Auteur Topic: Survivor 19: Samoa  (gelezen 134662 keer)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #180 Gepost op: 20-12-2009, 21:33:16 »
Three tribal councils:
Eerste tribal council: van 5 naar 4.
Tweede tribal council: van 4 naar 3.
Derde tribal council: stemmen op de winnaar. ;)

Anyway, ik ben blij dat seizoen 20 over een paar weken al komt. Het lukt me maar niet om geboeid te raken door de mensen van dit seizoen.
Nog even niks.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #181 Gepost op: 20-12-2009, 23:03:38 »
Three tribal councils:
Eerste tribal council: van 5 naar 4.
Tweede tribal council: van 4 naar 3.
Derde tribal council: stemmen op de winnaar. ;)

Ah, dat is waar ook. Die laatste zou ik helemaal vergeten.... ::schaam::

Anyway, ik ben blij dat seizoen 20 over een paar weken al komt. Het lukt me maar niet om geboeid te raken door de mensen van dit seizoen.

Echt waar niet? Ik vind het toch wel een van de betere seizoenen. Het is absoluut niet perfect, maar het heeft toch - mijns inziens - veel mooie dingen geboden.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #182 Gepost op: 21-12-2009, 16:06:40 »
Het zit er weer op! De aanloop naar de laatste tribal council was geweldig. De spanning was om te snijden bij de laatste immuniteitsuitdaging. Ik kon moeilijk geloven dat Brett ook deze uitdaging zou winnen omdat hij het hele seizoen zo onzichtbaar was maar begon toch nog te twijfelen tijdens het kijken. Dat uitgerekend Russell de weg naar de finale weet te blokkeren is treffend. Vanaf dat moment stond zowel de finale als de reünie volledig in het teken van Russell. Het spel was echter nog niet gespeeld en Russell probeerde Mick en Natalie te demoraliseren. Dat leek goed te werken want tijdens de allerlaatste tribal council gaven deze twee kandidaten een ontstellend slecht pleidooi. Russell gaf daarentegen valide argumenten waar weinig tegenin te brengen viel. Helaas bleek de bittere jury een te groot obstakel te zijn. Zelfs indien Russell de meest inspirerende toespraak van de afgelopen honderd jaar had neergezet zou de jury hem nog niet tot winnaar verkozen hebben. De bitterheid zat daarvoor te diep. Op het moment dat Kelly de realiteit bij het spel begon te betrekken werd de ondergang van Russell in gang gezet. Toen daarna de Eric vanuit het niets veranderde van een arrogante strijdlustige kandidaat tot een heilige die zwakte wilde belonen was het duidelijk dat Russell niet zou winnen. De triomfantelijke muziek die werd ingezet terwijl een ontroerde Natalie prominent in beeld verscheen bevestigde dit nog eens.

Alhoewel het totaal niet verbazingwekkend is ben ik toch ontevreden met deze uitkomst. Het ontmoedigt namelijk een agressieve en competitieve speelstijl. In plaats van een beloning volgt een afstraffing. De gelijkenissen met Boston Rob zijn treffend, de speelwijze waarop Boston Rob en Russell de finale bereikten leidden tegelijkertijd tot hun teloorgang. Ze domineerden het seizoen en werden daardoor genadeloos veroordeeld toen de gedesillusioneerde juryleden een kans kregen op wraak. En dat is hun goed recht, zij besluiten welke criteria van belang zijn voor het bepalen van de Soul Survivor. Dat kijkers het daar vaak niet of slechts gedeeltelijk mee eens zijn zorgt voor spraakmakendheid, je kunt er tot in den treurnis over discussiëren. Uiteindelijk redeneert iedereen vanuit zijn eigen perspectief, zo ook de juryleden. Het ene seizoen wordt de dominerende kracht door de jury beloond en de UTR speler met de grond gelijk gemaakt en het andere seizoen kan het omgekeerde gebeuren.

Passief en aardig zijn is in sommige seizoenen gewoonweg voldoende om een miljoen dollar te verdienen. Met name wanneer er een controversionele speler naast je zit. Natalie werd naar mijn mening alleen beloond omdat Russell gestraft werd en niet omdat ze een geweldig spel heeft gespeeld. Het is wel jammer dat de jury dit simpele gegeven probeerde te verbloemen door allerlei zaken erbij te halen die in wezen van ondergeschikt belang waren. Het sociale spel van Natalie was weliswaar vele malen beter dan het sociale spel van Russell maar in dit geval ging dat sociale spel volgens mij enkel en alleen een cruciale rol spelen omdat er sprake was van bitterheid. Met andere woorden het werd Natalie alleen gegund omdat het Russell misgund werd (en niet doordat ze fantastische relaties had opgebouwd met alle andere kandidaten). Wat dat betreft is het veelzeggend en toepasselijk dat Russell zelfs bij het bepalen van de Soul Survivor nog extreem veel invloed had, helaas voor Russell was het dit keer negatieve invloed.
« Laatst bewerkt op: 22-12-2009, 21:45:36 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #183 Gepost op: 22-12-2009, 17:28:09 »
Jup, het zit er weer op! Russell wint niet, wat ik toch erg jammer vind. Dan wordt zijn geweldige spel niet gewaardeerd om de 1 of andere reden. Een beetje het idee van slechte verliezers daar in de jury! Dit hele seizoen draaide eigenlijk om hem, en dat is zeer terecht! In de reunion kwamen John en Liz niet eens aan het woord  :P
Ik vond het echt een super leuk seizoen, maar ik denk dat als Russell er niet bij was geweest dat het dan een stuk minder leuk was geweest.

Ik denk dat Russell ook beter niet nog een keer terug kan komen, want beter dan dit gaat hem niet lukken, al helemaal niet nu iedereen weet hoe hij het speelt  ;D

En die speech van Erik @ de final tribal vond ik echt jammer. Een slechte verliezer? Of is hij gewoon ineens veranderd? Hij speelde toch eerst ook best hard?

Wie heeft er naast Shambo nog meer op Russell gestemd?

Naja, op naar het volgende seizoen!

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #184 Gepost op: 22-12-2009, 18:33:46 »

Ik denk dat Russell ook beter niet nog een keer terug kan komen, want beter dan dit gaat hem niet lukken, al helemaal niet nu iedereen weet hoe hij het speelt  ;D

het 20e seizoen is al opgenomen. Dat betekent dat niemand enig idee heeft hoe hij zijn spel heeft gespeeld in het afgelopen seizoen. Ik denk dat het bij veel mensen wel de alarmbellen zal rinkelen, zeker als hij onder de villians wordt ingedeeld.


Wie heeft er naast Shambo nog meer op Russell gestemd?

John

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #185 Gepost op: 22-12-2009, 20:28:22 »
Ah, dat is waar ook. Die laatste zou ik helemaal vergeten.... ::schaam::

Echt waar niet? Ik vind het toch wel een van de betere seizoenen. Het is absoluut niet perfect, maar het heeft toch - mijns inziens - veel mooie dingen geboden.

Het seizoen draait enkel om Russell en ik vind Russell niet interessant dus is het seizoen niet interessant voor mij. :P

De reünie was wel leuk, Mick met 0 stemmen en Russell die bijna in huilen uitbarst omdat hij verloren heeft. :P
Nog even niks.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #186 Gepost op: 22-12-2009, 21:38:54 »
Ah, als je het belangrijkste karakter niet interessant vindt, dan wordt het inderdaad lastig om het seizoen te waarderen.

Ik vond het een spannende finale! De final challenges (vooral de laatste) waren weliswaar weer erg 'dull' (hoewel nog niet zo erg als het kaartenhuis uit Gabon), maar wel zeer spannend.
Nadat de uitslag bekend was gemaakt, was ik - zoals de meesten - ook enigszins verontwaardigd, maar nu realiseer ik me echter wel dat Russells spel gewoon niet goed genoeg is geweest. Hij heeft een kapitale inschattingsfout gemaakt wat betreft de jury (met Shambo had hij nog een heel eind kunnen komen) en hij was veel te arrogant tijdens zijn betoog. Ik denk dat als hij het meer zoals Todd Herzog had gespeeld, hij veel verder was gekomen. Todd wist zijn eigen strategie te verkopen door ook anderen (remember Jean-Robert?) de hemel in te prijzen. Russell strooide meer nog wat extra zout in de open wonden en dat pakte dus niet goed uit.
Toch vind ik het nog steeds erg jammer dat Natalie heeft gewonnen. Ik had dan nog liever Brett zien winnen, die het dan op fysiek gebied wint van strategische Russell. Dan had hij gelijk ook wat meer screentime gekregen.
Desondanks vond ik het een mooi seizoen. Het strategische spel van Russell in het (onverwacht) harde Samoa.

Ik ben nog niet laaiend enthousiast over het volgende seizoen. Ik vraag me af of dat thema wel gaat werken. Het leuke van villains is immers dat ze de moraalridders een mes in de rug steken. Ik weet niet of het ook zo leuk is als ze dat bij elkaar moeten gaan doen  :) Maar we zullen zien. Misschien word ik positief verrast!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #187 Gepost op: 22-12-2009, 21:57:48 »
Het seizoen draait enkel om Russell en ik vind Russell niet interessant dus is het seizoen niet interessant voor mij. :P


Hoe kun je zo'n unieke speler niet interessant vinden? Ik begrijp dat veel kijkers hem niet waarderen vanwege zijn arrogantie en nadrukkelijke aanwezigheid, maar gezien al zijn wapenfeiten en eigenaardige karakter kan ik me niet voorstellen dat iemand hem oninteressant vindt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #188 Gepost op: 22-12-2009, 22:25:51 »
Ik denk dat als hij het meer zoals Todd Herzog had gespeeld, hij veel verder was gekomen. Todd wist zijn eigen strategie te verkopen door ook anderen (remember Jean-Robert?) de hemel in te prijzen.

Mee eens, Todd was ook arrogant maar wist beter op de juryleden in te spelen door waar nodig hun ego te voeden. Echter Todd had ook het geluk dat de juryleden in zijn seizoen over het algemeen veel waardering konden opbrengen voor tactiek en strategie. Jean-Robert, Jaime en Peih-Gee wilden echt dat de beste speler zou winnen en niet een kandidaat die meeliftte op het succes van anderen. Russell moest het doen met juryleden die het spel persoonlijk opvatten en moeite hadden met het erkennen van hun falen. Daar had hij waarschijnlijk weinig rekening mee gehouden getuige zijn zelfvoldane houding tijdens het spel.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #189 Gepost op: 22-12-2009, 22:48:18 »
Ah, John stemde dus ook op Russell. Respect daarvoor  ::ok::

En ik snap ook niet dat je een karakter als Russell niet interessant kan vinden!! Hij komt bij mij in het rijtje van all time favorieten   ::bravo::

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #190 Gepost op: 23-12-2009, 17:06:39 »
Hoe kun je zo'n unieke speler niet interessant vinden? Ik begrijp dat veel kijkers hem niet waarderen vanwege zijn arrogantie en nadrukkelijke aanwezigheid, maar gezien al zijn wapenfeiten en eigenaardige karakter kan ik me niet voorstellen dat iemand hem oninteressant vindt.

Misschien dat interessant niet het goede woord is. De reden waarom ik weinig met hem had was omdat ik hem erg eendimensionaal vond. Hij was niet meer dan een arrogante tacticus die elke aflevering weer een biecht kreeg over hoe geweldig hij zichzelf vond. Hij heeft een paar sterke zetten gedaan maar dat was voor mij niet genoeg om voor hem te supporteren. Daarbij kwam dat hij omgeven werd door mensen voor wie het nog moeilijker was om te supporteren omdat ze of geen persoonlijkheid leken te hebben of deze niet werd getoond en door mensen die gewoonweg helemaal niet werden getoond.

Ik vond dat je dit seizoen maar twee mogelijkheden gegeven werd door de editors: supporteren voor of tegen Russell en niet om voor of tegen iemand anders te zijn omdat zij toch niet werden getoond en omdat ik niet voor Russell was (omdat ik hem te arrogant vond) maar ook niet tegen (omdat hij wel een sterke speler was) kon ik niet veel met het seizoen.

Maar goed, misschien dat mijn mening nog veranderd als ik het seizoen nog een keer bekijk, dat gebeurde bij andere seizoenen ook. :)
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #191 Gepost op: 25-12-2009, 11:43:21 »
Ik ben het wel eens met hetgeen je beschrijft, als kijker zijnde werd je min of meer verplicht om op een gegeven moment pro-Russell of anti-Russell te worden. Bij gebrek aan andere interessante personen ben ik vrij laat in het seizoen pro-Russell geworden. Daarbij moet ik opmerken dat zijn optreden na de show me gestoord heeft, teveel zelfverheerlijking en te weinig zelfkritiek. Daarnaast vat hij het allemaal wel erg persoonlijk en serieus op, ironisch genoeg verwijt hij de jury hetzelfde. Het zou hem veel meer sieren als hij er boven ging staan en gewoon accepteerde dat hij uiteindelijk op een eerlijke wijze verloren heeft.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #192 Gepost op: 25-12-2009, 12:10:40 »
Maar het heeft ook wel weer iets dat hij er zo van overtuigd is dat 'ie het beste spel ooit gespeeld heeft.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het er wel mee eens ben, maar natuurlijk is het niet perfect aangezien hij niet gewonnen heeft. Maar Boston Rob en de andere Rob wonnen ook niet. Eigenlijk wint de speler die het spel het beste(leukste?) speelt nooit, wat ik jammer vind. Hun spel wordt dan uiteindelijk niet gewaardeerd.

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #193 Gepost op: 28-12-2009, 02:27:34 »
Net de finale en de reunie gezien.
De finaleproef was spannend. Ik hoopte ergens dat Brett zou winnen, omdat het geweldig zou zijn om hem de grote Russel te zien verslaan. Maar Russel won, en ook verdient. Hij heeft dit seizoen boeiend gemaakt. Hij manipuleerde, loog, verbrande spullen en deed nog ontelbaar meer dingen die hem een geweldige speler maakte. Het enige wat hij vergat is dat hij ook sympathie bij andere op moest wekken. Je kon na de eerste 2 afleveringen al gokken dat hij nooit zou winnen, omdat niemand hem nog echt zou mogen. Daarnaast was zijn arrogantie in de laatste aflevering ook om op te kotsen. Nathalie gunde ik het wel. Ze heeft het goed gespeeld. En of ze nou mee lifte op niet, ze heeft Russel verslagen op het eind, en daar gaat het om.

Een paar dingen die me opvielen bij het vragen stellen waren het gedrag van Shambo tegenover Mick en Nathalie, Eric die helemaal voor Nathalie was, de vreemde vraag van Brett en het feit dat bijna niemand een vraag aan Nathalie stelde. Ook opvallend was dat Laura voor Shambo zou stemmen als zij in de finale had gestaan naast Russel en Jason. 
There's no show like a reality show ;)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #194 Gepost op: 28-12-2009, 09:16:57 »
Ja, maar het was al lang duidelijk dat Laura een slechte verliezer was  ;)

Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #195 Gepost op: 28-12-2009, 18:08:39 »
Ja, maar het was al lang duidelijk dat Laura een slechte verliezer was  ;)
Dat ze op Shambo zou stemmen,
terwijl zij haar eruit gewerkt heeft geeft toch juist aan dat ze een goede verliezer is...
There's no show like a reality show ;)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #196 Gepost op: 28-12-2009, 18:50:31 »
Ja, maar ze kon Russell ondertussen wel doden met haar blik  ;D

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #197 Gepost op: 30-12-2009, 10:41:38 »
Gisteravond de finale bekeken. Spannend was het in ieder geval en jammer dat Russell niet gewonnen heeft..Al voelde ik dat ook wel aankomen, Nathalie heeft inderdaad gewonnen omdat ze niet op Russell wilden stemmen....Russell had iets meer goodwill moeten kweken bij de jury, al was dat met zijn tactiek moeilijk!
De pleidooi van Eric was braakopwekkend en die vragen van Brett begreep ik niet helemaal maar dat zal wel aan mij liggen....

Schattig dat de vrouw van Russell nog even vertelde dat Russell in het echt zo niet was haha (Al zou ik dat ook zeggen als mijn man met een miljoen thuis zou komen ;))

Al met al een leuk en spannend seizoen met sprekende, markante deelnemers, wel een hoog "bimbo" gehalte en Shambo als de meest trouwe poedel die Russel maar zou wensen, die blikken die ze hem steeds toewierp tijdens de council!!!

Op naar het volgend seizoen, we hoeven niet zo heel lang te wachten ::ok::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #198 Gepost op: 31-12-2009, 19:22:18 »
Net gezien. Had aan de ene kant graag Russell zien winnen. Hij heeft een beter spel gespeeld naar mijn idee. Maar Natalie kan het geld beter gebruiken en ook zei heeft een goed spel gespeeld. Anders had ze niet gewonnen ;). Ben benieuwd naar het volgende seizoen!

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 19: Samoa
« Reactie #199 Gepost op: 14-03-2010, 21:11:06 »
Persoonlijk vind ik deze toch een van de betere seizoenen.

Jammer dat Russel niet gewonnen heeft. Hij was de enige die niet zat te zeuren bij het slechte weer, bleef altijd bezig en speelde het spel bijna foutloos op een paar versprekingen en zijn zelfvoldane houding buiten beschouwing gelaten.  Dat verdient respect ::ok::  Ik had wel beetje medelijden toen hij het emotioneel moeilijk kreeg tijdens de reünie.

Jaison en Erik zijn zure verliezers  ::niet-ok:: ze hadden beide de kans om hem eruit te spelen. Jaison mag eigenlijk dankbaar zijn dat hij de merge heeft gehaald...

Ik denk dat Erik zijn slotpleidooi toch invloed heeft gehad voor de winst van Nathalie.