Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 69146 keer)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #180 Gepost op: 7-05-2020, 15:17:10 »
Udo benoemde de kleur geel in zijn testbiecht. Dat Aaron vaak geel draagt en dat hij daar misschien te weinig aandacht aan heeft gehecht.
Scherp  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 15:54:01 door Jacco's »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #181 Gepost op: 7-05-2020, 15:19:29 »
Ja, ik vond het ook vreemd met Wolfgang aan de brug. Volgens mij was het al lang duidelijk dat het ding om Wolfgangs eigen fout. De Bosshoss bespraken zelfs al dat hij zijn veiligheidskoord heeft aangetrokken. Al vind ik het wel leuk dat in zo'n nieuwe serie dit wordt afgekeurd. Ik denk dat de gemiddelde duitser nog niet al te ver door denkt en dit snel kan zien als een molactie. In het eerste seizoen dat ik keek, dacht ik tenminste wel zo. Dan had ik wel geluk dat het de mol was die na het overlopen van de spoorbrug twee rode bordjes omdraaide. Verder komt Wolfgang mij wel betrouwbaar over, misschien niet de grootste held van het programma. Maar ik kan me niet voorstellen dat hij de mol is.

Ik vond het wel erg apart dat Wolfgang überhaupt deze fout kon maken. Op zich was er niks met de veiligheid in het geding om dat hij nog gewoon aan zijn belangrijkste veiligheidslijn hing. Maar de instructies konden wel iets beter. Ik hoop dat ze wel duidelijk hebben gemaakt dat je met je benen naar beneden moest springen en dat Samara door paniek iets anders deed. Maar dat kon ook slechter zijn afgelopen.

Buiten de opdrachten om zien we ook maar weinig sfeershots. Volgens mij heeft de crew het nog lang niet zo druk als bij de Belgen het geval is. In 6 weken opnametijd kan je nog niet eens elke dag een opdracht doen. Dat betekend automatisch dat de kandidaten ook lange tijd gewoon 'op vakantie' zijn. Daar mag opzich ook wel iets terug van te zien zijn. Het zou eveneens de uitzendduur van een opdracht wat verkorten. Ik houd normaal best wel van langdradige tv-shows, maar niet in zo'n actieshow als The Mole.

Ik ben wel erg benieuwd naar volgende week. Mogen de kandidaten lekker als een stel hongerige leeuwen op jacht naar Yves. 'Ist Yves Tot?' 'Warum ist Yves tot?' Laten we hopen dat deze opdracht iets beter uitpakt dan in België destijds. Een opdracht met veel potentie, maar er blijft een risico dat het snel is afgelopen. En heb ik trouwens het afvallersgesprekje gemist, of deden ze hier niet aan. Ik had nog zo gehoopt dat Udo ging zeggen 'Das leben ist kein Ponyhof'.

Voor nu blijf ik bij Aaron als mol. Ik denk dat de mol wel is ontsnapt uit de kist. Helemaal geen raadsel oplossen zal wel niet. Veel te verdacht. En Aaron stemde ook direct voor om de anderen te laten liggen. Al was het geen domme keuze, want de opdracht lukte nog maar net. Wel jammer dat de 2 andere graven zo enorm eenvoudig te vinden waren. Bij de lama's kan ik nog niet echt duidelijk krijgen wie verdacht deed en wie niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #182 Gepost op: 7-05-2020, 16:00:25 »
En heb ik trouwens het afvallersgesprekje gemist, of deden ze hier niet aan. Ik had nog zo gehoopt dat Udo ging zeggen 'Das leben ist kein Ponyhof'.
::rofl::

Ja, dat afvallergesprekje miste absoluut. Ik vond de twist met Yves nu wat minder uitpakken, omdat je als kijker nog even moet beseffen dat er een kandidaat uit ligt en 'ineens' is daar de volgende twist al. Jammer ook, want Udo leek me een sympatischer Kandidat ::ok::
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #183 Gepost op: 7-05-2020, 17:00:32 »
Dit soort kleine zaken ontbreken en dat vind ik zo jammer. Want ja het is een nieuwe molserie en qua beelden is het prima te doen, qua groep zeker leuk, maar qua spanning/Sfeer blijft het voor mij nog wat mehh.

Ik heb beetje het idee dat Met de profiler en Met de aandacht voor het verdriet van Colleen, dat ze meer het pyschologische pad op willen, dan het actie pad. Ook de opmerkingen over de kamerverdeling en Met wie ze wel of juist geen Klok Hebben, versterjt dat Gevoel. Meer kampvuur dan temptation  ::rofl::

Niks mis mee, maar gewoon een Andere aanpak. Het ontbreken van exitgesprekje , tussenshots zorgt voor  tot nog toe wat los aanvoelende opdrachten, in plaats van het gevoel naar een groep te kijken die op avontuur is. Jammer want dat er wel degelijk groepsgevoel is, zie je duidelijk bij de motivatie tijdens de sprong.

Misschien dat ik hierin teveel de voiceover en rol van gilles mis. De saus die de lekkere ingredienten tot 1 gerecht maakt. Maar als dit niveau het uitgangspunt was , kan het aantal maar stijgen.

Op naar aflevering 2. 

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #184 Gepost op: 7-05-2020, 21:25:24 »
Voor de doorgewinterde kijker was er niets nieuws onder de zon.

Land, opdrachten, en hetgeen er na de executie gebeurde: allemaal al gezien. Het gaat er nu natuurlijk om, hoe ze het verder uitwerken.

Uitgesproken molkandidaten heb ik nog niet gezien, al ga je onwillekeurig vergelijken: dit is een type Lloyd, dit is een type Bart of noem maar op. Ik heb nergens die vergelijking echt kunnen maken.

Ik moest overigens wel lachen met een opmerking van een van de kandidaten toen ze nog in de kist lagen: (vrij vertaald, dus): ''wacht op mij''. En de buurman: ja wat nou, wacht op mij: ik kan sowieso nergens heen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #185 Gepost op: 7-05-2020, 21:57:59 »
Ik moest wel lachen om die scène met de lassoënde BossHoss. Door de romantische muziek eronder werd het net Brokeback Mountain.



Ook een tergend langzame montage trouwens die scène. Leuk grapje maar had veel korter gekund. (Duurt 1 minuut en 18 seconden!)
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 22:06:37 door Heinz »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #186 Gepost op: 7-05-2020, 22:20:47 »
Voor de doorgewinterde kijker was er niets nieuws onder de zon.

Land, opdrachten, en hetgeen er na de executie gebeurde: allemaal al gezien. Het gaat er nu natuurlijk om, hoe ze het verder uitwerken.

Uitgesproken molkandidaten heb ik nog niet gezien, al ga je onwillekeurig vergelijken: dit is een type Lloyd, dit is een type Bart of noem maar op. Ik heb nergens die vergelijking echt kunnen maken.

Ik moest overigens wel lachen met een opmerking van een van de kandidaten toen ze nog in de kist lagen: (vrij vertaald, dus): ''wacht op mij''. En de buurman: ja wat nou, wacht op mij: ik kan sowieso nergens heen.

Dat was inderdaad een grappig moment ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #187 Gepost op: 7-05-2020, 22:39:11 »
Wat een lange aflevering  ::oink::

Ik merk wel doordat het dezelfde opdrachten zijn, ik vooraf al ga nadenken wat de mol in Vlaanderen nu weer gedaan heeft en of dit hier ook de beste positie zou zijn. Ik geloof nooit dat de mol bij de eerste opdracht apart wil liggen en ik geloof ook nooit dat de mol zijn oplossing niet vindt. Dan blijven er maar 3 kandidaten meer over  ::rofl::

Bij de 2de opdracht had de Vlaamse mol een inschattingsfout gemaakt, hier is het als mol ook moeilijk inschatten wat nu precies die bankroetlama's zijn. Is 1.000 euro nemen in het begin verdacht? Ja en nee.. Het blijft een risico.

Bij de 3de opdracht springt de mol gewoon. Hier kan ik niemand verdacht of niet verdacht vinden.

Zo ik merk dat ik maar 3 kandidaten meer over hou. Gaat snel gaan.   ::trots::
« Laatst bewerkt op: 7-05-2020, 23:19:27 door Convans »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #188 Gepost op: 7-05-2020, 23:19:34 »
Volgens mij was deze eerste aflevering wat traag omdat ze het hele concept van De Mol verspreid over de hele aflevering hebben uitgelegd. Iets wat wij niet nodig hebben en daarom duurde het voor ons volgens mij wat lang. Ook moesten ze steeds weer uitleggen dat het belangrijkste voor de kandidaten is om erachter te komen wie de saboteur is. En ze moeten hier ook de kandidaten aan ons voorstellen en hoe ze in het spel staan. Welke tactieken kan de mol hebben etc. Voor ons allemaal gesneden koek.

Grappig vond ik dat iemand op het idee kwam om de Bankroetlama's maar als eerste te vangen. Zit wat in want 0 blijft 0. Ook om een andere reden heel slim omdat deze lama's het meest leken op de lama's met het hoogste geldbedrag. Vang je dan niet een Bankroetlama, dan heb je meteen een hele dure te pakken. Daarna heb je veel minder problemen om de Bankroetlama te vermijden. Dan hoef je eigenlijk alleen nog maar op de andere Bankroetlama te letten.

Ik had alleen niet goed door waarom die ene sprong ongeldig was. Ik begreep dat iemand aan het touwtje getrokken had alvorens de vergrendeling los te draaien. Ja, dann funktioniert das nicht.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #189 Gepost op: 8-05-2020, 00:20:58 »
Net ook gekeken! Wat enorm traag gemonteerd zeg, het voelt af en toe alsof ze bijna al het beeldmateriaal wat ze hadden erin hebben gestopt. Vooral de opdrachtuitleg is wat lang, en dan krijg je achteraf ook nog de voice-over die het uitlegt... dat is wel het andere uiterste van WIDM ::rofl:: En ik hoop ook dat die ellenlange herhaling van hoe het programma eigenlijk werkt vooral bedoeld was voor de eerste aflevering, en dat dat komende afleveringen gaat meevallen.

Verder heb ik ook nog niet echt een gevoel bij de groep, en ik vergeet van de meesten de hele tijd de naam, ondanks dat die steeds in beeld komt :-X

Desondanks vond ik het wel vermakelijk, en de opdrachten die ze tot nog toe hebben gejat zijn wel goede opdrachten ;D En de executie vond ik ook leuk gedaan, met hun vingerafdruk. Is toch weer eens wat anders :)

Maar zijn ze nu echt 6 weken weg? :o Dat is wel echt enorm lang. Moet je als mol ook maar vol kunnen houden...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #190 Gepost op: 8-05-2020, 01:44:35 »
Wat we nu hebben gezien , waren al 4 dagen. Er zit gewoon erg veel ruimte tussen de opdrachten en daarin hadden ze ons de groep kunnen leren kennen. Maar tot nu toe kiezen ze er voor om buiten de opdrachten eigenlijk weinig tot niets te laten zien.

Ik hoop dat ze dat wel meer gaan doen want aks ze straks nog maar met 5 zijn en dan met enkel de opdrachten 2 uur gaan vullen, dan zien we gewoon de opdrachten integraal. 
 :o

Offline Bels

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #191 Gepost op: 8-05-2020, 02:01:57 »
Wat we nu hebben gezien , waren al 4 dagen. Er zit gewoon erg veel ruimte tussen de opdrachten en daarin hadden ze ons de groep kunnen leren kennen. Maar tot nu toe kiezen ze er voor om buiten de opdrachten eigenlijk weinig tot niets te laten zien.
Dat laatste vind ik nu ook het zwakke punt, de tegenstelling met de opdracht is groot. Tijdens een opdracht heb je het presentatie duo dat tussen komt én de voice-over én de talking heads van de kandidaten. Haalt alle vaart uit de opdrachten, en het hoeft voor mij ook niet zoveel om de presentatie te draaien (zoals dat lasso moment).

Voor de rest merk ik precies weining sfeer in de groep, maar dat kan ook aan mijn Duits liggen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #192 Gepost op: 8-05-2020, 08:10:02 »
De executie doet me denken aan Kroongetuige van RTL4/5 toen met BNers in Zweden. Die liepen dan naar een kluis met vingerscanner terwijl de groep toekijkt.

En dat vind ik toch minder spannend dan een "ouderwetse" dubbele laptopscherm met rood/groen scherm. Is toch een van de karakteristieken van WIDM/DM vind ik.

Verder maar eens De Mol Argentinië en Mexico terugkijken waar de mol precies zat en wat die deed tijdens de opdrachten :P Krijg toch onbedoeld de neiging die series erbij te pakken. Terwijl der Maulwurf (vind ik toch beter klinken in een Duitse serie) natuurlijk heel iets anders kan doen zie Wolfgang.

Aaron deed me een beetje denken aan Lloyd. Volgende keer Rabid Yves, voor mij net een Gilles uit Argentinië type.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2020, 08:29:42 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #193 Gepost op: 8-05-2020, 08:22:24 »
Het is trouwens "rabid" wat "extremely violent" of "furious" betekent. (Ik moest het opzoeken.) Maar dus niet rabbit/konijntje Yves dat opgejaagd wordt. ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #194 Gepost op: 8-05-2020, 08:30:22 »
Het is trouwens "rabid" wat "extremely violent" of "furious" betekent. (Ik moest het opzoeken.) Maar dus niet rabbit/konijntje Yves dat opgejaagd wordt. ;)

Ik vond het al een aparte opdrachtnaam haha.

Maar ik miste ook de spanning verder want de opdrachten zijn ons De Mol kijkend publiek al bekend.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #195 Gepost op: 8-05-2020, 10:08:20 »
Ik vond het ook traag, maar wel leuk.
Vraag me af of het trage inderdaad niet komt door a) wij de opdrachten al kennen en b) omdat ze het concept van het programma nog willen uitleggen. Bijna elke zin die een kandidaat zei werd gevolgd door een slow motion reactie van iemand en de voice over die dan iets zegt van "Hat sie sich wirklich geirrt... oder........... ist sie THE MOLE?!". Ik neem aan dat dit is om de nieuwe Duitse kijkers mee te geven op welke dingen ze allemaal kunnen letten.

Maar herinner me dit zo ook wel van hun 2e seizoen enkel jaren geleden. En als ik nu de eerste BE en NL reeks terug kijk, vind ik die ook heel traag.

Oh en was ik de enige die zich wat aan Jessica irriteerde? Meestal irriteer ik me niet echt aan Mol kandidaten, maar bij haar wel.... weet niet goed waarom. Snapt ze het concept? Er is één opdracht geweest en ze vindt iemand die als eerste ontsnapt was verdacht. Samara zegt dan "Hmm ja ik vind eerder iemand die niet ontsnapt is verdacht." (wat mij ook logischer lijkt) en dan zegt ze "Ja oké dan... weetikveel wie ze toen noemde, maar ook weer iemand die wél ontsnapt was en dan uiteindelijk ook Samara zelf die ook ontsnapt was.


Maar kan aan mij liggen, want iemand noemde hier de eerste twee die ontsnapt waren ook verdacht. Maar vraag me af wat er verdacht aan is om te ontsnappen en daarmee 1500 euro te verdienen? (buiten goodwill kweken)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #196 Gepost op: 8-05-2020, 10:21:12 »
Het was ook gewoon echt traag. Neem dat intermezzo met de lassoënde BossHoss. 1 minuut 18! Had ook in 18 seconden gekund.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #197 Gepost op: 8-05-2020, 10:51:47 »
Het was ook gewoon echt traag. Neem dat intermezzo met de lassoënde BossHoss. 1 minuut 18! Had ook in 18 seconden gekund.

Ik weet ook niet hoe lang ik Boss Hoss wel kan verdragen.  ::rofl:: Ik kijk geen Voice dus ik heb ze nooit eerder gezien maar ik vind het een beetje te overdreven oid.

En idd almaar de herhaling: is niets wat het lijkt of is die en die de mol? Zal wel bedoeld zijn ter herinnering aan het concept voor Duitse kijkers. Begrijp het voor een serie die na x jaar weer begint. Voor ons molloten volstrekt overbodig. Wel grappig om niets is wat het lijkt ed in Duits te horen haha.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #198 Gepost op: 8-05-2020, 11:03:02 »
Ik vond het ook traag, maar wel leuk.
Vraag me af of het trage inderdaad niet komt door a) wij de opdrachten al kennen en b) omdat ze het concept van het programma nog willen uitleggen. Bijna elke zin die een kandidaat zei werd gevolgd door een slow motion reactie van iemand en de voice over die dan iets zegt van "Hat sie sich wirklich geirrt... oder........... ist sie THE MOLE?!". Ik neem aan dat dit is om de nieuwe Duitse kijkers mee te geven op welke dingen ze allemaal kunnen letten.

Maar herinner me dit zo ook wel van hun 2e seizoen enkel jaren geleden. En als ik nu de eerste BE en NL reeks terug kijk, vind ik die ook heel traag.

Oh en was ik de enige die zich wat aan Jessica irriteerde? Meestal irriteer ik me niet echt aan Mol kandidaten, maar bij haar wel.... weet niet goed waarom. Snapt ze het concept? Er is één opdracht geweest en ze vindt iemand die als eerste ontsnapt was verdacht. Samara zegt dan "Hmm ja ik vind eerder iemand die niet ontsnapt is verdacht." (wat mij ook logischer lijkt) en dan zegt ze "Ja oké dan... weetikveel wie ze toen noemde, maar ook weer iemand die wél ontsnapt was en dan uiteindelijk ook Samara zelf die ook ontsnapt was.


Maar kan aan mij liggen, want iemand noemde hier de eerste twee die ontsnapt waren ook verdacht. Maar vraag me af wat er verdacht aan is om te ontsnappen en daarmee 1500 euro te verdienen? (buiten goodwill kweken)

Ik vind ontsnappen erg mols ja. Al de personen die niet ontsnapt zijn, heb ik al een potloodstreepje door

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #199 Gepost op: 8-05-2020, 11:07:55 »
Ik vond het ook traag, maar wel leuk.
Vraag me af of het trage inderdaad niet komt door a) wij de opdrachten al kennen en b) omdat ze het concept van het programma nog willen uitleggen. Bijna elke zin die een kandidaat zei werd gevolgd door een slow motion reactie van iemand en de voice over die dan iets zegt van "Hat sie sich wirklich geirrt... oder........... ist sie THE MOLE?!". Ik neem aan dat dit is om de nieuwe Duitse kijkers mee te geven op welke dingen ze allemaal kunnen letten.

Maar herinner me dit zo ook wel van hun 2e seizoen enkel jaren geleden. En als ik nu de eerste BE en NL reeks terug kijk, vind ik die ook heel traag.

Oh en was ik de enige die zich wat aan Jessica irriteerde? Meestal irriteer ik me niet echt aan Mol kandidaten, maar bij haar wel.... weet niet goed waarom. Snapt ze het concept? Er is één opdracht geweest en ze vindt iemand die als eerste ontsnapt was verdacht. Samara zegt dan "Hmm ja ik vind eerder iemand die niet ontsnapt is verdacht." (wat mij ook logischer lijkt) en dan zegt ze "Ja oké dan... weetikveel wie ze toen noemde, maar ook weer iemand die wél ontsnapt was en dan uiteindelijk ook Samara zelf die ook ontsnapt was.


Maar kan aan mij liggen, want iemand noemde hier de eerste twee die ontsnapt waren ook verdacht. Maar vraag me af wat er verdacht aan is om te ontsnappen en daarmee 1500 euro te verdienen? (buiten goodwill kweken)
Als de mol ontsnapt kan hij of zij de boel vertragen, zodat de kandidaten te laat bij de 2 overgebleven kisten komen en er geen geld verdiend wordt. De 2 laatste kan al schrappen, die hadden hun raadsels al opgelost als eerste en moesten bijgevolg wachten. Ze hadden nog maar een paar seconden dus het was net op tijd.
Door te beslissen de andere kisten dicht te laten en te kiezen voor de code, speel je weer 3000euro uit de pot. Wie waren er uit gekomen? Ik heb nog moeite met de namen. Denk Samara, Aaron, Jessica en ??
Ik vond wel dat ze snel beslisten de overige kisten dicht te laten. De mol had dat beter nog een paar minuten uitgesteld, zelfs als er nog een koppel kon ontsnappen, zouden ze dan zeker te laat bij de kisten zijn.