Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67624 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #380 Gepost op: 27-05-2020, 22:05:13 »
Het is het eerste seizoen he... Dan zou het als kandidaat nog wel kunnen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #381 Gepost op: 27-05-2020, 22:07:23 »
Maar eerst de halve pot opofferen voor een paar jokers en nu voor €5000 een vrijstelling verkopen?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #382 Gepost op: 27-05-2020, 22:14:45 »
In de kelder overnachten... leuk...
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #383 Gepost op: 27-05-2020, 22:17:50 »
Ja, een van mijn favoriete opdrachten. Een voor een kunnen ze zichzelf losmaken en naar het luxe hotel gaan. Als er iemand OOK de vrijstelling pakt, dan mag de rest overnachten in de kelder. Wie krijgt het voor elkaar om als laatste te mogen en daarmee zonder al te veel bezwaar de vrijstelling te pakken?

Maar het belangrijkste: Jessy is door!!
En de kandidaten waar Samara op heeft gespreid toen ze het eerste rode scherm kreeg zijn er blijkbaar inmiddels uit.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2020, 22:19:59 door MartinJ »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #384 Gepost op: 27-05-2020, 22:28:47 »
Heel fijne aflevering  ::bravo::

Twee klassieke Mol-opdrachten en twee originele(re). Ik vond het best knap dat ze uiteindelijk het woord hebben geraden ondanks de foute letters ::jaja::

Die metro-opdracht leek haast wel gemaakt om te mislukken. Titel én artiest juist raden is best lastig, Kaapstad is een instinkter (ligt bijna precies even ver weg als Mexico-Stad) en datvzenuwenspel was wel erg lang zonder rustpunten. Maar dat alles natuurlijk bekeken vanuit de Aaron-tunnel ::tandpastasmiley::
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #385 Gepost op: 27-05-2020, 22:29:59 »
Ja, een van mijn favoriete opdrachten. Een voor een kunnen ze zichzelf losmaken en naar het luxe hotel gaan. Als er iemand OOK de vrijstelling pakt, dan mag de rest overnachten in de kelder. Wie krijgt het voor elkaar om als laatste te mogen en daarmee zonder al te veel bezwaar de vrijstelling te pakken?

Maar het belangrijkste: Jessy is door!!
En de kandidaten waar Samara op heeft gespreid toen ze het eerste rode scherm kreeg zijn er blijkbaar inmiddels uit.

of ze heeft nu op de andere niet-mollen ingezet
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #386 Gepost op: 27-05-2020, 23:08:19 »
Ik vond dit wel een hele goede aflevering. Ook genoeg gelachen.

En zullen we het woord 'Buchstabensalat'  ook adopteren?
« Laatst bewerkt op: 27-05-2020, 23:12:09 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #387 Gepost op: 28-05-2020, 00:38:16 »
Ik vond dit wel een hele goede aflevering. Ook genoeg gelachen.

En zullen we het woord 'Buchstabensalat'  ook adopteren?

Omdat ik het ga dus vertalen had ik alvast het idee om het als 'letterbrij' te vertalen.  :)
Wordt er in deze aflevering nóg meer gepraat dan in de vorige afleveringen, of komt dat doordat ik weet dat ik het moet gaan vertalen?  ::rofl::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #388 Gepost op: 28-05-2020, 00:40:02 »
Heel fijne aflevering  ::bravo::
Titel én artiest juist raden is best lastig, Kaapstad is een instinkter (ligt bijna precies even ver weg als Mexico-Stad) en datvzenuwenspel was wel erg lang zonder rustpunten. Maar dat alles natuurlijk bekeken vanuit de Aaron-tunnel ::tandpastasmiley::
Ik zit ook half in een Aarontunnel. Hij is ook heel vaak te zien in een biecht.
Die titels en artiest raden vond ik persoonlijk niet zo moeilijk. Wat mij heel erg verbaasde is dat ze het nummer Forever Young uit volle borst konden meezingen maar de "Interpreten" hierbij niet wisten. Nota bene één van de weinige Duitse bandjes die hits heeft gescoord in het buitenland: Alphaville. Zo'n beetje dat je niet weet dat Radar Love werd gespeeld door de Golden Earring. Of Venus door Shocking Blue.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #389 Gepost op: 28-05-2020, 01:09:46 »
Wordt er in deze aflevering nóg meer gepraat dan in de vorige afleveringen, of komt dat doordat ik weet dat ik het moet gaan vertalen?  ::rofl::

Ik denk dat laatste. Er zijn maar heel weinig momenten dat ze niet praten. Geloof me, je bent blij als de BossHoss gaan zingen in de metro.
Ik had de afgelopen aflevering in totaal 1500 regels, dus ik ben benieuwd waar je eindigt.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #390 Gepost op: 28-05-2020, 01:54:42 »
Held Aaron ondergronds die ook nog de juiste volgorde van steden weet te vertellen, letters weet te verdraaien, een a is h, een e een i... (waarom ze geen namen gebruiken.., Aaron a wie Aaron..)
Es wird mir gruen und gelb vor den Augen... ::trots:: zeggen ze in Duitsland en de kandidaten die doorgaan. Aaron is de Mol.
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 01:56:26 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #391 Gepost op: 28-05-2020, 14:24:22 »
Indeling groepjes Metro opdracht a.d.h.v. de 4 voorwerpen: koptelefoon, elektriciteit draad, koffer, zweetbandje.
Aaron werpt zichzelf meteen op als loper omdat hij veel uithoudingsvermogen heeft. Er is ook verteld dat van de loper af zal hangen of er geld kan worden verdiend. Colleen zegt in de biecht dat ze dit wel terecht vindt omdat Aaron nog wel wat goed te maken heeft van die 4 jokers die hij gekocht heeft met geld uit de pot.
Paula zegt al meteen (onmols) dat de koptelefoon wel te maken zal hebben met muziek. En de draad met elektronica. Martin koppelt de koffer en de koptelefoon aan vliegen hoewel hij er niet vanuit gaat dat ze gaan vliegen. Aaron kapt deze brainstormsessie af (mols) met zullen we maar meteen groepjes maken want we kunnen uit de voorwerpen toch niet halen waar de opdrachten over gaan (klopt niet want koptelefoon gaat wel degelijk over muziek en waar zou die anders over moeten gaan?).
Bij het vormen van duo's wil Martin graag met Paula samenwerken en hij vraagt aan Yves of hij een voorkeur heeft. Die maakt het allemaal niet zo veel uit. Kandidaten willen graag in duo met degene die ze als mol verdenken, dus dit maakt voor mij Yves wel een beetje verdacht. Yves wil wel met Samara.
Aaron zegt dat Collette en Jessy dus overblijven. Wil hij hiermee met opzet doen alsof hij de namen van de medekandidaten niet goed kent?


Versprak Aaron zich niet even bij de zoek de verschillen opdracht?
Op het moment dat ze besluiten om de koptelefoons op te zetten om te horen wat de anderen zeggen, oppert Paula dat ze het aantal blikken tellen dat ze hebben omgegooid. Dan merkt Colleen op: "misschien proberen ze te tellen hoeveel groene knuffels.... Aaron onderbreekt haar met: ze weten toch helemaal niet dat (dan slikt hij zijn zin in en gaat verder met) dus ik geloof dat... En dan komt een zin over het omwisselen die ik niet goed kan verstaan. Hoe weet Aaron wat het andere team weet?
« Laatst bewerkt op: 28-05-2020, 22:43:11 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #392 Gepost op: 31-05-2020, 11:37:42 »
Wel heel duidelijk Aaron deze aflevering. Het willen lopen, de juiste oplossing van de koffers zomaar uit zijn mouw schudden. En blijkbaar is er nog niemand die hem verdenkt.

Ben benieuwd naar het vervolg woensdag.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #393 Gepost op: 31-05-2020, 12:28:30 »
Kan inderdaad bijna al niet anders dan dat het Aron is.
Yves en Samara noemen de 6 steden van de koffertjes op en hij zegt meteen zonder even te hoeven nadenken de juiste volgorde. Iemand kan dat best weten, maar ieder ander zou de plaatsen eerst op zich laten inwerken.

Alhoewel ik Yves dan ook weer verdacht vond bij de achtbaan, hij wilde er steeds iets anders van maken. Maar kan ook zijn geweest om zich verdacth te maken bij Martin.

Ik vind het nog steeds een heel leuke serie, maar ik vind wel dat er wel veel vrijstellingen zijn.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #394 Gepost op: 31-05-2020, 22:28:11 »
Ik vind hem ook een hoog Gilles Van Bouwel gehalte hebben. Remember wanneer Gilles het Ave Maria in het Spaans van buiten kon en zich zo toegang verschafte tot de kapel? Om het daar volledig te laten mislukken, want dat zochten we niet. Moest meteen daaraan denken toen Aaron de volgorde van de koffers zomaar juist had.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #395 Gepost op: 1-06-2020, 11:27:51 »
Ik vind hem ook een hoog Gilles Van Bouwel gehalte hebben. Remember wanneer Gilles het Ave Maria in het Spaans van buiten kon en zich zo toegang verschafte tot de kapel? Om het daar volledig te laten mislukken, want dat zochten we niet. Moest meteen daaraan denken toen Aaron de volgorde van de koffers zomaar juist had.
Ik ben net deze serie (2016) van DE MOL aan het bekijken. De paardenrennen opdracht komt ook uit deze serie (aflevering 4 opdracht 1). Maar nu vond ik de Duitse versie eigenlijk beter. In de Belgische versie kreeg de kandidaat die zich (na het eventueel invullen van de vragenlijst) het eerste omdraaide het paard met de meeste winkansen. En niet degene die de meeste vragen juist had. Gevolg dat de meeste kandidaten zich meteen omdraaiden zonder maar een vraag in te vullen. Ze wilden een zo groot mogelijke kans op de vrijstelling. Er werden in totaal maar 5 vragen juist beantwoord en dus speelden ze maar voor €500 en dus eigenlijk alleen voor de vrijstelling.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #396 Gepost op: 1-06-2020, 12:13:19 »
Ik ben net deze serie (2016) van DE MOL aan het bekijken. De paardenrennen opdracht komt ook uit deze serie (aflevering 4 opdracht 1). Maar nu vond ik de Duitse versie eigenlijk beter. In de Belgische versie kreeg de kandidaat die zich (na het eventueel invullen van de vragenlijst) het eerste omdraaide het paard met de meeste winkansen. En niet degene die de meeste vragen juist had. Gevolg dat de meeste kandidaten zich meteen omdraaiden zonder maar een vraag in te vullen. Ze wilden een zo groot mogelijke kans op de vrijstelling. Er werden in totaal maar 5 vragen juist beantwoord en dus speelden ze maar voor €500 en dus eigenlijk alleen voor de vrijstelling.
Klopt, ik vond wat ze deden met het pretpark ook goed gedaan. De koffertjesopdracht was dan weer veel beter op de luchthaven. Rabid Joke ook beter uitgewerkt dan de Duitse.

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #397 Gepost op: 1-06-2020, 15:57:18 »
Aaron kan gemakkelijk een seintje hebben gekregen van een cameraman bij de metro. Yves blijft benadrukken dat Kaapstad heel ver weg ligt, terwijl het in werkelijkheid aan de andere kant van de oceaan op de zelfde hoogte ligt.

Op de kermis lijkt alle input van het woord van Martin te komen. Yves trekt sabotage meteen in twijfel, maar kan er uiteindelijk niet omheen. Aaron is verdacht omdat hij een paar letters verkeerd doorgeeft.

De koffertjesopdracht kan ik moeilijk inschatten, omdat ik niet weet of de mol weet wie er zou zijn afgevallen. Zoniet zijn alle mensen met 3 of 4 jokers verdacht.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #398 Gepost op: 1-06-2020, 17:15:44 »
Ik vind trouwens die muziekjes van BossHoss echt een mooie toevoeging aan de serie. Hoe denken jullie daarover?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #399 Gepost op: 1-06-2020, 18:56:48 »
Oh zeker. Past er ook prima bij. En vorige aflevering zat het lied met Mimi en Josy er ook nog subtiel in.

Enige nadeel is dat het zo in mijn hoofd blijft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?