persoonlijk op. Haar stemtoelichting was helemaal absurd:

Jane ("Martie"): I hope it's you tonight and not me. You are a disgrace to every man that calls himself a father. If I had a child or grandchild there's no way in heck I would allow my child or my grandchild to come play with your children after you went off on me last week. That is an attack against women, plain and simple. And you're a disgraceful father.

Wat een smerige, vieze feeks   ::ohno:: >:( ::niet-ok::

Ik hoop dat Fabio, Holly (of iemand anders) haar zo verslaat in de Player of the Season Poll. Wie het laatst lacht... <3
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #139 Gepost op: 12-11-2010, 01:48:50 »
Ik ook niet, ze vat het spel wel erg persoonlijk op. Haar stemtoelichting was helemaal absurd:

Jane ("Martie"): I hope it's you tonight and not me. You are a disgrace to every man that calls himself a father. If I had a child or grandchild there's no way in heck I would allow my child or my grandchild to come play with your children after you went off on me last week. That is an attack against women, plain and simple. And you're a disgraceful father.

Dat was inderdaad erg overdreven. Verder een erg leuke aflevering!

Marty: "Y'all messed with the wrong gator."  ::rofl::