Poll

Veel plezier met de ontknoping!

::boogie::
4 (50%)
::wijn::
4 (50%)

Totaal aantal stemmen: 8

Auteur Topic: [poll] Qui est la Taupe?  (gelezen 83681 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #40 Gepost op: 4-07-2015, 21:54:22 »
Ja, het is een van die vrouwen; ik denk dan toch Hélène.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #41 Gepost op: 4-07-2015, 22:20:29 »
Ik heb de aflevering nog eens gekeken maar ben er niet veel wijzer van geworden. Mijn hoofdverdachten zijn nu Laura en Muriel, maar op Morad na (die de laatste twee opdrachten perfect deed) kan het eigenlijk gewoon nog iedereen zijn. Stem gaat naar Laura.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #42 Gepost op: 4-07-2015, 23:37:43 »
Ja, het is een van die vrouwen; ik denk dan toch Hélène.

Die vind ik net voor de hand liggend maar misschien daarom dat zij het net is ;)
2024: wie is de Mol?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #43 Gepost op: 4-07-2015, 23:57:11 »
Ik vind het leuk  ::jaja::
Heb niet álles teruggekeken (en hier gelezen), maar ongeveer 3 kwartier van de aflevering.
Muriel is mijn hoofdverdachte vanwege het stokje dat ze gooide. Laura & Kevin (Kevin, de 'kees' van het seizoen...) staan op 2. Ik zou het leuk vinden als 't Muriël is! Hélène vind ik een typische mol, net als Morad. Het is een diverse groep wat het leuk (en moeilijk!) maakt!
« Laatst bewerkt op: 4-07-2015, 23:58:42 door JPMOL1999 »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #44 Gepost op: 5-07-2015, 00:09:46 »
Even nadenken: mol zit bij eerste 3 duo's boven het ravijn.

...ik wou hier een heel afstreepbetoog gaan houden maar voor de rest heeft ook iedereen wel hetzelfde gedaan bij alle opdrachten.
Hou je over: Laura, Hélène, Stéfan, Christine, Muriel en Ornella.
Als eerste duo heb je de veiligste positie als Mol: je wil de opdracht gewoon laten slagen, want anders kun je zelf ook niks verdienen, al lijk je een goede kandidaat. Het is de vraag of de Mol daar zit in de eerste aflevering. Maar kan absoluut. Muriel en Ornella hebben de opdracht hier natujrlijk laten mislukken, maar dat werd wel heel vaak herhaald.
Laurent en Kévin kunnen het ook nog zijn op basis van de andere opdrachten.

Nou ja, dus.
...óf niet!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #45 Gepost op: 5-07-2015, 23:24:59 »
Christine dus ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #46 Gepost op: 7-07-2015, 00:09:27 »
Die vind ik net voor de hand liggend maar misschien daarom dat zij het net is

Volgens mij is het Laura niet, Muriel niet; die doen hun best op de touwbrug. Van de vrouwen eerder Hélène of Ornella. Ornella ging opvallend snel terug van de touwbrug, na een moeizame heengang. Van de mannen dan misschien toch Morad vanwege het masker (als mogelijke hint).

Hélène ging als eerste op de touwbrug en maakte het spannend, ze stapte zelfs een keer mis. En als je kijkt hoe het stokje (voor het laagste bedrag) wordt overgegeven dan is het Laura die ontzettend ver reikt en niet Hélène.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #47 Gepost op: 7-07-2015, 13:03:34 »
De mol: Laura.

Twijfel: Stéfan, Muriël.

Niet de mol: Morad, Kévin, Hélène, Laurent, Christine, Ornella.

Volgens mij is het Laura niet, Muriel niet; die doen hun best op de touwbrug.

Ik vind dit juist een typische molactie. Deed me denken aan Patrick bij dat levende-schilderij-opdracht. Hij ging toen expres eerder in de rij staan om een goed antwoord te kunnen geven, in de veronderstelling dat er later wel weer een fout gemaakt werd -> bedrag op 0.
Bij de maskeropdracht kan ze niet veel doen doordat Ornella de porto heeft.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #48 Gepost op: 7-07-2015, 15:52:51 »
Ik vind dit juist een typische molactie.

Laten we het erop houden dat 1 aflevering nog geen mol maakt. Ornella is voor mij de obvious mol, maar meestal is het niet zo gemakkelijk. Daarom kies ik Hélène, die steeds opvallend in de voorste (controlerende) positie zit.

Dat masker vind ik wel interessant om als hint te bezien (niet per se Morad die hem krijgt, maar er lag misschien wel een echt masker van de mol waar ze moesten zoeken, of zoiets). Bijvoorbeeld Laura deed haar 'masker' op in het vliegtuig. En de Franse Art heeft het ook over het ontmaskeren van de mol (demasquer).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #49 Gepost op: 7-07-2015, 20:01:18 »
Laten we het erop houden dat 1 aflevering nog geen mol maakt.

Klopt natuurlijk. Ik wou alleen zeggen dat die touwbrugactie van haar ook als mols gezien kan worden.

Citaat
Bijvoorbeeld Laura deed haar 'masker' op in het vliegtuig.

Oh? Deed ze alsof ze bang was ofzo? Mijn Frans is niet goed genoeg om de kandidaten te kunnen verstaan dus ik heb weinig meegekregen van wat ze zeiden. Ik vond het wel leuk genoeg om te blijven kijken maar ik hoop echt dat er iemand is die voor ondertiteling kan zorgen.

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #50 Gepost op: 7-07-2015, 20:41:24 »
Ik vond het wel leuk genoeg om te blijven kijken maar ik hoop echt dat er iemand is die voor ondertiteling kan zorgen.

Zou geweldig zijn, maar ik zou ook al blij zijn als ik een download/torrent (zonder account te hoeven maken) kon vinden. Misschien komt dat nog als het (hopelijk) meer gaat leven in Frankrijk.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #51 Gepost op: 7-07-2015, 22:34:23 »
Volgens mij is het Laura niet, Muriel niet; die doen hun best op de touwbrug. Van de vrouwen eerder Hélène of Ornella. Ornella ging opvallend snel terug van de touwbrug, na een moeizame heengang. Van de mannen dan misschien toch Morad vanwege het masker (als mogelijke hint).

Het zou me op dit moment wel tegenvallen als het Hélène is, want:

Daarom kies ik Hélène, die steeds opvallend in de voorste (controlerende) positie zit.

Dit is dan toch te opvallend? De Mol wil inderdaad die positie dus als Hélène die dan steeds opvallend op zich neemt ...
2024: wie is de Mol?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #52 Gepost op: 8-07-2015, 03:13:45 »
Dit is dan toch te opvallend? De Mol wil inderdaad die positie dus als Hélène die dan steeds opvallend op zich neemt ...

Een molspeurder weegt typisch het een en ander af...

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #53 Gepost op: 8-07-2015, 10:57:31 »
Een molspeurder weegt typisch het een en ander af...

Dat is waar ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #54 Gepost op: 8-07-2015, 11:25:03 »
Leeft het programma eigelijk een klein beetje in Frankrijk?
#teamamaimiljaarde

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #55 Gepost op: 8-07-2015, 15:09:47 »
Leeft het programma eigelijk een klein beetje in Frankrijk?

Ik denk dat het nog een beetje op gang moet komen.

Kijkcijfers: 2.400.000 kijkers. Nou heeft Frankrijk ongeveer 4 keer zoveel inwoners als Nederland dus zou het hier op zo'n 600.000 kijkers neerkomen. (bron: http://www.nouveautes-tele.com/13820-audience-qui-est-la-taupe-m6-lancement-du-1er-juillet.html)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #56 Gepost op: 8-07-2015, 20:57:36 »
Ik ga als ik een gok moet wagen nog maar voor Laura. Omdat ze als eerste over het koord ging en dat - zogenaamd - goed deed.
En
Bij de maskeropdracht kan ze niet veel doen doordat Ornella de porto heeft.
En die opdracht gaat dan weer perfect.

Maar alles ligt nog open.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [poll] Qui est la Taupe? [LET OP: POLL NA AFL. 1]
« Reactie #57 Gepost op: 8-07-2015, 21:49:43 »
Laura loopt uit. Gaan we het hier net als bij Australië 6 vanaf het begin helemaal goed hebben? 8)

De poll na aflevering 2 is geopend. Resultaten van de poll na aflevering 1:
« Laatst bewerkt op: 8-07-2015, 22:52:46 door Heinz »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 2]
« Reactie #58 Gepost op: 11-07-2015, 12:22:27 »
Ik denk:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Qui est la Taupe? [POLL NA AFL. 2]
« Reactie #59 Gepost op: 11-07-2015, 15:57:09 »
Muriel doet veel fout, wordt alleen door Laura verdacht bij de test. Dus zou het best kunnen zijn, beetje de vrouwelijke George spelen?  ::rofl:: Toch zie ik haar meer als een Loretta, laat dingen mislukken niet met voorbedachte rade maar omdat ze niet beter kan. Morad doet te goed zijn best, beetje een Daniel Boissevain type, lekker fanatiek. Ornella is een Zarayda type, net als Morad lekker fanatiek/sportief maar laat zich makkelijk bespelen door Kévin. Kévin is verdacht doordat ie in de eerste aflevering nadrukkelijk laat blijken niks met parachute springen, bungee jumpen en andersoortige activiteiten te maken te willen hebben. Maar dan aflevering 2, dikke ommezwaai. Alleen daar al om verdacht. Hèléne probeert zich op de achtergrond te houden, maar doet als het erop aan komt wel goed mee. Liesbeth type als je mij vraagt. Laurant zie ik als de Edo/Jon van de groep, aan de ene kant doet ie dingen waardoor je meteen hem afschrijft, maar tegelijkertijd..

Stefáne is net als Laura even verdacht, naast Kévin als outsider. Neig naar Laura maar ik vlak Kévin ook nog niet uit.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan