Auteur Topic: Survivor 21: Nicaragua  (gelezen 111160 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #200 Gepost op: 20-12-2010, 16:01:35 »
Nadat Fabio de laatste immuniteitsuitdaging won twijfelde ik eigenlijk niet meer aan de uitkomst van dit seizoen. De underdog die doordringt tot de finale en het op moet nemen tegen één domme tegenstander en één gehate tegenstander kan de winst immers niet meer ontgaan. Verrassend genoeg kreeg Chase maarliefst vier stemmen en won Fabio derhalve maar nipt. De stemmen van Holly en Jane verbaasden me niet echt en van Alina kon ik nooit goed hoogte krijgen maar dat zelfs Brenda voor Chase stemde was een grote teleurstelling. Ik meende dat juist zij waardering zou kunnen opbrengen voor het strategische en sluwe spel van Sash of de wijze waarop Fabio zich heeft teruggevochten. Niets van dit alles: ze stemt uitgerekend op het schoothondje van het seizoen. Chase liet zich constant leiden door de ingevingen van anderen (Brenda, Sash en later Holly) en bleef net als Dan enkel in het spel omdat niemand in hem een bedreiging zag. Het is mij een raadsel hoe hij desondanks vier stemmen heeft weten te verzamelen. Op de een of andere manier zal zijn houding als ‘good ole country boy’ wel vruchten hebben afgeworpen bij de vrouwen.

Gelukkig kaapte Fabio op het laatste moment de winst weg voor de neus van Chase. Gezien zijn indrukwekkende winreeks en zijn joviale en oprechte persoonlijkheid kan ik begrijpen waarom de  meerderheid op hem gestemd heeft. Toch kan ik niet zeggen dat ik heel erg tevreden ben met zijn winst, Fabio stond namelijk te vaak buiten het besluitvormingsproces. Zoals Sash al aangaf wist Fabio heel vaak écht niet wat er allemaal gaande was. Ik geloof wel dat Fabio zich voor de samensmelting bewust van den domme hield maar na de samensmelting kon hij door de bomen het bos niet meer zien. Zijn lot lag voortdurend in de handen van andere spelers. Sash en co. hadden bijvoorbeeld heel makkelijk kunnen besluiten om Fabio weg te stemmen in plaats van Alina, Marty of Benry. Bovendien heeft Fabio nog meer dan de anderen geprofiteerd van het vertrek van NaOnka en Kelly Purple. Wanneer zij niet vrijwillig uit het spel waren gegaan had Fabio waarschijnlijk meer immuniteitsuitdagingen moeten winnen om de eindfase te bereiken.

Met andere woorden: ik vond Fabio op tactisch en strategisch gebied eigenlijk te passief en te onwetend. Sash lag op die gebieden mijlenver voor op zowel Fabio als Chase maar had onvoldoende charisma om weg te kunnen komen met zijn meedogenloze speelwijze. Het is hem niet gelukt om een goede band op te bouwen met de juryleden en als die band ontbreekt zul je ook geen waardering van ze krijgen. Ik denk dat Sash te vaak signalen gaf die negatief geïnterpreteerd werden, zoals zijn glimlach en de knipoog waar Dan over sprak. Ook de onnodige onwaarheden waarmee hij strooide hebben zijn imago weinig goeds gedaan. Bijgevolg zagen de andere deelnemers Sash teveel als een huichelaar en te weinig als een meesterbrein. Op de laatste eilandraad kon Sash dat stigma niet meer van zich afschudden.

Wat betreft het volgende seizoen heb ik gemengde gevoelens. Ik ben nog steeds van mening dat de stemming een einde moet maken aan het verblijf van de kandidaten maar omdat er uiteindelijk slechts één kandidaat van de velen die weggestemd worden zal terugkeren in het spel biedt deze wending perspectieven. Al zal veel afhangen van de opzet van de duels en het moment waarop de productie besluit de triomferende kandidaat weer in het spel te brengen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de kandidaten. Er gaan al lange tijd geruchten rond dat Russell en Rob wederom hun opwachting zullen maken maar de preview laat andere voormalige kandidaten zien. Is dit een geval van 'misdirection' of wordt het inderdaad weer een All-Stars seizoen?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #201 Gepost op: 20-12-2010, 18:52:57 »
GO FABIO GO GO GO!!! ^_^

Dit brengt de Winnaars' Ranking op:


21. Bob
20. Jenna
19. Ethan
18. Aras
17. Fabio
16. Amber
15. Sandra (HvV)
14. Todd
13. Natalie
12. Yul
11. Danni
10. Sandra (PI)
9. Vecepia
8. Chris
7. Brian
6. Parvati
5. J.T.
4. Richard
3. Tina
2. Earl
1. Tom
 

Niet te goed, maar hé, 't kon erger.

Beste Momenten van de Avond:

- Dan's Laaste Woorden  ::tandpastasmiley::
- Dan Jury speech  ::rofl::
- Fabio owns self-entitled "mastermind" Sash  ::rofl::
- Marty's "Bag O' Hammers"  ::rofl::
- Na'Onka die van überbitch tot een milde Moraalengel transformeert <3
- Jane die Sash een rivierrat noemt <3 (en ik háát Jane)
- Wendy en Yve's Cameo's <3

Geweldig slot van een nogal matig en moeilijk te vatten seizoen. ^_^
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #202 Gepost op: 20-12-2010, 19:01:41 »
Ik wist niet dat de aflevering al geweest was. Ik ga dus vrolijk lezen... En nu weet ik al wie er gewonnen heeft....

Nou ja, ik ben wel blij met de uitkomst. En nu snel binnenkort zelf maar even kijken.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #203 Gepost op: 20-12-2010, 22:43:22 »
Geniaal hoe Jeff afrekende met Shannon.

Verder leuk dat Fabio heeft gewonnen. Leuke vent maar niet een erg goede speler natuurlijk, althans niet voor wat betreft all facetten van het spel.

En Jane krijgt verdient de publieksprijs.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #204 Gepost op: 20-12-2010, 22:50:55 »
Mijn winnaars ranking:

21. Aras
20. Natalie
19. Jenna
18. Earl
17. Bob
16. Ethan
15. Tom
14. J.T.
13. Danni
12. Brian
11. Todd
10. Vecepia
9. Tina
8. Amber
7. Fabio
6. Yul
5. Sandra (PI)
4. Sandra (HvV)
3. Parvati
2. Chris
1. Richard

Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #205 Gepost op: 20-12-2010, 23:24:58 »
Verrassend genoeg kreeg Chase maarliefst vier stemmen en won Fabio derhalve maar nipt. De stemmen van Holly en Jane verbaasden me niet echt en van Alina kon ik nooit goed hoogte krijgen maar dat zelfs Brenda voor Chase stemde was een grote teleurstelling. Ik meende dat juist zij waardering zou kunnen opbrengen voor het strategische en sluwe spel van Sash of de wijze waarop Fabio zich heeft teruggevochten. Niets van dit alles: ze stemt uitgerekend op het schoothondje van het seizoen. Chase liet zich constant leiden door de ingevingen van anderen (Brenda, Sash en later Holly) en bleef net als Dan enkel in het spel omdat niemand in hem een bedreiging zag. Het is mij een raadsel hoe hij desondanks vier stemmen heeft weten te verzamelen. Op de een of andere manier zal zijn houding als ‘good ole country boy’ wel vruchten hebben afgeworpen bij de vrouwen.

Met andere woorden: ik vond Fabio op tactisch en strategisch gebied eigenlijk te passief en te onwetend. Sash lag op die gebieden mijlenver voor op zowel Fabio als Chase maar had onvoldoende charisma om weg te kunnen komen met zijn meedogenloze speelwijze. Het is hem niet gelukt om een goede band op te bouwen met de juryleden en als die band ontbreekt zul je ook geen waardering van ze krijgen. Ik denk dat Sash te vaak signalen gaf die negatief geïnterpreteerd werden, zoals zijn glimlach en de knipoog waar Dan over sprak. Ook de onnodige onwaarheden waarmee hij strooide hebben zijn imago weinig goeds gedaan. Bijgevolg zagen de andere deelnemers Sash teveel als een huichelaar en te weinig als een meesterbrein. Op de laatste eilandraad kon Sash dat stigma niet meer van zich afschudden.

Op internet heb ik het gerucht gelezen dat verklaart waarom Sash geen stem gekregen heeft. Hij zou namelijk Jane aangeboden hebben haar hypotheek te betalen, als zij er voor zou zorgen dat de jury voor hem zou kiezen.

Tijdens de Tribal Council heeft zij dit naar voren gebracht, waarna er onmiddelijk gestopt werd met filmen en er overleg geweest is. Sash ontkende en omdat er geen bewijs was, kon hij er in blijven (het is natuurlijk verboden om stemmen te kopen). Jane is echter helemaal los gegaan tegen Sash en later bleken er ook vermoedens te zijn dat Purple Kelly door Sash op een half illegale wijze overgehaald was om voor hem stemmen te regelen. De jury was hier ook van op de hoogte...

Voor mij gaf deze informatie veel meer duidelijkheid rond de aflevering. Vond het ook merkwaardig dat Sash geen enkele stem kreeg.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #206 Gepost op: 21-12-2010, 00:05:00 »
Heb je ook een bron?

Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #207 Gepost op: 21-12-2010, 10:55:16 »
Er is een actieve twitteraar die er wat tweets over verstuurd heeft:
http://twitter.com/TheGameSurvivor/statuses/16189016982421504
http://twitter.com/TheGameSurvivor/statuses/16662608098631681

Verder is er het probleem (helaas kan ik dit niet controleren) dat bij de uitzending waarin Jane weggestemd wordt, de confession van Jane niet helemaal uitgezonden word, net als die van Sash. Daar werden toen al vraagtekens bij gezet omdat dit normaal gesproken altijd uitgezonden word.

Meer info:
http://ginacarbone.wordpress.com/2010/11/29/survivor-nicaragua-spoilers-mystery-solved-sash-offers-to-pay-janes-mortgage-if-she-votes-for-him/
http://survivorsucks.com/topic/77415/t/Sash-vs-Jane-What-Really-Happened-at-Tribal-Council.html?page=4

Verder moet je maar op google zoeken op Sash, Jane en Mortgage. Dan kom je genoeg tegen over dit onderwerp.

Overigens, het is niet bewezen dat Sash die gezegd zou hebben...

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #208 Gepost op: 21-12-2010, 11:08:55 »
Gelukkig toch nog Fabio! Lekkere win streak! Ik schrok wel even toen Chase die 4 stemmen kreeg, die onnozele gozer.

Op naar volgend seizoen. Ik ben benieuwd met al die geruchten..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #209 Gepost op: 21-12-2010, 13:59:32 »
Op internet heb ik het gerucht gelezen dat verklaart waarom Sash geen stem gekregen heeft. Hij zou namelijk Jane aangeboden hebben haar hypotheek te betalen, als zij er voor zou zorgen dat de jury voor hem zou kiezen.

Tijdens de Tribal Council heeft zij dit naar voren gebracht, waarna er onmiddelijk gestopt werd met filmen en er overleg geweest is. Sash ontkende en omdat er geen bewijs was, kon hij er in blijven (het is natuurlijk verboden om stemmen te kopen). Jane is echter helemaal los gegaan tegen Sash en later bleken er ook vermoedens te zijn dat Purple Kelly door Sash op een half illegale wijze overgehaald was om voor hem stemmen te regelen. De jury was hier ook van op de hoogte...

Voor mij gaf deze informatie veel meer duidelijkheid rond de aflevering. Vond het ook merkwaardig dat Sash geen enkele stem kreeg.

Interessant, mocht dit allemaal inderdaad op waarheid berusten dan begrijp ik niet waarom de productie heeft besloten om helemaal niks van dit alles uit te zenden. Het zou namelijk toch voor een groot gedeelte kunnen verklaren waarom Sash geen enkele stem heeft gekregen. Alhoewel aan de andere kant is het mogelijk dat er een aantal regels zijn overtreden en dat de productie niet de geloofwaardigheid van het programma wilde aantasten. Naar ik meen mogen de kandidaten geen beloftes maken aangaande het verdelen van prijzengeld.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #210 Gepost op: 21-12-2010, 15:10:15 »
Het verklaart misschien ook waarom Sash er voor spek en bonen bijzat en dat ook uitstraalde....Ik zag hem soms lachen als een boer met kiespijn ;)
Hij zal geweten hebben dat niemand zou stemmen? Waarom zou de productie niet over gegaan zijn tot diskwalifictatie? Omdat er geen harde bewijzen van waren?
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #211 Gepost op: 21-12-2010, 15:23:36 »
Ik vind het inderdaad ook vreemd dat ze hier niets van hebben laten zien. Ik vermoed dat ze geen beeldmateriaal hadden van de momenten dat Sash deze deals probeerde te sluiten en dat de producers als gevolg ook geen hard bewijs hadden om hem te diskwalificeren. Dat neemt echter niet weg dat vervolgens niemand op hem stemt in de finale. Is dat omdat iedereen ineens tegen Sash is vanwege het uitkomen van zijn actie? Of hebben de producers dat opgelegd?

Dit is overigens het filmpje dat men bedoelde. Het is inderdaad op een vreemde manier geknipt. Normaal gesproken krijg je van iedereen de motivatie te zien, maar nu wordt bij Jane en Sash ineens op rare wijze geschakeld.

Vond het verder een sterke, spannende finale. De 'reunion show' vond ik wat minder. Op de een of andere manier vond ik ook dat wat vreemd allemaal en toen had ik nog niets over deze kwestie gehoord of gelezen.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #212 Gepost op: 21-12-2010, 17:21:26 »
Ondanks dat ik Chase niet goed vond spelen deed hij het verdraaid goed tijdens de final tribal council. Hij beantwoorde de vragen van de jury goed. Zijn antwoord op de vraag van Marty was zeker sterk.
Fabio wint. Had zelf Sash liever zien winnen. Was de meest strategische in mijn ogen maar ik begrijp wel waarom hij niet heeft gewonnen (en als de bovenstaande geruchten waar zijn ben ik ook blij dat hij niet heeft gewonnen).

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #213 Gepost op: 21-12-2010, 23:41:03 »
Op internet heb ik het gerucht gelezen dat verklaart waarom Sash geen stem gekregen heeft. Hij zou namelijk Jane aangeboden hebben haar hypotheek te betalen, als zij er voor zou zorgen dat de jury voor hem zou kiezen.

Tijdens de Tribal Council heeft zij dit naar voren gebracht, waarna er onmiddelijk gestopt werd met filmen en er overleg geweest is. Sash ontkende en omdat er geen bewijs was, kon hij er in blijven (het is natuurlijk verboden om stemmen te kopen). Jane is echter helemaal los gegaan tegen Sash en later bleken er ook vermoedens te zijn dat Purple Kelly door Sash op een half illegale wijze overgehaald was om voor hem stemmen te regelen. De jury was hier ook van op de hoogte...

Voor mij gaf deze informatie veel meer duidelijkheid rond de aflevering. Vond het ook merkwaardig dat Sash geen enkele stem kreeg.

Daar moet je niet veel belang aan hechten. Het is een geval van "Hij Zei, Zij zei". Voor zover we weten heeft Jane Sash verkeerd begrepen of zo. Er is (helaas) geen bewijs van wie werkelijk gelijk heeft. Het bewijs hiervan is dat Sash niet onmiddelijk gediskwalificeerd werd and eigenlijk het spel mocht uitdoen. Hoedanook, het is geweldig dat Sash hierdoor verloor (100% zeker, van Jane heeft van haar oren gemaakt in Ponderosa en de laatste Pro-Sash stemmen weggewerkt). Sash was Winnaar... O_O
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #214 Gepost op: 7-09-2014, 11:53:49 »
Heeft iemand een link naar aflevering 16? Hij doet ut niet :(
« Laatst bewerkt op: 7-09-2014, 21:07:23 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #215 Gepost op: 26-09-2014, 16:57:27 »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #216 Gepost op: 27-05-2020, 20:33:04 »
Ik heb hier nog geen berichten gelezen en ben pas in aflevering 2 maar moet echt even posten.

Die Holly die die schoenen van €1600 van die ene vent verstopt  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Dat moment is serieus het meest hilarische wat ik tot nu toe OOIT in Survivor heb gezien

En vooral dat ze het daarna gelijk opbiecht ook nog  ::rofl::

Nu al rooting voor Holly dus!  ::love:: ;D
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #217 Gepost op: 2-06-2020, 22:06:40 »
Oké, Jane die water over het vuur gooit is nog beter  ::love::

Holly en Jane waren dan ook echt mijn favorieten  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Brenda vond ik ook erg leuk  ::jaja:: toen ze Marty ( ::kots:: ) zijn plan gewoon openbaar maakte op de TC  ::love::

NaOnka vind ik leuk ondanks dat ze gequit is, zonder haar zou het seizoen een stuk minder leuk zijn geweest. Ik vond dat er veel saaie types in zaten. Vooral de mannen, echt ik probeerde ze leuk te vinden maar ze hadden vrijwel allemaal een saai karakter.

De enige man die ik leuk vond was Fabio  ::bravo:: dus blij dat hij heeft gewonnen  ::ok::

Er zaten leuke stukken in het seizoen, maar overall vond ik het vaak wat saai.
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #218 Gepost op: 2-06-2020, 23:03:20 »
Ik kan je mening over Holly volgen maar Jane is na Corinne mijn minst favoriete kandidaat ooit.


Haar edit was veel te goed voor hoe zich gedragen heeft (dixit iedereen die aan Nicaragua meedeed)
en hoe ze sprak over Marty was echt smerig. Je kan iemand niet graag hebben, niks mis mee. Maar zeggen dat die persoon een slechte vader is, is er ver en ver over. ::ohno:: (die uitspraak maakt van haar echt iemand die ik niet kan uitstaan)

en dan dat water over dat vuur gooien, is niks positiefs aan, gewoon een slecht verliezer.

Marty toonde zich positief in ponderosa, hij begroette iedereen (zelfs Jane, en hij was één van de enige die open was naar Holly toe)

dus over Jane, ik volg je absoluut niet.

Fabio vond ik geweldig, omdat hij niet leek te weten wat te doen maar hij is intelligenter dan hij zich voordeed. Hij zei het zelf, gewoon aardig zijn en mensen willen al sneller dat je wint.

NaOnka had grote kans om te winnen, mensen hadden haar graag maar omwille van haar opgeven werd ze slecht afgebeeld. (ook dixit bijna iedereen die meedeed aan nicaragua).

Purple kelly haar opgeven snap ik beter, ze kreeg van productie enkel een bikini omdat zij de knappe babe moest zijn van dat seizoen. Ze bevroor s'nachts en de jas die ze draagt was van Fabio (één van de redenen waarom Fabio haar stem kreeg)
klaar voor de strijd