Auteur Topic: Survivor talk (spoilergevaar !!!)  (gelezen 33232 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #40 Gepost op: 12-04-2011, 15:08:59 »
Jammer dat het Survivor forum tussen zaterdag en donderdag doodstil is.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #41 Gepost op: 12-04-2011, 21:17:45 »
Klopt.. Ik kijk zo nu en dan of er nieuwe berichten zijn maar meestal is dat niet zo  ;)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #42 Gepost op: 15-04-2011, 00:44:53 »
Ze lopen of enorm achter of ze besluiten niet van elke aflevering en blog te maken

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #43 Gepost op: 15-04-2011, 18:33:02 »
Meestal is erg gewoon niet zoveel te zeggen op Maandag en Dinsdag. Gewoonlijk is tegen dan alles al gezeged wat er te zeggen viel.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #44 Gepost op: 19-04-2011, 13:58:16 »
Om de tijd tot donderdag te doden ben ik maar eens gestart met het bekijken van een paar TAR seizoenen. Wat ik leuker vindt dan Survivor is dat er weinig downtime is (trailers/leaders/rituelen). Op de een of andere manier doet de spelleider me ook denken aan Probst, alhoewel hij minder in te brengen heeft. Hij praat meer de stukjes aan elkaar. Zijn er mensen hier die zowel Survivor als TAR volgen?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #45 Gepost op: 23-04-2011, 17:30:29 »
Ik van TAR nu vooral de oudere seizoenen. Ik ben geloof ik bij seizoen 6 nu. Ik vind TAR ook zeker een leuke serie.  ::ok::

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #46 Gepost op: 23-04-2011, 17:38:41 »
Ik heb eigenlijk maar één seizoen volledig gezien van TAR en dat is TAR12. Zeker een aanrader, en erg goede T.V. naar mijn mening. Ik was vooral een fan van Ron/Chris, de Goths en Nate/Jen. Drie erg entertainende en interessante teams, vond ik.

Ik heb ook geprobeerd om TAR16 te zien, maar ik kon het niet meer aan na vijf afleveringen of zo. Ik had gewoon een hekel aan haast IEDER team dat meedeed (behalve Jeff/Jordan, Grootmoeder/Kleindochter en Steve/Allie), en vooral aan de volgende vier: de Lesbos, de Detectives, Caite en Joe/Heidi. Afrgijselijk -_-

-----------

Op dit ogenblik ben ik Vanuatu aan het herbekijken (ik heb de DVD gekregen voor Kerstmis ^__^) en... echt een onderschat seizoen. Het is een beetje een Diesel, omdat het erg traag op gang komt, maar na de swap is het erg fijn om te zien. En ik weet dat het nog beter gaat worden ook! (Ik ben nu bij de F8)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #47 Gepost op: 23-04-2011, 17:40:50 »
Met oude seizoenen van survivor wacht ik weer even tot dit seizoen is afgelopen. Ik heb tot nu toe alleen survivor 1 gezien en vorig seizoen en dan nu dit seizoen. Als dat is afgelopen ga ik misschien weer wat oude seizoenen kijken.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #48 Gepost op: 24-04-2011, 01:45:04 »
Aaaah, nieuw bloed, dus. ::zwaai:: Wel ik kijk al uit naar jou (en Terloops') mening over S7: (Pearl Islands). Mijn favoriete seizoen.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #49 Gepost op: 24-04-2011, 12:09:28 »
Ik heb (Survivor) gekeken tot en met season 6 en wacht nog ff tot user langkous seizoen 7 upload. Dan ga ik weer verder. Ik heb er goede verhalen over gehoord. De overige seizoenen liggen klaar (vanaf S12 heb ik vrijwel alles gezien).

Over TAR: TAR heeft eigenlijk altijd hetzelfde niveau. Het maakt nog een beetje uit of je sommige teams leuk vindt of niet, maar er zit niet heel veel variatie in. Bij Survivor maakt het enorm veel uit welke spelers er mee doen en hoe (goed) ze spelen. Maw: de beste seizoenen van Survivor zijn imo veel beter dan TAR, maar de saaiere seizoenen van Survivor halen het weer niet bij het constante niveau van TAR. Ik heb nog wel meer ideeen over TAR, maar die zal ik maar delen op het TAR forum.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #50 Gepost op: 17-05-2011, 15:26:44 »
Nu dat het seizoen voorbij is... Season ranking time! ^__^

 Mijn persoonlijke Seizoenenranking MET S22:

Top Televisie:

1. Pearl Islands
2. Amazon
3. China
4. Micronesia

Geweldig:

5. Exile Island
6. Guatemala
7. Gabon
8. Palau
9. Borneo
10. Vanuatu

Op zich goed entertainment:

11. Heroes Vs Villains
12. Outback
13. Nicaragua

O.K:

14. Thailand
15. Tocantins
16. Africa

Onverschilligheid:

17. Marquesas
18. All Stars

Dislike:

19. Fiji
20. Cook Islands

SLECHT!:

21. Samoa
22. Redemption Island

yw.ia.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #51 Gepost op: 17-05-2011, 20:23:57 »
Op dit moment zou ik de seizoenen op onderstaande wijze beoordelen maar erg consistent is het lijstje niet. Na een herkijkbeurt wil het nog wel eens voorkomen dat ik een seizoen met andere ogen bekijk en als een gevolg daarvan het seizoen hoger of lager inschat ten opzichte van andere seizoenen.

1: Vanuatu
2: Pearl Islands
3: Micronesia
4: Borneo
5: China
6: Gabon
7: Palau
8: Amazon
9: All-Stars
10: Guatemala
11: Panama
12: Heroes Versus Villains
13: Australian Outback
14: Cook Islands
15: Fiji
16: Africa
17: Tocantins
18: Redemption Island
19: Thailand
20: Samoa
21: Nicaragua
22: Marquesas
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #52 Gepost op: 18-05-2011, 09:51:37 »
Dat is geen slecht lijstje, Goyath. Vanuatu op de eerste plaats en tegelijk Marquesas laatst hebben is wel echter verbazend en willekeurig. De meeste Survivor Fans die ken hebben gewoonlijk exact dezelfde mening over beide seizoen (ofwel liefde, ofwel haat, ofwel onverschilligheid).

Thailand wordt toch zo zwaar onderschat. :( Er zijn zoveel interessante characters en goeie momenten (Grindgate, Robb en de pijlstaatrog, Jake's Roy Rogers verhaaltjes, Rob/Clay/Shii-Ann in het algemeen, "Raod Trip", CC Heidik's video, de Attack Zone, Jim Glover's prestatie tijdens de eetproef, "No Shit, Sherlock", Jan's dierenkerkhof en zoveel andere zaken)  en alhoewel het geheel als een pudding ineen zakt na de merge en er verder nooit echt iets gebeurt spelgewijs is het nooit echt *saai* (vanwege de interacties tussen de gevariëerde en interessante cast) i.t.t. zoveel huidige seizoenen. (en daarmee VOORAL Cook Islands -_-)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #53 Gepost op: 18-05-2011, 14:04:25 »
Dat is geen slecht lijstje, Goyath. Vanuatu op de eerste plaats en tegelijk Marquesas laatst hebben is wel echter verbazend en willekeurig. De meeste Survivor Fans die ken hebben gewoonlijk exact dezelfde mening over beide seizoen (ofwel liefde, ofwel haat, ofwel onverschilligheid).

Thailand wordt toch zo zwaar onderschat. :( Er zijn zoveel interessante characters en goeie momenten (Grindgate, Robb en de pijlstaatrog, Jake's Roy Rogers verhaaltjes, Rob/Clay/Shii-Ann in het algemeen, "Raod Trip", CC Heidik's video, de Attack Zone, Jim Glover's prestatie tijdens de eetproef, "No Shit, Sherlock", Jan's dierenkerkhof en zoveel andere zaken)  en alhoewel het geheel als een pudding ineen zakt na de merge en er verder nooit echt iets gebeurt spelgewijs is het nooit echt *saai* (vanwege de interacties tussen de gevariëerde en interessante cast) i.t.t. zoveel huidige seizoenen. (en daarmee VOORAL Cook Islands -_-)

Vanuatu heeft gewoon alles wat ik in een Survivor seizoen wens te zien: een fenomenale cast, een onvoorspelbaar spelverloop, volop tactiek/strategie/intriges, veel drama, een aantal fantastische proeven, een prachtige omgeving en een ijzersterk adaptief spel van de Soul Survivor. Het is ongelooflijk dat er tot op heden slechts twee kandidaten van Survivor Vanuatu zijn teruggekeerd. Chris, Sarge, Rory, Twila en Julie zijn Survivor iconen die een terugkeer verdienen.

Aan de andere kant van het spectrum staat voor mij Marquesas omdat ik helemaal niks met de betreffende cast heb, complete onverschilligheid overheerst. De omverwerping van de Rotu Four was het hoogtepunt van het seizoen maar zelfs kon het seizoen niet redden omdat de meeste kandidaten oninteressant waren . Op de een of andere manier is de identificatie met en de belangstelling voor het overgrote deel van de kandidaten van Survivor Marquesas bij mij afwezig.

Wat betreft Thailand: ik heb het seizoen weliswaar laag geklasseerd maar zou het nooit een slecht seizoen noemen. Er waren voldoende memorabele karakters en momenten maar net als bij Redemption Island (en in zekere zin Samoa) zorgde de strategische overheersing van één individu en de volgzame instelling van vele anderen ervoor dat de spanning ver te zoeken was. Deze seizoenen hadden zoveel beter kunnen zijn wanneer er machtswisselingen hadden plaatsgevonden zoals gebeurde in Vanuatu en Pearl Islands.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #54 Gepost op: 23-05-2011, 21:04:05 »
Ik kan nog geen lijstje maken omdat ik nog steeds een paar seizoenen moet kijken (ben nu bezig met Amazon), maar ik heb sterk de indruk dat de volgorde waarin je ze bekijkt je mening stevig beïnvloed.

Ik heb nu ongeveer 3/4 van alle seizoenen bekeken en ik vind Samoa heel erg goed (was het eerste seizoen dat ik zag). Het was vooral vanwege de amazing odds waarin Foa Foa de merge in ging en toch allemaal overbleven richting de finale. Daardoor was Russell de eerste speler (die ik zag) die het spel echt speelde. Daarna zag ik HvV en die vond ik ook geweldig. Daarna Micronesia. Allemaal geweldige blindsights. Daarna ben ik wat van de oude seizoenen gaan kijken en die waren toch wel heel tammetjes. Je mocht blij zijn als er überhaupt 1 blindsight was. Het leek vaak alsof mensen wachtten tot hun nummer getrokken was en dan moesten ze weg.

M.a.w. naast het feit dat het sowieso al heel persoonlijk is welk seizoen je leuker vindt, is volgens mij de volgorde van kijken ook erg belangrijk.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #55 Gepost op: 14-06-2011, 10:48:27 »
Onlangs is er een interview verschenen met Mark Burnett. Ik heb het (nog) niet helemaal gezien, maar ik vond twee fragmenten wel aardig.
Het ene gaat over de totstandkoming van Survivor. Het illustreert naar mijn idee goed het verschil tussen Expeditie Robinson en Survivor.
Het andere gaat over Survivor Marquesas. Ik wist dat ze dit seizoen noodgedwongen op een andere locatie hadden geschoten, maar ik wist niet dat er op 9/11 daadwerkelijk een crew met een stel zeecontainers in Jordanië stond. Dat moet een redelijk stressvolle situatie geweest zijn........

Jammer dat dit soort locaties nog steeds te risicovol zijn en alleen Zuid-Amerika en de South-Pacific nog maar een optie lijken te zijn. Ik had Survivor Arabia graag gezien.
Ik geloof ook niet dat ze - sinds de productie-problemen die ze hadden in Gabon en de kosten die het met zich meebrengt - ooit nog naar Afrika terug zullen keren.
« Laatst bewerkt op: 14-06-2011, 10:52:50 door honeymaker »

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor talk (spoilergevaar !!!)
« Reactie #56 Gepost op: 2-08-2013, 18:19:22 »
Ben sinds kort ook fan van survivor en heb inmiddels Heroes vs Villains en Micronesia gezien.
De andere seizoenen kan ik helaas nergens vinden :(

Weten jullie nog waar ik bepaalde seizoenen kan bekijken en welke seizoenen raden jullie  iemand die Russell en Parvati het leukst vond aan?
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.