Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67688 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #420 Gepost op: 4-06-2020, 12:50:09 »
Aaron riep bij een nummer dat hij niet kende (het 6e) meteen uit "hört sich nicht actuell an" (klinkt niet hedendaags).
Als we even de te raden nummers en de jaartallen op een rijtje zetten:
1. An Tagen wie diesen - Die Toten Hosen (2012)
2. Despacito - Luis Fonsi (2017)
3. I'm still standing - Elton John (1983)
4. Don't stop believing - Journey (1982)
5. Cheep thrills - Sia (2016)
6. I'm still loving you - Scorpions (1984)

Opvallend dat er inderdaad 3 nummers zijn uit vrijwel dezelfde jaren (1982 - 1984) en 3 nummers uit het laatste decennium (2012 - 2017). Het heeft er dus alle schijn van dat Aaron dit van tevoren wist en ook dat hij "zijn" nummers zou gaan raden. Om zich daarmee af te zetten tegen Jessica, die toch redelijk moeilijke nummers kreeg, afgezien van het nummer van Elton John dat iedereen zou moeten kennen. Grappig ook dat BossHoss zegt: ga maar even staan dan kom je er misschien wel op.
Volgens deze Martin en die uit het programma zou Aaron Elton John wel moeten kennen (wie dan wel). Als hij het origineel niet kent dan toch wel de versie uit het populaire TV programma "Glee" dat van 2009 tot 2015 werd uitgezonden en waarvan er veel filmpjes op YouTube zijn te vinden.

Overigens over de kleur geel. Een van de bekendste albums van Elton John heet "Goodbye Yellow Brick Road".

Jessie is de 15000 euro terug aan het betalen......
Ik moest denken aan een oude hit van de Duitse band Döf met de titel "Codo" ook bekend als "düse im Sauseschritt". Hier is een link:
https://youtu.be/VqUKzrl_Rzc
« Laatst bewerkt op: 5-06-2020, 08:59:37 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #421 Gepost op: 4-06-2020, 17:54:18 »
Oh nee, niet dat lied.  ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #422 Gepost op: 4-06-2020, 19:10:13 »
WAt een heerlijke aflevering was dit.

Ik dacht dat ze bij de kerkeropdracht echt netjes 1 voor1 zich gingen losmaken.
Hooguit dat de laatste toch nog de vrijstelling zou pakken. Zeker als dat Martin was.
In Nederland en Belgie zou de discussie losgebarsten zijn wie als laatste mocht. Ik vond het eigenlijk ook wel wat ver gaan wat Jessica deed.
Zij noemt het gamen, maar ik kreeg toch meer het idee dat het wraaknemen was. Ofwel is ze ttoch de mol.

Tot nu toe was ik wel overtuigd van Aron, maar ik vind zijn reactie dan too much. Want als mol ben je blij met een kandidaat die de vrijstelling pakt.
Jesscia als mol zou ook te zijn. Je kunt als mol daar niet de vrijstelling pakken.
Colleen valt af want Samara verdacht haar volgens het dagboekfragment.
Martin heeft op plekken teveel geld verdient wat niet nodig was.
Toch Yves dan?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #423 Gepost op: 4-06-2020, 19:37:09 »
Jessica!  ::rofl:: ::rofl::  ::love:: ::love:: ::love::

Dit was de beste uitvoering van deze opdracht die ik heb gezien, de reacties van haar medekandidaten!  ::rofl::

En die Aaron, wat een irritant joch.  :-X

Ik hoop op een finale met Colleen en Jessica.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #424 Gepost op: 4-06-2020, 21:30:19 »
Tot nu toe was ik wel overtuigd van Aron, maar ik vind zijn reactie dan too much. Want als mol ben je blij met een kandidaat die de vrijstelling pakt.
Als mol hoef je je weinig zorgen te maken. Die vrijstelling wordt normaal gesproken gepakt door de laatst overgeblevene.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #425 Gepost op: 4-06-2020, 21:32:20 »
Dus wat je hier als mol wil is bepalen wie er als laatste gaat (iemand waarvan je verwacht dat hij/zij de vrijstelling wel pakt) en zorgen dat je zelf snel buiten bent zodat je zelf een goede nachtrust hebt.
Wit is ook een kleur!

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #426 Gepost op: 4-06-2020, 23:06:36 »
Geweldige aflevering! Van het begin tot het eind genoten  ::ok::.

Wat een karakters bij elkaar! Ik heb genoten van Jessica's revenge, ben benieuwd hoe zich dit volgende week gaat ontwikkelen qua groepsdynamiek...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #427 Gepost op: 4-06-2020, 23:15:11 »
Zowel wat hier gebeurde als wat in de Belgische versie gebeurde is volgens wat je niet zou verwachten.
In de Duitse versie omdat iemand vindt dat zij een goede reden had om de vrijstelling te pakken en daarmee bijna alle medekandidaten naaide.
In de Belgische versie omdat de laatste kandidaat (Hanne) een hele aardige kandidaat was die ook de finale haalde. Wellicht ook dat zij al een heel sterk vermoeden had wie de mol is.
Het blijft een interessant experiment.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #428 Gepost op: 4-06-2020, 23:26:49 »
En de Nederlandse variant was ook weet net wat een ander resultaat. Al kon degene die de vrijstelling pakte zichzelf niet bevrijden.

Beide varianten waren geweldig, maar het contrast qua luxe is wel mooi voor tv.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #429 Gepost op: 5-06-2020, 00:02:33 »
De opdracht was m.i. beter geweest als degene die de vrijstelling pakte ook in de kelder zou moeten overnachten.
Wit is ook een kleur!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #430 Gepost op: 5-06-2020, 00:25:10 »
De opdracht was m.i. beter geweest als degene die de vrijstelling pakte ook in de kelder zou moeten overnachten.

Ja, dat ontbrak voor mijn gevoel. Jess werd beloond voor haar hassliche gedrag  ::rofl:: terwijl Hanne en Frits het voor de kiezen kregen. Wel vond ik Aaron zijn tirade nogal overtrokken neigen richting relnicht  :-X Plus zo overduidelijk zich willen afsteken van Jess bij het raden van de muzieknummers..

Het zou toch maar eens stille wateren Yves kunnen zijn. Beetje sympathie kweken door te overnachten bij de kandidaten er vanuit gaande dat met een type als Martin en Jess die idd benadeeld is met jokers kopen toch wel zouden happen. Bedoel Martin gaf wel aan niet te zullen toehappen, maar wedden dat als ie als laatste overbleef echt wel die vrijstelling zou pakken. Hij deed niet moeilijk over de deal van Yves met de jacht op Yves, de koffer opdracht dus nu dan ook niet.

Colleen/Jessica heb ik wel uitgesloten net als Martin. Aaron kan nog steeds, maar ik ga toch maar eens Yves erbij in de gaten houden. Martin en hij reageerden olk hoe ik zou reageren: je weet hoe dan ook dat iemand hem gaat nemen die vrijstelling dus tja: blijft de vraag hoeveel mensen achterblijven of niet. Yves als mol kon zich dus prima losmaken en de perfecte kandidaat spelen wetende dat die 5k toch niet verdiend zou worden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #431 Gepost op: 5-06-2020, 08:17:30 »
Leuke aflevering, en Jessica had groot gelijk die vrijstelling te pakken. ::ok:: Ik vind haar al vanaf het begin een van de leukste kandidaten, hoop dat ze nog wat verder komt.

Martin wist binnen het uur dat Paula en Colleen een joker hadden. Dat moet hij van Colleen gehoord hebben, want Paula hield bij hoog en bij laag vol dat ze er geen hadden. Wel typisch dat Colleen dat hem verteld heeft... Wat kan daar de reden van geweest zijn? En waarom moest ze ook al weer worden afgestreept? Uit mijn hoofd:
- Ze zag bij de jacht op Yves de finish, zodat de auto daar eerder aan kwam dan Yves zelf. Maar de mol wist ook dat er onderhandeld kon worden over de jokers, een flinke kans dat er geen geld in de pot kwam.
- Ze beeldde bij de kermis keurig alles letters uit. Maar inclusief de verkeerde letters van Aaron.
- Nog meer?

Voorlopig houd ik Colleen toch in het achterhoofd, en kan ik haar niet helemaal afstrepen. In deze aflevering was het Paula die het geld wilde inruilen voor de joker en inzage in Samara's mole cam, Colleen ging er meteen in mee.

Aaron dan: hij beschrijft 3 schilderijen goed, 3.000 euro in de pot. Hij noemde een doorslaggevend rood detail in het schilderij van Jessica. Geen sterke actie van de mol. Sterkste aanwijzing dat hij desondanks de mol is, blijft het oplepelen van de koffer-volgorde bij de metro... Dus heel veel twijfel levert het niet op: ik vul weer Aaron in deze week.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #432 Gepost op: 5-06-2020, 14:35:45 »
De opdracht was m.i. beter geweest als degene die de vrijstelling pakte ook in de kelder zou moeten overnachten.
Ik denk het niet. Het gaat er nu juist om of je ondanks het gigantische voordeel van de vrijstelling deze kan laten liggen.

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #433 Gepost op: 5-06-2020, 19:10:01 »

Martin wist binnen het uur dat Paula en Colleen een joker hadden. Dat moet hij van Colleen gehoord hebben, want Paula hield bij hoog en bij laag vol dat ze er geen hadden. .

Martin zei toch dat Paula het hem verteld had.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #434 Gepost op: 6-06-2020, 04:12:51 »
Martin zei toch dat Paula het hem verteld had.
Ah that makes sense, dat had ik dan gemist. Ik moet eigenlijk eerst terugkijken, maar dat komt er bij dit seizoen niet zo van. Dank dat je me corrigeert. ::ok::

Ik vond trouwens het weer doorschuiven van de 10.000 euro koffer bij de bus in afl. 3 ook wel opvallend van Colleen. Wie weet omdat ze echt onzeker was van haar test, dan heeft ze een groot hart voor de groep. Ik denk dat de meeste kandidaten die koffer zelf zouden houden. Terwijl de mol liever ziet dat iemand anders hem heeft (als afvaller, of om meer jokers te kunnen kopen). En zo sprokkelt ze toch aardig wat verdachte momenten bij elkaar.
En is Aaron ondertussen de mol. :) Ik vond het wel grappig dat hij biechtte dat het feit dat hij niet verdacht wordt, betekent dat hij het heel goed doet. Of juist heel slecht. Hoop dat ik dat goed heb opgevangen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #435 Gepost op: 6-06-2020, 07:48:23 »
Volgens mij zijn die biechten pas achteraf in Duitsland opgenomen.
Vanaf het begin vond ik het opvallend dat behalve de zwarte achtergrond iedereen een zwart t-shirt draagt. Volgens mij dragen ze steeds hetzelfde shirt. Ik heb er niet bij iedereen opgelet maar Yves zie ik steeds met een shirt met schuin stiksel over de voorkant en de belichting bij Martin is ook steeds hetzelfde, de rechterkant voor de kijkers is nogal donker.
Dat zegt natuurlijk wel iets over de regie van de serie en wat men over wil.brengen bij de kijkers.

De overnachting van Jessica werd ook nogal filmisch in beeld gebracht om alles nog eens aan te dikken.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #436 Gepost op: 6-06-2020, 12:42:45 »
Ik vond het wel grappig dat hij biechtte dat het feit dat hij niet verdacht wordt, betekent dat hij het heel goed doet. Of juist heel slecht. Hoop dat ik dat goed heb opgevangen.
Op het moment dat wordt voorgesteld om te stemmen zegt Paula dat ze Jessica of Aaron zou nemen. Jessica zegt dan dat ze Paula zou nemen. Na wat over en weer vraagt Martin wie er voor Paula is. Jessica en Paula steken hun hand op. Daarna vraagt hij wie er voor Aaron is. Martin, Aaron en Colleen steken hun hand op. In de biecht zegt Aaron dan: Niemand ziet in mij molpotentieel, dat is ofwel erg goed of erg slecht, dus ofwel speel het spel extreem goed of ... dom.
Volgens mij heeft de keuze wie je hier als eerste wil laten gaan niets te maken met wie je verdenkt als Mol. Dat Aaron hier claimt dat hij daarom een erg goede mol zou kunnen slaat nergens op en kan volgens mij alleen betekenen dat hij de Mol is.
« Laatst bewerkt op: 6-06-2020, 14:21:31 door MartinJ »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #437 Gepost op: 6-06-2020, 15:53:45 »
...kan volgens mij alleen betekenen dat hij de Mol is.
Je voorstellen dat een kandidaat dat zegt kan nog steeds, maar kost inderdaad meer moeite. Maar er moet gezegd worden: Martin heb ik ook al een keer zien koketteren met het molschap. Dat was toen hij zo langzaam liep in de wijngaard, en zei dat hij echt niet sneller kon. Toen zei hij zo veelbetekenend: 'Of toch?'. Ik zit me nu af te vragen of we dat andere kandidaten niet ook al hebben zien doen in de biecht. Een beetje hinten naar dat ze de mol zouden kunnen zijn. Volgens mij wel, en dan hoeft die opmerking van Aaron niet perse uit de toon te vallen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #438 Gepost op: 6-06-2020, 16:17:00 »


Ik moest denken aan een oude hit van de Duitse band Döf met de titel "Codo" ook bekend als "düse im Sauseschritt". Hier is een link:
https://youtu.be/VqUKzrl_Rzc

Dat nummer ken ik. Was 1 van mijn inzendingen voor de top 2000, bij de eigen toevoegingen. Heeft bij de huidige generatie luisteraars niet echt veel indruk gemaakt, want ik kan me niet herinneren dat het ooit in de lijst heeft gestaan.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #439 Gepost op: 7-06-2020, 18:34:30 »
Ik ben benieuwd of er nog een keer 2 personen gaan afvallen in één eliminatie. Na een rood scherm wordt er steeds nadrukkelijk gezegd dat de rest allemaal door is.

De laatste zin van BossHoss deze aflevering is ook 'Er blijft er maar één over.' 'En de Mol'.

Al verwacht ik gewoon dat het mooi klinkt, want een finale met twee lijkt me heel erg raar.




Ik hoor nu net weer 'über sieben Brücken mußt du gehen' vanaf 6:34 en de stem lijkt nogal op die van Colleen. De mannenstem op het einde (7:20) lijkt dan weer op die van Sascha van BossHoss. Het zal toch niet hè?  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 8-06-2020, 00:27:47 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?