Auteur Topic: Survivor 21: Nicaragua  (gelezen 112050 keer)

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #100 Gepost op: 22-10-2010, 09:41:55 »
Haha, Kelly Purple, die vergeet ik ook steeds. Toen Brenda en Sash het hadden over het verdelen van hun stemmen over Marty en Kelly B snapte ik niet hoe ze gezamelijk aan zes stemmen zouden komen, maar ik was Kelly Purple vergeten  ::rofl::

Oh en nog iets: wie is Kelly S? Nog even en ze kan aanspraak maken op de titel van meest onzichtbare deelnemer ooit.
Brett uit Samoa is anders ook heel lang onzichtbaar geweest en speelde uiteindelijk wel een belangrijke rol.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #101 Gepost op: 22-10-2010, 17:39:10 »
Ik kan niet begrijpen waarom Marty er tijdens de tweede stemronde niet uitgestemd is. Ze hadden toen de kans om hem met idol en al naar huis te sturen. Nu gaat hij iig nog een TC overleven. Heel vreemd.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #102 Gepost op: 22-10-2010, 19:28:48 »
Wat een idioten om niet op Marty te stemmen bij de tweede stemronde. Iemand met een vriend in het kamp, een idool en vrienden in het andere kamp stem je toch eerder weg dan iemand die alleen staat? Jammer dat deze kandidaten zo ontzettend bang zijn voor dat been dat ze niet naar de persoon zelf kijken.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #103 Gepost op: 22-10-2010, 21:06:11 »
Het was inderdaad wel een merkwaardige keuze omdat Marty een veel groter gevaar vormt dan Kelly B. De enige logische verklaring die ik ervoor kan geven is dat ze door de gang van zaken overvallen werden. Ik denk dat voormalig La Flor er gewoon simpelweg vanuit ging dat Marty hoe dan ook zijn immuniteit zou gaan inzetten en dus veilig was. Vermoedelijk waren ze daar zo zeker van dat ze het niet nodig vonden een back-up plan te maken en op het allerlaatste moment improviseren was schijnbaar ook niet aan ze besteed. Zoals ik het bezie werden Marty, Jill en Kelly B beschouwd als de vijand maar omdat Jill individuele immuniteit had gewonnen en Marty zijn immuniteitssleutel naar alle waarschijnlijkheid zou inzetten werd Kelly B bijna automatisch het hoofddoelwit. Waarom ze dan drie stemmen op Marty hebben ingezet is mij ook niet helemaal duidelijk, die dienden achteraf gezien namelijk nergens voor. Je hoeft immers niet op iemand te stemmen om ervoor te zorgen dat diegene ook werkelijk zijn immuniteit gaat gebruiken, flink bang maken is voldoende.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #104 Gepost op: 25-10-2010, 17:27:24 »
Idd een domme move om niet marty naar huis te sturen. 

Aan de andere kant vond ik het wel grappig hij hij bijna in zijn broek deed van de spanning en  min of meer door brenda en co gered wordt... om even te laten voelen wie er degelijk met de scepter zwaait.

benieuwd hoe sash hierop gaat inspelen volgende aflevering..

Dan...  ::ohno:: wat een... Opmerkelijk van Yve om Holly er niet bij te betrekken op de eilandraad want zij heeft uiteindelijk het uit zijn mond gehoord,  op dat punt zou het misschien niet veel uitgehaald hebben qua stemming maar ze kon het althans proberen al was het om Holly een beetje in diskrediet te brengen.

Offline Chocolade

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #105 Gepost op: 28-10-2010, 10:07:46 »
omg jane is echt mijn held gewoon. Ik weet niet waarom. En de Rewardchallenge is wel grappig.
Nu snel verder kijken!  ::tandpastasmiley::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #106 Gepost op: 28-10-2010, 12:46:02 »
Interessante ontwikkelingen, vooral wat betreft de immuniteitssleutel. De onorthodoxe wijze waarop Marty de immuniteitssleutel gebruikt blijft verbazen. Wonderbaarlijk genoeg heeft hij weer een eilandraad overleefd terwijl voormalig La Flor wederom een kans had om hem weg te stemmen. Marty nam een enorm risico met deze potentieel spelbeëindigende beslissing maar indien hij zijn immuniteitssleutel niet had afgestaan had hij hem hoe dan ook ingezet tijdens de eilandraad. Waarom dan toch zo’n groot risico nemen? Ik denk dat Marty heel goed weet dat hij tegen de bierkaai aan het vechten is en de rest van het spel waarschijnlijk een hoofddoelwit zal blijven. Een van de weinige kaarten die hij kan spelen is proberen iemand anders tot een nog aantrekkelijker doelwit te maken en/of te proberen loyaliteit te kopen. Door Sash de immuniteitssleutel te geven, die hij natuurlijk niet zal delen met Fabio/Brenda/Kelly Purple, heeft Marty voor een groot aantal spelers een nieuwe bedreiging gecreëerd. Want Sash zal de immuniteitssleutel hoogstwaarschijnlijk niet teruggeven aan Marty. Daarnaast is het denkbaar dat Sash nu het gevoel heeft dat Marty hem een gunst heeft gedaan en dat hij hem daarom ‘iets’ verschuldigd is. Dat is allemaal puur hypothetisch doch naar mijn mening had Marty een aantal goede redenen om in dit scenario de immuniteitssleutel af te staan aan Sash. Ik was zelf voor meer zekerheid gegaan maar kan deze zet van Marty wel waarderen. Zal het enig resultaat opleveren? Ik denk het niet, Marty blijft een groot doelwit en zal vermoedelijk volgende week 'gewoon' worden weggestemd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #107 Gepost op: 28-10-2010, 12:52:20 »
omg jane is echt mijn held gewoon. Ik weet niet waarom. En de Rewardchallenge is wel grappig.
Nu snel verder kijken!  ::tandpastasmiley::

Ze begint inderdaad wel een leuk karakter te worden, door dat heerlijke accent klinkt alles wat ze zegt op de een of andere manier boeiend. Haar keuze om een van de vissen eigenhandig klaar te maken en te verorberen was trouwens ook behoorlijk gedurfd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #108 Gepost op: 28-10-2010, 18:57:22 »
Ik vind Jane ook geweldig. Hartstikke mooi dat ze helemaal in het diepste geheim een compleet aangebrandde vis oppat  ;D

De proeven vind ik trouwens wat eentonig worden. Het is bijna elke keer iets met een bal gooien of rollen of platen breken, dus hopelijk gaan de individuele proeven dat veranderen.

Ook leuk trouwens dat er weer een merge is met 12 personen. Ik heb eigenlijk geen idee wat de verhoudingen nu zullen zijn doordat de tribes gemixt zijn. Komt oud-La Flor bij elkaar of wordt het een strijd tussen de teams zoals ze nu zijn? :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #109 Gepost op: 29-10-2010, 16:59:40 »
Aparte logica van Marty. Hij had twee opties:
- Idool inzetten, Jill wordt weggestemd, hij blijft nog een cycle langer in het spel.
- Idool weggeven, hopen dat Jill wordt weggestemd, zijn tegenstanders hebben een idool die ze tegen hem kunnen gebruiken mocht hij in de meerderheid komen.
Ik zie Sash trouwens Marty wel wegstemmen, zijn grote idool is Russell.

Het is een soort van Real World/Road Rules seizoen geworden, één complot dat de meerderheid heeft en iedereen wil graag het zesde wiel aan dat complot-wagen zijn in plaats van dat ze proberen om samen iets te doen tegen dat complot.
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #110 Gepost op: 29-10-2010, 18:57:47 »
Het is een soort van Real World/Road Rules seizoen geworden, één complot dat de meerderheid heeft en iedereen wil graag het zesde wiel aan dat complot-wagen zijn in plaats van dat ze proberen om samen iets te doen tegen dat complot.

Daar begint het inderdaad wel op te lijken, ik begrijp dan ook niet waarom mensen als Fabio/Alina/Kelly B niet hebben geprobeerd om een nieuwe alliantie te vormen na de herindeling. Aan de vooravond van de herindeling stonden ze net als Jane/Holly onderaan op de hiërarchische ladder. Dat is volgens mij nog niet echt veranderd, Kelly B is inmiddels al geslachtofferd en Alina wordt gezien als een gevaarlijke buitenstaander. Fabio wordt vooralsnog ontzien maar dat komt alleen door zijn nonchalante houding. Ik ben echter bang dat het te laat is voor een ommekeer. Holly, Dan en Jane hebben tot nu toe weinig initiatief getoond. Ze hebben zichzelf ingegraven en gokken erop dat voormalig La Flor na de samensmelting implodeert.
« Laatst bewerkt op: 29-10-2010, 20:55:25 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #111 Gepost op: 29-10-2010, 20:02:56 »
Trouwens de geruchten over het volgende seizoen doordringen langzaam de Survivor-forums, dat Rob en Russell terugkeren voor Survivor 22 was al langer bekend maar ik lees nu ook steeds meer verhalen over andere Amerikaanse (semi)beroemdheden die mogelijk hun opwachting zullen maken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #112 Gepost op: 29-10-2010, 20:59:09 »
Trouwens de geruchten over het volgende seizoen doordringen langzaam de Survivor-forums, dat Rob en Russell terugkeren voor Survivor 22 was al langer bekend maar ik lees nu ook steeds meer verhalen over andere Amerikaanse (semi)beroemdheden die mogelijk hun opwachting zullen maken.
Rob vs Russell zou vet zijn, maar op amerikaanse beroemdheden zit ik echt niet te wachten
Ik hoop in dat geval op all-stars

Aan andere kant kan ik me niet voorstellen dat 2 seizoenen na HvV alweer een nieuwe all-stars is (al hoop ik het stiekem wel)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #113 Gepost op: 30-10-2010, 10:17:47 »
Dat 'beroemdheden' moet je wel breed nemen, nog breder dan bij ER. :P
Nog even niks.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #114 Gepost op: 30-10-2010, 11:35:02 »
Oh god nee, niet weer Russell.

Na vorige aflevering begint deze reeks me eindelijk iets meer te boeien.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #115 Gepost op: 30-10-2010, 13:19:45 »
Oh god nee, niet weer Russell.
lol, ach waarschijnllijk kan hij toch niet ver komen
iedereen weet nu hoe hij het spel speelt

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #116 Gepost op: 31-10-2010, 17:09:47 »
wat wel opvallend is, is dat ze voor seizoen 22 voor de tweede keer naar nicaragua gaan en iedere keer dat ze voor de tweede keer naar een land gingen was het en all-star seizoen

voorgaande all-star seizoenen:
seizoen 8 was op dezelfde locatie als seizoen 7
seizoen 16 was op dezelfde locatie als seizoen 10
seizoen 20 was op dezelfde locatie als seizoen 19

maar ja of dat veel zegt is een tweede

dan weer on-topic:
merge ::ok::
maar als ik nog een challenge met ballen gooien zie dan...  ::niet-ok::

nu de vraag van het seizoen voor mij: is marty nu zo briljant of is hij de kandidaat met de meeste mazzel ooit?
wat denken jullie?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #117 Gepost op: 31-10-2010, 19:57:12 »
Nu de vraag van het seizoen voor mij: is marty nu zo briljant of is hij de kandidaat met de meeste mazzel ooit?
wat denken jullie?

Ik zou Marty niet briljant willen noemen maar ik denk zeker dat het een intelligente speler is die goeddoordachte beslissingen neemt. Voor de herindeling was hij de ‘stille’ leider die in grote lijnen bepaalde welke deelnemers weggestemd werden terwijl hij zelf voortdurend buiten schot bleef. En door zijn alliantie met Jill kreeg hij ook nog eens de beschikking over de immuniteitssleutel. Als er geen herindeling was geweest dan zou Marty Espada tot aan de samensmelting volledig in zijn macht hebben gehad. Na de herindeling werd Marty vrijwel meteen een hoofddoelwit en werd hij eigenlijk gedwongen zijn speelwijze aan te passen. Marty kon niet meer succesvol achter de schermen opereren omdat La Flor hem direct als de grootste bedreiging zag. Marty besloot daarom meer risico’s te nemen: het niet inzetten en vervolgens weggeven van de immuniteitssleutel.

Riskante zetten die tegen de verwachtingen in toch goed hebben uitgepakt. Dat is misschien wijsheid achteraf maar Marty heeft wel zeer bewust ervoor gekozen deze weg te bewandelen. Waarmee ik wil zeggen dat hij weloverwogen risico’s nam en geen blunders maakte die toevallig goed uitpakken doordat iemand anders een veel grotere blunder maakte. Wanneer Marty de eerste eilandraad zijn immuniteitssleutel wel had gebruikt zou hij waarschijnlijk de daaropvolgende eilandraad zijn weggestemd. Dat was immers het oorspronkelijke plan van voormalig La Flor. Omdat Marty de immuniteitssleutel niet gebruikte werd het plan gewijzigd, Marty bleef wel een hoofddoelwit maar kon nog steeds niet direct worden weggestemd. Jill belande daardoor op het schavot.

Waarom dan alsnog de immuniteitssleutel weggeven en daarmee wederom een groot risico lopen? Omdat Marty wanhopig is en eigenlijk geen enkele andere troef meer heeft. Zijn alliantie is weggevaagd, Jane is uit op wraak en hij is de enige overgebleven bedreiging van voormalig Espada. Door de immuniteitssleutel weg te geven laat Marty zien dat hij niet vijandig gezind is jegens Sash/Brenda/Fabio/Kelly S en de stille hoop koestert dat ze kunnen samenwerken na de samensmelting. Daarnaast creëert hij door het weggeven van de immuniteitssleutel een extra bedreiging waar de andere spelers rekening mee moeten gaan houden. Kortom: Marty probeert een opening te vinden door zichzelf volledig bloot te geven.

Dat gezegd hebbende denk ik dat Marty zich op dit moment in een uitzichtloze situatie bevindt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat Sash/Brenda/Chase/Naonka zullen toestaan dat Marty nog verder in het spel komt. Bovendien staan Jane en Holly vermoedelijk te trappelen om afscheid van Marty te nemen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #118 Gepost op: 31-10-2010, 20:13:37 »
Oh god nee, niet weer Russell.

Na vorige aflevering begint deze reeks me eindelijk iets meer te boeien.

Ik kijk er dit keer eigenlijk naar uit, Russell kan nu waarschijnlijk niet meer profiteren van de onwetendheid van zijn tegenstanders en zal daardoor vanaf de eerste dag keihard moeten vechten voor zijn plaats. In de vorige twee reeksen werd hij pas relatief laat ontmaskerd als een destructieve kracht, hetgeen nu niet snel zal gebeuren. Verder ben ik benieuwd of hij zijn spel gaat aanpassen nadat hij twee keer heeft gefaald door te weinig oog te hebben voor de jury.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #119 Gepost op: 4-11-2010, 22:42:53 »
Dirt Squirrel:

1. a female of questionable character 2. a female with a scandalous sexual past 3. a dirty dirty slut

Nu is de vraag wel betekenis Benry in gedachten had....
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."