Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 69622 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #220 Gepost op: 10-05-2020, 17:35:48 »
Het zou inderdaad kunnen dat hier dezelfde hint wordt toegepast als bij de Belgen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #221 Gepost op: 10-05-2020, 22:50:46 »
Het is idd een langdradig en traag programma.
Grappig is dat dit Duitstalige artikel van Der Spiegel dat ook lijkt te vinden:

https://www.spiegel.de/kultur/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen-zwischen-vertrauen-und-verdacht-a-1fd0a131-4538-4465-86f1-c3926e461b1b

Citaat
"Lange, sehr lange dauert hier alles, zwischendurch sieht man die Bosshossen grundlos bei Lassoübungen, dazu wird die bedeutungsschwere Off-Stimmen-Fragerei, wer denn nun der Mole sei, bis über die Grenze des unfreiwillig Komischen ausgereizt."
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #222 Gepost op: 11-05-2020, 12:08:34 »
Ik ga het nog 1 aflevering proberen maar ik vrees dat ik het daarna wel voor gezien hou.

Het begon al direct met dat cringeworthy presentatieduo wat ik erg slecht trok en vervolgens heb ik mij met grote moeite door de aflevering heen geworsteld. Blijkbaar zijn goede opdrachten nog geen garantie voor een goede serie.
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #223 Gepost op: 11-05-2020, 12:30:32 »
Grappig is dat dit Duitstalige artikel van Der Spiegel dat ook lijkt te vinden:

https://www.spiegel.de/kultur/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen-zwischen-vertrauen-und-verdacht-a-1fd0a131-4538-4465-86f1-c3926e461b1b

Nou dat artikel begint meteen wel erg negatief door The Mole als voer voor Trash-TV liefhebbers weg te zetten. Maar ze zitten daar geloof ik nog met een Promis Unter den Palmen- trauma.  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #224 Gepost op: 11-05-2020, 12:38:32 »
Nou dat artikel begint meteen wel erg negatief door The Mole als voer voor Trash-TV liefhebbers weg te zetten. Maar ze zitten daar geloof ik nog met een Promis Unter den Palmen- trauma.  :)
Ik denk eerlijk gezegd dat het moeilijk is om de charme van het molspeuren gelijk in te zien als je er niet middenin zit. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik als Duitser was gaan kijken als ik in de gids een realityshow over list en bedrog zag staan bij een commerciële zender :P Dat dit concept zoveel meer is dan sensatie en het helemaal niet gaat om mensen tegen elkaar uitspelen, is misschien niet zo duidelijk voor iedereen.

Het zou mooi zijn als het programma wat meer ging leven onder de Duitsers ::jaja:: Uiteindelijk werkt het programma het best met een schare fans op social media en als gespreksonderwerp bij de koffieautomaat.
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #225 Gepost op: 11-05-2020, 13:16:33 »
Bij het terugkijken zitten er trouwens veel meer grappige momenten in dan ik eerst doorhad.

Samara die vraagt hoe ze beneden komt en of ze dan in het water moet springen...
Omdat dit nieuw is voor de Duitsers hebben ze bij de briefing van de Mol vast tegen hem gezegd dat hij dus niet moet laten blijken voorkennis te hebben. Dan doet Samara het als Mol hier toch uitstekend  ::ohno::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #226 Gepost op: 11-05-2020, 15:54:49 »
Ik ben trouwens lid geworden van de officiële Facebookgroep waar inmiddels ook een handvol Duitsers discussieert over wie de Mole is. Er wordt zo nu en dan 'Geheimmaterial' geplaatst met wat extra beeldmateriaal van de kandidaten onder elkaar. Onder andere:
  • Samara, Colleen en Aaron bediscussiëren wat er in de auto's besproken wordt door de andere groepen. Blijkbaar heeft Udo tegen Samara gezegd dat zij de hoofdverdachte was uit die auto, maar Colleen en Aaron ontkennen dat.
  • Na de lama-opdracht stelt Martin in de groep voor om de sleutelrollen altijd vooraf af te spreken en daar aan vast te houden. En het liefste twee.
  • Jessica vraagt zich af of de test eruit gaat zien. Ze gelooft niet dat ze gaan vragen naar de kleding van de Mol. 'Het zou een straf voor onze intelligentie zijn, als het zo makkelijk was.' ::)
  • Een audiofragment van waarschijnlijk Yves die ook opmerkt hoevaak geel aan Aaron gekoppeld wordt (waarschijnlijk ook om de kijkers bewust te maken dat er verborgen aanwijzingen in kunnen zitten)
« Laatst bewerkt op: 11-05-2020, 16:00:22 door Pac »
...óf niet!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #227 Gepost op: 12-05-2020, 15:28:53 »
Het is idd een langdradig en traag programma. Afgelopen week duurde het programma twee uur en vijf minuten, komende week staat er twee uur en vijftien minuten voor, dus nog eens tien minuten meer.

Bron: tvgids

Het wordt steeds langer volgens de Avrobode staat aflevering 3 geprogrammeerd van 20.15 uur tot 22.50 uur..... :o

Aflevering 2 in de Avrobode van 20.15 tot 22.30....

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #228 Gepost op: 12-05-2020, 16:49:22 »
Misschien gaan ze er steeds meer en langere reclameblokken in gooien?
Vond dat dat bij de eerste uitzending nog erg meeviel.
Ik neem dat soort programma's altijd op, en begin pas een half uur later te kijken.
Kan ik die reclameblokken mooi doorspoelen  ::vergroot::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #229 Gepost op: 12-05-2020, 18:44:09 »
Het wordt steeds langer volgens de Avrobode staat aflevering 3 geprogrammeerd van 20.15 uur tot 22.50 uur..... :o

Aflevering 2 in de Avrobode van 20.15 tot 22.30....


Wow.

Als ze die stukken waarbij een voice-over filosofeert over of kandidaat A misschien ergens gemold heeft, of misschien ook niet en waarin een voice-over zich afvraagt wie de mol is gewoon uit de uitzending knippen zou dat al een heleboel tijd kunnen besparen. ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #230 Gepost op: 12-05-2020, 18:52:23 »
Pff. Nog langer? Laten we hopen dat de BossHoss weer lekker lang doen over lasso-werpen. Anders kost het ondertitelen een aantal uurtjes meer.  ;D  :P
Standaard 4 opdrachten per aflevering mag natuurlijk ook, maar langdradiger hoeft het echt niet te worden hoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #231 Gepost op: 12-05-2020, 19:13:42 »
Das Verhör mit Jessica staat online. Ik kan hem niet kijken, maar uit de korte Promo word ik ook niet veel wijzer (ligt aan mijn Duits). Volgens mij zegt ze vrij open en bloot dat ze Martin en Colleen verdacht in aflevering 1, maar misschien noemt ze hen om een andere reden.
...óf niet!

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #232 Gepost op: 12-05-2020, 20:12:11 »
Er staat ook een 4de spraakbericht van de mol op de website (onderaan): https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/the-mole-indizien

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #233 Gepost op: 13-05-2020, 00:31:40 »
Er staat ook een 4de spraakbericht van de mol op de website (onderaan): https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/the-mole-indizien

Als ik het goed versta wordt er dit gezegd:

Meine Strategie is aufgegangen. Aktuell manipuliere ich sehr bezielt. Da wir 10 Kandidaten waren könnte Ich mir den Verdacht leicht von mir abwenden und mir den erstes Opfer suchen. Das ist zwar belastend, aber ist Teil des Spiels. Ich freue mich in den nächsten Wochen mit meinen <<Jägeln??>> zu spielen.

Vertaald via Google:

Mijn strategie werkte. Ik manipuleer momenteel heel bewust. Aangezien we 10 kandidaten waren, kon ik gemakkelijk mijn vermoedens/(verdachtmakingen?) van me afzetten en het eerste slachtoffer zoeken. Hoewel dit stressvol is, maakt het deel uit van het spel. Ik kijk er naar uit om de komende weken met mijn << Jägeln ?? >> te spelen.

EDIT: ik versta "Jägeln", maar weet niet of dat juist is.

Als ik dit apart vertaal, dan wordt het vertaald als "Jacht".
« Laatst bewerkt op: 13-05-2020, 00:34:37 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #234 Gepost op: 13-05-2020, 00:44:21 »
Ik denk dat er ook Jägern gezegd werd. Ze moeten volgende keer volgens mij op jacht naar Yves.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #235 Gepost op: 13-05-2020, 15:20:00 »
Hmm, die spraakberichten die je makkelijk zou kunnen vervormen om de stem van de Mol te horen zaten me niet lekker. Ik ben zelf ook die teksten gaan bewerken, en wat mij betreft klinkt het als elke willekeurige Duitse nasynchroniseerstem :P Volgens mij hebben ze zat stemacteurs in Duitsland, ik zie niet in waarom dit de stem van de Mol zou moeten zijn (zeker aangezien het maar een online extraatje is).

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #236 Gepost op: 13-05-2020, 16:00:00 »
Ik heb geen idee. Aan de ene kant zijn er in Duitsland vast niet veel mensen die de stem proberen te vervormen en dat direct het hele internet ontploft zoals in Nederland. Dus het kan prima de mol zijn.
Aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen dat iemand anders het heeft ingesproken, het gaat immers om het idee.

Maakt ook niet uit, niet te veel op letten. Ik heb weer zin in de volgende aflevering.  ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #237 Gepost op: 13-05-2020, 16:25:47 »
Ik ook! :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #238 Gepost op: 13-05-2020, 18:10:51 »
Grappig is trouwens dat ze de test zeggen dat de Mol niet afvalt, omdat hij alle antwoorden kent. Hiermee houden ze subtiel de mogelijkheid open dat de Mol met opzet een rood scherm kan krijgen.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #239 Gepost op: 13-05-2020, 18:19:20 »
Zullen ze dat in een eerste (vernieuwde) serie doen? Is toch na 28 seizoenen in Nederland en België nog niet gebeurd.

Ergens anders wel een keer toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?