Auteur Topic: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)  (gelezen 67550 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #300 Gepost op: 16-05-2020, 11:45:45 »
De tweede aflevering vanochtend bekeken. Ook ik loop minder warm voor de serie. Het duurt anderhalf uur per aflevering maar zit niet zo strak vlot gemonteerd in elkaar als De Mol en Wie is de Mol.

Daarbij: prima als je als blauwdruk de mol opdrachten neemt maar hoe kon Yves 4 jokers verviervoudigen (ik haf het idee: alle jagers in de pickup 1 en Yves houdt 1 voor zichzelf) En als je wit/rode wijn als onderscheid neemt: waarom keur je een mix van wit en rood niet af. Want chauvignon is toch echt wit maar er werd rood getapt. Er hangen geen consequenties aan, maar omdat er mensen ziek zijn en ze zich goed hebben ingezet verdubbelen ze het geld in de ad random gekozen kistjes.

Enige goede vond ik bij bungee dat ze de groep tactisch voor een dilemma plaatsen. Bedoel het is makkelijk de mol een hak te zetten als je inderdaad Sylvia, Wolfgang, Samara niet laat springen. Ook hadden ze tegen Jessica die het woord al had geraden voor de laatste letters gegeven waren ook kunnen werken met mingeld of: opdracht niet conform spelregels gehaald.

Om over Boss Hoss in deze aflevering het maar niet te hebben. Net een Brokeback Mountain parodie  :P
« Laatst bewerkt op: 16-05-2020, 11:49:31 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #301 Gepost op: 16-05-2020, 12:00:53 »
In een extra filmpje in de officiële Facebookgroep, hebben de kandidaten het ineens over een vrijstelling voor Yves ??? Zowel Aaron als Martin zeggen hier dat de keuze ging tussen een vrijstelling voor Yves of 4 kandidaten 4 jokers. Iets wat verkeerd is uitgelegd in de aflevering?
...óf niet!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #302 Gepost op: 16-05-2020, 12:05:00 »
Als de voice over nou eens de opdrachten juist uitlegt in plaats van alle kandidaten in twijfel te trekken...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #303 Gepost op: 16-05-2020, 12:57:59 »
Die Voice-over idd. Die begint wel echt irritant te worden.  ::rofl::

Voor de rest vind ik het idd wel vermakelijk. Maar idd, die zichzelf multiplicerende jokers, snapte ik ook niet zo goed. Dat was wel een beetje overkill, want dan heb je idd wel zo'n beetje een vrijstelling en dat voor 4 kandidaten. En dat met die wijn snapte ik ook niet zo goed. Waarom die keuze tussen rode en witte wijn? En ook het feit dat ze idd nogal random kistjes moesten aanwijzen...

Ik hoop wel dat ze het programma niet gaan schrappen vanwege te weinig kijkcijfers.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #304 Gepost op: 16-05-2020, 14:36:31 »
In een extra filmpje in de officiële Facebookgroep, hebben de kandidaten het ineens over een vrijstelling voor Yves ??? Zowel Aaron als Martin zeggen hier dat de keuze ging tussen een vrijstelling voor Yves of 4 kandidaten 4 jokers. Iets wat verkeerd is uitgelegd in de aflevering?
Als zowel de programmamakers als de presentatoren deze opdracht niet snapten, hoe kunnen we dan verwachten dat de kandidaten deze snapte? Ik denk dat ze met die vrijstelling een virtuele vrijstelling bedoelden. Als Yves niet gepakt zou zijn en als enige 4 jokers had gekregen, dan is de kans dat 8 andere kandidaten de test beter maken dan hij ongeveer 0,1 %.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #305 Gepost op: 16-05-2020, 15:54:15 »
In een extra filmpje in de officiële Facebookgroep, hebben de kandidaten het ineens over een vrijstelling voor Yves ??? Zowel Aaron als Martin zeggen hier dat de keuze ging tussen een vrijstelling voor Yves of 4 kandidaten 4 jokers. Iets wat verkeerd is uitgelegd in de aflevering?

Hoe kom je eigenlijk aan die Duitse ondertiteling?  ::oink::

Dat zou Brtdm's vertaalwerk stukken eenvoudiger maken.  ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #306 Gepost op: 16-05-2020, 15:58:22 »
Alleen op Facebookfilmpjes vrees ik?


Wat ik trouwens ook grappig vond was de opmerking van Samara 'Wer Till Schweiger nicht kennt, hat der welt verpennt.'

Die ken ik inderdaad zelfs nog.


En verder ook dat Aaron uit het niets 'E-mail für dich' roept. Hij bedoelde natuurlijk de film 'You've got mail', maarja die Duitsers ook altijd met hun nasynchronisatie.
« Laatst bewerkt op: 16-05-2020, 16:57:14 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #307 Gepost op: 16-05-2020, 18:55:53 »
Alleen op Facebookfilmpjes vrees ik?
Helaas wel. Ik zal af en toe hier wat updates posten van interessante filmpjes, maar wie alles wil zien moet lid worden van de Facebookgroep van Team Maulwurfjäger.
...óf niet!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #308 Gepost op: 16-05-2020, 21:42:06 »
Alleen op Facebookfilmpjes vrees ik?


Wat ik trouwens ook grappig vond was de opmerking van Samara 'Wer Till Schweiger nicht kennt, hat der welt verpennt.'

Die ken ik inderdaad zelfs nog.


En verder ook dat Aaron uit het niets 'E-mail für dich' roept. Hij bedoelde natuurlijk de film 'You've got mail', maarja die Duitsers ook altijd met hun nasynchronisatie.

nasynchronisatie... bah... ondertiteling is fijner zeker als het om een taal gaat die ik (een beetje) versta
En dan lachen als de ondertiteling niet klopt!
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #309 Gepost op: 16-05-2020, 23:31:58 »
Citaat van: de_witte
En dan lachen als de ondertiteling niet klopt!

Niet te veel kritiek gaan geven hè! Anders ga ik het ook nasynchroniseren...  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #310 Gepost op: 17-05-2020, 00:52:16 »
Wat ik trouwens ook grappig vond was de opmerking van Samara 'Wer Till Schweiger nicht kennt, hat der welt verpennt.'

Die ken ik inderdaad zelfs nog

Ik hoorde hem voor het eerst door Samara maar vond dat ook een grappig fragment. Klonk zo mooi hoe ze het uitsprak  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #311 Gepost op: 17-05-2020, 01:01:05 »
Maar het is ook echt zo. Er zijn weinig momenten geweest dat ik overschakelde naar een Duitse show en niet Til Schweiger of Jürgen Vogel voorbij zag komen.

Niemand ooit toevallig 'Honig im Kopf' ooit gezien?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #312 Gepost op: 17-05-2020, 17:14:22 »
Roept Yves bij zijn bungeejump nou 'The Mole'?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #313 Gepost op: 18-05-2020, 09:50:59 »
En dan die 2de opdracht, wat was dat precies, waarom moesten ze gokken tussen rode en witte wijn? En laat ons dan maar random wat kistjes opendoen?

Gisterenavond de aflevering, zonder ondertiteling, herbekeken.
Zoals ik het nu begrijp correspondeerde het etiket op de wijnfles, in het kistje met filmtitel, met de uiteindelijke waarde in de kistjes op tafel.

Dat maakt degenen die als eerste in het veld liepen (Yves en Colleen) verdacht. Zij kunnen ervoor zorgen dat de goedkope filmtitels het gemakkelijkst gevonden worden zodat de cilinders met goedkope wijn het snelst gevuld werden en de dure leeg bleven. De sleutels die uit de gevulde cilinders kwamen lagen dan ook bij het geld in de kistjes op tafel.

Yves erg verdacht hier, hij deed zijn best om de locaties van de kistjes te markeren met pijl en steen maar als dat de lage geldbedragen waren was dat mols. Er was gelegenheid om de dure op lastig te vinden plekken te leggen. En dan alsnog zelf kistjes pakken en de anderen verwijten dat ze bepaalde kistjes niet konden vinden.  Aan het eind bij de tafel wees hij een kistje van slechts 100 euro aan.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2020, 10:02:34 door Moedermol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #314 Gepost op: 18-05-2020, 14:14:43 »
Volgens mij is dat niet waar. Er werd gezegd dat de sleutels universeel waren en ze mochten gewoon blind kiezen welke ze wilden openen.

In de buizen zaten echter ook verkeerde sleutels. Indien er fouten werden gemaakt met rode en witte wijn, dan kwamen er verkeerde boven.

Echter was het mogelijk, zoals Aaron vroeg, dat ze ondanks een fout, toch per ongeluk de juiste sleutels boven haalden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #315 Gepost op: 18-05-2020, 19:51:07 »
Ik heb niet zo letterlijk bovenop de tekst gezeten zoals jij met het vertalen ( hulde) maar het lijkt me ook niet dat er willekeurige bedragen in de kistjes zaten. Bij de uitleg wordt al verteld dat in iedere cilinder een sleutel zit en die sleutel is nadien nodig om de kistjes te openen waar verschillende geldbedragen in zitten. Had men al kunnen weten dat de wijnen verschillende geldbedragen waard waren? Dat de volgorde belangrijk was? Vreemd ook de opmerking van de presentatoren dat ze  haast moesten maken en alle kistjes moesten ophalen....

Bij het openen van de kistjes opperde één van de dames dat de sleutel universeel was. Dat klopt dat ging om de sleutel die nodig was om de kistjes te openen. Volgens mij gebruikte iedereen dezelfde sleutel. Er zijn ook (sfeer)shots van kistjes met een geldbedrag en een sleutel met hanger zoals die uit de cilinders kwamen. Dat is te zien bij het kistje van 1500 en het kistje van 100. Bovendien waren de kistjes genummerd en op de cilinders stond de naam van de wijn.. Het is een aanname maar ik denk dat er wel een verband was tussen de cilinders, de sleutels die daaruit kwamen  en het geld in de genummerde kistjes. De kandidaten mochten weliswaar zelf kiezen maar daarbij werd gezegd dat ze kistjes konden openen waarvan ze dachten dat het veel geld zou opleveren.

Als Paula de eerste fles leegt in de cilinder zegt een voiceover dat alleen als rood of wit in de juiste cilinder komen  de juiste toebehorende sleutels vrijgespeeld kunnen worden en alleen deze sleutels openen de geldkistjes. de keuze rood of wit is inderdaad belangrijk. Wat Aaron vraagt kan natuurlijk altijd. Hij vraagt dat als de puzzel fout gemaakt is ( memory) of het dan toch mogelijk is dat de goede sleutel boven komt. Het zal niet de eerste keer zijn dat er bij toeval toch een goede uitkomst is ondanks een gemaakte fout.

Er waren:
16 kistjes verstopt
8 cilinders
2 wijnvaten, 1 rood en 1 wit.

Het lijkt er dus op dat voor iedere cilinder een optie was voor rode of witte wijn er waren immers 2x zoveel kistjes verstopt als dat er cilinders waren. Het vinden van  kistjes in het veld was dus belangrijk evenals de keuze voor rood of wit. De logica van de bedragen in de kistjes is onduidelijk. Ik zou me kunnen voorstellen dat als er een verkeerde kleur wijn gekozen is dat er helemaal geen geld in het kistjes zou zitten maar de bedragen waren verschillend. Daarom mijn aanname dat er verschil is tussen goedkope en dure wijn. Er zijn ook maar 2 hoge bedragen gepakt en er zijn 2 cilinders niet gevuld.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #316 Gepost op: 19-05-2020, 21:03:54 »
Off-topic, maar ik zit nu vanuit mijn pakketje de Duitse versie van de Beste Zangers te kijken. Grappig genoeg is Ilse DeLange de hoofdgast van de avond. Maar die show duurt dus ook twee uur :o Na een half uur is er nog maar één liedje gezongen. Blijkbaar houden Duitsers van langdradige programma's  :P
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #317 Gepost op: 20-05-2020, 10:34:18 »
Ik zat zojuist Sat.1 Frühstücksfernsehen te kijken en er werd een fragmentje uit de 'komende aflevering' laten zien. Er komt een hele leuke opdracht terug ;D

De fitness/eetproef van afgelopen seizoen gaat gespeeld worden! :D Het vind plaats op twee zijden van hetzelfde dak van een hoog gebouw. Maar deze opdracht zat als ik het goed heb helemaal niet in de promo vorige week ??? Bovendien gaan ze volgens de gidsuitleg volgende week pas naar Buenos Aires. Was dit misschien een fragment uit aflevering 4?

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 20-05-2020, 10:37:00 door Pac »
...óf niet!

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #318 Gepost op: 20-05-2020, 11:57:25 »
hulde aan degene hier die de moeite heeft genomen dit te vertalen, maar ik twijfel of ik het verder ga kijken. Het is is echt langdradig (40 minuten extra, maar geen extra inhoud) en de opdrachten zijn weliswaar goed, maar slecht uitgevoerd. En dat de opbrengsten en de jokers lukraak verdubbeld of verviervoudigd, wat is dat?! Ach gut, het is warm en jullie voelen je niet zo lekker, hup 4000 euro extra, jullie vinden springen eng, vooruit, als jullie een extra keer springen. hup 5000 euro extra! Het is toch geen Duitsland vakantieland? Al denken de meeste kandidaten dat nog wel. Martin en Colleen zijn de enige die het spel doorhebben.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Duitse molserie 2020] The Mole (vanaf 6 mei)
« Reactie #319 Gepost op: 20-05-2020, 14:20:03 »
Volgens mij hebben ze het wel uitgedacht qua geld, maar willen ze het doen overkomen dat er een twist in zit en dat bepaald gedrag van kandidaten kan worden bestraft of beloond.

De zin 'de duivel zit in de details', deed me al vermoeden dat er nog een addertje onder het gras zat. Maar de BossHoss noemen het als straf, omdat er vooraf overlegd was met de duo's en dat mocht niet. Het was van het begin af aan duidelijk dat Wolfgang en Silvia niet hoefden te springen.

Verdubbelen doen ze nogal snel als de volledige opdracht is gelukt, dat zeiden ze ook bij de wijn. Maar dat vond ik vreemd, want er waren nog 2 gesloten kistjes. Het kan dat deze leeg waren, maar gezien het verdiende bedrag lijkt me dat ook raar.



@Pac, nu al zin in. En ik denk dat niet alle opdrachten uit aflevering 3 zijn laten zien, omdat ze nog niks willen laten zien van hoe Samara terug kan komen. (Ook nieuw)
De afleveringdetails van de komende 3 uitzendingen zijn overigens online al te vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?