Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 68625 keer)

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #500 Gepost op: 17-06-2020, 23:11:56 »
Martin ontdekt even een Vlaamse hint.  :o
(Maar wel richting de verkeerde persoon)

Correctie: Martin ontmaskerde de mol.  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #501 Gepost op: 17-06-2020, 23:17:25 »
En Aaron was dus echt hässlich?   ::oink::

Dit is nog wel het meest kras ja. :o
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #502 Gepost op: 17-06-2020, 23:22:27 »
Het enorme verdenken op Colleen verklaard wellicht ook de inzages in de molecams. Samara zat al op Colleen en dat was de eerste molecam die gezien kon worden. Het zou kunnen dat ze op deze manier de kandidaten op het verkeerde been wilden zetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #503 Gepost op: 17-06-2020, 23:33:43 »
Op wie zat Paula eigenlijk? Zij was beste vriendinnen met Colleen.

Als zij na die Molecam van Samara geswitcht is zou het kunnen verklaren waarom zij ondanks haar Joker toch eruit vloog. #nieuwetunnelvisie
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #504 Gepost op: 17-06-2020, 23:39:22 »
Aaron krijgt de molcam van Jessica te zien, die duidelijk 2 namen noemt: Colleen en Yves. Vervolgens zegt Aaron dat deze informatie zijn molverdenkingen NIET bevestigt, eerder het tegenovergestelde. Als Aaron op Martin zat en Martin is de mol dan zouden de beelden van Jessica toch een bevestiging moeten zijn?
Dus Martin kan eigenlijk niet meer de Mol zijn. Aaron zat dus blijkbaar ook op Colleen of Yves. Jessica heeft kennelijk ook niet gespreid. De vraag is dus waar Jessica uiteindelijk op zat.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #505 Gepost op: 17-06-2020, 23:51:21 »
Het enorme verdenken op Colleen verklaard wellicht ook de inzages in de molecams. Samara zat al op Colleen en dat was de eerste molecam die gezien kon worden. Het zou kunnen dat ze op deze manier de kandidaten op het verkeerde been wilden zetten.

In geheim spraakbericht 7 zegt de mol ook dat Samara dicht bij kwam...

https://www.sat1.de/tv/the-mole-wem-kannst-du-trauen/the-mole-indizien

In den geheimen Sprachnachrichten erzählt der Mole von seinen hinterlistigen Taten und Manipulationsversuchen. Das Schwierige dabei: Seine Stimme wurde verzerrt. Jetzt ist Zeit für Spekulationen: Von wem stammen die mysteriösen Aussagen? Führt dich der Mole geschickt hinters Licht oder durchschaust du seine Machenschaften? Hör dir die Sprachnachrichten gleich an!

Sprachnachricht 1

Sprachnachricht 2

Sprachnachricht 3

Sprachnachricht 4

Sprachnachricht 5

Sprachnachricht 6

Sprachnachricht 7

Sprachnachricht 8

Sprachnachricht 9 


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #506 Gepost op: 18-06-2020, 00:42:46 »
Het is wel iets wat ik genoteerd had bij tango sleutels dat Colleen Jessica en Martin afleidt aan het begin. Want meteen aan het begin is er de eerste wissel is en die heeft denk ik Martin niet gezien omdat Colleen op dat moment nog iets zei. Verder geen aandacht aan gegeven.

Verder ook weinig molactie s van Colleen genoteerd. Maar ze heeft ook weinig potloodstrepen, die ik wel aan yves en Martin gaf voor het woord sabotage.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #507 Gepost op: 18-06-2020, 01:11:11 »
Bij de calorieen opdracht valt Martin erg op. Hij zit de hele tijd op een fietstrainer rustig te trappen met een handdoek om zich heen. Doet alsof hij ontzettend hard bezig is. Vraagt hoeveel calorieen de anderen hebben verbrand, maar van hem horen we niets. Yves is duidelijk aan het sporten. Ook Colleen verbrandt zichtbaar calorieen want ze rent op een loopband en die kun je niet in een standje "weinig weerstand" zetten. Op grond van deze opdracht zou ik Martin tippen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #508 Gepost op: 18-06-2020, 07:34:00 »
Was het rode scherm voor Colleen een noodgreep om de serie te redden? En ook Aaron die in zijn eentje 70% van de teksten in zijn eentje mocht vullen.
Colleen werd door Samara en Jessica genoemd als verdachte, maar ze neigden later naar Yves. En dat zei Martin ook, "ik probeer de verdenkingen meer naar Yves te sturen".  Om mede kandidaten op het verkeerde spoor te zetten. Colleen werd dus vroeg verdacht, heeft weinig kunnen mollen, maar daardoor zijn meer en meer kandidaten afgehaakt in hun verdenkingen op Colleen. Dan heeft zij gisteren voor het eerst echt gemold en ook al een beetje met Paula bij de kook/schilder opdracht door voor een joker en het scherm van Samara te gaan i.p.v. 1750 euro. Paula had Martin als verdachte. En velen hadden Yves als verdachte.
Das kleine Mäuschen hat uns überrascht.
« Laatst bewerkt op: 18-06-2020, 14:45:41 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #509 Gepost op: 18-06-2020, 08:57:21 »
Het is wel iets wat ik genoteerd had bij tango sleutels dat Colleen Jessica en Martin afleidt aan het begin. Want meteen aan het begin is er de eerste wissel is en die heeft denk ik Martin niet gezien omdat Colleen op dat moment nog iets zei. Verder geen aandacht aan gegeven.

Verder ook weinig molactie s van Colleen genoteerd. Maar ze heeft ook weinig potloodstrepen, die ik wel aan yves en Martin gaf voor het woord sabotage.

Klopt, het is mij ook opgevallen dat Martin de eerste wissel bij het tangodansen gemist had. Dat was dan wel een sneaky molactie van Colleen en dan achteraf aangeven dat ze gezegd had dat Martin verkeerd koos. Ik heb haar wel verdacht genoemd in de wijngaard maar verder geen aandacht meer aan geschonken.

Misschien zaten we wel teveel met de molposities van de Vlaamse mol in ons hoofd terwijl de kracht van de opdrachten bij de Vlaamse juist is dat je op iedere positie kunt mollen. Bijv bij het voetballen: door geld te laten liggen op de tribunes is de opbrengst van de hele opdracht sowieso lager.




Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #510 Gepost op: 18-06-2020, 12:08:06 »
In de aflevering dat Wolfgang naar huis moest hadden de meeste kandidaten tussen de 2 en 4 jokers. Samara had er maar 1, Wolfgang en Jessica 0. Zowel Samara als Jessica zaten op Colleen en gingen daarom waarschijnlijk door ondanks de joker achterstand. Wolfgang zat op Martin en Yves. Als één van beide de mol was geweest zou hij heel wat vragen goed moeten hebben gehad en zou ongetwijfeld Samara of Jessica zijn afgevallen
Verder weten we dat Colleen vóór de calorieen opdracht het meest verdacht was. Samara, Jessica en Aaron verdachten haar. Paula noemde toen Yves als hoofdverdachte. Ook zei ze dat ze in het begin Colleen verdacht maar later wat minder. Paula is kennelijk afgevallen op Yves.
Samara viel (voor de tweede keer) af omdat ze te weinig spreidde. Wellicht dat zij uit het eerste rode scherm dat ze kreeg heeft afgeleid dat ze met Colleen op het verkeerde pad zat.
Martin en Yves zijn blijkbaar dikke maatjes en naar eigen zeggen steeds bezig om de ander verdacht te doen lijken. Hoewel Yves op Paula zat en Martin op Samara, zijn beiden door omdat ze na het afvallen van Samara en Paula zijn overgestapt op Colleen.
Jessica zat op Colleen en Yves en heeft blijkbaar voor Yves gekozen.
« Laatst bewerkt op: 18-06-2020, 12:13:21 door MartinJ »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #511 Gepost op: 18-06-2020, 12:27:00 »
Ik moet maar eens wat terug gaan kijken en zit me ondertussen af te vragen waar Colleen gemold heeft of het heeft geprobeerd. Bij de opdracht in het stadion heeft ze dan waarschijnlijk weinig kaarten met bedragen gevonden tussen de stoeltjes op de tribune. Sleutelwissel/tango (hier al genoemd): geprobeerd Martin wellicht af te leiden. Meegaan met Paula in de keuze voor een joker, wat inhield: geen geld verdienen bij de kookopdracht. Metro (met Jessica): laten mislukken van de spiraal met lus? De lus had wel de vorm van Mole.  ::vergroot::

Maar als Colleen de mol is zou Jessi de tie-break bij de 2 rode schermen nooit hebben kunnen winnen?

Dus wie weet is het dan toch Martin of Yves.  ???
« Laatst bewerkt op: 18-06-2020, 12:40:43 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #512 Gepost op: 18-06-2020, 13:28:09 »
Ik denk dat "The Mole" NOOIT een rood scherm krijgt. Dat is toch wat het spel bedoeld. Is dat in Duitsland dan anders. Voor mij desillusie Aaron NIET de mol. Mijn verstand staat stil. ::zwaai::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #513 Gepost op: 18-06-2020, 13:55:19 »
De mol zou geen rood scherm mogen krijgen. Als dat wel het geval is... slechte productie ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #514 Gepost op: 18-06-2020, 13:59:33 »
Ik heb even een (letterlijke) screenshot gemaakt van het moment dat BossHoss zeggen dat het juiste woord bij de Tango opdracht MOLETALK zou zijn geweest. Colleen kan hier een vals lachje niet onderdrukken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #515 Gepost op: 18-06-2020, 14:04:10 »
Ik heb net aflevering 3 teruggekeken. Yves verdenkt hier Paula en zegt in een biecht dat Martin Colleen verdenkt. Echter als Martin voor de fitnesopdracht moet zeggen wie hij het minst vertrouwt noemt hij Samara, totaal niet consequent. Colleen is iig op dat moment totaal geen verdachte voor Yves.

De mol zat inderdaad niet aan de tafel te eten zoals BossHoss al aangaf.
Martin toch erg verdacht deze aflevering o.a. bij het terughalen van Samara in tegenstelling tot Colleen die gewoon meewerkte. Bij het Buchstabensalat had Martin geen enkele haast om terug te keren wederom een tegenstelling met Colleen die vlot de woorden raadde en enkele malen aandrong om terug te gaan bijv op 4 minuten tijd, genoeg om op tijd terug te komen.

Martin kan ook heel bewust de eerste wissel gemist hebben bij het tangodansen en waarom wilde hij niet aan de drank maar vragen beantwoorden bij de  tequilla opdracht?

Redenen genoeg om Martin eens nader onder de loep te nemen.....

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #516 Gepost op: 18-06-2020, 14:31:01 »
Martin vertrouwde Samara volgens mij gewoon het minste als persoon. Het was geen verdacht voor hem, maar ze konden niet bepaald met elkaar overweg.
Maar inderdaad wel opvallend dat ze daarom moest gaan sporten.

De rest is wel opvallend, maar het alcohol weigeren vind ik niet onlogisch als hij normaal ook niet drinkt. Ik denk dat hij daar niet over gelogen heeft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #517 Gepost op: 18-06-2020, 17:03:41 »
De mol zou geen rood scherm mogen krijgen. Als dat wel het geval is... slechte productie ::hypocriet::
Als de mol hier geen rood scherm zou krijgen, dan zouden Martin en Yves nu met 100% zekerheid weten wie de mol is. Aangezien ze de mol de antwoorden op het zogenaamde "stechen" van tevoren kunnen geven is het heel makkelijk om dit met zekerheid te winnen. Immers het gaat om molecam beelden die de kandidaten niet hebben gezien en ze moeten dus raden wie wat heeft gezegd. Met een stuk of 4 rondes is de kans klein dat iemand toevallig alles goed heeft. Ik heb ook nog even naar de correcte antwoorden gekeken, want het moet voor de mol wel makkelijk zijn om deze te onthouden. Als de beginletters een woord zouden vormen dan zou dit makkelijk zijn. Het antwoord op de eerste vraag was Wolfgang en op de tweede Udo. Dan heb je al WU. Handig om een woordje mee te maken als WUPSY (Wolfgang, Udo, Paula, SYlvia).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #518 Gepost op: 18-06-2020, 18:36:01 »
Gisteren meteen na de uitzending werd Colleen ineens verdacht. Nu een dag later vraag ik me af of het vlak voor de ontknoping al zo duidelijk wordt getoond. De ontknoping is zo geen verrassing meer en dat in een serie vol twists? Door het gedrag van Colleen verdampte er geld maar als kandidaat had ze wellicht andere motieven. Observeren wat de anderen deden, zekerheid krijgen over haar mol? Door de consensus kwam er toch ook weer 5000 in de pot. Yves werd (kandidaats).ongeduldig maar Martin zat ook tijd te rekken.

Ik heb vandaag wat teruggekeken en behalve wat ik al schreef over afl. 3 zijn er meer opdrachten waarin de invloed of bijdragen van Colleen niet zo groot zijn.
Bij levend begraven kwam ze niet uit graf, bij de lama's beschreef ze de bankroetlama's. Bij de zoektocht naar kokers met de gele bus vindt ze samen met Yves alle juiste kokers, samen met Paula kiest ze de juiste schilderijen, nauwelijks invloed bij de tango  opdracht  behalve de letters opschrijven, bemoeit zich bij de tequilla nauwelijks met de antwoorden op de vragen. Wat ze zegt over nussfruchte is juist goed.

Nu valt er over iedereen wel wat onmols te zeggen en ik wil levend begraven en de jacht op Yves nog terugkijken maar neig steeds meer naar Martin als mol....




Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #519 Gepost op: 18-06-2020, 18:43:19 »
Ja Colleen heb ik ook vooral afgestreept omdat iedereen haar verdacht. Maarja, soms heb je als mol gewoon pech.
Yves zou nog best wel kunnen, Martin lijkt me helemaal wel uitgesloten. Wolfgang en Samara (1e rode scherm) zaten beide volgens mij duidelijk op Martin.

Maar het rode scherm en alle molecam inzages doen mij toch echt sterk vermoeden dat ze de aandacht wilden verleggen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?