Auteur Topic: Survivor 20: Heroes vs Villains  (gelezen 149346 keer)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #100 Gepost op: 26-03-2010, 10:15:25 »
OMG! Wat een waanzinnig geniale tribal council weer! Russell is echt onnavolgbaar!

Ik vond het weggeven van de immuniteitsketting in essentie eigenlijk een domme zet die enkel en alleen goed uitpakte doordat iemand anders een gigantische blunder maakte. Tyson heeft zichzelf namelijk onsterfelijk belachelijk gemaakt. Ik snap er werkelijk waar helemaal niks van, waarom stemde hij op Parvati? Hij schoot er helemaal niks mee op en riskeerde er tegelijkertijd alles mee. Ik begin bijna te denken dat hij is omgekocht of is vergeten voor wie hij moest stemmen want een fout als deze is onvergeeflijk. Het plan van Boston Rob was prima maar is mislukt door stompzinnigheid van de hoogste soort.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #101 Gepost op: 26-03-2010, 12:46:48 »
Vergeet niet dat Russell subtiel op Tyson heeft ingepraat door te zeggen dat hij voor Parvati gings stemmen om zichzelf te redden. Russell heeft dus wel degelijk het spel weer heel erg goed gespeeld. Hij kon ook niet anders want hij stond met zijn rug tegen de muur. Russell denkt meerdere tribal councils vooruit en dat heeft hier in geresulteerd.

Tyson hoopte door op Parvati te stemmen dat hij Russell eventueel als backup kon gebruiken mocht zijn huidige alliance uiteen vallen. Niet slim natuurlijk maar dat was de reden (zoals hij het zelf zei tegen Entertainment Weekly).

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #102 Gepost op: 26-03-2010, 12:52:55 »
Overigens: die onnavolgbaarheid zit hem voor mij voornamelijk in de manier waarop hij het presenteert. Hij wandelt naar Jeff toe, dan: "No, not this way", dan die speech over loyalty naar Coach en vervolgens geeft 'ie zijn idol aan de meest dodelijke speelster die hem vervolgens beloont met een veelbetekende blik. Er zit gewoon klasse in de manier waarop hij het speelt. Het is alsof 'ie het script van een dramaserie ter plekke schrijft en uitvoert. Prachtig gewoon!

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #103 Gepost op: 26-03-2010, 13:54:16 »
De wijze waarop Russell het plan uitvoerde leverde natuurlijk geweldige televisie op maar de blunder van Tyson was cruciaal voor het welslagen van de hele operatie. Op de een of andere manier vertrouwde Russell op de stompzinnigheid van een andere kandidaat anders zou hij nooit zo’n groot risico nemen. Ik zit dan ook nog met een groot aantal vragen. Wist Russell bijvoorbeeld dat Tyson op hem zou stemmen en zo ja hoe kwam hij aan deze kennis? Want als Tyson oorspronkelijk op Parvati zou stemmen in plaats van Russell dan zou het helemaal niks uithalen om op Tyson in te praten. De gedachtegang van Tyson is een nog groter raadsel voor mij. Hij zat in een alliantie van zes personen, wist dat hij het doelwit van de andere alliantie zou zijn en wist tevens dat er slechts een manier was om te garanderen dat zijn huidige alliantie bepaalde wie er weggestemd werd (three-way tie). Kortom het enige wat hij moest doen om zijn eigen voortbestaan veilig te stellen was stemmen in overeenkomst met de afspraken die zijn alliantie had gemaakt. Als hij Russell perse in het spel wilde houden dan had hij Danielle als tweede doelwit moeten voorstellen. Nu riskeerde hij alles zonder ook maar iets te kunnen winnen. Want als Parvati wel weggestemd zou zijn (zoals Tyson verwachtte) dan had Russell sowieso elke andere mogelijkheid aangegrepen. Hopelijk verschaffen de interviews met Tyson een aantal antwoorden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #104 Gepost op: 26-03-2010, 14:38:33 »
Citaat
RNO: OK, I have to start with the obvious question – and one that will certainly be asked of you a few dozen times today: What were you thinking?! How did the vote you admitted was not rocket science turn into one where you got voted out? Why did you go along with Russell’s plan?

Tyson: (Chuckling) I’ll walk you through it real quick. I had told everybody we were splitting the votes. Russell knew, Parvati knew, Danielle knew, and there was nothing they could do about it. On my way to Tribal Council, I thought about it, if Parvati and Danielle are smart, they’ll vote for Russell and send him home. I knew Russell had the idol because Coach had told me, and I’d rather keep the idol in play. Russell had no friends other than Parvati and Danielle, and Parvati had friends on the other side. I want Parvati to go and then I can perhaps try to get the idol from Russell to use for my own evil bidding. Does that make sense? I was predicting that other people were going to play smart. Then everybody played like an idiot and I got screwed – but I guess I didn’t play that smart either.

Dat was niet echt verhelderend, ik begrijp er nu eigenlijk nog minder van. Want waarom zouden Parvati en Danielle in godsnaam op Russell stemmen terwijl ze weten dat hij de immuniteitsketting heeft en mogelijk zelf gaat gebruiken? En waarom dacht Tyson dat Russell de immuniteitsketting niet zou gebruiken terwijl het overduidelijk was dat de immuniteitsketting zijn enige redding was? Maar goed zelfs als ik probeer mee te gaan in de gedachtegang van Tyson blijft het een vreemd verhaal. Want als Russell de immuniteitsketting niet zou gebruiken en Parvati wordt weggestemd (wat ook nog maar de vraag is) dan heeft Russell nog steeds de immuniteitsketting. Hoe dacht Tyson deze immuniteitsketting dan te kunnen bemachtigen/gebruiken? Er is serieus iets goed misgegaan toen Tyson dit alles overdacht want het hele plan hangt met assumpties aan elkaar. Het zou een groot wonder zijn geweest als het plan van Tyson uitpakte zoals hij het zich voorstelde.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #105 Gepost op: 26-03-2010, 16:12:57 »
Geweldig dit! Russell is echt een meesterlijke speler. Ja, het was dom van Tyson, maar Russell heeft vast geweten dat Tyson op Parvati ging stemmen nadat ie met hem gepraat had. Het was gewoon geniaal.

Rob is nu bang voor Russell, dat zie je aan alles. Rob is ook een goede speler, en hij kan het best van Russell winnen (gezien de nummers nu al helemaal). Maar het staat nu wel 1-0 voor Russell.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2010, 16:40:12 »
Geweldig dit! Russell is echt een meesterlijke speler. Ja, het was dom van Tyson, maar Russell heeft vast geweten dat Tyson op Parvati ging stemmen nadat ie met hem gepraat had. Het was gewoon geniaal.

Uit de interviews met Tyson blijkt dat Russell het niet heeft geweten. Tyson heeft schijnbaar pas op het allerlaatste moment besloten om op Parvati te stemmen. Hij zegt dat Russell er helemaal niks mee te maken had, sterker nog volgens hem is er ontzettend geknipt in de conversatie tussen hem en Russell waardoor het net lijkt alsof Russell hem heeft omgepraat.

Citaat
RNO: Did you discuss the possibility of flipping to vote against Parvati with anybody besides Russell, and did you give Russell your assurance that you were going to do it so he knew he was in good shape?

Tyson: I didn’t discuss it with Russell. Did it show me discussing it with Russell?

RNO: What we saw implied it.

Tyson: Yeah, it did. I think they did that to make Russell look smart. I told him, “You have to play your idol or vote Parvati out.” He was all, “Shucks, do we really have to vote her out?” I was like, “Yeah, unless you want to go home.” He had no clue.

Citaat
Reality TV World: So did that conversation with Russell in which he had told you he was voting for Parvati play any role in what actually happened then?

Tyson Apostol: No, that didn't play any role at all.  What he had said was, "I can't vote Parvati."  And I said, "Okay, then you're going to have to play the idol."

Citaat
How did the blindside happen? How did Russell get you to change your vote?

Why do people keep asking me that?! [laughs] Russell had nothing to do with it. I wanted Parvati gone more than Russell. I knew Russell had the Idol, I knew he'd made an alliance with Parvati and I knew if Parvati was gone he'd have nowhere to turn but me. I also knew Parvati had people on the other side. Whether she'd align with them, I don't know, but it helps to know people. Preemptively, I was thinking if there was a switch or a merge, it would be better to get rid of Parvati.

De bizarre gedachtekronkels zijn dus leidend geweest voor het uiteindelijke fiasco. Russell en Parvati hebben gewoon ontzettend veel geluk gehad, Russell heeft een erg groot risico genomen dat wegens een gigantische blunder van iemand anders vruchten heeft afgeworpen. Niemand kon deze gang van zaken voorspellen en niemand anders dan Tyson is verantwoordelijk voor het resultaat. Als Tyson niet zo'n absurde ingeving had gekregen zou Russell zijn weggestemd omdat hij zijn immuniteitsketting aan een ander had gegeven. Met andere woorden dan zou Russell waarschijnlijk de grootste blunder van het seizoen gemaakt hebben.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2010, 16:45:26 »
Anyway dit zal waarschijnlijk grote gevolgen gaan hebben, Tyson was volgens eigen zeggen de lijm die de alliantie bij elkaar hield. Coach en Jerri waren volgens Tyson van plan om Boston Rob weg te stemmen. Hij wist ze echter daarvan te weerhouden. Nu is het mogelijk dat Tyson allerlei leugens verteld maar in zijn interviews zegt hij ook enkele keren dat hij zijn alliantie veel schade heeft aangedaan. Dat doet me vrezen dat de alliantie zonden Tyson geen stand gaat houden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #108 Gepost op: 28-03-2010, 12:07:36 »
WAUW!! Russell niet naar huis ::oink::. Dat had ik echt niet verwacht, maar ik vind het geweldig. Tyson vind ik toch niet leuk, maar hopelijk moet parvatti binnenkort ook het speelveld ruimen.

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #109 Gepost op: 28-03-2010, 19:36:08 »
Ik vind Russell wel echt een goede speler, maar ik ben een beetje klaar met hoe dat telkens weer op een overdreven manier gepresenteerd wordt. Hij doet allemaal heel dramatisch voor de camera's en neemt heel vaak de volledige krediet terwijl dat niet terecht is (bijvoorbeeld door te zeggen hoe geweldig hij wel niet is door Kelly in Samoa eruit te spelen, terwijl dat Shambo's idee was :P). Bij deze tribal council had hij blijkbaar gewoon het geluk dat Tyson een eigen plannetje had, anders was hij zelf het haasje geweest.  ;)

Ik vrees nu wel dat Coach gaat overlopen naar Russell's kant en dat Russell dus weer een dumbass-alliance heeft met Coach die helemaal fan van hem is, Parvati die niet tegen hem in durft te gaan en Danielle die nog altijd gelooft dat Russell haar meeneemt naar de finale.  ::)

Bij de Heroes is het allemaal wat minder spannend. Jammer dat James weg is tegen zijn wil, terwijl Colby het eigenlijk al lijkt te hebben opgegeven. Ik denk dat Candice nu zelfs meer in de problemen zit dan Colby, want niemand van de Heroes lijkt haar echt te mogen. :-\\

Ik ben wel benieuwd wat er de volgende keer gaat gebeuren, want de preview laat maar weinig los.  :)

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #110 Gepost op: 29-03-2010, 17:35:42 »
Oerstom van Tyson natuurlijk, maar ik vind het stiekem wel leuk dat het vertrek van James daardoor helemaal overschaduwd wordt.  ::schaam::

Jammer dat Cirie eruit ligt, ben nu maar helemaal voor Sandra.  ::bravo:: "What happened to the machete?" - "It grew legs and walked off" :D
Nog even niks.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #111 Gepost op: 2-04-2010, 12:29:34 »
Het Villains team wordt met de week chaotischer en interessanter. Coach heeft getekend voor zijn eigen ondergang en Jerri heeft haar positie wellicht iets verbeterd door een alliantie aan te gaan met Russell, Parvati en Danielle. Doordat Coach weigerde een kant te kiezen gaf hij eigenlijk aan dat hij zich nergens thuis voelde. Ik had dan ook verwacht dat de titel van de aflevering een quote van Coach zou zijn daar hij zich overduidelijk niet comfortabel voelt in zijn rol als villain. Nu Tyson en Boston Rob weg zijn en zelfs Jerri hem niet langer begrijpt is hij meer dan ooit een eiland binnen zijn eigen team. Als Coach de samensmelting bereikt in zijn huidige toestand is het goed mogelijk dat hij zich aansluit bij de overgebleven Heroes. Ik ben benieuwd in hoeverre Russell met dat scenario rekening heeft gehouden.

Door het wegstemmen van de twee sterkste Villains zal het erg lastig worden om de komende immuniteitsuitdagingen te winnen. Rob was de onbetwistbare leider tijdens uitdagingen en Tyson zijn rechterhand. Coach en Russell moeten het Villains team nu dragen en daar zijn ze totaal niet toe in staat. Het zijn bepaald geen sterren als het op uitdagingen aankomt. Ze hoeven ook niet veel hulp van de vrouwen te verwachten want die kunnen amper weerstand bieden tegen Candice en Amanda.

Nog even heel wat anders: het lijkt erop dat Russell niks geleerd heeft van de fouten die hij in het vorige seizoen maakte. Zijn arrogantie is eerder toegenomen dan afgenomen. Waar hij afgelopen seizoen vooral arrogant was in privé-interviews is hij dit seizoen eerder openlijk arrogant. Zal hij ooit begrijpen dat je Survivor niet kan winnen zonder de benodigde jury stemmen?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #112 Gepost op: 2-04-2010, 14:30:53 »
Russell en Rob zijn mijn favoriete kandidaten. Het was onmogelijk om te voorkomen dat 1 van hen er uit zou gaan. Het werd Rob. Ik weet niet precies waarom, maar ik hoopte al dat Russell de battle zou winnen.

Misschien heeft Russell niks van z'n fouten geleerd, daar lijkt het wel wat op. En ik vind arrogante mensen eigenlijk altijd super vervelend. Maar Russell is wat mij betreft een geval apart, ik vind het geweldig hoe hij doet xD Hard, vol zelfvertrouwen en onverstoorbaar lijkt het. Je kon aan het begin van de aflevering wel zien dat Rob echt van slag was door hetgeen er was gebeurd tijdens de vorige eilandraad.

Het is inderdaad nu nog maar de vraag of de Villains nog proeven kunnen winnen van de Heroes. Ik zie graag Russell en Coach nog ver komen. Alhoewel ik ook denk dat Coach een grote fout heeft gemaakt door het niet kiezen van een kant.

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #113 Gepost op: 2-04-2010, 16:45:56 »
 :\'( Rob....
Rob heeft het spel echt prima gespeeld, maar ik denk dat het gewoon zijn bekende verleden in All Stars was waardoor Jerri en Coach niet met hem in zee gingen.
Ik was best wel verrast toen de stemmen voor Rob verschenen omdat Courtney deze aflevering echt de edit kreeg van iemand die werd weggestemd. Ik was eigenlijk sowieso verbaasd dat de Villains Courtney als een zwakker persoon beschouwen dan Sandra. Ik vind Sandra echt geweldig, maar ik denk dat zij veel slechter is bij proeven dan Courtney.

Nog even heel wat anders: het lijkt erop dat Russell niks geleerd heeft van de fouten die hij in het vorige seizoen maakte. Zijn arrogantie is eerder toegenomen dan afgenomen. Waar hij afgelopen seizoen vooral arrogant was in privé-interviews is hij dit seizoen eerder openlijk arrogant. Zal hij ooit begrijpen dat je Survivor niet kan winnen zonder de benodigde jury stemmen?
Russell wist toch nog niet hoe de finale van Samoa afliep toen Heroes vs Villains werd opgenomen? Ik denk dat hij gelooft dat hij Samoa gewonnen heeft en dus denkt dat hij gewoon weer hetzelfde kan doen.

Candice doet het bij mij steeds beter. Ze is misschien wat minder memorabel dan alle andere Heroes, maar ze bewijst erg sterk te zijn in de proeven.

En bah! Er zijn weer hidden immunity idols in het spel.
Sandra gaat de volgende keer weer lekker tekeer. Dat is in elk geval al weer iets om naar uit te kijken. :P

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #114 Gepost op: 2-04-2010, 17:42:52 »
Russell wist toch nog niet hoe de finale van Samoa afliep toen Heroes vs Villains werd opgenomen? Ik denk dat hij gelooft dat hij Samoa gewonnen heeft en dus denkt dat hij gewoon weer hetzelfde kan doen.

Daar had ik eigenlijk nog helemaal niet bij stil gestaan, als hij inderdaad denkt dat hij Survivor Samoa gewonnen heeft dan is hij onterecht onder de assumptie dat hij een gouden formule in handen heeft. Dat verklaard in ieder geval wel waarom hij wederom een vrouw onder zijn hoede neemt, niet wetende dat diezelfde vrouw uiteindelijk zijn grootste vijand wordt en in haar vuistje lacht terwijl hij zich ongeliefd maakt.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #115 Gepost op: 2-04-2010, 17:46:31 »
Je kon aan het begin van de aflevering wel zien dat Rob echt van slag was door hetgeen er was gebeurd tijdens de vorige eilandraad.

Zijn enthousiasme was inderdaad wel getemperd na het fiasco van de laatste eilandraad. Ik denk dat hij heel goed doorhad dat zijn kansen nu erg klein waren doordat de verbindende schakel (Tyson) weg was en zowel Jerri als Coach dreigden te deserteren.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #116 Gepost op: 2-04-2010, 20:09:43 »
Wow wat een prachtige reeks afleveringen. Dit is echt wel een topseizoen! Overigens ben ik het eens met de stemming hier dat de Hidden Immunity Idol in dit seizoen wel zijn toppunt bereikt. Als ik producer van Survivor was, zou ik er dan ook vanaf seizoen 21 (voor een tijdje) mee stoppen. Ik zie ze dit misschien ook nog wel doen, aangezien ze ook met Exile (Island) gestopt zijn.

De laatste aflevering was zeer spannend: echt een nagelbijtertje. Heerlijk gemonteerd ook met mooie natuurshots en die beklemmende Amazon-muziek. Wel erg jammer dat Rob er uit is, al zag ik het met zijn biecht voor de leader al een klein beetje aankomen waarin hij de mogelijkheid opperde dat 'the joke' misschien 'on me' was.
Jammer dat Coach zich in zo'n lastige positie heeft gewerkt. Dat krijg je als je zulke ethische grenzen trekt. Ik hoop dan ook dat we volgende week een merge krijgen: een heroes vs villains-strijd met de Dragonslayer en de Hobbit aan het hoofd zie ik wel zitten! Nu Rob is vertrokken, hebben we immers wel weer een sterk karakter nodig en Coach heeft bewezen dat hij erg goed is in die rol.

Overigens zie je bij Russell hetzelfde gebeuren als bij Amanda. Zij wist in zowel China als Micronesia namelijk niet hoe ze een jury moest ompraten. Je ziet dat Russell, doordat hij Samoa nog niet heeft gezien, zich ook niet anders opstelt.

Offline Hatch

  • Winnaar pool ER 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The snake
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #117 Gepost op: 3-04-2010, 00:43:59 »
Het is jammer dat Rob eruit is, maar het was niet te voorkomen. Russell en Rob hadden nooit tot elkaar kunnen komen. Ik vraag me nog wel af of het Villains kamp nu inderdaad echt zo verdeeld is als het lijkt. Ik denk namelijk wel degelijk dat Russell in staat is om de boel te 'dragen'.

Bij een merge zie ik Coach trouwens ook wel overlopen naar de Heroes eventueel. Het hangt een beetje van de 'numbers' af op dat moment maar ik denk dat Coach meer dan wat dan ook aan de wereld wil laten zien dat zijn hart op de juiste plek zit en dat hij geen villain is.

Mijn vermoeden is dat JT & Amanda (en Rupert) Coach met open armen zullen ontvangen als ze daarmee de overige villains de baas kunnen zijn.

Het zal er echter wel om gaan spannen. Maar op dit moment zet ik mijn geld in op Amanda als sole survivor. Ik hoop echter dat het Coach, Russell of Jerri wordt.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #118 Gepost op: 3-04-2010, 14:05:45 »
Dit was echt een geweldige aflevering! Ik ben blij dat Rob eruit is. Ik vind dat een leuk persoon, maar ik zie liever Rob dan Russell gaan. Gewoon omdat iedereen Russell onderschat :P.
Maar uit het villain camp mogen van mij ook Cortney en Sandra weg. De rest mag nog wel even blijven.
Ik ben ook blij dat eindelijk de Heroes eens hebben gewonnen. Ik vind hen toch nog het leukste camp. Alleen rupert vind ik minder leuk dat ik had verwacht.
We zullen zien wat er gaat gebeuren :)

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #119 Gepost op: 6-04-2010, 12:16:42 »
Ow jongens...wat een aflevering. Mijn all-time favourite is weg :\'( :\'( :\'(

Ik hoop echt dat Russell nu zwaar op zijn kloten gaat krijgen, wat een arrogant kereltje.
Nou, ik ga dit eens eventjes verwerken ;)

Maaruh...wel een topseizoen ::ok::
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."