Auteur Topic: USA Mole 2  (gelezen 12590 keer)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
USA Mole 2
« Gepost op: 12-01-2013, 20:20:01 »
Hallo

Het lijkt mij leuk om de tweede Amerikaanse molserie terug te kijken. Veel over gehoord, lijkt me een leuk seizoen. Als er 5 of meer belangstellenden zijn, zal ik meer info posten en een kijkschema maken. Dusss? Doe je mee?

Oja, en we kijken natuurlijk pad als de NL molserie afgelopen is ;)

Groeten, MM

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: USA Mole 2
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2013, 19:59:48 »
Leuk, ik doe mee! :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: USA Mole 2
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2013, 20:39:20 »
Leuk! Nu wachten op meer belangstellenden...

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: USA Mole 2
« Reactie #3 Gepost op: 19-01-2013, 13:34:10 »
Gaat niet werken ::ohno::
Geen belangstellenden, en ik doe mee aan ZAP en ben ook druk bezig met andere forumdingen


Offline jorge

  • Forumlid
Re: USA Mole 2
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2018, 22:35:17 »
Deze serie was verrassend leuk en in mijn optiek sterker dan The Mole 1

Wat ik pluspunten vond aan deze serie:
- 14 deelnemers, dus meer afleveringen
- Uiteenlopende, aangename karakters
- De presentator zit beter in zijn rol
- Prachtige locaties
- Betere mol

Vergeleken met de Nederlandse of Vlaamse series is het wel even wennen, maar dit programma heeft zijn eigen sterkte/ charme. Met veel plezier gevolgd en hopelijk besluiten ze om ooit de draad weer te gaan oppakken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: USA Mole 2
« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2018, 22:26:02 »
De laatste serie (5) was in 2008 en ook erg leuk alhoewel best anders dan de eerste twee reeksen. De kandidaten waren wat meer in conflict met elkaar. (Serie 3 en 4 zijn celebrityreeksen.) Helaas is het daarna (vanwege tegenvallende kijkcijfers) stil gebleven in Amerika rondom De Mol. Maar je weet nooit wanneer ie weer bovengronds komt.

Offline jorge

  • Forumlid
Re: USA Mole 2
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2018, 02:19:10 »
Bedankt voor je reactie Heinz  ::tandpastasmiley::

Ja deze heb ik inmiddels ook bekeken. Al met al vond ik dit wel een goede reeks, maar de eerste afleveringen waren wel wat zwaar om door te komen naar mijn mening. Het gaf me soms meer het idee dat ik naar een lange reeks van fear factor keek. Kandidaten waren best gemeen en afgunstig naar elkaar en verder voelde het weinig mysterieus en nogal commercieel aan. Met al die terugblikken en highlights ( vanwege Amerikaanse reclameblokken) tussendoor.

Verder waren Paul, Nicole, Mark, Bobby best heftige karakters waar ik best even aan moest wennen. Naarmate de reeks vorderde ben ik wel van mening veranderd. Ik was wel vanaf begin af aan verknocht aan Victoria, Alex en mijn favoriet Liz.

Ik zou nu graag beginnen aan the Mole US 3&4 inderdaad en aan The Australian Mole. Welke reeksen springen hier wat jou betreft Heinz?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: USA Mole 2
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2018, 09:27:42 »
USA 3 en 4 zijn zo ongeveer de enige nog circulerende reeksen die ik nog niet gezien heb. Ik begon aan 3 maar kwam er niet in, terwijl ik van anderen hoorde hoe leuk ie was. Bij Australië weet ik niet meer wat eruit sprong. De eerste reeksen zijn volgens mij gewoon ouderwets leuk. De laatste zesde reeks uit 2013 is weer enigszins vergelijkbaar met USA 5 maar dan met minder conflict en duurt ook erg lang omdat ie veel meer afleveringen telt (met leuke opdrachten en heel veel jokers en vrijstellingen).
« Laatst bewerkt op: 9-04-2018, 09:29:23 door Heinz »

Offline Eck88

  • Forumlid
Re: USA Mole 2
« Reactie #8 Gepost op: 16-05-2020, 00:42:00 »
Waar hebben jullie dit gekeken? Ik wil het ook graag nog eens kijken.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: USA Mole 2
« Reactie #9 Gepost op: 3-10-2020, 04:52:40 »
Deze ook net gezien (seizoen 2 dus, om maar even on-topic te gaan ;D). Ook weer ontzettend van genoten. De Mol had ik goed, zeker richting het einde was dat toch wel echt de enige optie voor mij. De andere twee finalisten heb ik nooit erg verdacht, vooral de winnaar niet. Die vond ik overigens heel leuk, een van mijn favoriete winnaars denk ik wel ::jaja::

Ik vond 14 kandidaten toch net iets te veel, als ze dan groter en meer wilden had ik 12 beter gevonden. Ik heb nu alsnog niet het idee dat ik de eerste 2 afvallers echt heb leren kennen, vooral de allereerste niet. Dus 2 spelers had dit seizoen best kunnen missen.

Verder was Al een grote irritatiefactor voor mij, op een gegeven moment kreeg ik er best wel moeite mee dat hij er maar in bleef en ik hem ook nog niet had kunnen afschrijven als Mol. Blijkbaar moest hij heel grappig zijn? Dat was althans het effect dat hij op de anderen had en waar hij duidelijk voor ging in alles wat hij zei en deed. Ik moest echt geen enkele keer om hem lachen.

De uiteindelijke Mol stond altijd in mijn top 3 verdachten, maar tot ongeveer halverwege verdacht ik ook nog een aantal andere mensen (vooral mannen). Vanaf de aflevering met de loved ones werd de Mol mijn enige hoofdverdachte en dat is tot het einde zo gebleven. Prima Mol, goed gedaan ::ok::

Af en toe had ik wel moeite met al die vrijstellingen elke aflevering maar ik was er al een beetje aan gewend en kon me er wel mee verzoenen dat het in deze editie gewoon een vast element is. Zou het in 'onze' versies niet willen, maar bijna elke aflevering iemand veilig is ook wel eens een keer een interessante dimensie.

Ben benieuwd naar de celebrityedities en seizoen 5!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: USA Mole 2
« Reactie #10 Gepost op: 3-10-2020, 09:03:54 »
Celebrity-reeksen zijn toch ook heel leuk (wel anders) i.t.t. wat ik hierboven schreef dus veel plezier. ;D

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: USA Mole 2
« Reactie #11 Gepost op: 3-10-2020, 12:39:34 »
USA 3 en 4 zijn zo ongeveer de enige nog circulerende reeksen die ik nog niet gezien heb. Ik begon aan 3 maar kwam er niet in, terwijl ik van anderen hoorde hoe leuk ie was. Bij Australië weet ik niet meer wat eruit sprong. De eerste reeksen zijn volgens mij gewoon ouderwets leuk. De laatste zesde reeks uit 2013 is weer enigszins vergelijkbaar met USA 5 maar dan met minder conflict en duurt ook erg lang omdat ie veel meer afleveringen telt (met leuke opdrachten en heel veel jokers en vrijstellingen).

Inmiddels al gekeken?

Ik heb precies hetzelfde! Usa 3 en 4 trekken me niet ofzo. Misschien omdat ik van eentje al weet wie de mol is.

Australië seizoen 3 springt er voor mij uit. Wat een geweldige opdrachten en kandidaten waren daar
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 12:44:35 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: USA Mole 2
« Reactie #12 Gepost op: 4-10-2020, 11:32:06 »
Australië 3 is inderdaad amazing  ::bravo:: Al meerdere keren bekeken.   ::schaam::

De Celeb Moles van US vind ik echt veel te downgraded met silly opdrachtjes. En HIDM als je Al in USA Mole 2 irritant vond vanwege zijn lolbroekgehalte die niet zo lollig was, hou je dan maar vast voor de Celeb Moles.  :-X

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: USA Mole 2
« Reactie #13 Gepost op: 4-10-2020, 20:23:33 »
Australië ga ik na de US seizoenen allemaal kijken! (behalve 6, die is me te lang om helemaal opnieuw te kijken :P)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: USA Mole 2
« Reactie #14 Gepost op: 5-10-2020, 14:42:33 »
Overigens heb ik vanaf dit seizoen iets geleerd over reality tv wat meestal wel uit kwam.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar dat volledig terzijde.  ;D

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: USA Mole 2
« Reactie #15 Gepost op: 5-10-2020, 15:17:38 »
Overigens heb ik vanaf dit seizoen iets geleerd over reality tv wat meestal wel uit kwam.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Maar dat volledig terzijde.  ;D
Was me inderdaad ook opgevallen bij die executie die je noemde ;D Lullig, maar ze lijkt me iemand die snel een nieuwe baan heen kunnen vinden ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: USA Mole 2
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2021, 19:44:59 »
Damn, USA heeft echt goede molseries  ::bravo::  ::oink:: vond deze serie nog beter dan 1!
 
Goede cast, heerlijke opdrachten en ik vond het element elke aflevering een vrijstelling ook wel wat hebben. Het werkte gewoon goed voor dit seizoen en deze cast  ::jaja::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

@HIDM ik vond Al ook vreselijk  :-X

Binnenkort maar serie 3 kijken!
Frankje Lapi