Poll

Veel plezier met de ontknoping!

::boogie::
4 (50%)
::wijn::
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: [poll] Qui est la Taupe?  (gelezen 83693 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #80 Gepost op: 25-07-2015, 12:52:52 »
Ik ga voor Kévin!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #81 Gepost op: 25-07-2015, 12:55:32 »
Huh? Dat lijkt wel heel simpel. Laura had het namelijk over 3 X 3 = 9 (in plaats van 2 X 2 = 4).
Eitje koekie. Ik ben nu officieel geswitcht naar Laura als mol.
Tell me what your telescope says

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #82 Gepost op: 25-07-2015, 14:09:02 »
Ik ben nu officieel geswitcht naar Laura als mol.

Die staat bij mij in het rechter rijtje. Ik zie daar nog steeds geen mol in.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #83 Gepost op: 25-07-2015, 22:54:33 »
Ik had twee molverdachten een dikke week geleden: Stéphane en Hélène. ::rofl:: Nooit eerder gebeurd bij mij. Meestal haalt mijn hoofdverdachte de finale. ::tandpastasmiley::

De Mol speelt zeer sneaky dit jaar blijkbaar. Kevin, Ornella en Laurent zijn het zeker niet volgens mij. Muriël ligt niet goed genoeg in de groep om te wegen op de beslissingen. Morad doet soms raar, maar heeft al te veel geld in de pot gebracht. Dan kom ik dus ook uit bij Laura. ::oink::

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #84 Gepost op: 26-07-2015, 01:10:28 »
Ik had twee molverdachten een dikke week geleden: Stéphane en Hélène. ::rofl:: Nooit eerder gebeurd bij mij. Meestal haalt mijn hoofdverdachte de finale. ::tandpastasmiley::

Net hetzelfde: mijn hoofdverdachte ook maar dit keer lag die er in de tweede aflevering al uit ::oink::
2024: wie is de Mol?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #85 Gepost op: 26-07-2015, 18:05:40 »
Muriel verdient nog steeds geen geld voor de pot en voegt weinig toe aan de opdrachten. Alleen bij de ontvoering was ze best constructief
De pot van de mol  spekt ze goed.
Mogelijke sabotage acties: touwbrug waterval parcours  kabelbaan traplopen.

Bij de ontvoering rekte ze bijvoorbeeld tijd aan de telefoon (Hallo? Hallo? Wie is dit? Oh hee het is Morad! Goh Morad hoe gaat het met jullie daar?)

Edit: Op de 'Qui est la Taupe?'-FB staat hier een filmpje van, maar ik kan het niet doorplaatsen want het is een iframe.

Muriel wordt door de productie wel telkens erg verdacht neergezet, dus dat pleit weer tegen haar als mol.
« Laatst bewerkt op: 26-07-2015, 18:11:57 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #86 Gepost op: 26-07-2015, 22:45:14 »
Op Twitter valt het wel op dat de kandidaten, vooral het trio Kévin- Ornella- Laura, nog steeds veel contact hebben. Ook Muriel laat af en toe een reactie achter. Morad en Laurent daarentegen zijn stil. Zou dit betekenen dat het illustere trio samen de finale haalt?

Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #87 Gepost op: 26-07-2015, 23:00:47 »
Op Twitter valt het wel op dat de kandidaten, vooral het trio Kévin- Ornella- Laura, nog steeds veel contact hebben. Ook Muriel laat af en toe een reactie achter. Morad en Laurent daarentegen zijn stil. Zou dit betekenen dat het illustere trio samen de finale haalt?

Zou kunnen. De finale is met vier kandidaten geloof ik. Ik denk in aflevering 5 een afvaller en halverwege aflevering 6 de laatste, gevolgd door de finale, ontknoping en de molacties in een paar minuten zoals bij Australie 6. Anders weet ik niet hoe ze de serie in zes afleveringen kunnen proppen.

Offline belg

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #88 Gepost op: 27-07-2015, 18:10:25 »
De finale is met vier kandidaten geloof ik. Ik denk in aflevering 5 een afvaller en halverwege aflevering 6 de laatste, gevolgd door de finale, ontknoping en de molacties in een paar minuten zoals bij Australie 6. Anders weet ik niet hoe ze de serie in zes afleveringen kunnen proppen.

Na de reguliere zesde uitzending (met 3 opdrachten) volgt aansluitend om 22.40 'je suis la taupe'. Hierin worden onder andere aanwijzingen en molacties uitgelegd (zie de site van M6, bij 'émissions'), dus gelukkig niet in een paar minuten zoals bij Australië 6.
Op basis van deze zin "La finale, qui sera enregistrée prochainement, opposera les quatre meilleurs enquêteurs (dont la taupe)", vermoed ik dat 'je suis la taupe' zal starten met de finale-test (hebben ze in de Duitse versie de finale-test ook niet na de opnames gemaakt?)
« Laatst bewerkt op: 27-07-2015, 18:13:06 door belg »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #89 Gepost op: 28-07-2015, 20:39:25 »
Muriel speelt het domme gansje, beetje tijd rekken en die 2min volpraten met niks. EN DOOF OOK  ;D als Laura toch overduidelijk volgens Laurent doorgeeft hoeveel slipjes ze in haar koffer heeft zitten. Daarbij krijgt ze al vanaf het begin teveel aandacht in de montage dus voor mij kan Muriel het niet zijn. Tegelijkertijd dan wel zich afzijdig houden en niet mengen in het veiling gebeuren daar waar Laurent zonder gêne de zoveelste vrijstelling binnen haalt. Morad was hier echt de Dick Jol van de groep  8) Beide sportieve lui die niks moesten hebben van zulk gegraai, al hielden ze het in de Franse serie nog zeer netjes om voor zo weinig jokers en vrijstellingen te kopen.

Ornella kan ik op weinig mollerigs betrappen, dus het blijft bij mij gaan tussen Kévin en Laura. Kévin speelt voor mijn gevoel ook een rol, beetje als George en Milouska. Mooi al in aflevering 1 zich indekken dat ie niks moet hebben van bungee jumpen en parachute springen. Dat laatste is geannuleerd maar dat eerste komt volgende week. Geeft hem op voorhand al een perfect alibi opdat de groep niet anders kan denken door zijn houding: die is niet anders, die is nu eenmaal zo. Tegelijkertijd houd je Laura die zich graag laat bedienen van haar  ::blond:: imago maar ondertussen echt wel gewiekst bezig is.

Wie verdacht Laura? Want Kévin en Ornella mogen dus een nieuwe mol uitkiezen en hun reactie was aardig au naturel op het moment suprême. Dat doet me denken als ware Kévin een winnend/verliezend finalist zal worden maar geen mol. Kan me iig niet heugen dat we ooit een mol hadden die en plein public vol verontwaardiging een zucht slaakt en aangeeft een nieuwe mol te moeten uitzoeken. Stel dus voor Laura, maar houd Kévin nog immer in de gaten. Wie weet brengt morgen uitsluitsel  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #90 Gepost op: 29-07-2015, 15:06:51 »
Kévin of Laura.

Ik ga voor Kévin, al ben ik bang dat het Laura is, maar ik wil ook weer niet te weinig op m'n gevoel afgaan. Vanavond weer een kans. ::ok::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #91 Gepost op: 29-07-2015, 18:15:02 »
Straks alweer de voorlaatste aflevering van deze hele leuke molreeks. Stem nog even snel in de poll als je dat nog niet gedaan had. :)
« Laatst bewerkt op: 29-07-2015, 21:48:09 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #92 Gepost op: 29-07-2015, 19:06:39 »
Straks al weer de voorlaatste aflevering van deze hele leuke molreeks.

Ik ben inmiddels zo ver in QELT gezogen dat ik vanavond een poging doe om het (online) live te kijken; ik wil niets missen! Naast Kévin let ik speciaal ook op Laurent en toch ook nog op Muriel. Ik vermoed dat Ornella eruit vliegt.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #93 Gepost op: 29-07-2015, 19:29:06 »
Dit zijn de resultaten van de poll na aflevering 4. Had Muriel vorige week nog 4 stemmen, goed voor een tweede plek als molverdachte, nu heeft ze er 0. Kévin heeft vanuit het niets* met 3 stemmen haar plek ingenomen. Laura blijft stabiel de hoofdverdachte op deze site.

*Alleen in de poll voorafgaand aan de reeks kreeg Kévin eerder stemmen.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #94 Gepost op: 29-07-2015, 22:53:47 »
Er gaan wat mensen een nieuwe Mol moeten zoeken... ::schaam:: ::oink:: ::rofl::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #95 Gepost op: 29-07-2015, 22:55:50 »
Laura is dus niet de mol. Maar het is voor mij niet te volgen hoe of wat. Moet ik toch de uitzending eens terugkijken.

Offline FeniXXIV

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #96 Gepost op: 29-07-2015, 22:58:22 »
Bonsoir tout le monde,

I'm a bit late to the party maar ik volg het ook. Heb elke week gestemd in de poll hier (enkel deze week gemist) maar nog niet aan reageren toegekomen. Meestal was ik te moe na de aflevering. Die Fransen maken er wat van en rekken de afleveringen nogal! (Een tip, kijk via livestream M6 en niet via RTL-TVI.)

't Is echt een heel toffe reeks geworden. Ook fijn dat het niet te hard lijkt op de WIDM editie in Zuid-Afrika. De opdrachten staan centraal, er zijn bakken geld te verdienen, alleen doen de kandidaten dat niet zo goed, vraag me af hoe ze nog aan de jusqu'a 100.000 euro gaan geraken die hen beloofd werd in de intro. :P Erg origineel ook met die supermoderne staande executies, vingerafdrukje en zet je schrap voor je red screen of death. En ook weer meteen wegwezen zonder de groep vaarwel te zeggen.

Ben verbaasd hoe graag ik er naar kijk, weer een heel andere ervaring. Heb wel al een Amerikaanse versie gezien, dus ik wist wel dat een buitenlandse serie me kon bekoren, maar de WIDM-series buiten beschouwing gelaten ben ik nog niet toegekomen aan andere reeksen. Maar erg verfrissend is het wel. Eindelijk blijken al die lessen Frans toch nuttig te zijn geweest. ;D


Bon, wat ik even kwijt wou ... en eindelijk on topic. De eerste poll stemde ik op Hélène (voor ik de introductiefilmpjes had gezien), de volgende keren altijd op Laura (vond haar profiel al een beetje verdacht maar door haar filmpje nog meer. Helaas had ik toen al gestemd). Vreemd genoeg twijfel ik niet echt bij deze Franse reeks. Misschien omdat je hier meer vanop een afstand kijkt door de andere taal?

Hélène, Laura en Stéfan heb ik wat extra in het oog gehouden vanaf het begin, maar toen Kévin beweerde voor zowat alles bang te zijn in afl. 1 kreeg ik toch even een 'zou het toch ...' momentje. Heel de reeks steunt op hoogte-opdrachten. ::rofl:: Ideaal voor een Taupe als die hoogtevrees heeft hè. Maar toch blijf ik bij Laura, zij is mij veel te passief als kandidate (als Taupe zal dat wel anders zijn) terwijl haar imago net het omgekeerde is, iedereen behalve Hélène lijkt haar te vertrouwen. Voor een eerste reeks denk ik ook dat we nog redelijk simpel kunnen redeneren. Een vb. de definitie die in het begin wordt gegeven, nom féminin, zo'n woordenboekhint is maar een keer te gebruiken. La taupe is vrouwelijk! Echt een 'ah ja' momentje gaan die Fransen hebben bij het uitleggen van die hints.

En dat de finale volgende week al is, dit is het eerste dat ik ervan hoor en vind ik ergens wel spijtig. Je leert ze net kennen, en dan is het gedaan. Zo kort, vind het net iets te kort op deze manier. Op de ene manier is het goed, langere afleveringen van de mol op tv ... maar ik verkies denk ik toch meer afleveringen dan langere afleveringen, lijkt me toch net iets aangenamer. Of de twee zou ideaal zijn, zonder de reclame ofc., het breekt toch een beetje de spanning. Het is wel niet zo dat het overdreven stoort. De Mol lijkt wel het enige programma te worden waarbij ik een extra dosis reclame kan verdragen, dat belooft dus voor de nieuwe Belgische serie. De enige oplossing is opnemen en doorspoelen, iets wat ik gelukkig vandaag moet doen want kan niet rechtstreeks kijken.

Kijk al uit naar volgende week bij de ultieme vraag: Qui est la taupe.

Je sais que c'est toi, Laura! ;)

Maar wat zou het toch grappig en best cool zijn als iemand als Muriel uiteindelijk La Taupe blijkt. 8)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 5]
« Reactie #97 Gepost op: 29-07-2015, 23:04:09 »
Bonjour monsieur FeniXV, tu as faux! Laura n'est pas la taupette!

Tot zover mijn Frans. Gezien de verdenkingen (2x Morad, 2x Muriel, 1x Morad/ Ornella en 1x Laura/ Kévin) wordt het kiezen tussen Morad of Muriel als mol. De eerste heb ik al lang geleden uitgesloten, maar wordt nu steeds waarschijnlijker; de ander heb ik lang verdacht, maar die had de gloeilampvraag in één keer goed. Moeilijk! Eerst nog maar eens een nachtje slapen voor ik de poll invul.
Tell me what your telescope says

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #98 Gepost op: 29-07-2015, 23:07:10 »

Je sais que c'est toi, Laura! ;)


Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 4]
« Reactie #99 Gepost op: 29-07-2015, 23:12:17 »
Ik ga voor Kévin, al ben ik bang dat het Laura is, maar ik wil ook weer niet te weinig op m'n gevoel afgaan. Vanavond weer een kans. ::ok::
Dit zijn de momenten dat je blij bent dat je niet te veel op je "verstand" afgaat. ::zweet:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 29-07-2015, 23:14:34 door Pac-Mol »
...óf niet!