Auteur Topic: Survivor 17: Gabon  (gelezen 248146 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #360 Gepost op: 11-01-2015, 19:55:49 »
Zo ben nu bij de finale-eilandraad. Leek mij wel duidelijk wie ging winnen, dus vond dat ik hier inmiddels wel bij kon lezen. Verbaast me niks, dat ik hier lees over een zure jury. Kon je al zien aan die koppen tijdens alle vorige eilandraden. Randy was wel erg leuk om naar te kijken, maar hij werd idd gewoon zelf zijn eigen ondergang en de manier waarop ie eruit ging met die fake idol was wel heel erg mooi. Ken was eigenlijk mijn favoriet, maar hij werd op het laatst ook wel redelijk arrogant. Crystal had ik hoge verwachtingen van, maar die viel ook gigantisch tegen. Uiteindelijk was Bob dan ook wel mijn favoriet. Verder was eigenlijk iedereen onsympathiek (op Susie misschien na), maar goed dat maakt ook wel eens interessante televisie.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #361 Gepost op: 16-05-2020, 00:19:20 »
Ik hoopte dat Susie ging winnen puur omdat het anders weer een saaie winnaar ging worden die zowat alle challenges won (en Sugar zag ik het sowieso al niet meer winnen)

Crystal was overigens mijn grote favoriet  ::love:: en daarnaast vond ik Matty erg sympathiek. En Susie dus. Verder eigenlijk allemaal saaie types of stom (vooral Ace, Corinne en Randy  :-X)

Saai seizoen eerlijk gezegd  ::niet-ok::
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #362 Gepost op: 16-05-2020, 12:32:35 »
Er zijn verschillende woorden om Gabon te omschrijven, maar saai zou ik niet gebruiken. Eerder bizar.

Als er ooit wordt gezegd dat er 1 seizoen van survivor gescript is, zou ik direct Gabon zeggen want:
- een Olympisch atlete die verklaart heerser te worden in de proeven om dan in een loopproef te verliezen van een 61-jarige
- een man die constant wisselt van Amerikaans naar Brits accent
- een pin-upmodel die de clue naar de HI eerder ontcijferd dan een gediplomeerd advocaat.
(een zandgroeve zoeken in een vijver  ???.)
- het koekjesincident (precies kleuters op de speelplaats).

Ik geef je wel gelijk dat er veel onsympathieke types waren: de belangrijkste alliantie tussen Marcus, Charlie, Corinne en Randy vb.
Want alle weggestemden na de merge gaan naar ponderosa (een resort) in afwachting van hun jurytaken. Normaal gezien hebben de meeste nog het fatsoen om iedereen, ook al is er ruzie mee, gedag te zeggen. Toen Chrystal aankwam, hebben ze haar straal genegeerd en niks tegen haar gezegd (Charlie zei er zich slecht bij te voelen maar deed toch mee om zijn vrienden niet te verliezen).
Randy was de eerste die dit doorbrak de volgende dag. De enige reden waarom ze op Bob stemden was omdat ze niet wouden dat Sugar (begrijpelijk) en Susie (omdat ze geflipt was) zou winnen.

Hun belangrijkste vergissing was Dan wegstemmen ipv Susie. Ze dachten dat Dan zou flippen en Susie braaf zou volgen maar het was omgekeerd. Dan zou loyaal blijven, want hij wou zo graag bij de 'coole kids' behoren. Ondanks dat hij er toch redelijk sportief en goed uitzag, was hij zeer onzeker omdat hij vroeger gepest was (Helaas is hij ondertussen ook al 3 jaar overleden, er wordt zelfmoord vermoed).

Randy is een bijzonder persoon, hij komt zeer onsympathiek over en maakt snel ruzie maar is de enige die het na het seizoen met Chrystal en Sugar goed maakte. (er bestaat zelfs een foto van hem en sugar al kussend). Hij gaf ook aan dat hij spijt heeft niet voor Susie te stemmen en beetje zielig eigenlijk maar er zou voor hem geen loved one gekomen zijn.

Corinne is met voorsprong mijn minst favoriete vrouwelijke kandidaat ooit. Haar speech naar sugar is zo gemeen en harteloos. Daarnaast geeft ze nog altijd aan dat als ze kan dat ze Sugar zou aanrijden.
Bij Caramoan gaf ze ook aan dat als ze in de jury had gezeten, dat ze haar speech had gebruikt om Phillip de huid vol te schelden.

Corinne vertelde ook dat iedereen niet op Matti zou stemmen omdat hij een drugverleden had en er gevreesd werd dat die het geld zou uitgeven daaraan maar als de F3 Matti-Sugar-Susie was, ze met plezier het miljoen aan Matti zou geven. Als de F3 Susie, Sugar en Chrystal was, zou zij gewoon weigeren te stemmen.

Sugar heeft een zeer goede edit gehad. Ze was blijkbaar constant aan het wenen, stal kleren van anderen en wanneer Randy werd weggestemd was ze over de grond aan het rollen van het lachen (way to lose juryvotes).

klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #363 Gepost op: 18-05-2020, 13:32:10 »
@Wouter Het was idd een bizar seizoen, maar ik vond het vooral pre-merge echt ongelofelijk saai. Na de merge was het een stuk leuker al  ::jaja::

En jammer dat Randy spijt heeft van zijn stem  ::) beetje laat, anders had Susie gewoon gewonnen  ::love::

Corinne spoort echt niet  ::ohno::
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #364 Gepost op: 18-05-2020, 14:58:16 »
@Wouter Het was idd een bizar seizoen, maar ik vond het vooral pre-merge echt ongelofelijk saai. Na de merge was het een stuk leuker al  ::jaja::


Er gaat ook een theorie rond dat de tweede swap een last minute beslissing was. Ze vreesden dat Marcus-Charlie-Randy-Corinne-Bob zonder probleem naar de laatste 5 zouden gaan.

Vandaar ook het bizarre: feest, dan swap en die challenge die altijd al een individuele was (palen rechthouden) enkel in Gabon was het een teamchallenge.

Ze hebben wel geluk gehad dat de tribe met maar 2 leden van die alliance (Bob-Marcus) naar TC ging. Als het team Matti-Sugar-Corinne-Charlie-Randy had moeten gaan, was Matti weggestemd en was het helemaal einde verhaal.

Oh, fun fact nog over Corinne wat ik net besef: voordat Corinne in survivor kwam, heeft ze even een relatie gehad met Ethan Zohn (try to imagine that), maarja met wie heeft Ethan geen relatie gehad?
« Laatst bewerkt op: 18-05-2020, 19:58:53 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 17: Gabon
« Reactie #365 Gepost op: 19-05-2020, 19:36:09 »
Je kan veel over dit seizoen zeggen, maar saai? ::ohno:: Nee absoluut niet! Dit seizoen zat vol met whacky over de top characters en ranked vooral op het gebied van comedy bij mij echt wel in de top ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human