Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67878 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #460 Gepost op: 11-06-2020, 00:08:46 »

Briljant  ::bravo::

Dat zeiden ze niet.
Tegen Jessica zeiden ze bij het rode scherm: je weet wat dat betekent.
Tegen Jessica en Colleen zeiden ze aan het einde: Jullie krijgen nu van ons nog een kans om weer in het spel te komen. Dat wil volgens mij niet zeggen dat de ander dan automatisch afvalt. Ze krijgen namelijk beide een kans om terug te komen in het spel.
Ik meende aan het einde te hebben gehoord dat 'voor één van jullie het straks wel gedaan is'. Maar ik zou moeten terugkijken om te weten of dat 'jullie' specifiek aan de twee dames gericht was. Misschien heb je ook wel gelijk, hoor.
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #461 Gepost op: 11-06-2020, 00:13:44 »
Ik meende aan het einde te hebben gehoord dat 'voor één van jullie het straks wel gedaan is'. Maar ik zou moeten terugkijken om te weten of dat 'jullie' specifiek aan de twee dames gericht was. Misschien heb je ook wel gelijk, hoor.

Nope,

En als je het snel wilt terugkijken kan dat nu nog hier:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik ben net wat eerder dan de copyright-claim. Maar gelukkig werkt mijn ondertitelingsprogramma ook met claim gekgenoeg.

edit: dat was een hele korte minuut.
En nu werkt mijn ondertitelingsprogramma ook niet meer...
Molebuster had dat probleem ook al, maar bij mij werkte het afgelopen week nog wel.
edit2: programma werkt weer. Beetje omslachtig om die blokkade te omzeilen, maar ik weet hoe het werkt nu.
« Laatst bewerkt op: 11-06-2020, 00:44:02 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #462 Gepost op: 11-06-2020, 11:26:30 »
Briljant  ::bravo::
Ik meende aan het einde te hebben gehoord dat 'voor één van jullie het straks wel gedaan is'. Maar ik zou moeten terugkijken om te weten of dat 'jullie' specifiek aan de twee dames gericht was. Misschien heb je ook wel gelijk, hoor.
Klopt, er zat nog een stukje achteraan met eerst de herhaling en daarna de opmerking dat desondanks iemand van hun twee meteen naar huis moet. Mijn excuses.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #463 Gepost op: 11-06-2020, 16:46:30 »
Ik kan ook nu pas de citaten uit de voetbalopdracht goed lezen. Ze zijn best leuk.

"Wir dürfen jetzt nur nicht den Sand in den Kopf stecken."
(We moeten nu niet het zand in de kop steken)
"Mailand oder Madrid , Hauptsache Italien!"
(Milaan of Madrid, belangrijkste is Italië)

 ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #464 Gepost op: 11-06-2020, 17:48:47 »
 ::rofl:: Ze kunnen zo in het sportquiz topic alhier.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #465 Gepost op: 11-06-2020, 18:41:15 »
Ik kijk nog wel elke week maar ik sla inmiddels de discussies en tussenstukjes over.

Blijft er toch nog iets van de helft van de tijd aan opdrachten over. ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #466 Gepost op: 11-06-2020, 19:59:03 »
Ik dacht dat ik straks een berichtje had gepost. Maar dat heb ik kennelijk niet gedaan.

Ik vond het al te vroeg in het spel om met drie over te blijven, dus er moest nog een twist komen.

Daarnaast: ik heb het geloof ik al eerder gezegd: ik heb moeten wennen aan Jessica, maar volgens mij speelt zij het spelletje op hoog niveau. En dan te bedenken dat ik haar aan het begin van dit Duitse molseizoen als 1 van de eerste afvallers zag.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #467 Gepost op: 11-06-2020, 22:43:58 »
Ook opvallend.

Op het moment dat Yves net mis schiet, noemt hij een citaat van Lother Matthäus:
"Wäre, wäre, Fahrradkette" (oorspronkelijke uitspraak is 'hätte, hätte, Fahrradkette')
Kort daarvoor kon hij nog maar weinig citaten herkennen.

Ik hoef hier natuurlijk weinig mensen te overtuigen, maar ik deel het dan vooral mee omdat dit verloren gaat bij de ondertiteling. Ik kan al wel beloven dat ik met een leuk alternatief zal komen.

Grappige is dat er een hele lijst is hoe het origineel naar het Nederlands kan worden vertaald. En die ik zelf bedacht had, staat er ook tussen.
https://onzetaal.nl/nieuws-en-dossiers/weblog/taalkalender-2019-vertaalopgave-17-januari



En waarom heeft Butter bei die Fische machen een andere betekenis dan Boter bij de vis doen? Wat ingewikkeld allemaal weer.



Aaron is wel degene die me duidelijk het meeste laat Googlen.
Al had ik kunnen weten dat ik bij 'Titten auf den Tisch' dat beter niet had kunnen doen.  ::schaam::

(ik ben zo blij dat deze quiz-aflevering 'slechts' 85 minuten duurt. Zo saai al die vragen.)
« Laatst bewerkt op: 12-06-2020, 01:45:05 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #468 Gepost op: 12-06-2020, 13:34:16 »
Aaron is wel degene die me duidelijk het meeste laat Googlen.
Al had ik kunnen weten dat ik bij 'Titten auf den Tisch' dat beter niet had kunnen doen.  ::schaam::

(ik ben zo blij dat deze quiz-aflevering 'slechts' 85 minuten duurt. Zo saai al die vragen.)
Ik weet niet hoe goed jouw Duits is, maar misschien komt dit wel omdat Aaron constant aan het kakelen is. Ook zijn 9 van de 10 biechten van hem heb ik de indruk. Zouden de makers denken dat dit hoort bij de mol die per slot van rekening de hoofdpersoon is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #469 Gepost op: 12-06-2020, 13:40:04 »
Ja, Aaron lijkt sowieso veel te biechten in vergelijking met de rest. Maar hij is ook degene met het meest bijzondere taalgebruik. Dus dat zou ook een reden kunnen zijn dat hij iets vaker verschijnt.
Yves en Colleen zie ik nauwelijks biechten, maar die zijn ook wat neutraler.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #470 Gepost op: 13-06-2020, 02:22:08 »
Ik zie dat mijn gifjes niet meer werken, dus bij deze even opnieuw.









vooruit, ik combineer ze even  ;D


« Laatst bewerkt op: 13-06-2020, 17:36:11 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #471 Gepost op: 14-06-2020, 16:34:28 »
Ik zie dat mijn gifjes niet meer werken, dus bij deze even opnieuw.









vooruit, ik combineer ze even  ;D



Mooi moment vond ik dat. Beide koppen tegelijkertijd naar Martin toe. Maar de combinatie kan zo in het grappige fragmenten topic ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #472 Gepost op: 14-06-2020, 21:21:34 »
Zal er eigenlijk wel een 9e aflevering komen waar ze gaan terugblikken? Hij staat nog niet in de planning aangegeven op de website.  ???
Normaal staan de 3 komende afleveringen daar altijd omschreven.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #473 Gepost op: 14-06-2020, 21:34:32 »
Hm, misschien niet. Was het niet de laatste Australische reeks en misschien ook de enige Franse dat ze na de ontknoping nog tien minuutjes molacties deden en that's it?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #474 Gepost op: 14-06-2020, 22:06:23 »
Sowieso kon het de laatste tijd natuurlijk lastig worden opgenomen. Wellicht dat er online wel vanalles verschijnt qua molacties.
We zullen wel zien. Is ook niet het allerbelangrijkste.

En in een aflevering van 100 minuten past het natuurlijk ook makkelijk om te terugblikken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #475 Gepost op: 15-06-2020, 14:48:01 »
Ik vond het moment na de gifjes eigenlijk interessanter.
De gifjes dat Aaron en Yves naar Martin kijken, maar meteen daar na zie je dit:
En Yves zie je zelfs glimlachen. Dat lijkt me dan ook de mogelijke winnaar en Martin als verliezer.
Martin zat fout, maar was dus beter dan Jessica en Colleen. Colleen heeft ook als ze terugkomt nog geen idee wie de mol is. Onze psychologiestudent zal nog veel moeten studeren. En Jessica snapt het spel alleen per ongeluk en zal te weinig over Aaron weten.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2020, 14:51:59 door foxhunter »

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #476 Gepost op: 15-06-2020, 16:18:23 »
Ja klopt, Yves heeft Aaron  al genoemd toen hij met Martin bij de kapper was. Yves zat sowieso ontspannen te lachen bij deze eliminatie en hield Aaron in de gaten. Hij amuseerde zich prima om de mindfuck.

Hij heeft Paula ook genoemd maar nu zij naar huis is en Yves de laatste aflevering tijdens de tango en tequilla samen met Aaron vragen heeft beantwoord kan hij wel eens definitief op het juiste spoor zitten. Zou hij nog 2 verdachten hebben gehad tijdens de test? Hij gaf zichzelf 50% kans dat hij naar huis moest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #477 Gepost op: 17-06-2020, 13:44:58 »
Vanavond ::bravo:: Ik ben heel erg benieuwd hoe het afloopt met Colleen en Jessica! Zouden we ze allebei kunnen afstrepen na vanavond, of komt er nog een schitterend addertje onder het gras?

Ik ben ook wel benieuwd of ze deze twist helemaal zelf hebben bedacht of dat het iets is wat in België nog op stapel lag ::jaja:: (Een dubbele afvallers-twist had bijvoorbeeld de 'zware consequenties' kunnen zijn bij de Doos van Pandora, om maar iets te noemen).
...óf niet!

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #478 Gepost op: 17-06-2020, 18:29:59 »
Volgens de geheime spraakberichten van de mol moeten de dames nog een duel aangaan.

warum müssen diese beide zwei kandidaten noch in ein duell?
Ich mochte kurz for die finale nochmal  von meinen manipulation ablenken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #479 Gepost op: 17-06-2020, 20:10:07 »
Ik heb er echt zin in nu! Voor mijn gevoel is het al weer een hele tijd terug. Maar dat zal er wel aan liggen dat ik normaal tot dinsdag nog bezig ben met de ondertitels.

 ::hyper::


Nou, dat was wel een beetje een anti-climax. Dan is het vast een tie-break geweest. Verklaart wellicht ook waarom Aaron zei: 'dit had ik al eerder verwacht'.
« Laatst bewerkt op: 17-06-2020, 20:26:37 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?