Poll

Wer ist der Mole?

Colleen
14 (48.3%)
Martin
5 (17.2%)
Yves
10 (34.5%)

Totaal aantal stemmen: 29

Auteur Topic: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 7]  (gelezen 17779 keer)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #40 Gepost op: 16-05-2020, 11:37:23 »
Moeilijk... Ik spreid nog even: Paula, Yves of toch Colleen..?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #41 Gepost op: 16-05-2020, 11:52:44 »
Martin twijfelde ik over. Vond hem in de eerste twee afleveringen best subtiel verdacht doen. Maar ik neig nu naar: mogelijke winnaar.

Samara/Jessica/Wolfgang: nein, keine Mole. Ik zie het bij deze drie niet terug. Yves zou kunnen maar voorlopig niet.

Aaron/Colleen/Paula hou ik als drie het meest in de gaten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #42 Gepost op: 17-05-2020, 01:05:07 »
Ik ga denk ik toch voor Yves. Alles gaat goed in de eerste opdracht en toch blijft hij mooi buiten de discussie. En in de tweede opdracht verzint hij dan wel een mooi systeem met pijlen, maarja... De kistjes mocht je ook gewoon meenemen.
Bungeejumpen moest natuurlijk wel, zeker als je bedenkt wie er nog meer sprongen.

En natuurlijk opvallend om de gezocht-poster te zien met de naam van Yves. Waar in de promo met een exact vergelijkbaar shot nog 'the mole' stond.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #43 Gepost op: 17-05-2020, 10:12:08 »
Aflevering 2 moet ik nog terugkijken en ik wilde mijn verdenkingen daarna pas uitspreken maar na de eerste keer kijken op TV afgelopen woensdag is Aaron gezakt op mijn lijstje en Yves gestegen.

Aaron kon in de helikopter weinig uitrichten behalve Yves niet zien, bij de wijnopdracht was hij onmols en bij het bungeejumpen noemde hij alle letters op de juiste plek zodat Jessica de zin al kon vormen. En wederom een overdaad aan geel. ???
 
Wellicht Yves te snel opzij geschoven omdat hij niet uit de doodskist kwam maar als hij de indeling voor de duo's in de kisten slim heeft gemaakt kan dit wel eens een goede moltechniek zijn geweest. Hij vangt weliswaar 3 lama's maar allemaal lage bedragen en de eerste 100 is door de bankroetlama al weggespeeld. Yves is de held van de groep maar heeft ondanks de 3 lama's maar 450 euro bijgedragen. Hij heeft ook vaak de porto.

Bij de jacht op Yves doet hij het perfect en geen geld in de pot. Als hij de mol is kan dat ook gewoon zijn opdracht zijn geweest. Onzichtbaar blijven, 4 puzzelstukken vinden en op het laatste moment gepakt worden om een deal te kunnen sluiten. Dat kan ook verklaren waarom de opdracht in de Duitse versie anders uitgevoerd is. 
Wat deed Yves eigenlijk in de wijngaard ;D Bij het bungeejumpen liet hij zich volgens mij vroeg los aan de rekstok. Om het bedrag niet te veel laten oplopen?

Ik moet aflevering 2 nog terugkijken maar Yves houd ik in de gaten....
Die rustige aardige  good looking jonge man die zo zijn best doet.....
« Laatst bewerkt op: 17-05-2020, 10:17:10 door Moedermol »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #44 Gepost op: 17-05-2020, 11:49:09 »
Bij nader inzien was dit een domme opmerking; Paula ligt juist in de kist waar ze al haar invloed uit handen moet geven aan de rest van de groep. Lijkt me heel sterk dat de Mol in één van die twee kisten heeft gelegen (en Udo is het sowieso niet.) Maar doordat ze de Bankrottlama vangt blijft ze toch zeker wel iemand om in de gaten te houden ::vergroot::

Laat ik verder een Molprofiel maken - bij de Vlaamse Mol afgelopen werkte het.
  • De Mol valt deze aflevering niet af: Udo
  • De Mol ligt niet in de twee afgelegen kisten: Paula
  • De Mol lost op z'n minst een paar raadsels op om niet gelijk in de kijker te lopen: Yves, Sylvia
  • Bij de lama's is de Mol geen grootverdiener...: Wolfgang (800 euro) en nogmaals Yves (Maar liefst 3 geldkokers(?!) waarvan 450 na de bankroet)
  • ...maar geeft ook niet zomaar op: Jessica
  • De Mol wil niet te veel in de schijnwerpers staan bij de brug: nogmaals Wolfgang. Samara in zekere mate ook, maar ik kan me nog voorstellen dat ze als Mol júíst haar angsten wilde overwinnen. Colleens tranen kan ik eventueel nog wel als Moltactiek zien - ze zou flink in het nauw gedreven zijn door die ranking als ze het is.

Houden we over Aaron, Colleen en Martin. Martin zie ik er eigenlijk niet voor aan, omdat 'ie het volgens mij als een slimme kandidaat speelt. Colleen stond heel erg in de schijnwerpers bij de brug, dus zal ik dan toch ook maar met dit forum meegaan voor Aaron?

Ik moet aflevering 2 ook nog eens opnieuw zien, maar ik zit ook het meest op Pac's molprofiel. Martin werd mij veel te vaak verdacht genoemd in afl. 2 en liep ook opzichtig langzaam in de wijngaard. Ik denk ook niet dat de mol in de helikopter (Aaron) zat maar op de grond.
Dus hou ik nu alleen Colleen (ging voor jokers en niet voor het geld bij de jacht op Yves) over. ::vergroot::

Eerst nog maar aflevering 2 opnieuw kijken.

EDIT: Nu op Colleen gestemd. Wijzigen kan altijd nog.  :)
« Laatst bewerkt op: 17-05-2020, 12:10:22 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #45 Gepost op: 18-05-2020, 22:33:06 »
Paula
Aaron
Colleen
 ::tandpastasmiley::
Het zou zomaar kunnen dat dit echt mijn top 3 wordt ::rofl::

Zowel Paula als Aaron lijken dingen (bewusst?) verkeerd op te merken in de helikopter. Colleen is van team Pick-Up de enige die vanaf het begin weinig interesse toont in het geld bij de deal. Martin gaat in de eerste instantie nog vrij resoluut tegen het aanbod in (en Sylvia is al helemaal weg te strepen. Wolfgang, Samara en Jessica hadden geen geweldige Molpositie, al weten we dat dat niet alles zegt ;) Maar ik verwacht niet dat Jessica zich bewust van het paard liet vallen.

Morgen kijk ik opdracht 2 en 3 nog eens terug ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 18-05-2020, 22:37:07 door Pac »
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #46 Gepost op: 19-05-2020, 07:39:33 »
Maar ik verwacht niet dat Jessica zich bewust van het paard liet vallen.

Zo zag het er niet uit nee. :o

Alleen een circusartiest zou zoiets kunnen spelen denk ik. Maar die doen zelden mee. ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #47 Gepost op: 19-05-2020, 11:59:12 »
Zo zag het er niet uit nee. :o

Alleen een circusartiest zou zoiets kunnen spelen denk ik. Maar die doen zelden mee. ;)
Was misschien wat ongelukkig verwoord van mijn kant. Was een flinke smak ja  :-\\ Het verbaasde me echt hoe Samara in het spel opging en maar wilde doorgaan.

Maar goed, ander topic. Er wordt hier te weinig over de Mol zelf gesproken vind ik ::regenboog::
...óf niet!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #48 Gepost op: 19-05-2020, 16:06:25 »
Ik ben blijkbaar de enige die op Silvia heeft gestemd

Verdenken jullie haar helemaal niet, of is ze niet jullie hoofdverdachte? En als je haar helemaal niet verdenkt, kun je dan ook vertellen waarom  ::hypocriet::

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #49 Gepost op: 19-05-2020, 16:22:52 »
Ik vind haar stem/uitspraak gewoon net iets te onhandig om wekenlang aan te moeten horen.

Maar verder, nee. Zij is het toch niet.  ::ohno:: ::hypocriet::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #50 Gepost op: 19-05-2020, 17:53:52 »
Omdat Sylvia niets maar dan ook werkelijk niets doet, verdenk ik haar totaal niet .


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #51 Gepost op: 19-05-2020, 18:07:15 »
Omdat Sylvia niets maar dan ook werkelijk niets doet, verdenk ik haar totaal niet .
::jaja::
Ik vind Sylvia tot nu toe geen interessante mol. Je zou het nog als tactiek kunnen zien dat ze voor het geld stemt, maar veel zie ik haar ook niet mollen. Is misschien perceptie, want ze zou haar bungee-angst wel heel mooi hebben gespeeld als ze het is ;)
...óf niet!

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #52 Gepost op: 20-05-2020, 15:42:27 »
In vergelijking met wie is de mol in België (vt4) duidt alle in de richting van Aaron.
Ik heb de afleveringen van België terug gezien en alles wijst in zijn richting.
Dank zij de vertaling en de mogelijkheid om het programma in  België ter zien ben ik super fan van Realityworld.org


Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #53 Gepost op: 20-05-2020, 18:08:31 »
Ik zit eigenlijk nu net pas te bedenken dat het natuurlijk best mogelijk is dat de mol niet wist in welke kistjes veel en weinig geld lag bij de The Winery. Dus laat ik Aaron daarom maar niet afstrepen.

Dus mijn hoofdverdachten blijven Aaron en Yves.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 1]
« Reactie #54 Gepost op: 20-05-2020, 19:12:55 »

Eerst nog maar aflevering 2 opnieuw kijken.

EDIT: Nu op Colleen gestemd. Wijzigen kan altijd nog.  :)

Na het opnieuw zien van afl. 2 mijn stem toch weer gewijzigd naar Aaron. Vond het n.l. nogal onmols dat Colleen in de auto Martin attendeerde op de boom van de finish. De mol heeft juist belang dat Yves eerder bij de finish komt en niet de auto met Martin en Colleen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #55 Gepost op: 20-05-2020, 19:35:19 »
Ik zet Colleen voorlopig ook nog niet op één. Dat ze in aflevering 1 al als hoofdverdachte van de groep wordt aangewezen, zou wel heel erg ongelukkig zijn. Het sluit haar niet uit natuurlijk, maar voorlopig komt ze bij mij op plek 3. Dan zou het natuurlijk wel heel mooi zijn om Paula op één te zetten en Aaron op 2, en daar kan ik me ook wel in vinden.

De voice-over besteedt er amper aandacht aan in de montage aan het feit dat juist zij de bankroetlama vangt - terwijl hij er normaal gesproken juist zo happig op is. In de helikopter ziet ze de verkeerde persoon waardoor Yves vrij spel krijgt.
Aaron is nog altijd een grote Molverdachte, maar dan wel inderdaad met de aanname erbij dat de kistjes ook voor de Mol een gok waren. Anders heeft 'ie mooi voor 5000 euro in de pot gezorgd. Bij de bungeesprong heeft hij (net als Paula) wel gesprongen, maar hij speelt wel lekker op de angst van Silvia in. Voor Paula valt dan weer te zeggen dat ze al twee keer (?) bungee had gesprongen (en/of nog eens uit een vliegtuig), dus zij kon ook niet weigeren. Ze boezemt Martin nog wel even wat extra angst in.

Mijn top 3:
1. Paula
2. Aaron
3. Colleen
Omdat dit waarschijnlijk maar één keer in een forummersleven zo mooi uitkomt ;D
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #56 Gepost op: 20-05-2020, 19:58:56 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 2]
« Reactie #57 Gepost op: 20-05-2020, 22:55:32 »
Aaron had een paar sterke molacties vandaag. Bij de beslissing over Samara geeft hij pas als laatste zijn antwoord, wanneer al zeker is dat ze toch wel aan twee keee gokken genoeg gaat hebben. Bij wie-ben-ik geeft hij wel (te?) opvallend gauw op. En natuurlijk koopt hij de meeste jokers van allemaal  ::vergroot::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 3]
« Reactie #58 Gepost op: 21-05-2020, 14:11:07 »
Er kan weer gestemd worden.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wer ist der Mole? (2020) [poll na aflevering 3]
« Reactie #59 Gepost op: 21-05-2020, 19:41:32 »
Ik stem weer Aaron.., dus die is het niet..
'Ook een fijne dag verder...’