Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67980 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #260 Gepost op: 13-05-2020, 22:31:20 »
Wolfgang sprong uiteindelijk!
Hij had natuurlijk ook wat goed te maken na zijn fout in de eerste aflevering.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #261 Gepost op: 13-05-2020, 22:31:27 »
Grappig is trouwens dat ze de test zeggen dat de Mol niet afvalt, omdat hij alle antwoorden kent. Hiermee houden ze subtiel de mogelijkheid open dat de Mol met opzet een rood scherm kan krijgen.
Dat ze dat zeggen slaat eigenlijk nergens op volgens mij, want de Mol gaat per definitie niet naar huis. Is dit te moeilijk om uit te leggen voor nieuwe Duitse kijkers?

Overigens was er bij die eerste opdracht een wonderbaarlijke jokervermenigvuldiging, zoals met die broden en die wijn bij Jezus. Ze hadden het toch over 4 jokers die Yves kon bemachtigen. Dan moeten deze 4 toch gedeeld worden? Of had Yves 16 jokers kunnen krijgen die hij mocht delen? Snap hier niets van.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #262 Gepost op: 13-05-2020, 22:48:46 »
Leuke aflevering  ::bravo::

Genoeg om op te merken in elk geval. Aaron toch een stuk minder verdacht door de twee duurste kistjes aan te wijzen. Wolfgang na de 800 euro-lama nu weer de held van de groep met zijn bungeesprong. Sowieso bijna geen molacties te bekennen daar, hooguit wat aangezette angst. Martin wordt deze aflevering wel heel erg verdacht gemaakt, maar volgens mij ging hij in eerste instantie echt voor het geld, ook toen het aanbod net kwam. Sylvia koos voor het geld en streept zichzelf dus ook af. Gaat hard zo :P

Rare bedragen zijn er te verdienen. Eerst maar 2000 zetten tegenover 4x4 pasvragen, om vervolgens 4000 euro van een simpel wijnspel gratis te verdubbelen. En wat was dat nu met die rode en witte wijn? Voor mijn gevoel werd de uitslag van de opdracht een beetje afgeraffeld. Sowieso jammer dat ze, ondanks extra lange aflevering, vrijwel geen tijd nemen voor de groepsdynamiek buiten het spel om.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #263 Gepost op: 13-05-2020, 22:54:02 »
Ach boss hoss verdubbelt ook geld waar mogelijk, dus jokers verviervoudigen moet ook kunnen. Ik vind het aandacht geven aan de psychologische spielerei in de groep leuk om te zien.

Ben benieuwd of ze de verfbom echt 1 op 1 gaan kopiëren, want dan is het eugenlijk een te groot risico om de mol in de taxi te laten komen. Als de kans toenemen dat de afvaller er op eugen gelegenheid uitkomt, sluit ik de afvaller nog niet uit als mol.

Ik vind deze aflevering geslaagd. Ik v8nd juist dat ze de aandacht wel aan de groepsdynamiek geven , maar dan aan de verwerking van het spel en wat iedereen daar over te zeggen heeft.


Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #264 Gepost op: 13-05-2020, 22:59:59 »
Kandidaten die het zachtgezegd niet eens zijn met elkaar vind ik ook altijd wel weer leuk. Mensen nemen het toch al snel persoonlijker. Volgens mij zat Samara vol op Martin en ergerde ze zich aan zijn 'molgedrag'. Het moet natuurlijk niet te erg worden, maar tot nu toe kan ik de discussies wel waarderen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #265 Gepost op: 13-05-2020, 23:04:36 »
Ik vind deze aflevering geslaagd. Ik v8nd juist dat ze de aandacht wel aan de groepsdynamiek geven , maar dan aan de verwerking van het spel en wat iedereen daar over te zeggen heeft.
Binnen het spel: zeker. Maar ik zie geen gezelligheid/Gemütlichkeit van de etentjes samen, geen drankjes doen in een patio of tent, geen loze gesprekjes in een auto - alleen discussies over de Mol zelf. Op die manier leren we de kandidaten veel minder kennen, vind ik.
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #266 Gepost op: 13-05-2020, 23:07:07 »
De crew heeft het heerlijk rustig. Elke dag 1 opdrachtje en tussendoor mogen ze zelf lekker een video-dagboek bijhouden.
Maar iets meer gezellige tussenfilmpjes had zeker gemogen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #267 Gepost op: 13-05-2020, 23:31:18 »
De crew heeft het heerlijk rustig. Elke dag 1 opdrachtje en tussendoor mogen ze zelf lekker een video-dagboek bijhouden.
Maar iets meer gezellige tussenfilmpjes had zeker gemogen.
Ik denk dat het een vrij goedkope productie is ja :P Geen researchreizen om spellen te bedenken, een kant en klaar draaiboek bij de hand en puur tijdens de opdrachten aan het draaien. Zeker met zulke lange afleveringen zullen de kosten per minuut zendtijd wel lekker laag liggen.

Overigens vond ik het heel tof dat ze dezelfde muziek gebruikte voor de taxitwist als bij De Mol ::bravo:: Had er stiekem zelfs al op gehoopt. (Maar zoals altijd is het origineel moeilijk te kloppen ;))
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #268 Gepost op: 13-05-2020, 23:35:06 »
Ach boss hoss verdubbelt ook geld waar mogelijk, dus jokers verviervoudigen moet ook kunnen. Ik vind het aandacht geven aan de psychologische spielerei in de groep leuk om te zien.
Sorry, maar ik vind die boss hoss, of hoe ze ook mogen heten, twee flapdrollen. Het was overduidelijk dat Yves de 3 andere kandidaten aan het belazeren was met de deal dat zij elk 4 jokers zouden krijgen. De voice over maakt hier ook een toespeling op. Dan gaat Yves naar de "meesters" en die vinden het gewoon goed om iedereen 4 jokers te geven. Dat betekent in deze fase dus een vrijstelling voor 4 kandidaten.
Maar om met een positief punt af te sluiten, wel mooi dat ze niet knippen in de discussies achteraf. Zelfs als ze mokkend weglopen worden ze nog gevolgd, ook al is een beetje moeilijk te verstaan wat ze dan zeggen. Ook de bespreking vooraf wie welke positie moet krijgen laten ze ook volledig zien. Hulde!
Mijn naamgenoot kunnen we in ieder geval doorstrepen want anders was Samara niet naar huis gegaan.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #269 Gepost op: 13-05-2020, 23:38:29 »
Sorry, maar ik vind die boss hoss, of hoe ze ook mogen heten, twee flapdrollen. Het was overduidelijk dat Yves de 3 andere kandidaten aan het belazeren was met de deal dat zij elk 4 jokers zouden krijgen. De voice over maakt hier ook een toespeling op. Dan gaat Yves naar de "meesters" en die vinden het gewoon goed om iedereen 4 jokers te geven.
Echt? :o Dat heb ik dan gemist. Ik dacht dat het echt een spelregel was, maar dit was dus een spontane keuze van hen? :o
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #270 Gepost op: 14-05-2020, 00:06:13 »
Was het niet zo zijn dat dit vooraf gewoon was afgesproken? Ze zeiden wel dat Yves een deal mocht sluiten. Ik had zelf ook verwacht dat hij zijn eigen jokers mocht verdelen en niet zomaar ergens 12 jokers vandaan kon toveren. Het blijft hoe dan ook wel bijzonder dit einde.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #271 Gepost op: 14-05-2020, 00:48:27 »
Echt? :o Dat heb ik dan gemist. Ik dacht dat het echt een spelregel was, maar dit was dus een spontane keuze van hen? :o
Ik heb het fragment nog eens teruggekeken en met mijn beste Duits kan ik hier geen improvisatie van maken. De Boss Hoss (hebben die ook voornamen trouwens?) zeggen alleen "Hij mag dat voorstel doen". Kan hooguit nog in geknipt zijn, maar goed.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #272 Gepost op: 14-05-2020, 00:54:03 »
Nee, dit sloeg helemaal nergens op. Zeker als je bedenkt dat Yves niets heeft hoeven doen om deze bevoorrechte positie te krijgen, of heb ik wat gemist? Yves krijgt dus eigenlijk een variabel aantal jokers. Heeft iemand paraat hoeveel jokers ze kregen in de originele versie van deze opdracht? Ik dacht dat het ging om maximaal 10 jokers die gepakt konden worden.

Ik heb het fragment nog eens teruggekeken en met mijn beste Duits kan ik hier geen improvisatie van maken. De Boss Hoss (hebben die ook voornamen trouwens?) zeggen alleen "Hij mag dat voorstel doen". Kan hooguit nog in geknipt zijn, maar goed.
Mijn punt is dat er vooraf niets is gezegd over het dupliceren van jokers. Yves kon 4 jokers vinden, punt. Wat hij met die 4 jokers doet is natuurlijk helemaal aan hem. Maar dat die jokers jongen krijgen slaat nergens op.
En ja, natuurlijk mag een een voorstel doen. Alleen s het aan hem om dat voorstel ook waar te maken. Yves had dus na afloop hebben moeten zeggen. Ik heb 4 jokers gekregen en die kunnen we onder ons vieren verdelen. Sorry, dat ik jullie misschien een beetje misleid heb.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 12:01:32 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #273 Gepost op: 14-05-2020, 01:00:00 »
Yves stond wel in een hele fijne positie. Zowel als mol als kandidaat. Hij blijft aardig buiten de discussie, ondanks zijn positie in deze opdracht. En als kandidaat was de kans op jokers met deze onderhandelingsmogelijkheid ook wel goed te doen.
Maar gezien de introductievideo's was er ook wel wat voor nodig om de kandidaten te overtuigen, leek het. Weinigen wilden voor joker gaan als dit ten nadele was van de groep.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #274 Gepost op: 14-05-2020, 01:21:50 »
Mijn punt is dat er vooraf niets is gezegd over het dupliceren van jokers. Yves kon 4 jokers vinden, punt. Wat hij met die 4 jokers doet is natuurlijk helemaal aan hem. Maar dat die jokers jongen krijgen slaat nergens op.
En ja, natuurlijk mag een een voorstel doen. Alleen s het aan hem om dat voorstel ook waar te maken. Yves had dus na afloop hebben moeten zeggen. Ik heb 4 jokers gekregen en die kunnen we onder ons vieren verdelen. Sorry, dat ik jullie misschien een beetje misleid heb.
Dat er daarvoor niets gezegd is kan ook zijn om de spanning te verhogen hè. Dan kun je nog je bedenkingen hebben bij de spelregels, maar ik wijt dat (voor zover we kunnen zien) niet aan de presentatoren.

Ik vond de 4 pasvragen eerlijk gezegd bij voorbaat al weinig. Joke speelde om een maximum 20 pasvragen als ik me niet vergis  ;)
...óf niet!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #275 Gepost op: 14-05-2020, 08:07:03 »
Riep Aaron ‘mole’ tijdens zijn jump?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #276 Gepost op: 14-05-2020, 10:17:26 »
zo klonk het wel een beetje
Wit is ook een kleur!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #277 Gepost op: 14-05-2020, 11:48:14 »
Sat.1 ergatterte mit der zweiten Folge von «The Mole - Wem kannst Du trauen?» überschaubare 6,7 Prozent Marktanteil und überzeugte 0,59 Millionen Interessierte aus der klassischen Zielgruppe.   :o

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #278 Gepost op: 14-05-2020, 12:58:23 »
Dat er daarvoor niets gezegd is kan ook zijn om de spanning te verhogen hè. Dan kun je nog je bedenkingen hebben bij de spelregels, maar ik wijt dat (voor zover we kunnen zien) niet aan de presentatoren.

Ik vond de 4 pasvragen eerlijk gezegd bij voorbaat al weinig. Joke speelde om een maximum 20 pasvragen als ik me niet vergis  ;)
Ik heb die aflevering met Joke nog even (deels) teruggekeken. Ze hebben deze opdracht heel slecht gekopieerd en vandaar dat het ook zo raar uitpakt. In de originele versie liggen er verspreid over het veld 20 blanke schijfjes, 5 tafels met elk 4 schijfjes (vandaar waarschijnlijk de 4 jokers). Joke moet proberen om die schijfjes te brandmerken met een MOL logo en dan worden dit jokers. De overige kandidaten moeten proberen om diezelfde schijfjes eerder dan Joke met een € teken te brandmerken. Dan wordt elk schijfje €200. De kandidaten moeten proberen Joke af te schieten met paintball geweren voordat ze de finish bereikt. Schieten ze Joke af dan krijgen ze het geld dat ze hebben gebrandmerkt. Schieten ze Joke niet af dan krijgt Joke de jokers die ze gebrandmerkt heeft. Joke kan dus bedenken dat als ze genoeg jokers weet te fabriceren, dat ze hiermee de andere kandidaten wel kan overhalen om een deal te sluiten. Bovendien, hoe meer jokers zij heeft kunnen branden, des te minder geld de overige kandidaten hebben kunnen fabriceren. Er moet daarom niet alleen fanatiek gejaagd worden op Joke maar ook op de blanke schijfjes en tijd is hierbij cruciaal. Want wie het eerste de schijfjes vindt, bepaalt wat deze worden.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In de originele versie viel er ook echt te onderhandelen. Want hoe meer Joke er kreeg, hoe minder de andere 3. In de Duitse versie is het eigenlijk Sinterklaas / de Kerstman die met jokers strooit.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 13:04:51 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #279 Gepost op: 14-05-2020, 16:21:23 »
Ben benieuwd of ze de verfbom echt 1 op 1 gaan kopiëren, want dan is het eugenlijk een te groot risico om de mol in de taxi te laten komen. Als de kans toenemen dat de afvaller er op eugen gelegenheid uitkomt, sluit ik de afvaller nog niet uit als mol.
Ik hoop echt dat ze die laten terugkomen. Voor degenen die deze opdracht nog niet willen weten de rest onder een spoiler. Echt een leuke opdracht en niet alleen maar een ja of nee keuze zoals dit in Nederland al een paar keer gedaan is.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 16:31:26 door MartinJ »