Poll

Wer ist der Mole?

Colleen
14 (48.3%)
Martin
5 (17.2%)
Yves
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 7]  (gelezen 17766 keer)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #20 Gepost op: 10-05-2020, 12:42:05 »
Na het herbekijken van aflevering 1 is mijn eerste ingeving Paula. Zij is het die de Bankrottlama vangt en zo 1100 euro wegspeelt (waar eigenlijk heel weinig aandacht voor is in de montage). Ze komt uit de kist en houdt zo invloed op het spel en bij de sprong verwacht ik niet dat de Mol in de picture staat.

Paula is Influencerin - weet iemand of haar kanalen te vinden zijn? Ergens kan ik me voorstellen dat ze haar op basis daarvan gecast hebben ::vergroot::

Zou het kunnen dat Yves wordt uitgekozen omdat hij de test als beste heeft gemaakt? Hij leek Paula te verdenken. (Maar dat is puur tunneldenken. Misschien is hij gewoon uitgekozen omdat ze hem het eerste een uitval als Joke zien doen ;D)

Er waren me nog wat kleinere dingen opgevallen maar dan zou ik hem een derde keer moeten bekijken ::joehoe::

Aaron vlak ik ook nog niet uit, hij ligt denk ik wel lekker in de groep en neemt op een natuurlijke wijze de leiding.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #21 Gepost op: 10-05-2020, 21:28:58 »
Laat ik de standaardvraag maar stellen: kan ik mijn stem wijzigen?  ::hypocriet::

Is nu mogelijk. :)

Online Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #22 Gepost op: 11-05-2020, 00:55:37 »
Na de eerste aflevering bekeken te hebben neig ik om Samara te zeggen. Ik geloof dat ze bang is voor water, maar hoe zij daarna vol de aanval op Wolfgang opent vind ik vreemd.
Så hva gjør vi nå?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #23 Gepost op: 11-05-2020, 03:22:04 »
Ik denk sowieso iemand die wel uit de kist is gekomen (aangezien die kandidaten veel meer invloed hadden op het verloop van die opdracht). Dan blijven er nog 4 opties over.

Aaron - Zou best de mol kunnen zijn. Hij neemt meermaals de leiding bij opdracht 1 en 2 en als ik me niet vergis stelt hij zelfs voor in zijn beurt om een bankroet lama te vangen (al is dit niet helemaal op zijn eigen initiatief, het was duidelijke dat de groep een lama van die soort wilde vangen aangezien zij dachten dat de bankroet lama die leek op de lama die zij wilden vangen al uit het spel was). Udo steekt hier echter een stokje voor. Wat ik dan wel weer onmols vind is dat hij mensen aanmoedigt in opdracht 3. Ook komt hij op mij over als een erg open persoon, ik zou het heel knap vinden als hij zowel zo open als gesloten (omdat hij de mol is) tegelijkertijd zou kunnen zijn.
Jessica - Misschien is ze eenzelfde soort mol als de mol in seizoen 6 van WIDM, maar tot dusver denk ik niet dat ze het is... ze maakt te opzichtige fouten, ze klungelt opzichtig en neemt niet de leiding. Bij gemaakte fouten, zoals bij de lama's, lijkt zij geen rol te spelen.
Martin - Zou wat mij betreft best de mol kunnen zijn, het verbaast mij dat er hier zo weinig over hem wordt gezegd. Hij viel me juist het meeste op, aangezien hij zowel uit de kist kwam als dat hij de kaart en portofoon in handen had bij opdracht 1. Ook rende hij samen met Samara voorop, waardoor hij dus kon sturen in welke richting er werd gezocht naar de grafstenen van Udo en Paula. Ook bij het lama's vangen viel hij me op. Als Aaron aan de beurt is, meen ik dat hij zegt dat Aaron 'de tweede lama van rechts' moet vangen en dat lijkt een bankroet lama te zijn (aangezien Samara de lama ter waarde van 1000 euro die hierop leek er toen al uit had gevist). Ook is hij geloof ik degene die roept dat Paula maar gewoon een lama vangen moet wanneer zij aan de beurt is en uiteindelijk vangt Paula een bankroet lama. Als mol weet je natuurlijk dat er op dat moment nog 2 bankroet lama's in het spel zijn en dat de groep denkt dat die er dan uit zijn gehaald, dus dit zou een subtiele manier van manipuleren kunnen zijn om de kans te vergroten dat een bankroet lama gevangen wordt. Als je immers iemand aanmoedigt om gewoon maar wat te doen zonder er eerst goed over na te denken, is de kans groter dat er willekeurig een bankroet lama wordt gevangen....
Samara - Zij was degene die de grafstenen van Udo en Paula zag terwijl er nog maar een paar seconden over waren op de klok. Ik denk eigenlijk niet dat de mol dit zou doen. Bij opdracht 2 is ze mij niet opgevallen, ze bemoeide zich niet zo met wat de groep deed geloof ik en de lama ter waarde van 1000 euro die de bankroet lama moest voorstellen ving zij op aandringen van anderen. Haar angst bij opdracht 3 zou natuurlijk nep kunnen zijn. Vooralsnog verdenk ik haar vanwege haar gedrag bij opdracht 1 en 2 niet.

Tja, dan kom ik op dit moment uit op Martin en Aaron als verdachten. Heel misschien is het toch Samara.
Ik ga dan voor Martin, omdat ik tot nu toe vindt dat Aaron een nog veel betere acteerprestatie zou leveren dan Alina als hij de mol is.  :P

Edit: ik heb mijn stem toch maar naar Aaron veranderd omdat ik vind dat Martin wel erg vaak als verdachte wordt genoemd in de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 11-05-2020, 04:02:45 door Saskiaax95 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #24 Gepost op: 13-05-2020, 16:43:38 »
Stemmen kan nog even. Voor aflevering 2 begint gaat ie op slot.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #25 Gepost op: 13-05-2020, 16:56:42 »
Voorlopig hou ik het even op Aaron nog. Hij zette aan tot het opgeven van 3000 euro bij de kisten. Martin zou b.v. ook kunnen, als uitgesproken teamplayer met z'n sportachtergrond toch proberen te saboteren. Colleen's emotie (huilen omdat ze het minst vetrouwd werd) leek me oprecht, evenals Samara's angst voor water. Paula lag met Udo in de verste kisten die door de anderen werden geopend, dus dat leek me niet de beste molpositie maar ik hou haar wel in de gaten. De anderen heb ik nog geen molgevoel bij.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #26 Gepost op: 13-05-2020, 17:07:12 »
Ik blijf ook nog bij Aaron. Paula vind ik ook wel verdacht, maar inderdaad vind ik haar kistlocatie niet heel logisch. Al zou je als mol natuurlijk wel ervoor kunnen kiezen om een duo te vormen met degene met de grootste angst voor donkere kleine ruimtes in de hoop dat die opgeeft. Samara verdenk ik niet echt. De angst kan je nog faken, maar om dan ook expres ellendig het water te raken lijkt me niet nodig.
Ze kan het wel zijn, maar dan is ze ook echt goed bang voor water.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #27 Gepost op: 13-05-2020, 17:17:14 »
Na het herbekijken van aflevering 1 is mijn eerste ingeving Paula. (..) Ze komt uit de kist en houdt zo invloed op het spel
Bij nader inzien was dit een domme opmerking; Paula ligt juist in de kist waar ze al haar invloed uit handen moet geven aan de rest van de groep. Lijkt me heel sterk dat de Mol in één van die twee kisten heeft gelegen (en Udo is het sowieso niet.) Maar doordat ze de Bankrottlama vangt blijft ze toch zeker wel iemand om in de gaten te houden ::vergroot::

Laat ik verder een Molprofiel maken - bij de Vlaamse Mol afgelopen werkte het.
  • De Mol valt deze aflevering niet af: Udo
  • De Mol ligt niet in de twee afgelegen kisten: Paula
  • De Mol lost op z'n minst een paar raadsels op om niet gelijk in de kijker te lopen: Yves, Sylvia
  • Bij de lama's is de Mol geen grootverdiener...: Wolfgang (800 euro) en nogmaals Yves (Maar liefst 3 geldkokers(?!) waarvan 450 na de bankroet)
  • ...maar geeft ook niet zomaar op: Jessica
  • De Mol wil niet te veel in de schijnwerpers staan bij de brug: nogmaals Wolfgang. Samara in zekere mate ook, maar ik kan me nog voorstellen dat ze als Mol júíst haar angsten wilde overwinnen. Colleens tranen kan ik eventueel nog wel als Moltactiek zien - ze zou flink in het nauw gedreven zijn door die ranking als ze het is.

Houden we over Aaron, Colleen en Martin. Martin zie ik er eigenlijk niet voor aan, omdat 'ie het volgens mij als een slimme kandidaat speelt. Colleen stond heel erg in de schijnwerpers bij de brug, dus zal ik dan toch ook maar met dit forum meegaan voor Aaron?
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #28 Gepost op: 13-05-2020, 17:35:08 »

  • De Mol valt deze aflevering niet af: Udo

Wat?  ::oink::  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #29 Gepost op: 13-05-2020, 18:03:22 »
Wat?  ::oink::  :P
;D

Ik heb ook voor de vorm weer een Follow the Money overzich gemaakt ::joehoe:: De lay-out ga ik nog wel oppoetsen, maar in het kort
  • Bij de kisten krijgen degenen uit de eerste 2 bevrijde duo's wat van de 1500 euro van het laatste duo
  • Bij de lama's heb ik portofonisten Colleen en Sylvia elk één tiende gegeven van het totaal verdiende bedrag, ervan uitgaande dat hun rol niet meer of minder doorslaggevend was dan die van de lassoërs.
  • Over kleurtjes valt te twisten, zoals altijd. Bij de lama opdracht heb ik Samara en Yves oranje gegeven, omdat ze elk geld verdienen voor de bankroet wordt gevangen. (Ervan uitgaande dat ze dit als alwetende Mol hadden voorzien.)
« Laatst bewerkt op: 13-05-2020, 18:47:18 door Pac »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #30 Gepost op: 13-05-2020, 18:51:52 »
Ik switch naar Martin.

Resultaten van de poll na aflevering 1:
« Laatst bewerkt op: 13-05-2020, 19:30:24 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #31 Gepost op: 14-05-2020, 11:55:28 »
Er kan weer gestemd worden.

Samara laat ik ook nog als optie staan omdat ze nog terug in het spel kan komen. ;D

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #32 Gepost op: 14-05-2020, 12:28:06 »
Gestemd op ¨ich sehe es nicht¨ Aaron.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #33 Gepost op: 14-05-2020, 12:52:12 »
Poeh, lastig. Martin was me te verdacht bezig met z'n trage gewandel door de wijngaard dus van hem stap ik af. Met het kiezen voor jokers had ie al een prima molactie, daar hoefde hij niet zo'n opzichtig schepje bovenop te doen.

Aaron zou kunnen maar hij wees wel een bakje met 1000 euro erin aan dat met verdubbeling 2000 euro waard was.

Colleen krijgt nu mijn stem. Beetje tegenstrijdig dat ze het zo vervelend vindt om verdacht te worden en dan toch voor jokers kiest.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #34 Gepost op: 14-05-2020, 15:54:38 »
Ik weet het ook niet meer zo goed. Eerst die aflevering nog maar eens 3 keer heel gedetailleerd terugkijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #35 Gepost op: 14-05-2020, 15:57:59 »
Silvia.

Ze was de laatste van wie ik haar naam wist, en ze durfde niet te springen.
Van de andere opdrachten heb ik niet zoveel begrepen/vergeten dus daar kan ik niets over zeggen  ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #36 Gepost op: 14-05-2020, 16:20:50 »
Aaron!

Ik vond Martin, de enige andere persoon die ik eerder nog verdacht vond, veel te opzichtig mollen bij die tweede opdracht... het werd ook zo benadrukt in de montage hoe traag hij was en hij maakte wel erg opzichtige fouten voor de neus van meerdere groepsgenoten.... Ook herkende hij wel erg weinig beroemdheden. Nee, ik geloof er niet zo meer in dat hij de mol is eigenlijk.

Aaron daarentegen had m.i. de perfecte molpositie bij opdracht 1 omdat je vanuit de helikopter het makkelijkste Yves kon zien (en je dus vanuit die positie hem het makkelijkste expres kunt missen...). Hij leek Yves ook minimaal 1 keer te missen terwijl Paula Yves wel leek te zien. Bovendien geloof ik dat team helikopter het enige team met een kaart was? Vanuit die positie heb je dan ook om die reden de meeste invloed. Bij opdracht 3 vond ik hem verdacht omdat in de biecht van Aaron nota bene werd gezegd dat de groep had besloten dat 1 iemand die niet bang was met 1 iemand die wel bang was naar boven moest gaan. Ik vond het dan ook heel verdacht dat Aaron opeens wel erg bang bleek te zijn voor hoogtes, terwijl hij naast de doodsbange Sylvia juist degene hoorde te zijn die dat niet was.. door telkens te benadrukken hoe eng hij de situatie vond, maakte hij Sylvia bovendien alleen maar banger waardoor de kans alleen maar groter werd dat zij niet zou springen als zij moest springen. Ik heb hem nergens haar zien aanmoedigen of geruststellen.

Bij opdracht 2 pakte hij wel 2 kistjes met hoge bedragen, wat ik wel minder verdacht vond, maar momenteel vind ik alle overige kandidaten nog (veel!) minder verdacht.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #37 Gepost op: 14-05-2020, 16:33:29 »
Paula
Aaron
Colleen
 ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #38 Gepost op: 15-05-2020, 01:03:47 »
Ik vind het lastig..
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #39 Gepost op: 15-05-2020, 17:47:36 »
Het is ook enorm lastig omdat je in het spel sommige mensen overal over heen hoort en anderen gewoon amper ziet. Als dan ook de tussenstukken niet getoond worden of er misschien niet zijn, ( Ik kreeg af en toe het idee dat ze enkel voor de opdrachten een groep zijn en voor de rest vrij op zichzelf .) dan wordt het moeilijk om je van bepaalde mensen een beeld te vormen. En als je bv niet weet hoe Sylvia in het spel staat, hoe kun je dan zien of ze afwijkende gedragingen vertoont.

Ik blijf nog eben bij Yves als mol.