Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67855 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #280 Gepost op: 14-05-2020, 20:01:07 »
Ik vroeg me meer af of ze deze wel helemaal gaan kopiëren omdat je als dar zo is de afvaller met vrij grote zekerheid weg kunt strepen.
Als regie wil je niet het risico lopen dat de groep niet meehelpt aan het terughalen van je mol.
Dus als het idd net aks in Vlaanderen gaat is de afvaller voor mij geen mol. Als ze er meer mogelijkheid instoppen Voor de afvaller, dan acht ik de kans ietsje groter.

Sat.1 ergatterte mit der zweiten Folge von «The Mole - Wem kannst Du trauen?» überschaubare 6,7 Prozent Marktanteil und überzeugte 0,59 Millionen Interessierte aus der klassischen Zielgruppe.   :o
Dat is een serieuze achteruitgang in kijkcijfers.
Dik en dik verloren van de zoveelste herhaling van Forest gump op ook een niet grote commerciële zender.
 ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 21:34:13 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #281 Gepost op: 14-05-2020, 20:11:39 »
Het zou zuur zijn wanneer de uiteindelijke winnaar zijn of haar gewonnen geld niet uitgekeerd ziet worden. 

Ik weet niet of de regel nog bestaat, maar het was ooit zo dat de winnaar de prijs pas echt kreeg nadat de show waarin die was gewonnen, was uitgezonden op televisie. Een jaar of 15 geleden was er een programma dat ook hier op RN werd besproken. De deelnemers moesten rigoreuze keuzes maken (zoals het per direct verkopen van je huis), maar het programma werd voortijdig van de tv gehaald.

Het was Masterplan (2003). Dus 17 jaar geleden.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 20:13:27 door Bodejos »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #282 Gepost op: 14-05-2020, 21:15:24 »
Twee opdrachten waarbij het geld verdubbeld werd, de pot staat al op meer dan 26000euro, en dat in de 2de aflevering! Er is max 100000 te winnen en ze zitten al aan 50000 euro die verdiend konden zijn. Als dat zo doorgaat moeten ze na aflevering 4 voor niets spelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #283 Gepost op: 14-05-2020, 21:20:51 »
Ik vroeg me meer af of ze deze wel helemaal gaan kopiëren omdat je als dar zo is de afvaller met vrij grote zekerheid weg kunt strepen.
Als regie wil je niet het risico lopen dat de groep niet meehelpt aan het terughalen van je mol.
Dus als het idd net aks in Vlaanderen gaat is de afvaller voor mij geen mol. Als ze er meer mogelijkheid instoppen Voor de afvaller, dan acht ik de kans ietsje groter.
Om de schijn te wekken dat de mol hier terug zou kunnen komen zullen ze er altijd voor zorgen dat de mol kan terugkomen, net als in de Belgische variant. Maar het principe van het programma is dat de Mol altijd een groen scherm krijgt. Dat ze in deze Duitse versie zeggen dat de Mol alle antwoorden kent en daarom dus nooit een rood scherm krijgt doet hier weinig aan af, denk ik.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #284 Gepost op: 14-05-2020, 21:28:20 »
Ik heb aflevering 2 deze middag gezien.

Bij de jacht op Yves miste ik de spanning van de Vlaamse versie ervan. Ik had me ook verheugd op jokers en geld branden met de branders en de paintballgeweren bij de jagers in de auto. zoals bij de Vlamingen. Beetje gemiste kans vind ik. De "jokervermenigvuldiging" snapte ik ook niet. Spelregel? Adhoc besloten? Nog eens terugkijken. Aaron/Paula: zagen die "Mit Absicht" te weinig in de helikopter? Colleen pakte graag jokers: da's niet goed voor je ranking Colleen! :D

Bij de 2e opdracht (Wijn/Promi's herkennen) liep Martin inderdaad heel opzichtig langzaam. Dat zou als mol veel te opvallend zijn en lijkt me daarom ook meer kandidatentactiek van hem. Bovendien werd hij een stuk of twaalf keer als verdacht omschreven door de anderen.  :P

De laatste opdracht (Bungeejumpen) heb ik nog niet zoveel uit kunnen halen.

BossHoss: Ben nu wel aan ze gewend en moet zeggen dat hun stijltje me best wel bevalt. Ze vinden ook wat meer hun draai t.o.v. van de groep vind ik. De groep zelf is ook wat minder vlak dan in aflevering 1.

Mogen van mij ook wel meer momenten (tafelgesprekken etc) van de groep buiten het spel om in de uitzending.

Dus ik verheug me zeker op aflevering 3! ::ok::

« Laatst bewerkt op: 14-05-2020, 21:41:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #285 Gepost op: 15-05-2020, 00:13:40 »
Ik verbaas me eigenlijk over de positieve reacties van deze aflevering. Daar waar ik de eerste aflevering nog kan appreciëren, is dit echt wel een dieptepunt. Gekopieerde opdrachten die ze dan nog helemaal verkeerd kopiëren.. Geld die uit het niets verdubbeld wordt.. En dan die 2de opdracht, wat was dat precies, waarom moesten ze gokken tussen rode en witte wijn? En laat ons dan maar random wat kistjes opendoen?

Nee, dit wordt het helaas helemaal niet. Ik erger me aan de gekopieerde opdrachten die dan eigenlijk net de essentie missen. Dit seizoen zulle ze wel nog uitzenden, maar een volgend seizoen komt er zo zeker niet. Helaas.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #286 Gepost op: 15-05-2020, 13:55:05 »
Ik verbaas me eigenlijk over de positieve reacties van deze aflevering. Daar waar ik de eerste aflevering nog kan appreciëren, is dit echt wel een dieptepunt. Gekopieerde opdrachten die ze dan nog helemaal verkeerd kopiëren.. Geld die uit het niets verdubbeld wordt.. En dan die 2de opdracht, wat was dat precies, waarom moesten ze gokken tussen rode en witte wijn? En laat ons dan maar random wat kistjes opendoen?

Nee, dit wordt het helaas helemaal niet. Ik erger me aan de gekopieerde opdrachten die dan eigenlijk net de essentie missen. Dit seizoen zulle ze wel nog uitzenden, maar een volgend seizoen komt er zo zeker niet. Helaas.
Ik kijk de serie met het motto 'better goed gejat, dan slecht verzonnen'. Het is gewoon heel leuk om de bekende sterke opdrachten terug te zien in een net ander jasje, uitgevoerd door een andere groep. Eens dat er rare keuzes worden gemaakt af en toe vanuit de productie (vooral een paar plottwists op het einde die uit de lucht komen vallen en soms ad hoc bedacht lijken te zijn), wat dat betreft hebben ze misschien niet goed nagedacht over de gedachtes achter bepaalde opdrachten. Maar vermakelijk is de serie tot nu toe absoluut ::jaja:: Heerlijk om juist nu nog lekker in een zoektocht verwikkeld te zitten ::love::

...maar die kijkcijfers baren me wel echt zorgen :\'( Minder dan een miljoen kijkers :-\\ :-\\ :-\\
...óf niet!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #287 Gepost op: 15-05-2020, 14:45:40 »
Oei, dat klinkt inderdaad niet al te best. Laten we maar gewoon genieten van deze extra serie voor zolang dat nog kan.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #288 Gepost op: 15-05-2020, 16:07:31 »
Ik zit natuurlijk niet op de stoel van Sat.1, maar ik hoop dat ze dit zeker voor nog een nieuw seizoen een kans gaan geven. Alle begin is moeilijk. Zo'n crew moet natuurlijk ook de nodige ervaring opdoen en een vaste 'fanbase' heb je natuurlijk ook niet in één jaar aan je gebonden.

Maar ja, het aantal kijkers zal niet nog veel verder moeten dalen anders is het waarschijnlijk snel gedaan.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #289 Gepost op: 15-05-2020, 16:12:51 »
Ik kijk de serie met het motto 'better goed gejat, dan slecht verzonnen'. Het is gewoon heel leuk om de bekende sterke opdrachten terug te zien in een net ander jasje, uitgevoerd door een andere groep. Eens dat er rare keuzes worden gemaakt af en toe vanuit de productie (vooral een paar plottwists op het einde die uit de lucht komen vallen en soms ad hoc bedacht lijken te zijn), wat dat betreft hebben ze misschien niet goed nagedacht over de gedachtes achter bepaalde opdrachten. Maar vermakelijk is de serie tot nu toe absoluut ::jaja:: Heerlijk om juist nu nog lekker in een zoektocht verwikkeld te zitten ::love::

...maar die kijkcijfers baren me wel echt zorgen :\'( Minder dan een miljoen kijkers :-\\ :-\\ :-\\
Mee eens dat het leuk blijft om naar te kijken ook al missen ze de essentie van de opdracht: het brandmerken van de schijfjes. Misschien mochten ze wel geen vuur maken o.i.d. (ik ga maar van het beste uit). Maar dan nog hadden ze iets moeten bedenken dat ze de "puzzelstukjes" konden omzetten in geld of jokers. En niet onbelangrijk, dat ze hier een tijdje mee bezig zouden zijn om het andere team extra tijd te geven om de andere puzzelstukjes te vinden / Yves te vangen. Ik ben heel erg benieuwd of ze de komende opdrachten een beetje goed kunnen jatten. Of misschien nog wel wat beter kunnen maken hoewel ik dat laatste erg betwijfel want die Belgische mol zit wel heeeeel goed in elkaar.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #290 Gepost op: 15-05-2020, 17:39:34 »
Ik had de recensies na aflevering 1 gelezen en toen was er al hier en daar te lezen over de vraag of Duitsland hier wel warm voor zou lopen .
Met de teruglopende cijfers denk ik dat die vraag bij sat 1 en fabiola ook wel zal gelden.

Tuurlijk is sat 1 niet de best bekeken zender van Duitsland, maar 6 % marktaandeel is volgens berichten zelfs onder de schnitt van sat 1.

Persoonlijk vind ik de wat meer psychologische aanpak zeker wel smaken. Maar ik vrees dat door de tegenvallende quoten deze serie geen 9 afleveringen op de buis blijft.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #291 Gepost op: 15-05-2020, 19:40:34 »
Ik vind de Duitse serie leuk om te kijken maar heb tevens een déjà vu naar de Franse serie "Qui est la taupe" en "Kroongetuige". Beiden waren best leuk om naar te kijken en om mee te speuren. In Frankrijk was er echter meteen al commentaar omdat het in de plaats kwam van Peking Express en kijkers daar de voorkeur aangaven. Na één seizoen stopte het. Kroongetuige had lage kijkcijfers maar kreeg nog een 2e kans waarna het stopte.

De eerste aflevering van deze Duitse serie was inderdaad langweilig en recensies waren niet positief.  Media speelt een rol. Wellicht ook verkeerde keuzes voor opdrachten in de eerste aflevering. De 2e aflevering vond ik beter omdat er wat meer actie inzat en ik de kandidaten beter leerde kennen. Ze hebben wel  hun best gedaan om verschillende karakters te casten. Jammer dat kandidaten ziek werden.

Ik miste ook de actie in de opdracht bij de jacht op Yves. Bij de Vlaamse serie was de mol vooral bezig om het verdienen van geld te vertragen. Mol zat toen bij de ruiters. Misschien is in de Duitse variant voor een ander molperspectief gekozen? Gaat het hier meer om het onderhandelen? Dit onderdeel en de ruzie daarna wil ik iig nog terugkijken. De verdubbeling van het te verdienen geld bij 2 opdrachten is inderdaad opvallend maar in de vooruitblik zagen we ook dat het terug laten komen van Samara veel geld kost. Misschien is de rol van de mol hierbij  ook belangrijker dan in de Vlaamse versie?  Ik kijk iig weer uit naar aflevering 3 en ben benieuwd naar de discussie over de terugkeer van Samara.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #292 Gepost op: 15-05-2020, 20:06:02 »
lekker bezig man ::bravo::
chipsverslaafde <3

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #293 Gepost op: 15-05-2020, 20:06:51 »
Dit programma laat wel zien dat in Nederland en België niet alleen het format bepalend is voor het succes maar ook de uitvoering.
Extra hulde naar NL en BE wat mij betreft.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #294 Gepost op: 15-05-2020, 20:21:53 »
Er is wel naar het Nederlandse voorbeeld gekeken. Dat is volgens mij ook te zien in de biechten met zwarte achtergrond.
Die Vorlagen aus den Niederlanden haben uns sofort begeistert!

https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/news/es-zieht-dich-rein-es-fesselt-dich-es-gibt-nichts-vergleichbares-im-deutschen-fernsehen-the-bosshoss-im-interview-108808


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #295 Gepost op: 15-05-2020, 21:00:02 »
Dit programma laat wel zien dat in Nederland en België niet alleen het format bepalend is voor het succes maar ook de uitvoering.
Extra hulde naar NL en BE wat mij betreft.  ::bravo::
Absoluut ::joehoe::

Plus dit format werkt ook het best als er een hype omheen ontstaat. Als je het er met mensen over kan hebben wie de Mol is, wordt het ook interessanter om te kijken. Je hebt voor zo'n programma als dit dus wel een aardige fanbase als basis nodig. De Nederlandse makers hebben die jarenlang opgebouwd, de Belgische hebben die in eerste instantie cadeau gekregen van hun voorgangers 13 jaar eerder.
...óf niet!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #296 Gepost op: 15-05-2020, 22:51:14 »
Ik miste ook de actie in de opdracht bij de jacht op Yves.
Zou het kunnen, dat doordat de afleveringen zo lang worden opgerekt, dat daardoor de actie een beetje uit de opdrachten getrokken wordt? Dat dat ook meespeelt zeg maar?

Ik moet zeggen dat ik nog niet zo goed weet ik wat er van vind. Ik vind het wel aardig, maar ik heb het idee dat we sommige spelregels niet meekrijgen (kan ook aan mijn Duits liggen). Zoals die rare jokers. En zo duidelijk als de schemaatjes vorige week waren, en nu het kaartje bij de jacht op Yves: bij de wijnopdracht miste ik elk overzicht. Ik snapte ook niet waar die verdubbeling vandaan kwam of hoe op 't eind die kistjes werden gekozen (volgens mij totaal willekeurig). Bij de bungee was mij niet duidelijk waarom het geld verdubbeld werd van 2900 naar 5800, en waarom het net Wolfgang en Silvia waren die werden heruitgedaagd voor de laatste ronde.

Daarnaast heb ik het idee dat sommige kandidaten beduidend minder in beeld zijn dan andere. Bij Jessica denk ik soms, oh ja, die doet ook nog mee. Wolfgang zie ik ook weinig van, kan niet zo'n hoogte van hem krijgen, ben wel blij dat hij een keer de held van de groep is.

Hoe dan ook. Het is best vermakelijk (behalve het presentatieduo, dat gelukkig niet superveel in beeld is), maar het haalt het niet bij de kwaliteit die we inmiddels gewend zijn van beide Nederlandstalige molseries.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #297 Gepost op: 15-05-2020, 23:35:52 »
Dit programma laat wel zien dat in Nederland en België niet alleen het format bepalend is voor het succes maar ook de uitvoering.
Extra hulde naar NL en BE wat mij betreft.  ::bravo::

Inderdaad, de Belgische serie waardeerde ik al voldoende, dus hierdoor waardeer ik vooral de Nederlandse versie weer extra.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #298 Gepost op: 15-05-2020, 23:58:06 »
Zou het kunnen, dat doordat de afleveringen zo lang worden opgerekt, dat daardoor de actie een beetje uit de opdrachten getrokken wordt? Dat dat ook meespeelt zeg maar?

Ik moet zeggen dat ik nog niet zo goed weet ik wat er van vind. Ik vind het wel aardig, maar ik heb het idee dat we sommige spelregels niet meekrijgen (kan ook aan mijn Duits liggen). Zoals die rare jokers. En zo duidelijk als de schemaatjes vorige week waren, en nu het kaartje bij de jacht op Yves: bij de wijnopdracht miste ik elk overzicht. Ik snapte ook niet waar die verdubbeling vandaan kwam of hoe op 't eind die kistjes werden gekozen (volgens mij totaal willekeurig). Bij de bungee was mij niet duidelijk waarom het geld verdubbeld werd van 2900 naar 5800, en waarom het net Wolfgang en Silvia waren die werden heruitgedaagd voor de laatste ronde.

Daarnaast heb ik het idee dat sommige kandidaten beduidend minder in beeld zijn dan andere. Bij Jessica denk ik soms, oh ja, die doet ook nog mee. Wolfgang zie ik ook weinig van, kan niet zo'n hoogte van hem krijgen, ben wel blij dat hij een keer de held van de groep is.

Hoe dan ook. Het is best vermakelijk (behalve het presentatieduo, dat gelukkig niet superveel in beeld is), maar het haalt het niet bij de kwaliteit die we inmiddels gewend zijn van beide Nederlandstalige molseries.

Omdat de groep het spel naar de mening van boss hoss gesaboteerd had bij de bungee.
Ze hadden de duo’s zo ingedeeld dat het duidelijk was wie er moest springen en wie niet. Yves liet zich bv bewust van de rekstok gaan. Dit was niet naar de zin van de leiding en dus wilde die kijken wat er gebeuren zou aks ze nog een extra keer twee niet springers naar boven lieten gaan, nul euro als zowel Wolfgang als Sylvia niet zou springen, verdubbeling als de juiste zou springen. Maar ook hier was het weer super makkelijk te saboteren wie er moest springen .

Ik snap dan ook niet waarom ze niet de opdracht gewoon 100% hadden gekopieerd.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #299 Gepost op: 16-05-2020, 00:59:37 »
Ik miste ook de actie in de opdracht bij de jacht op Yves. Bij de Vlaamse serie was de mol vooral bezig om het verdienen van geld te vertragen. Mol zat toen bij de ruiters. Misschien is in de Duitse variant voor een ander molperspectief gekozen? Gaat het hier meer om het onderhandelen?
Wat ik vooral mis is zijn die ijzersterke inleidende beelden met de perfecte muziek zoals in de Vlaamse serie. Je wil dan meteen verder kijken, ook als je het programma nooit gezien had. En ook die sfeerbeelden tussendoor.  Maar goed, je kan niet alles hebben.

Het gaat in de Duitse versie in ieder geval NIET om het onderhandelen, althans niet bij de jacht op Yves opdracht. Want die hebben ze vakkundig om zeep gebracht met de wonderbaarlijke jokervermenigvudiging. Met slechts 4 jokers, dus ieder één was er misschien nog wel een meerderheid te vinden voor het geld, met 4 jokers elk echt niet. Simpel omdat 4 jokers in deze fase een vrijstelling betekenen.

Maar nieuwe aflevering nieuwe kansen en ik ben benieuwd of Samara wel iets weet te onderhandelen. Waar we sowieso op kunnen vertrouwen is dat als er wordt onderhandeld, dit van A tot Z in beeld komt en dat is fijn.