Auteur Topic: Survivor 20: Heroes vs Villains  (gelezen 149801 keer)

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #140 Gepost op: 12-04-2010, 16:26:32 »
Trust me, Russell blijft er langer in. Ik denk dat hij begint met JT er uit te werken. Vorig seizoen waren ze ook maar met 4 tegen 8 ofzo ^^

Als ze daar nog eens intrappen zijn het echt wel naïeve dombo's

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #141 Gepost op: 12-04-2010, 16:33:18 »
Toen zij daar bezig waren met Heroes vs Villains, was Samoa toen al op tv geweest? Ik meende van niet maar ik kan er naast zitten  :P

Offline Phraser

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #142 Gepost op: 12-04-2010, 16:35:39 »
Als ze daar nog eens intrappen zijn het echt wel naïeve dombo's

Het seizoen is back to back opgenomen dus niemand heeft seizoen 19 gezien, dus je weet maar nooit  ::tandpastasmiley::

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #143 Gepost op: 12-04-2010, 18:20:30 »
Toen zij daar bezig waren met Heroes vs Villains, was Samoa toen al op tv geweest? Ik meende van niet maar ik kan er naast zitten  :P
Het seizoen is back to back opgenomen dus niemand heeft seizoen 19 gezien, dus je weet maar nooit  ::tandpastasmiley::

Zou er geen briefing over Russel zijn gegeven? Anders is hij in een heel groot voordeel tegenover de anderen. 

China en macronesia waren ook kort achter elkaar opgenomen en de fans wisten ook over de gameplay van James en Amanda...  Misschien dat er daar iets meer tijd tussen was...

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #144 Gepost op: 16-04-2010, 11:49:38 »
Lol JT...

That's all I have to say  ;D

Maar het lijkt er op dat Sandra volgende week weer gekke dingen gaat doen. Zie ik liever niet gebeuren.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #145 Gepost op: 16-04-2010, 19:00:00 »
Er zijn dit seizoen misschien al meer blunders gemaakt dan in welk seizoen van Survivor dan ook, en het ergste is dat de samensmelting nog plaats moet vinden. Dat doet mij vrezen voor het ergste. Bijna alle blunders zijn terug te voeren op de verborgen immuniteitsketting. Courtney noemt het in haar interview treffend de magische stok van CBS. Ik merk dat ik minder geniet van dit seizoen door alle blunders ten gevolge van de verborgen immuniteitsketting. Ik wil geniale speltactiek zien, geen blunders ten gevolge van de ingrepen van de productie. De magische stok is te machtig en zorgt er daardoor voor dat de vaardigheden van spelers niet langer doorslaggevend zijn. Bijkomend probleem is dat de verborgen immuniteitsketting meer zendtijd krijgt dan welke speler dan ook. Helaas kan ik niet anders dan proberen te accepteren dat de verborgen immuniteitsketting en de bijbehorende blunders dit seizoen centraal staan.

Het wegstemmen van Courtney in plaats van Sandra zie ik trouwens als een blunder van de overige Villains. Sandra is vele malen gevaarlijker dan Courtney, ze heeft in het verleden bewezen over veel tactisch inzicht te beschikken. Courtney heeft daarentegen in Survivor China enkel bewezen dat ze een passieve speler is die achter de machthebbers aanhobbelt. Daar beide dames banden hebben met spelers uit het Heroes team zouden de individuele vaardigheden (of het gebrek daaraan) leidend moeten zijn geweest bij de eilandraad. Enkel vanuit het perspectief van Russell kan ik me voorstellen dat het wegstemmen van Courtney aantrekkelijker is. Parvati wilde haar immers houden omdat ze een betere band had met Courtney. Door haar weg te stemmen zorgt Russell er tenminste voor dat Parvati minder opties heeft mochten er scheuren in de alliantie verschijnen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #146 Gepost op: 16-04-2010, 19:02:29 »
Zou er geen briefing over Russel zijn gegeven? Anders is hij in een heel groot voordeel tegenover de anderen. 

Probst heeft ze enigszins op de hoogte gesteld:

Citaat
There’s been a lot of debate about whether Russell had an advantage or a disadvantage since nobody knew anything about him coming into this season.  My take is that he had neither.  We told everybody at the start of the show that they should read a lot into the fact that while they hadn’t seen Russell play, Russell was selected as one of the 5 most notorious male villains of all time.  These are seasoned players, they knew this meant that Russell was a bad dude.  On the flip side, when we asked Russell to join the H v V cast, we told him there is a very good chance you’ll be voted out early because nobody knows you, nobody has played with you and therefore nobody can trust you.  Russell knew that was a risk going in.  So both sides had fair warning. They were just as likely to vote him out in episode one for fear of the unknown as they were to keep him. 
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #147 Gepost op: 17-04-2010, 11:57:31 »
Erg dom van de Villains om Courtney niet weg te stemmen. Als ze Pearl Islands hadden gezien hadden ze moeten weten dat Sandra maar één doel heeft en dat is naar de finale gaan, het maakt haar niet uit hoe. Courtney is loyaler, al denk ik dat zij ook wel heen en weer had kunnen springen als het nodig was: in haar interviews laat ze blijken dat ze het spel goed kent. Ik hoop dat we haar nog eens terugzien, ik vond haar dit keer veel leuker dan in China.

Jammer dat CBS al zo duidelijk maakt dat het een blunder van JT is. Met de informatie die hij heeft vindt ik niet dat hij zo'n grote fout heeft gemaakt. Als dit werkt zou het één van de beste zetten zijn die in lange tijd gedaan zijn.
Nog even niks.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #148 Gepost op: 17-04-2010, 12:12:32 »
Je bedoeld in je eerste zin Sandra  ;D of het woordje 'niet' moet er uit. Hehe  ;)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #149 Gepost op: 17-04-2010, 12:49:23 »
Oeps ja, één van de twee. Kies maar uit. :P
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #150 Gepost op: 17-04-2010, 20:16:13 »
Jammer dat CBS al zo duidelijk maakt dat het een blunder van JT is. Met de informatie die hij heeft vindt ik niet dat hij zo'n grote fout heeft gemaakt. Als dit werkt zou het één van de beste zetten zijn die in lange tijd gedaan zijn.

Tja hindsight is 20/20, ik denk dat ik het risico nooit genomen zou hebben maar waardeer het wel dat JT het aandurft om zo'n spelbepalende zet te doen. Als alpha-man kan hij het zich ook niet veroorloven om af te wachten totdat zijn tegenstanders toeslaan. Zelfs Candice en Amanda lijken hem liever kwijt dan rijk te zijn. Toch denk ik dat de Heroes deze fout niet hadden gemaakt wanneer ze scherper waren geweest. Tijdens uitdagingen kan men zoveel informatie verzamelen over het andere team. De alliantiestructuur is vaak aan hele simpele zaken af te lezen: welke kandidaten gaan vaak naast elkaar zitten, hoe reageren de kandidaten op elkaar, welke kandidaten omhelzen elkaar onmiddellijk na het winnen van een uitdaging enzovoort. De Heroes hebben waarschijnlijk weinig geen oog gehad voor deze subtiele signalen. Er hadden bovendien alarmbellen moeten gaan rinkelen toen Probst voor de tweede keer heel nadrukkelijk de Heroes ging ondervragen over de vermeende vrouwenalliantie. Probst rook bloed en dat alleen is al een heel sterk waarschuwingssignaal. De Heroes missen iemand met scherp inzicht, een observeerder, die een fout als deze had kunnen voorkomen. JT mist dit seizoen een sidekick als Stephen, een denker die vanuit verschillende perspectieven naar het probleem kijkt alvorens actie te ondernemen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #151 Gepost op: 18-04-2010, 01:32:16 »
Ik vond het wel weer een erg fijne aflevering hoewel de immunity idols voor mij een volgende keer ook wel eens weg mogen blijven. Ik heb in ieder geval weer genoten van Parvati, die is gewoon zo heerlijk evil! :D

Sandra zit in een hele goede positie en dat weet ze. Ze is zonder twijfel de swing vote op dit moment en dat komt precies op het juiste tijdstip. Ze gaat sowieso naar de top 6 in ieder geval, dat kan bijna niet anders, als ze bij de villains blijft zit ze waarschijnlijk bij de laatste 5 en gaat ze naar de heroes dan zie ik haar wel een alliantie vormen met Rupert/Amanda/Candice. Ik denk ook dat Sandra bij denkproeven een van de grootste kansen heeft voor individuele immunity, wellicht samen met Candice.

En ja de Heroes missen inzicht en dat is hun eigen schuld omdat ze Cirie en Tom hebben weggestemd. Die twee hadden dit nooit laten gebeuren.

Wat mij dit seizoen trouwens opvalt is dat er zeer weinig aandacht aan survival aspecten op het eiland wordt besteed. Dat vind ik toch wel een beetje jammer. De combinatie challenges/strategisch positioneren/survivallen vind ik het mooiste. Niettemin is dit wel een geweldig seizoen want voor wat betreft de eerste twee aspecten is het bijna elke aflevering raak.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #152 Gepost op: 18-04-2010, 11:44:16 »
Ze hebben het volgens mij relatief gemakkelijk dit keer: ze kregen veel gereedschappen, mochten veel kleren meenemen en zitten op een eiland met veel kokosnoten. Courtney zei dat ze maar vier pond was afgevallen. Er zal dus niet veel ge-survival-t worden dit seizoen.
Nog even niks.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #153 Gepost op: 18-04-2010, 15:46:20 »
Nee, dit seizoen is natuurlijk ook het ultieme strategie seizoen, dus ik kan me voorstellen dat ze vooral daarop focussen. En op de villain/hero verhoudingen

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #154 Gepost op: 20-04-2010, 00:47:07 »
Klopt, is ook wel begrijpelijk voor dit seizoen maar toch vind ik het een beetje jammer. Ik vond bijvoorbeeld iets als de enorme uitputtingsslag aan het begin van Guatemala erg leuk om naar te kijken of een Rupert die de hele dag aan het vissen is.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #155 Gepost op: 23-04-2010, 13:08:24 »
wow! crazy tribal council!
Dit had ik echt niet zien aankomen. Natuurlijk deels wel, maar ook deels niet.  jammer, maar ik heb ook wel meteen stuk meer respect voor PArvati

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #156 Gepost op: 23-04-2010, 14:04:04 »
1 van de beste afleveringen OOIT! Ik had het ook altijd wel gehad met Parvati, maar inderdaad.. nu heb ik ook weer een stuk meer respect voor haar gekregen!

Russell speelde het weer geniaal, maar die 2e idol zag hij niet aankomen  ;D

En laat Sandra aub niet iets doms doen omdat ze alleen maar wraak wil. Ik wil haar niet weer in de finals zien hoor >.<

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #157 Gepost op: 23-04-2010, 14:04:38 »
Trust me, Russell blijft er langer in. Ik denk dat hij begint met JT er uit te werken. Vorig seizoen waren ze ook maar met 4 tegen 8 ofzo ^^

 ::hypocriet::

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #158 Gepost op: 23-04-2010, 15:10:16 »
Zeer verrassende aflevering, ik had totaal niet verwacht dat Parvati twee idols zou weggeven. Ik wijt het aan Amanda dat ze uiteindelijk toch daartoe besloot. Parvati kent Amanda te goed en weet waarschijnlijk precies wanneer er waarheden of onwaarheden door haar worden verteld. Dat Rupert uiteindelijk degene was die de Heroes toch nog een overlevingskans gaf vond ik ook verrassend. Hij had weliswaar informatie van Sandra maar bracht de Heroes wel op het goede spoor door te benadrukken dat ze geen enkele Villain moesten vertrouwen en geen onnodige risico’s moesten nemen. Zonder Rupert hadden de Heroes Russell blind vertrouwd. Het stemmen op Jerri of Sandra zag ik als de best mogelijke zet voor de Heroes. Indien Amanda niet zo doorzichtig was geweest had Parvati de idol zelf gebruikt. Voorts had ze de andere idol aan Danielle gegeven wanneer Candice wat beter haar best had gedaan tijdens de immuniteitsuitdaging. Het winnen daarvan had de Heroes meer mogelijkheden gegeven en was derhalve belangrijk. Doch had het er veel van weg dat Candice en JT de handdoek wel erg snel in de ring gooiden.

Parvati heeft niettemin een gecalculeerd risico genomen en krijgt daarvoor zeker mijn waardering. Het verrassingselement was groot en met dit soort ingrepen win je het respect en uiteindelijk de stemmen van de jury. Bovendien heeft ze Russell laten weten dat ze geen schoothondje is. Hij zal zich dan ook wel gebruikt voelen. Alle tactiek en strategie terzijde is het des te opvallender dat het sociale spel van Parvati tot nu toe niet indrukwekkend is. Het gedrag dat zij samen met Danielle vertoonde kan waardevolle jurystemmen kosten. Zo ook haar arrogante smoelwerk tijdens de eilandraad. Als ze van plan is alle Heroes weg te werken dan zitten er wel vijf Heroes in de jury en die kan je dan maar beter te vriend houden. Danielle lijkt me trouwens een perfecte kandidaat om mee te nemen naar de finale: ze wordt niet gewaardeerd en heeft het unieke talent de verkeerde dingen op het verkeerde moment te zeggen. Mocht ze de finale halen dan zou het me verbazen indien ze ook maar een stem krijgt. De enige die op dit moment jurystemmen probeert te winnen is Sandra. Ze gaat haar eigen weg en doet ondertussen ingrepen waarvan ze later profijt kan hebben. Ze heeft meer opties dan wie dan ook. Haar persoonlijke strijd tegen Russell doet me sterk denken aan haar aanvaringen met JFP in Survivor Pearl Islands.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #159 Gepost op: 23-04-2010, 16:31:12 »
Wow, dat was inderdaad een mooie aflevering. Dat Parvati haar idols allebei zou afgeven, had ik echt nooit zien aankomen. Ik krijg nu ook steeds meer respect voor Parvati.
De Heroes hebben ook bijna allemaal meegeholpen aan JT's eliminatie, dat vind ik nog wel het grappigste. Candice die gewoon opgeeft in de proef, JT die Russell vertrouwt, Amanda die slecht liegt  ;D

En hoera voor Sandra, de enige Survivor die het spel minstens twee keer heeft gespeeld en tot nu toe nog nooit een stem tegen zich gehad heeft!  ::bravo::(al zal dat wel in de loop van het seizoen misschien veranderen  :P)