Auteur Topic: Survivor 23: South Pacific  (gelezen 101663 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #140 Gepost op: 17-12-2011, 20:34:29 »
We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk een interessante aflevering.

Is het ooit een slim plan geweest om je imm. necklace weg te geven?

Stel dat Ozzy terug komt dan zie ik nog steeds maar 1 mogelijkheid om in de finale te komen (alles winnen). Ook voor Albert zal het lastig worden om in de finale te komen. Hij staat atm alleen en heeft zo'n situatie als in deze aflevering nodig (waarbij hij dan niet de zondebok is) om verder te kunnen. Het grootste probleem van Albert is dat hij veel lult en dat niemand vindt dat hij sense maakt. Ze maken al zijn ideeen belachelijk.

Dus wie komen er in de finale?

Coach kan de finale bijna niet ontlopen. Niemand lijkt het op hem gemunt te hebben. Daarnaast heeft hij ook nog een idol. Het moet hem lukken om in het groepje van de meerderheid te geraken. Normaal gesproken is dat Coach, Cowboy en Sophie. Deze 3 kunnen alleen hinder ondervinden van Ozzy als die imm. wint.

En dan de jury voting...

Het hele idee van terugkerende spelers is wel helemaal om zeep geholpen als de jury Coach liet winnen.
Mocht Ozzy of Brandon erin zitten dan geef ik die de beste kansen.
Cowboy? Kan iemand me uitleggen waarom mensen hem zouden laten winnen? Ze moeten dan wel een enorme hekel hebben aan de rest.
Sophie .. hmm ik zou er niet op stemmen, maar wie weet wat de jury doet. Ze heeft gelukkig wel een duidelijke mening en een beetje verstand.



Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #141 Gepost op: 17-12-2011, 21:29:43 »
Wat wel grappig was, was toen ze met zijn 5-en terug kwamen van de stemming, zei Brandon laten we nu hem bedanken aan wie we te danken dat het gelukt is om met ons 5-en over te blijven. Toen dacht ik werkelijk dat hij zich tot Coach zou gaan richten, maar oh nee .. hij ging God bedanken, ha ha. Foutje.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #142 Gepost op: 18-12-2011, 13:45:23 »
Wat mij betreft is er nog maar één ding te zeggen:

"GO SOPHIE!!!"
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #143 Gepost op: 19-12-2011, 15:39:29 »
Finale Spoilers in deze post :P




 


Jeuj Sophie!  ::ok::

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zo overduidelijk vond dat Ozzy zou gaan winnen door via immuniteiten in de finale te komen, dus ik was blij verrast toen ik het mis had en hij eindelijk eens een proef verloor.
Dus toch niet zo'n overduidelijke editing als vorig seizoen  :P

Op zich ben ik wel tevreden met Sophie als winnares, maar ze is wel erg weinig getoond voor een winnaar. De laatste aflevering was ze wel echt aanwezig en kwam haar karakter en strategie pas echt een beetje naar voren, maar buiten deze aflevering kan ik maar weinig noemenswaardige momenten noemen (haar immuniteitsoverwinningen en haar reactie op Brandon/Mikayla).
Eigenlijk valt Sophie's winst dus niet echt te verdedigen, maar ook niet echt af te kraken. We hebben er zo weinig van gezien.

En met Brandon heb ik echt medelijden: blijkbaar een zwaar verleden op zo'n jonge leeftijd, non-stop doet hij alles voor God en zijn familie is teleurgesteld in hem. Als toetje moet hij dan ook nog aanhoren hoe dom Russell hem wel niet vindt als speler. Wat een pech allemaal  :-\\

De reünie duurde trouwens wel erg kort of lag dat aan mij? Bijna niemand van de afvallers voor de samensmelting kwam aan het woord en de samensmelting-afvallers hebben allemaal maar een paar zinnetjes gezegd.

Op naar Survivor: One World!  :)

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #144 Gepost op: 19-12-2011, 17:55:52 »
De reünie was maar 30 minuten lang. Gewoonlijk zijn ze een kwartier langer.

In ieder geval ben ik ZEER tevreden met deze uitkomst. Liever Sophie dan Coach, zo veel is zeker en de jury was er gelukkig daar ook mee eens.

De Hantzen zijn echt verschrikkelijk. Ik vond Brandon en Russell al erg genoeg, maar de familiale reactie t.o.v. Brandon was... ronduit wansmakelijk. Wat maakt het nu toch uit?

Edna
Stacey
Ozzy
Dawn
Sophie

Albert
Christine
Mark Anthony
Whitney

Jim
Cochran

Rick
Elyse
Keith

Semhar
Mikayla

Coach
Brandon

HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #145 Gepost op: 19-12-2011, 20:49:53 »
Tsja ik was toch altijd voor Coach all the way  ;) Vind het dan ook jammer! Cochran zei het goed.. Coach verdiende het echt wel.

Ook respect voor Edna!  ::ok::

Oh en idd.. ik dacht ook even dat Ozzy ging winnen.. ze hadden me voor het eerst op het verkeerde been met de editing  :P

Nu moet ik de reunion ergens zien te downloaden.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #146 Gepost op: 19-12-2011, 21:37:07 »
Nou, de reunion ook gezien.

Toch best wel zielig voor Brandon hoor. Zo makkelijk heeft ie het niet blijkbaar..
Ik snap niet echt waarom zoveel mensen op Ozzy stemmen voor die Sprint player of the year award ofzo..  ???
En Papa Bear.. plaatsvervangende schaamte tijdens reunion..

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #147 Gepost op: 19-12-2011, 22:54:49 »
Ik moet de Reunion nog zien, maar wat heeft die Albert een verkeerd beeld van zichzelf. Hij dacht dat hij veruit de beste band met de jury had en dat hij daarom een paar streepjes voor had bij de final tribal. Er stemde helemaal niemand op hem.

Toch wel vaag dat Brandon boos is dat hij die necklace niet terug gaf. Dan had hij hem toch zelf niet moeten weggeven?

Hoe kan het zijn dat iedereen (ook de spelers) al lijken te weten dat er een final 3 zou komen? Is dat gewoon een nieuwe Survivor regel? Hebben ze uitgevonden dat dat gewoon het beste werkt? Heb hier een beetje deja vu gevoel bij, alsof ik dit al eerder eens heb gevraagd.

p.s. Die opmerking over Papa Bear ging over dat belachelijke gehuppel tijdens hun opkomst? Want tijdens de Reunion zelf heb ik ze niet gehoord. Net als een paar andere deelnemers. En ik hoorde ook niks over dat Christine helemaal niet verslagen hoefde te worden door Ozzy omdat ze immers tijdens challenges haar middelvinger uitstak naar haar eigen team. Maw als ze gewoon volgens plan Cochran heen hadden gestuurd, had waarschijnlijk Christine gewonnen. Hadden ze geen overspelige Cochran bij de vote gehad en was waarschijnlijk Savai het winnende team geweest. Voor mij het belangrijkste moment van het spel, maar niemand noemt het.
« Laatst bewerkt op: 19-12-2011, 23:22:24 door Terloops »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #148 Gepost op: 20-12-2011, 07:42:03 »
Dat gehuppel inderdaad. En op het eind stond ie weer zo heerlijk te springen/zwaaien.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #149 Gepost op: 20-12-2011, 20:44:48 »
Papa Bear was voor mij juist één van de hoogtepunten van de Reunion Show, ik lag bijna krom van het lachen toen ik hem meermaals zo idioot zag doen op het podium. Ik zag het overigens als een persiflage op Stephenie (tijdens de Reunion show van HvV). Mocht het echter niet zo bedoeld zijn dan blijft het een uitermate lachwekkende vertoning. Net als de exit van Ozzy, dat hoge gegil in combinatie met een rennende aftocht was hilarisch.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #150 Gepost op: 20-12-2011, 21:11:39 »
Wat betreft de finale: Sophie heeft gewoonweg de minste fouten gemaakt en was daardoor een soort 'standaard' winnaar. Het zal wellicht altijd een raadsel blijven of de editors haar bewust hebben genegeerd (omwille van Coach, Brendon, Ozzy) of dat Sophie erg weinig bruikbaar materiaal gaf. Zelf vermoed ik een combinatie van beide daar Sophie een saai spel speelde. Coach speelde tot de eindfase een meesterlijk spel maar implodeerde daarna. Coach had twee geiten moeten meenemen naar de finale, niet twee min of meer gelijkwaardige alliantiepartners. En vervolgens had hij de jury natuurlijk moeten vertellen dat integriteit, loyaliteit en eer enkel 'middelen' waren om een doel te bereiken en derhalve geenszins absoluut. Coach moeten vertellen dat hij op elk moment van die principes zou afstappen als zijn eigen spel er schade door zou ondervinden maar de principes wel predikte om er voor te zorgen dat zijn alliantiepartners bijna bang zouden zijn om het heft in eigen hand te nemen. Coach bekende geen kleur er werd daar overduidelijk op afgerekend door enkele juryleden. Die instelling tezamen met het verkiezen van Sophie/Albert boven bijvoorbeeld Rick/Albert of Rick/Edna heeft Coach een miljoen dollar gekost. Tenslotte Albert: de gedachten achter veel van zijn plannen waren juist, de uitvoering helaas bedroevend. Alberts plannen faalden keer op keer en hij werd uitgerekend door de grootste emotionele ramp van het seizoen gered ten overstaan van de jury. Daaropvolgend krijgt hij een unieke kans om één van zijn grootste tegenstanders weg te stemmen maar besluit hij dat het beter is om een geit (Rick) op te offeren. Natuurlijk is het zo dat Sophie meer kans maakte om Ozzy te verslaan in een immuniteitsuitdaging maar zelfs die kans was redelijk klein én Albert kon het zich gewoonweg niet veroorloven om zonder een geslaagde tactische zet de finale te bereiken als hij een kans wilde maken op de titel van Soul Survivor.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #151 Gepost op: 27-12-2011, 09:54:50 »
Ik kreeg het idee dat de deelnemers zelf niet in de gaten hadden dat Rick een geit was. Steeds hoor je ze zeggen "hij is likable", "hij heeft geen tegenstanders gemaakt". (Kan zijn dat dat richting de anderen de manier is om je keuze te verantwoorden natuurlijk).

Over waarom Sophie tijdens de edit geen aandacht kreeg .. Misschien waren de editors tijdens het editen ook alweer vergeten dat zij had gewonnen (gemene lach).

Coach had idd moeten zeggen dat de taktiek perfect had gewerkt om hem in de finale te krijgen. Wat op zich zeer knap is voor een terugkerende speler. Hij had zelfs nooit een tegenstem gehad en ook nooit heeft iemand de gedachte gehad om hem eruit te temmen. Behoorlijk knap als je bedenkt dat zijn team aan het begin dacht öh nee niet hem" en "nou vooruit dan, hij is toch een tijdelijke speler". Ik denk dat hij had moeten winnen. Hij speelde het spel heel goed. Ook veel beter dan ik van hem had verwacht gezien zijn verleden.

Waarom doen ze bij Survivor of in de Reunion show nooit een overzicht van de tactische zetten. Of een uitleg van de spelers. Een beetje van de dingen die wij hier bespreken.




Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #152 Gepost op: 1-05-2020, 01:15:31 »
Blijkbaar was Brandon Hantz de grootste kanshebber op winst van zijn kamp.

Ook al vind ik Sophie een terechte winnares, ik wil een ook wel een realiteit hebben waarin Brandon Hantz wint en Russel niet. (maar ik mag Russel totaal niet, mss daarmee)
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #153 Gepost op: 7-06-2020, 13:34:59 »
One World en Philippines moeten Survivor echt gered hebben, want wat was dit weer een slecht seizoen zeg  ::ohno::

Favorieten: Stacey, Christine, Dawn, Cochran en... Brandon  ::jaja::

Ik vond Brandon dus best wel sympathiek  ;D
Dawn was gewoon heel lief en ook best nog wel een sterke speler, heeft me verrast.
Cochran was niet eens zo heel leuk maar wel grappig om naar te kijken, maakte nou ook niet echt de slimste moves.
Stacey  ::bravo::  ::rofl:: wat een hilarisch mens, vrij pittig maar ook terecht want ze was hartstikke sterk en werd er alsnog uitgestemd.
Christine rockte het echt op Redemption Island, ze had het verdiend om terug te keren in het spel. Verdient zeker een second chance ook  ::jaja::

Coach vond ik echt de meest verschrikkelijke vent ooit in dit seizoen. Hoe kan het dat hij in HvV zo leuk was en hier zo ontzettend irritant en arrogant?
Ozzy vond ik in dit seizoen ook minder, hoewel in naar het einde toe nog wel voor hem rootte.

Sophie? Ik weet niet wat ze precies heeft gedaan, maar een terechte winnares vind ik haar niet  ::ohno:: Coach was onuitstaanbaar maar heeft het spel wel gedomineerd.
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 23: South Pacific
« Reactie #154 Gepost op: 7-06-2020, 18:32:39 »
wel, ik weet niet of je OW gezien hebt maar dat is echt één van de slechtste en saaiste seizoenen ooit.

wanneer alleen upolu over was, waren de grootste kanshebbers Rick en Brandon aangezien iedereen hen sympathiek en aardig vond (itt tot coach, Sophie en Albert die bijna niemand echt mocht).

een Brandonwinst was wel leuk geweest, vooral voor de Russelmeltdown erachter >:D

BTW: achteraf werd bevestigd dat het stuk tussen hem en Mikayla nogal apart geëdit is. Brandon was niet aangetrokken tot Mikayla, maar zij sprak veel over drank, uitgaan en feestjes. Brandon was nog niet lang hersteld van een alcoholverslaving. Dat scheelde er tussen hen.

Christine was goed op redemption island, maar een tactisch/sociaal was ze niet sterk. Coach/ozzy tijdelijke spelers noemen als je 5 minuten in het spel bent is niet slim. Ze zei ook achteraf dat als ze redemption island overleefd had bij de merge ze terug naar upolu was gegaan en met hen had meegestemd. De move van Ozzy was dus echt een goede move.

Ik vind het persoonlijk zeer grappig dat Cochran het kortste was bij het kloppen van Ozzy in een challenge. Dat universum had ik willen meemaken.

en Sophie winst is heel simpel uit te leggen: Niemand mocht Albert, en coach had kunnen winnen als hij uiteindelijk had toegegeven dat hij religie gebruikte als een middel in dit spel. Maar Coach wou blijven hangen  rond zijn nobelheid en eerlijkheid dat onmiddellijk door Sophie werd weerlegd. Dus bleef Sophie over als enige optie voor velen.

Beste moment in de FTC was Jims vraag: Albert, geef kritiek op Coach/Sophie maar als je toch een compliment durft te geven verlies je mijn stem?
Albert: geweldige vraag, ik bewonder je manier van dit spel te spelen  ::rofl::

en Whitney vond ik persoonlijk de minst leuke: tegen Cochran zeggen dat hij je doet walgen terwijl je op tv je vriend aan bedriegen bent  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 7-06-2020, 18:37:35 door wouterv »
klaar voor de strijd