Auteur Topic: Survivor 21: Nicaragua  (gelezen 111151 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #20 Gepost op: 1-09-2010, 11:01:01 »
En ook ik ben weer van de partij natuurlijk! Lang weggeweest (van dit forum dan.. ;) ) maar nu terug voor weer een seizoen Survivor! (En Expeditie Robinson natuurlijk... oh, en ik ben ook helemaal bij met Big Brother seizoen 12 ^^ )

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #21 Gepost op: 7-09-2010, 22:14:04 »
nog minder dan 10 dagen. Ik begin er echt zin in te krijgen. Volgens mij wordt het weer een erg leuk seizoen. :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #22 Gepost op: 8-09-2010, 19:35:46 »
op survivorsucks heb je toch een apart spoiler topic?
ik volg iig niet echt websites/fora over survivor behalve deze.

Ja maar vaak wordt de winnaar ook in andere topics genoemd. Vooral, zoals Goyathley al zei, in de topics van "wie denk je dat er gaat winnen" en vaak is diegene die de favoriet van de edgic is, ook de gespoilde winnaar.
Nog even niks.

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #23 Gepost op: 13-09-2010, 22:19:54 »
Spoilers zoek ik ook niet bewust op. Vorig jaar per toevoel op pifeedback ( amerikaanse site met kijkcijfers) gelezen dat sandra, russel en parvati in de top drie eindigde. Dat werd toen al in september bekendngemaakt.

Dus ben dit jaar wel wat voorzichtiger. Sowieso bennik benieuwd wat de verhuizing van de donderdagavond naar woensdagavond voor gevolgen heeft que kijkcijfers. Hopelijk weinig, want dan kunnen we nog hopelijk jaren genieten van survivor.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #24 Gepost op: 16-09-2010, 11:03:21 »
Zojuist de eerste aflevering gezien, ik vond er nog niet heel veel aan. Ik heb al wel duidelijk mijn favorieten (en vooral ook die ik niet leuk vind) en ben heel benieuwd wat de aanleiding van de schoenen kwijt maken is.
Jud heb ik nu al een hekel aan, die gaat zichzelf echt nog vermoorden met die machete...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #25 Gepost op: 16-09-2010, 11:57:54 »
Ik vond het juist een erg leuke première, het voelde een beetje old-school aan. Waarschijnlijk doordat er relatief veel oude kandidaten zijn en weinig mactors. Net als in de seizoenen voor Survivor Palau. De aflevering bevatte daarnaast vele komische momenten: de jeugdige onbezonnenheid van Jud, het vreemde dansje van een aantal leden van team La Flor en natuurlijk de geweldige tribal-council. Wendy begreep er werkelijk waar helemaal niks van en zorgde er eigenhandig voor dat de beslissing om haar weg te stemmen voor iedereen opeens heel makkelijk werd. De gezichten van de andere deelnemers gedurende haar eindeloze en inhoudsloze toespraak waren hilarisch. Zo ook de ironische opmerking van Tyrone nadat Wendy haar leeftijd deelde met iedereen: “You look so young”.

Wat betreft de Medaillon of Power, ik had eerst mijn twijfels maar bij nader inzien heeft deze kracht wel potentie. Het voordeel is niet te groot maar groot genoeg om een verschil te kunnen maken wanneer het nodig is. En omdat de MoP na gebruik in handen komt van het andere team is het geen eenvoudige beslissing. Althans wanneer men de gevolgen in ogenschouw neemt, want een risico nemen is natuurlijk ook mogelijk. Speel je als team zijnde behoudend of agressief? Met de terugkomst van de verborgen immuniteit ben ik niet al te blij maar gelukkig heeft de productie dit jaar gekozen voor cryptische aanwijzingen waardoor het moeilijker wordt om de immuniteit in bezit te krijgen. Intelligentie wordt in dit geval beloond en dat is een verbetering ten opzichte van voorgaande jaren waarbij de kaart overduidelijke aanwijzingen gaf betreffende de vindplaats.

De uitdaging vond ik trouwens niet bijster interessant, te eenvoudig van opzet. Een emmer vullen met water en een puzzel maken spreekt niet echt tot de verbeelding. Iets meer creativiteit had wel gekund. Al begrijp ik dat het na 20 seizoenen steeds moeilijker wordt om originele uitdagingen te verzinnen. Helemaal wanneer het productieteam ook nog rekening moet houden met de fysieke gesteldheid van de (oudere) kandidaten. Na de blessures van de afgelopen twee seizoenen ten gevolge van bepaalde uitdagingen zal het aantal fysieke uitdagingen wel ingeperkt worden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #26 Gepost op: 16-09-2010, 12:03:03 »
Er zaten wel leuke momenten in maar ik heb wel leukere afleveringen gezien. Maar dit heb ik meestal met de eerste aflevering, dan ken ik nog niet iedereen en er gebeurd zoveel dat ik het niet goed kan volgen :P.
Raar is dat je niet veel van de younger tribe hebt gezien qua vuur maken en hut bouwen etc.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #27 Gepost op: 16-09-2010, 18:12:41 »
We zijn weer begonnen! Ik ben wel voor die oudjes. Zitten een aantal leuke figuren bij! Maar inderdaad, van de jongeren hebben we nog niet zoveel gezien. Vond het in ieder geval wel een leuke première!

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #28 Gepost op: 17-09-2010, 01:50:42 »
Ik ben het vooralsnog volledig met Goyathlay eens. Dat old-school gevoel had ik inderdaad ook direct en dat vind ik wel weer eens verfrissend. Ik denk dat Nicaragua vooral een degelijk ipv opzienbarend seizoen gaat worden. Ik ben erg benieuwd naar Tyrone en die andere dude die als mafia baas werd gezien (ben zijn naam even kwijt). Jane was ook goed bezig met dat vuur. Wel hopen voor haar dat ze een beetje meekan met de proeven en dat mensen haar niet irritant gaan vinden, waar ik wel een tikje bang voor ben.

De mannen van het jongeren kamp kwamen tot dusverre trouwens niet al te snugger over.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #29 Gepost op: 17-09-2010, 11:29:16 »


Hieronder volgt de oplossing, lees niet verder als je het raadsel zelf wilt oplossen.

1) De ‘X’ boven een grot waarin het cijfer ‘acht’ valt te zien is te lezen als X-Cave-Eight oftewel ‘excavate’.

2) E staat gelijk aan V (vijf) en J staat gelijk aan X (tien), dus H staat waarschijnlijk gelijk aan XIII (acht). De nummers komen overeen met de positie die de letters in het alfabet innemen (E = 5, H = 8 en J =10).

3) Bij het volgende symbool wijst er een pijl naar een ‘yardarm’, daar halen we de arm vanaf zodat er 'yard' overblijft.

4) Het vierde symbool geeft of het oosten of het westen aan, een rijzende of een dalende zon.

5) Het laatste symbool is een boomman, te vertalen als tree-male en in Survivorjargon als 'treemail'.

Uiteindelijk levert dat het volgende op: “Excavate 8 yards west/east of treemail”.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #30 Gepost op: 17-09-2010, 11:30:19 »
Ik heb het raadsel overigens niet helemaal zelf opgelost, ik wist niet zeker hoe ik het eerste symbool moest opvatten. Ik las X als het punt van graven, zoals X ook vaak op een schatkaart staat. Daar op voortbordurende redeneerde ik dat het uiteindelijke antwoord op het raadsel zoiets was als: graaf 88 yard ten westen/oosten van de treemail (2 keer een 8 maakt 88). De grot zou iets met de vindplaats te maken kunnen hebben. Toen ging ik rondkijken op het internet of anderen zich al hadden beziggehouden met het raadsel en kwam ik erachter dat de werkelijke betekenis van het eerste symbool excavate was (opgraven).
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #31 Gepost op: 17-09-2010, 17:07:46 »
Eindelijk eens een fatsoenlijke aanwijzing voor de HII. Die 'excavate' had ik er echt niet uitgehaald. Ik ben benieuwd of het iemand lukt met deze aanwijzing of dat ze wachten tot er makkelijkere aanwijzingen komen.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #32 Gepost op: 17-09-2010, 20:11:52 »
Geen torrents, wel kijken? Megavideo!
The sun came up and reality set in.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #33 Gepost op: 19-09-2010, 00:10:36 »
Oké ik heb net voor het eerst survivor gekeken. Het is idd nog even wennen. Het duurt natuurlijk altijd even voor je alle deelnemers een beetje kent. Ik had enigzins last van plaatsvervangende schaamte trouwens bij de speech van Wendy. Nou ja, het maakte het stemmen er wel makkelijker op.  ;)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #34 Gepost op: 19-09-2010, 01:31:26 »
Ik vond het ook wel een leuke eerste aflevering maar het samenwerken om een kamp op te zetten heb ik idd wat gemist zoals Vieffan al vermeldde.  Ik ben benieuwd hoe Brenda, Dan (maffiaguy), Yve & Marty het eraf gaan brengen. Dus zoverre maar 1 persoon bij de youngsters al heb ik me een breuk gelachen met de bloopers van 'Fabio' Jud. 

Minder leuke kandidaten; Nfl coach Jimmy J, Holly en Alina...  Tyrone zit op de grens

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #35 Gepost op: 19-09-2010, 16:11:43 »
De NL beschrijvingen van de verschillende kandidaten lijkt niet echt te kloppen. Bij Jimmy Johnson staat dat hij sportverslaggever is.

Maar in de afleveringen zelf en op wikipedia staat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Johnson_%28American_football_coach%29

Wat zou er dan van de rest kloppen?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #36 Gepost op: 19-09-2010, 16:28:59 »
De NL beschrijvingen van de verschillende kandidaten lijkt niet echt te kloppen. Bij Jimmy Johnson staat dat hij sportverslaggever is.

Maar in de afleveringen zelf en op wikipedia staat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Johnson_%28American_football_coach%29

Wat zou er dan van de rest kloppen?

Ik weet niet welke beschrijvingen je bedoelt maar op dit moment is Jimmy Johnson inderdaad een sportverslaggever/sportanalist voor FOX sport.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline BramSko

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #37 Gepost op: 20-09-2010, 10:39:28 »
Ik vond de eerste aflevering eigenlijk niet zo leuk.. Dat jong tegen oud voel ik niks voor, oudere mensen die constant gaan klagen over hun leeftijd heb ik wel genoeg gezien in vorige Survivor series.

De jonge tribe vind ik wel leuk, zitten erg fanatieke en sluwe spelers tussen.

Ook vind ik het jammer en niet zo slim dat ze zo snel al bekend hebben gemaakt wat de amulet precies inhoud, uitstel hiervan was slimmer geweest dan wordt het toch een aantrekkingskracht voor kijkers (wat houdt dat ding in?!) en creëer je een onzekerheid bij het andere team (wat kunnen ze met dat ding?!).



Offline catshee

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #38 Gepost op: 20-09-2010, 16:27:21 »
Geen torrents, wel kijken? Megavideo!
ze zijn ook op youtube te volgen samen met een aantal oudere seizoen http://www.youtube.com/user/S18Episodes#g/p


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 21: Nicaragua
« Reactie #39 Gepost op: 20-09-2010, 16:39:22 »
alle oude seizoens zijn op youtube te vinden.