Poll

Wer ist der Mole?

Colleen
14 (48.3%)
Martin
5 (17.2%)
Yves
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 7]  (gelezen 17776 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #80 Gepost op: 29-05-2020, 09:09:33 »
Jessica

Nee grapje gewoon Aaron ;-)
« Laatst bewerkt op: 29-05-2020, 09:37:13 door JaccoS »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #81 Gepost op: 29-05-2020, 09:36:15 »
Heeft ooit wel eens iemand 100% van de stemmen gekregen? ::oink::
...óf niet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #82 Gepost op: 29-05-2020, 12:34:28 »
Evt andere backup zou Yves zijn. Jessi, Colleen, Paula en Martin heb ik wel afgestreept. Ben ook benieuwd of het ooit zo is voorgekomen. En dan zonder Inge/Kees/Klaas hint zeg maar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #83 Gepost op: 29-05-2020, 14:15:17 »
...Martin/Yves wisten evenwel zonder bokaal ofwel klinker wel het codewoord te raden als ware het 2 voor 12. .
Duitsers zijn gek op bokalen, maar hier ging het toch echt om een Vokal. Opvallend ook dat Yves niet wist hoe snel hij het juiste woord moest zeggen na de voorzet van Martin. Klein molpuntje voor hem.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #84 Gepost op: 29-05-2020, 15:41:30 »
Aaron pakte bij de kistjes opdracht twee keer een hoog bedrag. Totaal onnodig. Ik hou het op Yves en misschien Paula.
Bij de eetproef sportte Yves heel hard, maar hij is dan ook een heel sportief type en waarschijnlijk hadden de sporters het sowieso wel gehaald want er waren twee kleine eters (alleen Wolfgang was bourgondisch).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #85 Gepost op: 29-05-2020, 17:15:43 »
Maar waarom zou de mol de paardenraces willen winnen? Elke goed beantwoorde vraag bracht 100 euro op, het lijkt mij een uitgelezen mogelijkheid voor de mol om 0 vragen goed te hebben.

Aaron maakt zo te zien de grootste fouten in het pretpark, terwijl de anderen een moeilijkere taak hadden. Maar pech voor hem dat het zo goed deden, en hij daarom nu zo opvalt... Vond het wel leuk dat hij refereerde aan Franka Potente in Lola Rennt (Aaron rennt). ::love::

Aaron nu ook mijn hoofdverdachte. Als de lijn van dit jaar zich doorzet, is hij het niet.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #86 Gepost op: 29-05-2020, 17:33:39 »
Maar waarom zou de mol de paardenraces willen winnen? Elke goed beantwoorde vraag bracht 100 euro op, het lijkt mij een uitgelezen mogelijkheid voor de mol om 0 vragen goed te hebben.
Ik denk het ook niet, maar het valt nog te verantwoorden: de winnaar mocht immers de keuze maken tussen de vrijstelling en 5000 euro. Niet dat ik verwacht dat ook maar één van de kandidaten voor het geld was gegaan, maar het kan een excuus zijn in de laatste aflevering.
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #87 Gepost op: 29-05-2020, 22:42:42 »
Yves kon gerust de paardenrennen winnen omdat hij van huis uit paardenkennis heeft en dus niemand raar zou opkijken als hij zou winnen. En wie verdenkt nou hier de winnaar van een vrijstelling? Je speelt de verdenkingen weg. En Aaron die letters wisselt, dat hebben ze allemaal waargenomen. Is veel te opvallend. Zelfs Zamara noemde het.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #88 Gepost op: 30-05-2020, 03:08:50 »
Ik heb de nieuwste aflevering nog niet gezien en als ik hier zo de reacties lees denk ik ook dat dit niet de moeite waard gaat zijn...  ::rofl:: Was na de vorige aflevering al zeker van dat het Aaron is, en als de meeste mensen hier het er ook dik bovenop vinden liggen dat hij de mol is zal hij het wel zijn.  :P Het programma is me toch iets te langdradig en dat het zo duidelijk is wie de mol is zo vroeg maakt het ook veel minder leuk om ernaar te kijken.. Ik ga nu toch iets meer waarderen dat WIDM/De Mol met de montage knoeien soms om de mol buiten schot te houden. ::)

Ik stem dus ook op Aaron en blijf daarbij tot aan het einde. ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #89 Gepost op: 30-05-2020, 18:21:52 »
Bij de loopopdracht van Aaron was de dejavu enorm groot, maar zijn het tich echt de anderen die mollen.  De mol is held kon dus ook hier van stal worden gehaald.

Ik heb nog steeds de hoop dat het niet Aaron is, maar het wordt door het woord sabotage en de paardenrace lastig om Yves te blijven verdenken.

Lastig maar niet onmogelijk

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #90 Gepost op: 31-05-2020, 12:18:26 »
Yves verbrandde ook de meeste calorieën bij de fitness. Blijkbaar waren de calorieën dus openbaar gemaakt, dus een Molactie à la België dus onmogelijk. Maar dit lijkt me toch weer een streepje door zijn naam.

...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #91 Gepost op: 1-06-2020, 11:34:19 »
Het ligt er inderdaad erg dik bovenop dat Aaron de mol is. Hij doet overduidelijk dingen fout, zorgt ervoor dat hij in sleutelposities uitkomt én wrijft zijn (voor-)kennis er bij zijn medekandidaten in. En daarnaast valt de enige die close met hem is af (dat is in het verleden vaker een teken geweest dat iemand de mol heeft vertrouwd). Tegelijkertijd vraag ik me af, zouden de makers het er zó dik bovenop leggen? Aan de andere kant, is dit natuurlijk het eerste nieuwe seizoen voor de meeste Duitse kijkers en hebben zij niet zoveel molkennis als wij hier.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #92 Gepost op: 1-06-2020, 12:08:08 »
Het ligt er inderdaad erg dik bovenop dat Aaron de mol is. Hij doet overduidelijk dingen fout, zorgt ervoor dat hij in sleutelposities uitkomt én wrijft zijn (voor-)kennis er bij zijn medekandidaten in. En daarnaast valt de enige die close met hem is af (dat is in het verleden vaker een teken geweest dat iemand de mol heeft vertrouwd). Tegelijkertijd vraag ik me af, zouden de makers het er zó dik bovenop leggen? Aan de andere kant, is dit natuurlijk het eerste nieuwe seizoen voor de meeste Duitse kijkers en hebben zij niet zoveel molkennis als wij hier.
Martin is al wekenlang de hoofdverdachte bij het Duitsers publiek, ik weet even niet hoe hoog Aaron staat. In de officiële facebookgroep staat Aaron inmiddels op plek 2, onder Jessica. Dus overduidelijk is het voor de algemene Duitse kijker ook weer niet. Wij hebben natuurlijk meer info omdat we al 30+ seizoenen gezien hebben waaronder de originele opdrachten in Vlaanderen.
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #93 Gepost op: 1-06-2020, 17:15:08 »
Interessant om te lezen, Pac. Voor de Duitse kijkers ligt het er dus niet zo dik bovenop, gelukkig! En ja, waarschijnlijk ben ik al wel een beetje verpest door al die seizoenen die ik heb gezien ;).

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #94 Gepost op: 3-06-2020, 00:47:14 »
Aaron pakte bij de kistjes opdracht twee keer een hoog bedrag. Totaal onnodig. Ik hou het op Yves en misschien Paula.
Bij de eetproef sportte Yves heel hard, maar hij is dan ook een heel sportief type en waarschijnlijk hadden de sporters het sowieso wel gehaald want er waren twee kleine eters (alleen Wolfgang was bourgondisch).
Precies dit. Ik ben helemaal niet zo overtuigd van Aaron eigenlijk (hoop stiekem dat ie morgen eruit ligt >:D).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #95 Gepost op: 3-06-2020, 11:03:39 »
Bij de loopopdracht van Aaron was de dejavu enorm groot, maar zijn het tich echt de anderen die mollen.  De mol is held kon dus ook hier van stal worden gehaald.

Ik heb nog steeds de hoop dat het niet Aaron is, maar het wordt door het woord sabotage en de paardenrace lastig om Yves te blijven verdenken.

Lastig maar niet onmogelijk
De lopen tegen de tram opdracht kwam uit de Vlaamse mol van 2016 (aflevering 6, opdracht 3). Voor wat het waard is, Gilles was toen degene die tegen de tram moest lopen. Gilles haalde de tram net op het nippertjes. Gaat met veel drama op de grond liggen en vraagt dan waar de rest is. Ik vrees dat jij de enige bent zegt GDC. Andere Gilles dan (duidelijk geacteerd): f*ck.
Aaron zei: ich würde sogar heute laufen (meteen als eerste)
Gilles koos meteen voor het zweetbandje.
« Laatst bewerkt op: 3-06-2020, 11:19:16 door MartinJ »

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #96 Gepost op: 3-06-2020, 14:34:04 »
Maar als ze de mol acties laten zijn, ziet ge GDB op een bank praten met GDC. Hij was gebriefd. Zo vergelijkbaar nu met Aaron.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #97 Gepost op: 3-06-2020, 19:52:55 »
Aaron en Yves zijn elkaars tegenpolen zowel qua uiterlijk als gedrag.
Aaron is opvallend op de voorgrond en praat veel, Yves op de achtergrond, type stille wateren, diepe gronden, een beetje mysterieus. Hoewel hij zich nu wat meer laat gelden.

In aflevering 1 vond ik het  too much Aaron.
In aflevering 2 vond ik hem minder mols en kwam Yves in beeld maar inmiddels kun je niet meer om Aaron heen denk ik.
Yves was in aflevering 3 en 4 te goed bezig.
Aaron is  nerveus en mede daardoor te snel met zijn invloed bij keuzes bij opdrachten al te beginnen bij aflevering 1 als besloten wordt de vier kisten ongeopend te laten. In aflevering 4 bemoeide hij zich wel heel nadrukkelijk met de posities bij de opdrachten. Zeker bij de metroopdracht.  Ik denk niet dat de mol voor de vrijstelling gaat en sabotage raadt. Ik vraag me af of Yves Aaron in het vizier heeft. Yves bemoeide zich nadrukkelijk met de groepsverdeling bij "zoek de verschillen" en kwam zo bij Aaron in het groepje. Aaron protesteerde tegen deze indeling
Tijdens de eliminatie wreef Yves nerveus langs zijn kin en baard toen Aaron en Paula (die verdenkt hij al een poosje) hun scherm zagen, daarna niet meer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #98 Gepost op: 3-06-2020, 20:13:15 »
De resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 4]
« Reactie #99 Gepost op: 3-06-2020, 20:25:39 »
jaaaa... Applaus Applaus
Wit is ook een kleur!