Auteur Topic: Survivor 39: Island of the Idols  (gelezen 10915 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Survivor 39: Island of the Idols
« Gepost op: 27-04-2019, 11:15:55 »
De eerste rumour is bezig over het volgende seizoen van Survivor! Voornamelijk dat Boston Rob en Sandra terugkomen als een soort van coach voor dit seizoen ;).
« Laatst bewerkt op: 27-05-2019, 18:25:09 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 39
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2019, 10:06:25 »
Die hoofden ::rofl::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2019, 15:31:53 »
Whahahahahaa jaaaaa  ::rofl::
Die hoofden ::rofl::
Frankje Lapi

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 39
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2019, 14:55:40 »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #4 Gepost op: 24-09-2019, 13:10:52 »
Vanavond begint het nieuwe seizoen!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #5 Gepost op: 2-10-2019, 17:05:11 »
Verrassend leuke eerste aflevering! Tot nu toe lijken er veel interessante mensen mee te doen. Rob en Sandra zijn leuk en ik vind de twist dan ook niet heel storend zoals bij voorgaande seizoenen. Eerste boot is ook lekker ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #6 Gepost op: 14-11-2019, 23:40:48 »
Het is zo'n goed seizoen  ::bravo::

....

Tot ik de aflevering van vannacht keek. Ik ben boos, ontdaan en eat heeft de productie verkeerde keuzes gemaakt zeg.

Ik reageer morgen uitgebreider, maar ik weet niet of ik dit seizoen nog verder ga kijken.
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #7 Gepost op: 14-11-2019, 23:54:52 »
Jup hier precies dezelfde gedachtes :(
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #8 Gepost op: 15-11-2019, 21:28:42 »
Missy en Elizabeth behoorden tot mijn favorieten, maar nu hoeven ze van mij nooit meer terug te keren in een All-Stars seizoen. Daarnaast vind ik dat ze gewoon het spel uit gestuurd moeten worden, wat ze gedaan hebben kan echt niet.

Kellee had het al vreselijk zwaar en dan dit - het laatste wat ze verdiend had. En zelfs naar Dan toe vind ik het respectloos.

Janet is gewoon... fantastisch. Ik snap niet dat iedereen doet alsof dit alles haar schuld is? Niemand neemt het écht voor haar op (op Jamal en Karishma na) en niemand heeft het over de acties van Elizabeth en Missy, ook al zo vreemd.

De rest van de groep die op Kellee en Jamal heeft gestemd vind ik ook echt kwallen, ze wisten wat er aan de hand was en wisten ook echt wel van de leugen van Missy en Liz. Met name Lauren en Elaine.

De enige mensen voor wie ik nu nog root (en die het verdienen om te winnen) zijn Janet, Noura en zelfs Karishma.

 ::kots::
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #9 Gepost op: 15-11-2019, 23:46:13 »
Ik weet ook niet wat ik moet,  ik was echt in shock na de aflevering.

Missy en Elaine hadden die troef niet moeten spelen. Het voelt gewoon niet goed om zoiets te gebruiken in een spel.

Wat Dan deed, ik wil best geloven dat die echt geen kwade bedoelingen had en dat hij 0,0 inzicht heeft in hoe het overkomt.
Maar het ging te ver.Ik hoop dat het nu ook stopt.

Nu, je moet eraan denken dat dit een tv-show is dat ge-edit is. Janet gaf op twitter aan dat Tommy haar grootste steun was na
het hele gebeuren én op de TC waar ze wou opgeven. Dit was niet te zien (en ik geloof Janet wel).

Ik blijf wel kijken, en ik hoop op een zege van Noura/Janet/Karishma of Tommy.(Dean mag ook wel, want dat zou Fabio II zijn).

Toch blijf ik met een dubbel gevoel zitten, (please don't attack me)
want Kellee wou eerst nog altijd Missy wegstemmen, zelfs na hun gesprek over Dan.
Natuurlijk verdedigt Missy zich.Maar hoe ze zich verdedigd heeft, DAT ging erover.

Het is 2 dagen geleden dat ik de aflevering zag en ik vind het nog altijd moeilijk om mijn mening te vormen hier
(net omdat het een zwaar thema is, dat gemakkelijk tot polarisatie leidt).
klaar voor de strijd

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #10 Gepost op: 18-11-2019, 15:14:58 »
Ik vind het niet helemaal eerlijk om iedereen maar op dezelfde hoop te gooien. Janet gaf bijvoorbeeld aan dat Tommy het tijdens tribal voor haar op nam, maar dat zat niet in de aflevering. Gezien inderdaad Kellee zelf ook 'het spel' prioriteit gaf vind ik niet dat je het mensen kwalijk kan nemen als zij dat ook doen en strategisch stemmen, in plaats van op Dan.

Dat gezegd hebbende zijn Missy en Elizabeth sowieso veel te ver gegaan. Zo'n situatie proberen uit te buiten voor je eigen gewin is smerig. Ik hoop dat de productie als ze alles op een rijtje zetten alsnog besluiten om Dan te verwijderen (ondanks dat het een beetje een kalf verdronken in de put situatie is), want ik moet er niet aan denken dat hij nu als goat mee naar het einde wordt getrokken en beloond wordt voor zijn acties.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #11 Gepost op: 22-11-2019, 11:31:15 »
Voor degene die de aflevering nog niet gezien hebben, er was wat instant karma.

Aaron is unaniem weggestemd en was er verrast over. Wel, je hebt tot nu toe de individuele opdrachten gedomineerd en je verwacht nog niet weggestemd te worden?  :-X

en dan Missy, eerst praat ze tegen Karishma alsof ze een kind van 10 is terwijl ze 13 jaar ouder is dan haar.
Vervolgens haar en Elisabeths gezicht toen ze zagen dat Aaron weg was  :o
en op het eind van de stemming kon ze niet geloven dat ze weg moest.
Daarna ontkent ze aan Tommy dat hij haar plan was (terwijl de stemming 3-2 was)
en vraagt ze aan Elisabeth om Elaine kalm te 'killen' (so far it's just a game, zelfs Sandra kreeg het op haar heupen).

Verder waren Noura en Dean hilarisch:
Noura wint immuniteit, is zo blij ermee dat ze alles weggooit en daarmee de kans op een reward mee vergooit
Dean twijfelt om op Aaron te stemmen omdat hij dan de volgende physical threat is (terwijl hij nog niets gepresteerd heeft in de proeven). Daarna gaat hij naar Dan om dit aan te kaarten en zegt hij dat Dan ook gevaar loopt als physical threat
(dit is ook zo, maar in een andere betekenis)
en Elaine is geweldig: bij haar gesprek met Tommy noemde ze hem Big red maar op zo'n manier dat je weet dat dit goed bedoeld is

Volgende week ziet er ook goed uit, want Dean spreekt over een 'goatarmy' (verbond Noura, Karishma, Dean?)
« Laatst bewerkt op: 22-11-2019, 12:36:11 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #12 Gepost op: 21-12-2019, 17:23:10 »
Ik moet zeggen dat ik wel tevreden ben met de afloop van het seizoen
en eigenlijk alle controverse buiten beschouwing gelaten: ik vond het geen slecht seizoen,

maar de winnaar is wel vrij ironisch gezien het thema  ;D
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #13 Gepost op: 22-12-2019, 23:16:43 »
Ik heb het niet meer helemaal af gezien, maar ik vond het ook een goed seizoen tot alle controverse gebeurde. Jammer dat het zo is gegaan want het was verder helemaal geen verkeerd seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #14 Gepost op: 23-12-2019, 11:40:14 »
Het was een goed seizoen, al had ik liever de runner-up zien winnen.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #15 Gepost op: 23-12-2019, 11:58:52 »
Ik heb het niet meer helemaal af gezien, maar ik vond het ook een goed seizoen tot alle controverse gebeurde. Jammer dat het zo is gegaan want het was verder helemaal geen verkeerd seizoen.

Dat snap ik ergens wel. Ik heb het blijven volgen en los van wat er gebeurd is, was het zeker ok. Maar de controverse zal altijd een schaduw blijven vrees ik.


Het was een goed seizoen, al had ik liever de runner-up zien winnen.

Ik ben blij met de winaar, de runner-up was zeker niet slecht maar is pas te laat beginnen te spelen. Daarbij was hij vooral flashy maar echt iets groots/bijzonders heeft die niet gedaan.

De winnaar vind ik goed omdat die vooral gefocust was op het sociale gedeelte. Die is de eerste
- sinds Denise (14 seizoenen geleden) die gewonnen heeft zonder een voordeel in het spel (en dat in een seizoen waarin elke week wel iets kon gewonnen worden)
- sinds Natalie White (20 seizoenen geleden) die won zonder 1x veilig te zijn op een TC
(gaf ook toe de proeven met opzet te verliezen om zo min mogelijk gevaarlijk te lijken)
- nooit naar IOI geweest te zijn, dus nooit raad gehad te hebben (wat eigenlijk wel een ironische middenvinger is naar het thema :p)
- en zelfs de firechallenge niet moest winnen, want die overtuigde de rest dat hij absoluut geen vuur kon maken.

Dit was het spel waarbij survivor ontstaan is, en de essentie ervan namelijk: wees sociaal, wees degene die iedereen graag heeft. Idols en andere zijn leuk maar enkel dat is te weinig om te winnen.

 De winnaar zei het ook: ik had die niet nodig, ik wist altijd wat iedereen had. (vind ik indrukwekkend).

Moest je kunnen zou ik aanraden om de promo te zoeken van seizoen 40. Het is zeker de moeite
« Laatst bewerkt op: 23-12-2019, 12:06:17 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #16 Gepost op: 25-12-2019, 17:19:41 »
Ja opzich wel terecht gewonnen, maar vrij laat in het spel pas echt in actie gekomen vind ik. Hij lag altijd goed in de groep, maar tactisch was hij nou niet de sterkste (en in proeven ook niet). Had liever Dean zien winnen  ::jaja::

Alle controverse buiten beschouwing gelaten, toch wel een erg goed seizoen in mijn ogen. Iig beter dan de vorige 3 seizoenen (waarbij ik 36 en 37 gewoon echt slecht vond).

Ik hoop in een later seizoen sowieso Kellee, Jamal en Janet eens terug te zien. Daarnaast wil ik Karishma eigenlijk ook terug zien  ::rofl:: in haar Ponderosa bleek ze dus een heel ander mens te zijn dan op het eiland en dat gaf ze zelf ook toe. Ben erg benieuwd hoe zij het een tweede keer zou doen.
Frankje Lapi

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #17 Gepost op: 26-12-2019, 01:06:35 »
Ik weet niet wat ik van de winnaar moet denken. Aan de ene kant vind ik het een zeer terechte winnaar, en ben ik blij dat er iemand heeft gewonnen die gewoon 'old school' speelt, zonder paaseieren zoeken en coin flips. Aan de andere kant vond ik hem vrij droog en vond ik bijna iedereen leuker dan hem, en vind ik het jammer dat hij door het seizoen heen zo'n typische winnaars edit heeft gehad. Het was voor mij dusdanig voorspelbaar dat ik dacht dat er toch nog een twist moest komen omdat het voor mij niet zo logisch kon zijn, maar helaas.

Het seizoen als geheel blijft ook lastig. Ik vond alles voor de merge heel sterk, maar na de merge ging het voor mijn gevoel toch een stuk minder. Gooi daar het gedoe met Dan bij en het zorgt dat dit een seizoen is dat ik niet snel nog eens zou kijken/aanraden.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #18 Gepost op: 5-05-2020, 22:02:53 »
Ik ben net naar een podcast met Tommy aan het luisteren.

Hij vertelt over het moment dat Dan verwijderd werd uit het spel.

Iedereen werd weggeleid om zijn biechten te doen, Dan is toen verwijderd.

Echter had nog niemand dat door en iedereen was hem vergeten.
Op dat moment komt Jeff in voor het verhaal te doen...

en toen kreeg hij een hoofdkussen recht in zijn gezicht geworpen door Dean met de woorden:
Yo Probst, want a coffee and chill with us.  ::rofl::

Timing perfect, en natuurlijk  Dean die dat doet
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 39: Island of the Idols
« Reactie #19 Gepost op: 5-05-2020, 22:13:08 »
 ::rofl:: ::rofl::

Dat is te grappig en idd typisch Dean
Frankje Lapi