Auteur Topic: The Mole Australia 6  (gelezen 260791 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #320 Gepost op: 18-08-2013, 14:34:47 »
Je hebt wel te maken met een buitenlands televisielandschap he... Nederland wijkt sterk af van andere landen wat dat betreft qua programmering en montagestijl. Je kijkt er duidelijk op een NLse manier naar, wat logisch is, doe ik ook en daarom kan deze serie ook niet op tegen onze eigen, maar als ze een NLse stijl hadden toegepast was het waarschijnlijk net zo hard, zo niet harder geflopt..
Nieky grab a life vest!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #321 Gepost op: 18-08-2013, 14:47:24 »
Dat is toch exact wat ik zei..?

Punt is echter dat ze het niet zo hard hoeven hadden laten floppen als dit.
Nergens voor nodig.Als ze wat consistentie hadden getoond en de eerste afl. wat pakkender waren geweest was dit niet gebeurd denk ik zo. En dat had prima gekund als ze er een beetje meer aandacht aan hadden besteed of hadden bedacht wat o.a. de joker voor échte impact had...

Er zijn iig duidelijk genoeg mensen die veel om de serie geven, die zeker waren gevolgd mijns inziens.

Gewoon echt jammer.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 18-08-2013, 14:50:29 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #322 Gepost op: 18-08-2013, 17:42:11 »
mijn mollen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #323 Gepost op: 19-08-2013, 10:18:41 »
Feit is, ze hebben geen idee hoe ze een goede Mol moeten maken. Nog niet in het geringste.
Ze hebben oorspronkelijke opdrachten meer dan geleend maar ook volledig buiten context en opbouw (in termen van afleveringen) geplaatst. Ze hebben o.a. geen flauw benul van de (psychologische) waarde van een joker, en geven het weg als zoete koek waardoor de waarde automatisch daalt.

[...]

hadden ze met zoveel al voorgekauwd en aangegeven niet íets beters kunnen verzinnen qua opdrachten? Even los van de kandidaat-selectie..

[...]

ETA:
Ik denk als ze het simpel tot een 50 min-uur per week hadden beperkt en er een goede editor op los hadden gelaten- en dit wekelijks op hetzelfde tijdstip (niet te laat..) hadden aangeboden, dit een prima resultaat had opgeleverd. Interesse is er duidelijk genoeg. De zender heeft het helemaal om zeep geholpen door alle wijzigingen (hoeveel per week en wanneer). Volstrek onbegrijpelijk..  ::ohno::

Dat is toch exact wat ik zei..?

Nee :P

Je hebt het oa over psychologische waarde van jokers etc, wat mi een typisch voorbeeld van het Nederlandse televisielandschap is. Het psychologische aspect van de mol. Net als de nette programmering van 50 minuutjes per week. En de kandidaatselectie. Je lijkt daarbij over het hoofd te zien dat dit soort realityseries in de grotere buitenlandse televisielandschappen door commerciele zenders worden ingekocht + überhaupt het totale cultuurverschil tussen een Australië (of USA) en Nederland. Australië lijkt wat dat betreft sterk op USA: alles moet groots en dramatisch, want dat is 'vet' en 'cool'. Maw: veel jokers want daar wordt hard om gestreden en veel sterke persoonlijkheden tussen de kandidaten, want die hebben aan de lopende band ruzie.

Misschien bedoel je dit wel te zeggen hoor, met je comment, maar dan vind ik de commentaren niet helemaal terecht over dat ze geen benul hebben hoe ze een goede mol moeten maken. Deze mol past denk ik perfect in het Amerikaanse / Australische realityplaatje, wat ook een Survivor en een Amazing Race sterk hebben (programma's die hier ook veel softer en 'psychologischer' zijn). ;)
Nieky grab a life vest!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #324 Gepost op: 20-08-2013, 13:15:20 »
Spoiler: na aflevering 12 (klik om te tonen/verbergen)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #325 Gepost op: 20-08-2013, 13:45:18 »
Je lijkt daarbij over het hoofd te zien dat dit soort realityseries in de grotere buitenlandse televisielandschappen door commerciele zenders worden ingekocht + überhaupt het totale cultuurverschil tussen een Australië (of USA) en Nederland. Australië lijkt wat dat betreft sterk op USA: alles moet groots en dramatisch, want dat is 'vet' en 'cool'. Maw: veel jokers want daar wordt hard om gestreden en veel sterke persoonlijkheden tussen de kandidaten, want die hebben aan de lopende band ruzie.
Nee hoor, ik ben me terdege bewust van deze (aanzienlijke) verschillen.
Desalniettemin hebben ze in het verleden ook voor commerciële zenders behoorlijke molseries kunnen maken, met een redelijk tot goede kandidaatselectie, goede opdrachten en een behoorlijke looptijd, die niet eindeloos gerekt wordt.

Ik begrijp ook echt wel dat dat landschap de laatste jaren veranderd is door de manier waarop ze omgaan met reality-series. Mijn punt is dus dat dit echter het concept van de Mol absoluut niet ten goede komt in de manier waarop ze dat hier hebben proberen toe te passen. Ik heb nooit verwacht dat ze met sterke psychologische spellen aan zouden komen zetten. Het probleem is echter dat ze opdrachten veelal geleend hebben uit de Nederlandse serie die juist die extra laag, die psychlogische opbouw en spanning veelal wel hebben. Daardoor is het toch vaak wat mij betreft een veel zwakkere versie dan het origineel. Vervolgens helpen de uitgerekte programmering, weinige executies en kandidaatselectie niet doordat ze (naar mijn smaak dus...) veel te veel het ruzie-aspect benadrukken in plaats van het spannings-effect.

Hetzelfde netwerk (Seven) heeft in het 'veranderde reality landschap' wél het 'inzicht' gehad om TAR AUS 1 en 2 wekelijks te tonen, en ook voor zover ik weet in hetzelfde timeslot.
Dat ze hier voor de Mol volkomen van afgeweken zijn is wat mij betreft een raadsel. Het enige wat ik me erbij kan voorstellen is dat ze hoopten concurrentie te zijn voor Masterchef AU en Het Blok AU in hetzelfde format en op dezelfde dagen, althans iig MC voor zover ik weet.
Dat is dus totaal mislukt omdat het format zich er (rara hoe kan dat..) niet voor leent.

Tragisch dat ze dat voor TAR wel hebben ingezien en voor de Mol niet.
Niet dat ik TAR AUS niet leuk vond om te kijken maar TAR heeft al zoveel versies.. De Mol kreeg eindelijk een new lease of life - maar was al om zeep geholpen (voor wat betreft potentiëel en toekomstige series..) voor het begon, wat mij betreft. En dat is wat me het meest stoort.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 21-08-2013, 13:50:13 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Foaly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #326 Gepost op: 21-08-2013, 20:06:55 »
Links aflevering 13: Played | Putlocker | Vidto

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #327 Gepost op: 21-08-2013, 20:27:49 »
Bedankt Foaly! ::ok::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #328 Gepost op: 21-08-2013, 22:19:42 »
Spoiler: 13 (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #329 Gepost op: 22-08-2013, 02:17:41 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #330 Gepost op: 22-08-2013, 15:57:49 »
zoals al aangegeven maar nogmaals

Echt te veel vrijstelligen en jokers (freebees denk ik eerder aan de BP) in deze serie
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #331 Gepost op: 22-08-2013, 16:17:25 »
Ik denk dat ze met het vele freebieën en exemptionen de focus minder willen leggen op het zoeken naar de mol, maar meer op het spelen van het spel en de spellen. Is een keuze, die de Hollanders niet zo snel zullen waarderen aangezien we houden van het speuren ::jaja:: ...Of niet?
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #332 Gepost op: 22-08-2013, 17:21:23 »
Ik vind het wel leuk dat door al die Freebies en Exemptions er zo'n vuil spel gespeeld wordt :P

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #333 Gepost op: 22-08-2013, 18:56:56 »
Meer geruzie en tempers flaring..  :-\\
Kennelijk vinden sommigen dat leuk, ikzelf vind het echt niks.. Maar goed. We zitten nog steeds met de nalatenschap van het 'Culture Clash' gebeuren vrees ik.

Over Afl 13:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 22-08-2013, 18:59:22 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #334 Gepost op: 22-08-2013, 19:25:26 »
De preview belooft in ieder geval dat de joker en vrijstellingen regen nog even door gaat:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #335 Gepost op: 22-08-2013, 23:02:57 »
Ik vind het nog steeds wel een leuke serie, maar het geeft me geen WIDM-gevoel. Dit komt door de weinige executies.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #336 Gepost op: 23-08-2013, 16:20:07 »
Goed, iedereen die niet gespoilerd wil worden over de 'final four' raad ik aan weg te blijven van de internationale fora.

Op één ervan was er sws iemand die heel irritant aan het spoileren was tot we hem aanmaanden een apart topic ervoor te openen. Ik was sws al bang voor spill-over naar het gewone topic maar dat lijkt nu idd gebeurd te zijn.  ::ohno::  :-\\  ::niet-ok::

Ik baal daar echt van omdat ik dat helemaal niet wil weten sws, en het bijzonder lullig is dat iemand dat zomaar doet ten overstaande van anderen. Ik weet niet of het klopt maar aangezien de informatie van degene die dat topic geopend heeft voordien ook klopte neem ik aan dat er een goede kans is van wel.

Ik zal me derhalve onthouden van verdere commentaren of inzichten over de Mol tot Final four hier omdat ik jullie niet ook wil spoileren.  :-\\ Helaas.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #337 Gepost op: 23-08-2013, 18:57:04 »
Aii...

Ik hoop dat dit forum niet te veel beïnvloed zal worden door de spoilers. Zijn er meer mensen hier die ervan afweten?
...óf niet!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #338 Gepost op: 23-08-2013, 20:11:13 »
Ok backtrack.. ::sorry::

Ik was zo geïrriteerd door wat die persoon zei dat ik niet las wat hij erna nog schreef.
Het bleek een hypothese te zijn, althans zoals ik het nu lees.  ::)
i.e. 'Jullie denken dat persoon X het is omdat die in final 3 zit ofzo' (wat me dus irriteerde dus haakte ik af...). Vervolgens zegt hij echter dat hij hoopt dat die mensen die over final 3 gespoilerd zijn daar niet posten..

Dus kennelijk weet hij het toch niet.. ???

Maar het is lastig te weten wie nou 'echt' wat denkt door die spoilers over final four sws, dus sja.  :-\\
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: The Mole Australia 6
« Reactie #339 Gepost op: 24-08-2013, 22:48:55 »
Het exitinterview met een emotionele Kerrie is nog wel mooi om te zien: http://au.tv.yahoo.com/the-mole/video/watch/18494710/kerrie-termination-interview/
Dat ze Erin niet verdacht was al wel duidelijk, maar kennelijk heeft ze ook niet op Aisha als Mol ingezet. (Kerrie wil dat zij de pot krijgt.)