Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67984 keer)

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #200 Gepost op: 8-05-2020, 13:24:43 »
Kijkcijfers The Mole aflevering 1:

1,56 miljoen

Als ik het omreken naar inwonertal 83 miljoen (Dui) t.o.v. 17,3 miljoen (NL) zou dat ongeveer

1,56 x 0.2 = 0,325 miljoen, ofwel zo'n 325.000 kijkers in Nederland betekenen.

Bron: https://m.dwdl.de/a/77530

Benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-05-2020, 13:27:30 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #201 Gepost op: 8-05-2020, 13:40:45 »
Klinkt als heel weinig :-\\ Iemand enig idee wat een gemiddeld programma scoort op Sat.1?
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #202 Gepost op: 8-05-2020, 13:54:00 »
Dat weet ik ook niet. In elk geval werd 1,56 miljoen als een "solide" start omschreven.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #203 Gepost op: 8-05-2020, 14:08:04 »
Ik heb die opdracht op de brug nog even teruggekeken. Ze zitten blijkbaar vast met 2 touwen. Een langer touw met een karabijnhaak die ze eerst los moeten schroeven. Een korter touw dat ze los kunnen maken door aan het oranje koordje te trekken. We krijgen de uitleg dat ze eerst die karabijnhaak op hun buik los moeten maken niet te horen. Wolfgang trekt al vrij snel aan het oranje koordje. Hij zakt een klein stukje totdat het langere touw met de karabijnhaak strak komt te staan. Dan komt hij niet meer los, want zelfs als hij bij de schroef van de karabaanhaak kan om die los te draaien, dan moet hij zichzelf aan het touw omhoog trekken en tegelijkertijd de haak losmaken en dat lukt nooit.
Wolfgang zegt dat hij de uitleg niet gehoord heeft, maar hij hangt als één na laagste als ik me niet vergis. Maar even in de gaten gaan houden of die Wolfgang ook echt slecht hoort.

Edit
Bij de test vielen mij 2 vragen op, of eigenlijk de mogelijke antwoorden.
Hoe lang is de Mol?
Hoe oud is de Mol?
Bij de antwoorden zijn er ranges gebruikt i.p.v. een getal voor elke kandidaat. Hierdoor kunnen kandidaten die op de verkeerde mol zitten toch meer vragen goed hebben.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2020, 15:03:06 door MartinJ »

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #204 Gepost op: 8-05-2020, 15:32:09 »
Kijkcijfers The Mole aflevering 1:

1,56 miljoen

Als ik het omreken naar inwonertal 83 miljoen (Dui) t.o.v. 17,3 miljoen (NL) zou dat ongeveer

1,56 x 0.2 = 0,325 miljoen, ofwel zo'n 325.000 kijkers in Nederland betekenen.

Bron: https://m.dwdl.de/a/77530

Benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.  ::vergroot::

Ik las op internet vooral reacties dat men het langweilig vond....

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #205 Gepost op: 8-05-2020, 17:05:02 »
Ik heb zelfs al een artikel gelezen dat tussen de regels al zinspeelde op weer een eingestellte tv sendung von sat1. Oftewel dat dit mogelijk weer een sat 1 programma wordt dat van de buis gehaald wordt. Klaarblijkelijk heeft de zender dit al met meerdere programma’s gedaan .

Zo slecht vond ik het zeker niet. Maar de kijkcijfers klinken niet hoopgevend, maar het marktaandeel van sat 1 over het algemeen ken ik niet, dus moeilijk om te analyseren.

Duo’s in de kisten die bovengronds komen. Martin en Samara , Aaron en Jessica ( en o wat gun ik haar een vroege exit, dus nee Robby je bent niet de enige die zich aan deze als een bootwerker vloekende, hippieachtige deelnemer stoort).
Zij kiezen ervoor om 3000 euro te laten liggen om mogelijk 4500 op te halen ( ze laten Yves en Sylvia en colleen en Wolfgang liggen en.ze bevrijden Udo en Paula.
Ik ben er voor mezelf nog niet uit wat nu Mols is. Zeker niet omdat elk graf evenveel waard was.

Als de mol simpelweg in graf blijft liggen weet hij zeker dat die 1500 niet in pot komt, maar heeft nul invloed op overige 6000.  Als de mol wel uit graf komt komt is hij mede schuldig aan mogelijke 3000 euro uit de pot, maar kan proberen te vertragen naar 0.

De mol in het verweggraf zou volgens mij nooit de raadsels hebben moeten oplossen. Dus een potloodstreep door de kansen voor Paula als mol.
Wolfgang te opvallend bij de brug , dus ook potloodstreep.

Voorlopig houd ik het op Samara, nepangst bij sprong. Mogelijk gaat ze de “ blessure” aan been nog gebruiken om iets te verprutsen. En ze is een van de vier die bovengronds komen, maar ik zie haar niets actiefs doen in zoeken naar verweggraf.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #206 Gepost op: 9-05-2020, 00:15:06 »
Ik heb ook gekeken en ben op zich wel te spreken over de aflevering. Ja, het is traag, maar dat vind ik wel logisch voor een "eerste seizoen" (na 19 jaar). En het zorgt ervoor dat ik het redelijk goed kan volgen.

Het presentatieduo vind ik iets te cheesy en "nep" naar mijn smaak, vind dat niet zo'n succes. Had liever één presentator gezien.

Valt me wel op dat ze het vele biechten een beetje uit de Nederlandse hebben overgenomen, dat laten ze veel meer zien dan de Belgische. Gelukkig doen ze wel alle uitleg van de Belgische, met alle schema's en zo. En het scheelt dat ik de opdrachten eerder gezien heb. Vingerafdrukidee bij de eliminatie is geinig, maar een beetje gimmicky en het duurt wel wat lang. Maar je kan er wel leuke dingen mee doen. Ik denk aan een eliminatie zonder de presentatoren erbij waarin kandidaten zelf een volgorde moeten bepalen en zelf naar de scanner moeten lopen. In een opdracht waarin ze bv. een deel van de schermen hebben weggespeeld. Ik verwacht dat zoiets nog wel gaat komen.

Ook ben ik benieuwd of ze iets gaan doen met concepten zoals "vrijstelling" of "pasvraag". We hebben in de vooruitblik de opdracht gezien met het kistje dat open en dichtgaat, dus ik verwacht de vrijstelling die ze in België ook gebruiken (daarmee bedoel ik: geldt alleen voor die aflevering).

Ik heb nie techt gekeken met verdachtmakingen in gedachten, dus durf daar nog weinig over te zeggen. Maar ik zou bij degenen die snel besloten het "verre" graf te gaan zoeken, en dat ook net op tijd vinden, onverdacht willen noemen.

De eerste afvaller vind ik echt jammer, ik vond hem eigenlijk wel sympathiek. Verder vind ik Martin interessant, die een beetje een leidersrol op zich lijkt te nemen. Als laatste springen vind ik daar bij passen: niet iemand anders daar in z'n eentje laten hangen. De dames vind ik lastiger uit elkaar te houden, maar ik vind het wel interessant dat er een psychologiestudent meedoet. Die zou daar veel aan kunnen hebben. De watervrees van Samara (?) geloof ik eigenlijk wel, het "niet kunnen zwemmen" en "ooit bijna verdronken zijn" lijkt me een steekhoudend verhaal. Dat ga je als mol niet ophangen denk ik. De anderen die bang waren (wie was dat?) vond ik iets minder geloofwaardig.

Ik ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontvouwen. Ik ben vooral benieuwd straks naar hoe ze het slot (ontknoping/reünie) gaan doen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #207 Gepost op: 9-05-2020, 13:28:55 »
Ik heb toch besloten om voor de gelegenheid een mini-abonnementje op het duitse zenderpakket te nemen.

Kost me weliswaar 4 euro per maand, maar ik heb tegelijkertijd een ander abonnement, dat in feite een doublure is van iets dat ik al had), laten vervallen. Dus in plaats van 4 euro extra kosten, betaal ik nu 2 maanden 5 euro minder per maand.

Tel ik goed, is het seizoen afgelopen zo rond mijn verjaardag, eind juni?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #208 Gepost op: 10-05-2020, 00:20:21 »
Ik ben momenteel de ondertitels aan het timen en ben lekker extra gefocust op de aflevering.
Wat opvalt bij het kiezen voor mensen met oog voor detail: 'Ik geloof niet dat ik een lopende lama kan vangen.' Even later maken de Bosshoss bekend dat ze lama's moeten vangen en de groep reageert heel verbaasd. Had Paula zich hier versproken? (rond 44 minuten)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #209 Gepost op: 10-05-2020, 00:38:40 »
Mag ik vragen of het al iemand gelukt is om via site van Sat1 naar de aflevering te kijken?
Als ik op aflevering kijken klik dan krijg ik zwart beeld en springt hij naar overzicht.
Klik je op overzicht kom je weer in het scherm waar je op aflevering kijken kunt klikken.
Doe je dat dan weer zwart beeld etc.

Zo krijg ik mijn nacht wel om zonder iets gezien te hebben.

hmm ik zie dan dus wat de mol ziet.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 00:40:49 door yfpyfke »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #210 Gepost op: 10-05-2020, 00:59:24 »
Je kan de video alleen via sat.1 bekijken als je VPN hebt. Dan is het mogelijk dat het zelfs niet in elke browser werkt. Maar ik heb de video ook op youtube geplaatst. Je kan het ook alvast hier kijken met ondertiteling. Ik ben nog steeds bezig, dus nog niet volledig ondertiteld.

Let wel op dat je voor de ondertiteling niet de youtube instellingen moet toepassen, maar die van de balk eronder.

Als het volledig klaar is zal ik wel een update geven in het download-topic.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #211 Gepost op: 10-05-2020, 01:05:56 »
Ik ben momenteel de ondertitels aan het timen en ben lekker extra gefocust op de aflevering.
Wat opvalt bij het kiezen voor mensen met oog voor detail: 'Ik geloof niet dat ik een lopende lama kan vangen.' Even later maken de Bosshoss bekend dat ze lama's moeten vangen en de groep reageert heel verbaasd. Had Paula zich hier versproken? (rond 44 minuten)
Maf. Maar kan het niet een montagevolgorde zijn? Of liggen aan dat ze überhaupt op een lamaboerderij stonden :P Ik moet de uitzending zeker nog eens terug kijken.

Ik heb trouwens de promo voor volgende week voorbij zien komen op Sat.1 (leuk zo'n abonnementje!):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #212 Gepost op: 10-05-2020, 01:37:31 »
Bij het terugkijken zitten er trouwens veel meer grappige momenten in dan ik eerst doorhad.

Samara die vraagt hoe ze beneden komt en of ze dan in het water moet springen...
Wolfgang die desnoods het touw wil doorsnijden met een zakmes.  ::rofl::


En nog wel meer van dat soort dommigheden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #213 Gepost op: 10-05-2020, 10:47:27 »
Dat van die lamas vangen is niet zo vreemd. Ze hebben lasso training gehad en ze staan op een lama boerderij. Dan is het een redelijke gok dat ze misschien lamas gaan vangen Met een lasso.

Bij het terug kijken zie je inderdaad wel wat kleine grapjes, maar valt ook de trage montage op. En iedere keer gaat het daarin over uitleg over het format van de mol.
Het is echt bedoeld om de mensen uit te leggen wat de mol doet, Waar je op kan letten etc.

Ik las op een duits tv forum wat posts en daar is de tendens de mol is degene die alles het slechtst doet. Nepmollen, als mol een keer verdenking van je afwerpen etc, dat is daar echt nog ver van mijn bed show.

Ik Ben bang dat sat 1 en duits publiek niet klaar is voor the mole.

Persoonlijk vind ik Met de profiler en de iets meer psychische aanpak, het zeker wel mogelijkheden hebben. Nu de spellen nog wat actie voller in beeld, nig wat meer tussenshots en hopelijk toch ergens een nieuwe opdracht.

Alleen geven ze in hun trailers wel al wat zaken weg over eerste afvallers.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #214 Gepost op: 10-05-2020, 12:58:37 »
Het is idd een langdradig en traag programma. Afgelopen week duurde het programma twee uur en vijf minuten, komende week staat er twee uur en vijftien minuten voor, dus nog eens tien minuten meer.

Bron: tvgids
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #215 Gepost op: 10-05-2020, 16:30:43 »
Ik heb de aflevering voor de 2de keer gezien (nu met ondertiteling) en ben eigenlijk blij dat Udo de afvaller is. Volgens mij maakt hij een homofobe opmerking door te zeggen dat het een ramp zou zijn moest hij met Aaron op de kamer liggen (rond minuut 38:00).  ::niet-ok::

Citaat
"Ik kan het niet voorstellen een kamer met Aaron te delen. Dat zou voor mij waarschijnlijk de absolute ramp zijn"
« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 16:57:03 door salb »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #216 Gepost op: 10-05-2020, 16:35:09 »
Ik denk niet zozeer dat het een homofobe reactie was, maar meer dat hij het vrolijke gedrag van Aaron niet de hele tijd vol kan houden zo 1 op 1.
Ik vond het juist wel grappig dan na Udo's opmerking Aaron direct Desperate Housewifes wil gaan kijken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #217 Gepost op: 10-05-2020, 16:39:17 »
Ik heb (met google translate) Duitse media gelezen en daar wordt het ook als homofoob gezien. Ik hoop dat ik mij vergis. De productie had deze passage er beter uitgelaten naar mijn mening of meer uitleg gevraagd waarom Udo dit zegt.

Edit: In dit engels artikel staat dit: https://dailybusinessherald.com/with-mega-criticism-first-kick-out-of-new-show-the-mole/4899/

« Laatst bewerkt op: 10-05-2020, 16:50:06 door salb »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #218 Gepost op: 10-05-2020, 16:47:47 »
Ja, ik kan wel snappen dat het zo wordt opgevat. Maar voor mij kwam het toch meer over dat Udo liever met een rustig persoon op de kamer ligt, dan een uitbundig persoon. En Aaron is gewoon de meest uitbundige van de groep.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #219 Gepost op: 10-05-2020, 17:18:21 »
Je weet nooit of er in de molboekjes een hint zit. Daarom lijst ik ze op. Ik heb er maar 6 gezien.

Kleuren molboekjes:
Martin: zwart
Yves: (donker)groen
Colleen: Rood
Aaron: Geel
Samara: Groen
Jessica: wit (?)