Auteur Topic: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)  (gelezen 20902 keer)

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #60 Gepost op: 14-05-2020, 21:49:03 »
Ik vond Sarah al minder maar in deze laatste aflevering heeft ze definitief mijn respect verloren. Hoe ze deed toen Natalie zei dat ze Michele mee ging nemen naar de F3  ::ohno:: please, je loopt een keer gevaar op een TC en gelijk aanstellen, bye  ::joehoe::.

Deel 1:

Ik heb het net nog eens teruggekeken, maar ik snap niet wat je bedoeld. (of bedoel je de emoties die ze had omdat ze tegen Tony moest, want die vond ik zeer begrijpelijk. Tony en Sarah zijn sinds het einde van Cagayan vrienden.)

Het was inderdaad een top F3, de sterkste van al degene die ik al live zag  en er was geen duidelijke 0-vote-finalist. Helaas was het Michele (wat ik wel grappig vond in de podcast van Rob C was dat die zei dat in haar eerste seizoen Michele vooral een onterechte winnaar werd gevonden en nu vinden de meeste mensen dat ze te weinig credit krijgt).

Ik moet wel zeggen dat het leuke finale was (lekker lang, want een algemene Zoommeeting zagen ze niet zitten met 20 personen) maar er is echt dom gespeeld door bijna iedereen:

F6: Het laatste seizoen dat de spelers zagen was EOE, ze wisten dat de kans er was dat iemand ging terugkeren met een idol én toch wouden Ben en Sarah het niet geloven. Ze wouden de votes niet splitten om Denise niet te kwetsen. Hadden ze dat wel gedaan, hoefden Tony en Ben geen idol te spelen. Gevolg: bij F5 zijn Ben en Tony sowieso door, er was geen nieuwe idol geweest dus hadden ze daar Natalie kunnen wegstemmen.

Verder snap ik de gedachtegang wel van Natalie en Michele om bij de revote op Denise te gaan omdat ze dachten dat Sarah wel kon flippen, maar Sarah was ook de sterkere speler. Maak er dan 2-2 van en laat ze vuur maken. Sarah weet dat ze Tony moet wegstemmen om te winnen en zou dat wel doen, terwijl Denise als ze wint  dan aan jou kant staat

F5: Waarom Ben? Het slimmere hier was om Michele op te offeren. Ben is slecht in de proeven en versla je sowieso wel, Maar Ben was de beste in vuurmaken. Dit was alleen voor Tony voordelig omdat hij moest winnen om sowieso door te gaan naar de FTC.

F4: Natalie had het zelf moeten opnemen tegen Tony. Dat zou haar enige manier zijn om het spel te winnen. Nu gaf ze een mooi emotioneel verhaal aan Tony/Sarah wat hun echt een voordeel geeft bij de jury. Als ze het zelf had gedaan, had ze een verhaal gehad bij de jury, nu koos ze de gemakkelijke route wat haar echt gehinderd heeft in de FTC.

Even mijn mening van de F6:

Denise vind ik een onderschatte speler. Ze is tactisch goed, goed in de proeven en iedereen mag haar. Er was enkel geen pad voor haar naar de finale behalve als ze met Natalie en Michele had samengewerkt vanaf de start. Eerst Sarah wegstemmen, dan Ben wegstemmen en dan moest enkel Tony nog sneuvelen bij het vuurmaken. Bij een Denise, Michele, Natalie F3 had Denise enkele stemmen kunnen krijgen.

Ben: Ben vond ik premerge zeer sterk, maar tijdens de merge vond ik zijn spel echt zwak. Het was een mooi moment toen hij zich wou opofferen om Sarah zo een 'move' te geven maar wat hij beter had kunnen doen, was voorstellen dat hij sowieso zou vuurmaken tegen Tony. Dan was er een F3 Sarah, Natalie en Ben geweest die wss Sarah had gewonnen.
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #61 Gepost op: 14-05-2020, 21:49:46 »



Sarah: ik zei het al eerder, maar ik vind dat Sarah maar 1 slechte episode gespeeld heeft en dat was de Cagayan-merge.  Ze had enkele gegarandeerde stemmen (Sophie, Ben, Kim). Ze kon ook het spel goed naast zich neerleggen (zoals toen Sophie werd weggestemd door Tony). Ik vind persoonlijks de verhaallijn van Tony/Sarah een heel mooie verhaallijn gedurende hun seizoenen.

Michele: Michele toonde zich een sterke speler. Ze is sociaal goed en weet proeven te winnen als het nodig was (ik zat letterlijk te roepen, kick the puzzle toen ze die net zoals in KR won). Maar dit seizoen schortte er precies iets aangezien ze bijna de helft van al haar TC echt geblindside werd. 

Ik hoop op een Michele 3.0. Als ze dan 31 dagen kan overleven, breekt ze Amanda Kimmels record van 108 dagen gespeeld te hebben zonder weggestemd te worden. Ze had zeker stemmen mogen krijgen, maar nu is ze voor mij de op één na beste 0-votefinalist bij survivor (Na Fishbach). Ze heeft wel een mooi record, want ze is samen met Jenna M. de enige winnaar die meerdere keren gespeeld heeft en nooit weggestemd geweest is (en samen met Colton  ::ohno:: en excuse the emoticon Skupin ::kots:: de enige spelers die meerdere keren speelde en niet weggestemd zijn)

Natalie: Mensen, versta mij niet verkeerd: Natalie is mijn favoriete vrouwelijke winnares, maar ik ben blij dat ze niet won. Een first-boot die het seizoen wint, zou mij een zure nasmaak geven. (Eender welke weggestemde maar iemand als Wendell/Kim/Sophie is een ander verhaal dan de eerste afvaller). Ze gaf toe dat ze de eerste 2 dagen weinig contacten had met de andere en dat haar fout was.

Maar als je terugkomt, moet je het spel perfect spelen en dat heeft ze niet gedaan. Natalie is een veel betere spelers als Chris (die EOE won nadat hij als derde afviel) maar Chris speelde de dagen die hij kreeg toen hij terugkwam gewoon beter:

- Zonder die voordelen had ze het proef nooit gewonnen. Ze stuntelde zeer erg, en al bijna de helft was op gelijke hoogte van haar.

- Je kan niet claimen dat je tactiek was om Tony weggestemd te krijgen én dan zelf de kans niet nemen om hem weg te stemmen. Als je Tony afschildert als de sterke speler is dat geen goede manier om stemmen te krijgen als die nog naast jou zit.

-Natalie heeft dit seizoen geen enkele TC overleeft waar ze niet immuun was, ik kan begrijpen dat dit niet impressionant klinkt.

Daarom vond ik Chris sterker in zijn laatste dagen. Hij wist dat de jury Devens-Victoria-Lauren (in die volgorde) beschouwde als sterke spelers. Hij heeft die weggespeeld en zelf het risico gelopen om Devens te kloppen in vuur. Als Devens er nog was geweest of hij had dat aan Gavin overgelaten had hij nooit gewonnen.

Daarbij: er is een interview waarin Natalie claimt dat ze sowieso gewonnen had met een Nat.-Sarah-Michele FTC. Ze klinkt ook vrij bitter dat ze sommige stemmen niet gehad heeft, was ook wel te zien bij het stemmen voorlezen. Maar haar sociaal spel op edge was ook niet zo sterk (vandaar de opmerking van Boston Rob tijdens de FTC). Ze zou een paar keer serieus kwaad geworden zijn op Yul (de enige speler dit seizoen die ik mij niet kwaad kan voorstellen). Daarbij zou ze de afvallers na de merge meer genegeerd hebben dan de afvallers ervoor.  Vandaar dat van alle spelers die voor haar stemden enkel Jeremy (haar goede vriend sinds S29) voor haar gestemd hebben.

Ik hoop dat ze ooit terugkomt en dan meer van haar te zien.

Tony: als je met het doelwit dat hij heeft naar het seizoen komt,  doet wat hij doet op tactisch gebied, daarbij 4x immuniteit wint én dan nog stemt niemand op jou, ben je heel straf. Als iedereen je graag mag en bij je verhalen lacht tijdens de FTC, dan heb je de winst gewoon verdiend.

Nog enkele leuke weetjes/statistieken:

Tony/Sarah is één van de 3 man/vrouw duo's die samen 3x speelden (Jerry/Colby en James/Amanda zijn de anderen).

Jeremy en Sarah zijn samen met Rupert de enige speler die als jurylid 2x op dezelfde persoon stemde.

Parvati is samen met Kathy VO, James C.,  Jenna L,  Sierra DT een jurylid die meerdere keren jury waren en nooit op de winnaar hebben gestemd.

Dit was de eerste maal voor Rob en Ethan in de jury (ik bedoel hiermee spelers die al meerdere keren hebben gespeeld). Van dit seizoen hebben enkel de F3 en Sandra nog nooit in de jury gezeten.

Denise is samen met Ben de enige die ooit een unanieme stemming hebben kunnen stoppen met een idol. Beide delen dezelfde verjaardag (01/01) en degene die eruit ging was telkens een vrouw die die ronde flaterde met een idol. (Lauren/Sandra)

Tot slot: Sophie is na Paschal in S4  het eerste jurylid dat een TC miste. Ze had griep (ze zag er ook slecht uit bij de FTC)
klaar voor de strijd

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #62 Gepost op: 14-05-2020, 23:08:46 »
deel 3 (nog enkele weetjes op wat ik gestoten ben dat sommige zaken die raar zijn duidelijk maken)

- Tony had een fake-idol gemaakt s'nachts, toen Nick wakker gemaakt zodat Nick halfslaperig dit niet te goed zo controleren. Hij zei die sowieso te spelen op Nick indien nodig

- Nick vertelde Tony dat Kim een idol had. Daarnaast vertelde hij Tony ook dat Wendell en Michele achter de Yul-vote zaten
en samen probeerden om firetokens te krijgen. Tony gaf dit door aan Sophie en dit is nog een reden waarom Wendell werd weggestemd

-Tony gaf de fake-idol aan Sarah die zich liet pakken door Natalie en Michele, zodat ze dachten dat ze Sarah niet konden wegstemmen bij F6 en F5. (Bens idol was enkel geweten door Tony/Sarah)

- Wanneer Sandra was weggestemd wou Denise eerst Tony wegstemmen totdat Sandra kwam met haar plan. Toen veranderde ze naar Sandra omdat ze als ze Tony zou wegstemmen dit niet meer kon claimen als haar move ( :o)

- Ben had in de begindagen van het spel gezien dat Jeremy na een conversatie hem achter zijn rug aan het uitlachen was. Hierdoor is de ruzie tussen beide mannen ontstaan (nu snap ik Ben ook iets beter als ik eerlijk ben)

- Natalie had eerst gezegd dat ze Michele zou laten vuurmaken aan Michele. Echter overtuigde Sarah haar dat zij een betere keuze was. Dit was iets dat Tony/Sarah hadden doorsproken zodat één van hen zeker zou winnen. Ze vreesden dat als de FTC Tony/Sarah/Natalie was de stemmen zo verspreid zouden zijn dat Natalie zou winnen. Michele haar reactie was dus oprecht stomverbaasd.

- Tony geeft aan dat hij eigenlijk moeite heeft om goede banden met andere mannen te creëren omdat hij weinig gemeen heeft. Hij rookt niet, drinkt geen alcohol of cafeïne, reist nooit en is niet geïnteresseerd in sport. Terwijl als je een foto van hem ziet als eerste indruk zou hebben dat een ongelofelijke macho is die met bier naar American football zou kijken.( en man, ik zou geld geven om Tony te zien met een overdosis aan cafeïne.   ::rofl::)
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 23:47:56 door wouterv »
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #63 Gepost op: 14-05-2020, 23:31:40 »
Eén ding wat ik echt jammer vind is dat de edit zo slecht is de hele tijd :(. Like ik vind Tony een geweldige winnaar en hij heeft het super goed gedaan, maar we wisten al een paar afleveringen zeker dat hij ging winnen. Als ze nou gewoon een normale even edit hebben (Natalie die mag praten na haar winst en niet Tony, Michelle die mag praten na haar challenge win en niet Tony etc.) dan zou het echt een veel beter gevoel geven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #64 Gepost op: 15-05-2020, 10:16:08 »
Daar geef ik je gelijk in, sinds Sophie eruit ging was het vrij duidelijk wie ging winnen.

Ik las net een interview met Michele: ze zei dat Wendell, Adam, Nick en Danni op haar wouden stemmen maar ze wouden niet riskeren dat Natalie zou winnen (Natalie deed de moeite niet om te bonden én ook wouden ze geen first boot als winnaar). Toen ze wisten dat Natalie  stemmen ging , en Michele geen enkele zijn ze naar Tony veranderd. (Vandaar Nicks speech; hij zei eigenlijk veel respect had voor Michele omdat van de bodem spelen hard is, maar Tony is de verdiende winnaar).

Wat is jullie mening eigenlijk over EOE en fire tokens?

Ik snap dat ze EOE wouden doen zodat we veel spelers lang zouden zien (en ik ben blij dat we spelers als Danni, Ethan, Parvati, Rob,... langer konden zien) maar van mij moet het niet persé. Want EOE beloont spelers die er snel uitliggen omdat zij langer kunnen bonden met de andere spelers.

Ik weet het ook niet met firetokens, het was tof om ze eens te zien maar opnieuw worden mensen beloond die er sneller uitliggen. Natalie, Amber, Danni hadden veel meer kansen om tokens te verdienen terwijl Parvati en Yul er geen enkele hadden terwijl ze het beter deden in het spel.

Post-merge hetzelfde: Nick had geen enkele kans om tokens te verdienen terwijl hij er het langste inzat van iedereen. Dat voelt voor mij niet goed.

Ik zag ergens een voorstel dat als ze dit nog eens doen dat ze bvb. huur zetten op EoE. Kan je niet betalen, of geen shelter meer,... Zo hebben de mensen die er langer zijn een groter nadeel én moeten ze kiezen: groepsgevoel en als ik terugkom mensen die tevreden zijn of kies ik voor mezelf met een grotere zekerheid dat ik terugkom maar gaan mensen niet tevreden zijn met me. (vind ik eigenlijk geen slecht voorstel).
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #65 Gepost op: 26-05-2020, 11:18:32 »
@Wouter Ik zal het moment waar ik op doelde van vooral Sarah nog even zoeken binnenkort, maar ik kan het op YouTube niet vinden..
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #66 Gepost op: 31-05-2020, 21:07:49 »
Net een interview gehoord van Wendell:

Kort na de opnames (wanneer de cast al gelekt was, maar meer nog niet) organiseerde hij een pokertoernooi voor het goede doel. Veel deelnemers van winners at war waren er ook.

Tony kwam ook, normaal gezien komt die zijn huis bijna nooit uit, arriveert en opent de deur naar het toernooi met de woorden: 'the champ is here'....

om vervolgens bijzonder veel geld uit te geven op het toernooi, om Tyson nog meer te doen uitgeven).

Daarnaast was het een toernooi van survivorplayers tegen superfans.

Kortom, dit had echt een zware spoiler kunnen zijn  ::rofl::
klaar voor de strijd