Wat een heerlijke aflevering was dit weer. Vooral ook na de - wat mij betreft wat teleurstellende - première van vorige week. Ik heb erg genoten van Ben & Russell. Laatstgenoemde begint misschien zelfs een beetje een 'likeable' villain te worden. Dat had ik vorige week nog niet zo erg.
Wel vind ik het jammer dat Galu nog zo onderbelicht blijft. Ik ken daar - met uitzondering van Shambo en Russell - maar erg weinig mensen van. Ik hoop dan ook niet op eenzelfde spelverloop als in Palau. Maar als dat eraan lijkt te komen zal de productie daar misschien wel weer een stokje voor steken, net zoals in Gabon.
Tevens denk ik dat hij er verstandig aan heeft gedaan om Ben te laten functioneren als bliksemafleider.
Ik vraag me af in hoeverre hij Ben bewust als bliksemafleider heeft gebruikt. Misschien dat hij dit meer aan Ben zelf te danken heeft & dat de montage ons doet geloven dat Russell de touwtjes stevig in handen heeft. Desalniettemin is hij inderdaad strategisch erg sterk. Dat had ik niet zo van hem verwacht. Overigens verwacht ik niet dat hij de finale haalt. Daar is hij iets te dominant voor.
Jammer genoeg kregen we slechts een klein gedeelte van de discussie te zien, zo schrijft Jeff Probst in zijn blog: “What does get to me is not having enough time in tribal council to show everything that goes down. Ben and I went at it quite a bit that night. He may be able to beat me up, but in a game of Q and A, he's all mine. But alas we only have a few minutes for Tribal so you only get the meat.”
Interessant! Toch jammer dat CBS niet meer stukken van Tribal Council op de website plaatst. Discussies met Probst zijn inderdaad erg leuk om te zien. En, zoals jij ook al zegt, soms erg gevaarlijk.........