Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67980 keer)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #160 Gepost op: 6-05-2020, 22:53:52 »
Is het omdat ik de opdracht al ken dat de spanning er maar niet inkwam?  Of omdat ze opdrachten 2 keer zo Lang laten zien, Zonder dat je meer ziet?

Meer mol is altijd goed en de groep is leuk. maar ergens ontbreekt er iets tot nu toe.

En hoorde ik ze nu echt zeggen dat ze daar 6 weken zitten?   

Opvallend de dames bij de lama beschrijving.
                Dat duitse dames op leeftijd misschien nog wel meer vloeken dan vlamingen
                Veel krokodilletranen
                 Opzichtig niet willen luisteren van Wolfgang rn terechte Ingreep van boss hoss.
                 
Erg positief, de moderne manier van de executie.

Niet willen luisteren? Of gewoon een beetje doof?
Wit is ook een kleur!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #161 Gepost op: 6-05-2020, 23:07:28 »
Ik vond het tof ::bravo::

Sowieso een feest der herkenning dus dan is het alleen maar leuk om een nieuwe groep bezig te zien in voor ons bekende spellen ::joehoe:: Ik twijfelde even over het presentatieduo, maar eigenlijk vind ik ze wel leuk ::ok:: Is het de eerste duopresentatie ooit, internationaal gezien? Die verzegelde envelop was ook leuk gevonden!

Ik ben blij dat ik het vrijwel helemaal kon volgen. Ik heb genoten! Hoewel twee uur lang is voelde het totaal niet als een lange zit :D

Wer is der Mole? Keine Ahnung.
...óf niet!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #162 Gepost op: 6-05-2020, 23:22:52 »
Was een feest van de herkenning, maar de opdrachten duurden zó lang, had van mij wel wat meer weggeknipt mogen worden.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #163 Gepost op: 6-05-2020, 23:50:13 »
Jacht op Joke...

Dacht ook vrijwel meteen aan Joke.  :)

Even wennen aan alles. Ik ben expres later begonnen zodat ik de Werbung lekker door kon spoelen, maar vond het zeker leuk. Misschien tikje traag hier en daar maar men zal wat meer voice-over uitleg geven (denk ik) om kijkers aan zich te binden, omdat het grootste deel van de Duitse kijkers nog onbekend is met The Mole.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #164 Gepost op: 7-05-2020, 02:26:41 »
Volgens mij hebben ze Martin ook meegenomen als verteller.  ::rofl::
Die zat alles uitvoerig te beschrijven, kwam voor mijn gevoel vaker aan het woord dan de rest.

Maar tot nu toe viel het me alleszins mee. Van het Duits begreep ik zo goed als alles. De presentatoren kende ik alleen van de Duitse varianten van The Voice, maar ook zij vielen me mee. Ben benieuwd welke opdrachten ze nog meer hebben overgenomen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #165 Gepost op: 7-05-2020, 08:27:20 »
Ik heb het stukje met de envelop even gemist, wat gebeurde er toen?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #166 Gepost op: 7-05-2020, 08:41:59 »
Ik heb het stukje met de envelop even gemist, wat gebeurde er toen?

De presentatoren zaten in de auto waarin een enveloppe lag met de naam van de mol. Ze besloten de enveloppe niet te openen.

Waarom wordt yves gebeld? Joke moest daar nog iets voor doen. Heb ik iets gemist?

Joke kreeg na de eliminatie een brief die zij alleen mocht lezen. Volgens mij omdat ze de snelste was bij het abseilen.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 08:45:47 door Moedermol »

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #167 Gepost op: 7-05-2020, 09:30:52 »
Joke kreeg na de eliminatie een brief die zij alleen mocht lezen. Volgens mij omdat ze de snelste was bij het abseilen.

Maar Yves heeft toch niets moeten doen om in deze positie te komen terwijl Joke de snelste moest zijn. Yves heeft zich bijvoorbeeld niet als eerste in het water laten vallen.  ???

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #168 Gepost op: 7-05-2020, 10:51:50 »
misschien de test als snelste gemaakt?
Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #169 Gepost op: 7-05-2020, 12:54:19 »
Oke net de eerste aflevering gekeken met wel een paar hele bekende proeven inderdaad. Wel leuk om te zien. Lange zit, ruim 1,5 uur, maar kan het niet zijn dat ze dat doen om het spel en de kandidaten te introduceren? Ook omdat ze in Duitsland lang geen serie gemaakt hebben. Of zou elke aflevering die lengte hebben?

In ieder geval toch leuk om andere spelers bekende spellen te zien doen. Uiteraard de bankroetlama  ::ok:: Wie de mol is? Nog geen idee  ??? Paar verdachten op het oog, maar ik denk dat de mol zich nog een beetje onopvallend gedraagt.

Spoiler:  mijn verdachten (klik om te tonen/verbergen)

Presentatieduo is leuk! Ze zijn een soort Peppi en Kokki, wel grappig  ::rofl:: leuke twist ook met die enveloppe. Zij weten dus ook niet wie de mol is. Ook de executie is weer net even anders met de vingerafdruk koffer.

En ook in Duitsland heb ik de befaamde zin gehoord: nichts is so wie es scheint :D

Ik mis de verfbom afvaller twist :( :P

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #170 Gepost op: 7-05-2020, 13:02:26 »

Ik mis de verfbom afvaller twist :( :P

Die gaat nog komen volgens mij. Waren er niet zelfs ergens beelden van de afvaller die in de auto zit? Ik dacht dat volgende aflevering Rabbit Yves komt, bungeejumping en het slachthuis (volgens mij is ook al gespoilerd wie de vrijstelling pakt, als je goed naar de lange trailer kijkt). Dus verfbom misschien bij de derde afvaller.

Ik vond het wel meevallen, zitten een paar leuke kandidaten tussen.
Maar ik ben wel benieuwd of het een succes gaat worden. Het is nogal lang, zoals vaker bij Duitse programma's, alles moet tenminste twee uur duren. Er zou goed in de opdrachte geknipt kunnen worden, houdt de spanning er toch beter in. De voice over moet ook niet elke tien minuten herhalen dat er een mol in de groep is. Maar dat wordt misschien minder in de komende afleveringen.
De executie was wel spannend, leuk gedaan, en veel schermen.
En ja, wat deed Yves? Kwam helemaal niet uit het graf, Lama's weet ik even niet meer, en bij de brug sprong eerst Wolfgang, dat lukte niet, maar dan toch Jessica?
Of test het snelst gemaakt, of misschien heeft de mol hem gekozen. Dat wordt hoop ik nog wel duidelijk.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #171 Gepost op: 7-05-2020, 13:11:57 »
Zou er een kleurenhint zijn? De mol had nooit een afwijkende kleur? Ik zag 1 andere kleur zwempak, en geel werd benoemd..?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #172 Gepost op: 7-05-2020, 13:13:32 »
Zou er een kleurenhint zijn? De mol had nooit een afwijkende kleur? Ik zag 1 andere kleur zwempak, en geel werd benoemd..?
Zou kunnen, viel me ook al op dat er 1 rood zwempak was inderdaad. Geel is me even ontgaan (ging dat om molboekje?)

Offline Molino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #173 Gepost op: 7-05-2020, 13:23:06 »
Udo benoemde de kleur geel in zijn testbiecht. Dat Aaron vaak geel draagt en dat hij daar misschien te weinig aandacht aan heeft gehecht.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #174 Gepost op: 7-05-2020, 13:23:25 »
Werd benoemd door een kandidaat aan tafel voor de executie, meen ik. Hij zei iets van dat er wat mee was. Ik zag wel een geel molboekje (Aaron?), maar ik dacht dat het over kleding ging. Aaron had ook iets geels achter zijn oor gestoken... ::tandpastasmiley::

Zie ook post Molino hier oben..
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 13:24:56 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #175 Gepost op: 7-05-2020, 13:26:11 »
Sat1 antwoordde me keurig dat vanwege bepaalde rechten de uitzendingen niet in Nederland te zien zouden zijn.

Jammer voor Sat1 dat er overal inventieve geesten en behulpzame forummers zijn om het toch allemaal te bekijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #176 Gepost op: 7-05-2020, 13:40:16 »
Ik vond het heel erg leuk en best goed te volgen. Verrassend dat het juist wat trager was allemaal en inderdaad af en toe wat te traag, maar soms ook wel fijn om wat meer van een opdracht te zien. Vooral bij de brug vond ik dat prettig.

Het duo presentatoren vind ik leuk maar je merkt dat het af en toe nog wat onwennig is. Logisch ook zo voor de eerste molserie en inherent aan duopresentatie dat soms de een even naar een houding zoekt als de ander aan het woord is. Maar dat komt zeker nog wel goed.

Wat een bofkonten zijn we dat we gewoon weer lekker verder kunnen mollen. ::boogie::

(En nu je perfect vergelijkingsmateriaal hebt merk je nog maar eens temeer hoe grandioos (de Vlaamse) De Mol in elkaar zit. Gewoon net effe wat mooiere shots en zo. En ook veel meer humor. Want ondanks dat ik het prima kon volgen heb ik bij deze aflevering maar een paar keer gelachen. Maar het belangrijkste van al: bij De Mol leer je de kandidaten snel kennen doordat hun karakters meteen goed worden neergezet, zonder dat het karikaturen worden. Je leeft meteen met de groep mee en krijgt er snel een band mee. Dat mis ik hier nog.)
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 14:09:38 door Heinz »

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #177 Gepost op: 7-05-2020, 13:59:53 »
Ik vond dat ze streng waren om opdracht 3 als mislukt te beschouwen. Het is niet dat Wolfgang niet wilde springen maar gewoon nogal slecht hoort. En als mol zou dit toch te veel opvallen? Dit lijkt mij niet bewust gedaan.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #178 Gepost op: 7-05-2020, 14:15:02 »
Streng maar ook begrijpelijk in dit spel. Elke mogelijk verdachte actie is interessant. De keuze om de herkansing erin te laten en die vervolgens af te keuren vond ik dan wel weer apart. Laat gewoon die herkansing uit de montage zou ik zeggen.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #179 Gepost op: 7-05-2020, 15:05:30 »
Ik neem aan dat de productie wel duidelijk heeft verteld hoe je jezelf los moet maken. Dat Wolfgang aan het verkeerde touwtje trekt is daarbij zijn eigen schuld (misschien bewust, maar ik denk een foutje).
Dat hij daarmee de proef verpest is jammer, maar misschien wel in zijn voordeel (hoewel anderen het wel erg opzichtig vonden).

Ik denk dat de mol lang is blijven hangen om alles een beetje af te wachten. Misschien zelfs wat angst zaaien en vervolgens toch gesprongen is (wellicht zelfs na een seintje dat de sprong van Wolfgang zou worden afgekeurd?)
Wit is ook een kleur!