Auteur Topic: Survivor 20: Heroes vs Villains  (gelezen 149314 keer)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #60 Gepost op: 14-02-2010, 11:10:59 »
Heb jij het nu over de eerste officiële aflevering? Is het al begonnen?

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #61 Gepost op: 14-02-2010, 11:30:38 »
Heb jij het nu over de eerste officiële aflevering? Is het al begonnen?

Je dacht toch niet echt dat we tot 12 september moesten wachten ? :P

Vrijdagochtend was de eerste aflevering te downloaden, ik zal nog even wachten met het geven van een inhoudelijke reactie zodat je de kans krijgt om spoiler-vrij de aflevering te bekijken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #62 Gepost op: 14-02-2010, 11:53:19 »
Oh oeps en ik merk nu pas dat ik nog 12 september had staan  :-[ Sorry! (dat krijg je met het copy-pasten van tekst...)

Anyway, vanaf nu dus niet meer verder lezen als je nog niet aan de reeks begonnen bent!




---------------------------------------------





Leuke eerste aflevering. Het wordt al meteen hard gespeeld vanaf de eerste opdracht.  :o
Boston Rob valt me nog 100 % mee en omg wat gaat er volgende week gebeuren inderdaad.  ::oink::
Russell komt (nog steeds) te prominent in beeld naar mijn zin.
De weggestemde was redelijk voorspelbaar.

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #63 Gepost op: 14-02-2010, 12:36:23 »
Dit lijkt wel weer een leuk seizoen te worden (i.t.t. Tocantins en Samoa  :-X)
Ik vind het ook jammer dat Russell zoveel getoond moet worden, maar het is gelukkig al veel minder dan in Samoa.
Ik ben wel blij met de afvaller, want ik heb niet het idee dat die persoon het spel echt serieus speelde (ook niet in haar vorige seizoen). :D
Oja, en ik realiseerde me weer hoe erg ik Sandra en Rob heb gemist.  ::bravo::
Op het moment zijn die twee + Cirie mijn favorieten.
En geflirt tussen Jerri en Coach  ::oink::??? 
Ik ben wel benieuwd naar wat er met Rob aan de hand is, al denk ik dat het wel iets te obvious is als hij geëvacueerd wordt, dus ik ben nog niet te ongerust.  ;)

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #64 Gepost op: 14-02-2010, 12:36:35 »
Je dacht toch niet echt dat we tot 12 september moesten wachten ? :P

Vrijdagochtend was de eerste aflevering te downloaden, ik zal nog even wachten met het geven van een inhoudelijke reactie zodat je de kans krijgt om spoiler-vrij de aflevering te bekijken.

Haha nee dat niet hoor!  ::rofl:: Maar ik heb het zo druk met andere dingen tegenwoordig (ook andere series ;) ) dat ik het gewoon vergeten was  ::oink::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #65 Gepost op: 14-02-2010, 13:10:22 »
Wow! Wat een fantastische eerste aflevering! Wat mij betreft wel één van de beste premières ooit, samen met Pearl Islands. Die binnenkomst met helikopters was echt episch. En dan ook nog eens de persoon eruit, waarvan ik hoopte dat die er als eerste uit zou gaan, omdat ik er nogal een hekel aan heb. Heerlijk!
Ik ben voor de Villains-tribe. Ben erg blij dat Sandra en Randy weer terug zijn. Al vind ik 'Under the radar-Randy' minder leuk dan Gabon-Randy. Coach is helaas een beetje zielig tussen al die andere grote ego's. En Russell is inderdaad weer iets te dominant. Op zich vind ik het leuk dat hij weer zo'n zelfde agressief spel speelt, maar het volgt nu wel heel kort op Samoa. Maar aangezien Parvati meer strategisch inzicht heeft dan heel de 'dumb-ass girl alliance' bij elkaar, denk ik dat hij het wel iets moeilijker zal gaan krijgen.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #66 Gepost op: 14-02-2010, 15:27:50 »
Direct gedownload en gezien nadat ik door had dat het weer begonnen was  ::hypocriet::

Idd een erg leuke eerste aflevering! Hard tegen hard. Ik hoopte ook dat de villains tribe zou winnen bij de immuniteits opdracht. En ik hoopte eigenlijk ook dat Cirie er als eerste uit zou gaan, gewoon omdat ik haar al die keren dat ze er bij zit al niet zo leuk vind. Maar ook omdat dan direct de toon gezet zou worden. Maar ja, het is en blijft de Heroes tribe dus het was voorspelbaar  :P

En laat er please niks ergs zijn met Boston Rob! maar zo ziet het er wel naar uit  ::oink:: Zou zonde zijn dat die er zo snel uit ging, en dan door zo iets..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #67 Gepost op: 14-02-2010, 19:02:42 »
De eerste aflevering was inderdaad geweldig, er was voldoende tijd om zowel de Heroes als de Villains te herintroduceren. De reward-challenge zette direct de toon, ik hoop dat er nog vele fysieke uitdagingen volgen. In werkelijkheid stak de uitdaging trouwens iets anders in elkaar: het eerste team dat vijf keer de zandzak veroverde won de uitdaging. De schouder van Stephenie schoot naar verluidt al in de eerste ronde uit de kom doordat ze vanuit een vreemde positie de mat probeerde aan te tikken. De tweede keer dat Stephenie het strijdtoneel moest betreden ging ze dus eigenlijk met een soort blessure het gevecht aan. De Heroes wonnen uiteindelijk met 5-2.

De ontwikkelingen in beide kampen waren wel interessant, ik heb vooral gelet op het ontbreken van contacten tussen bepaalde personen. Het is goed mogelijk dat de betreffende personen elkaars directe concurrenten gaan vormen. Bij de Villains zagen we bijvoorbeeld geen interactie tussen Boston Rob en Russell. Deze twee alfamannen raken wellicht verstrikt in een machtsstrijd. En in het team van de Heroes lijken Cirie en Amanda tegenover Tom en Stephenie te staan. Contacten tussen deze twee subgroepen ontbraken en Tom en Cirie kunnen elkaar schijnbaar niet luchten.

Op dit moment heb ik nog geen voorkeuren, zowel het Heroes team als het Villains team bevatten veel personages die ik graag aan het einde van het spel zie komen. Ik denk niet dat Rob volgende week het spel al moet verlaten, zoals Da Wizz al aangeeft hadden ze het in dat geval niet laten zien om de gebeurtenis schokkender te maken. Misschien een geval van dehydratie?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #68 Gepost op: 14-02-2010, 23:15:58 »
In werkelijkheid stak de uitdaging trouwens iets anders in elkaar: het eerste team dat vijf keer de zandzak veroverde won de uitdaging. De schouder van Stephenie schoot naar verluidt al in de eerste ronde uit de kom doordat ze vanuit een vreemde positie de mat probeerde aan te tikken. De tweede keer dat Stephenie het strijdtoneel moest betreden ging ze dus eigenlijk met een soort blessure het gevecht aan. De Heroes wonnen uiteindelijk met 5-2.

Was inderdaad interessante informatie op Entertainment Weekly. Waarschijnlijk klopte de huidige montage beter in het Heroes vs Villains-thema, zodat ze net konden doen alsof het Courtney's idee was om de arm van Stephenie uit de kom te trekken. Over Stephenie gesproken: ik ben ook wel blij dat zij weer terug is. Ik hoop dat ze ver komt.

Bij de Villains zagen we bijvoorbeeld geen interactie tussen Boston Rob en Russell. Deze twee alfamannen raken wellicht verstrikt in een machtsstrijd.

Als Boston Rob volgende aflevering niet moet vertrekken, that is. Het strookt in ieder geval niet met Russell's pre-game-strategy. Hij had volgens mij op de planning staan om Rob te gaan 'misbruiken' in een alliantie. Maar goed, het spel is zo ingewikkeld dat je van tevoren toch niet kunt weten wat voor allianties je kunt sluiten.

Ik denk niet dat Rob volgende week het spel al moet verlaten, zoals Da Wizz al aangeeft hadden ze het in dat geval niet laten zien om de gebeurtenis schokkender te maken. Misschien een geval van dehydratie?

Ik weet het nog niet zo zeker. Vorig seizoen wisten we ook al ruimschoots van tevoren dat (Galu-)Russell een flinke opdonder zou krijgen in de challenge. De previews zijn wat dat betreft dus niet echt een indicatie. Ik denk zeker dat het een geval is van watertekort. Rob ziet er ongeveer hetzelfde (maar nog slechter) uit als Bobby Jon in Guatemala. Maar uit de preview blijkt dat er wel een medic (samen met Jeff!) komt kijken & die combinatie betekent meestal geen goed nieuws.

Tot slot:

Citaat
Coach shares a memorable and unbelievable tale of adventure and international intrigue with his fellow tribemates
::rofl::
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 23:18:28 door honeymaker »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #69 Gepost op: 15-02-2010, 19:52:11 »
leuk!!
Goede aflevering! Er is al veel gebeurd in alleen die eerste aflevering al! dat belooft wat!
Ik vind Cirie wederom weer leuk.
Ik ben voor de Heroes tribe, en individueel vind ik Cirie, James, Russell, Rob, JT leuk.
Vooral Tyson vind ik stom, en coach is een beetje in mijn aanzien gestegen.

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #70 Gepost op: 19-02-2010, 11:48:52 »
Leuke aflevering weer! Gelukkig kon Rob gewoon verder, en het lijkt er op dat ie nu een doel voor ogen heeft  ;D

James gaat lekker tekeer. Toch ben ik wel van mening dat hij gelijk had, ze hadden gewoon naar JT moeten luisteren zoals ze hadden afgesproken. En Stephanie er uit doet me niet zoveel eigenlijk  ;D

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #71 Gepost op: 19-02-2010, 18:05:27 »
Het is wel duidelijk dat de Heroes dit seizoen een serieus probleem hebben waar het puzzels betreft. Op de een of andere manier loopt alles in het honderd zodra opperste concentratie vereist is. JT slaagde er niet in het team te leiden tijdens de uitdaging en Stephenie zorgde ervoor dat paniek en frustratie konden toeslaan. James reageerde erg driftig maar gezien zijn competitieve natuur keek ik daar niet erg van op. Volgende week krijgt hij de kans om helemaal los te gaan in een uitdaging die hem op het lijf geschreven is (arme Randy). Alhoewel het redelijk voorspelbaar was vond ik het jammer dat Cirie wederom de kant van James/Amanda koos. Daarmee geeft ze min of meer aan de gebaande paden weer te willen bewandelen. James is wat dat betreft ook weinig vernieuwend, hij laat zich weer omringen met personen die hem vroeg of laat zullen dumpen. Het  is overigens wel interessant om te zien hoe sommige Heroes langzaam veranderen in Villains (JT en James) en hoe sommige Villains lijken te transformeren in Heroes (Rob en Jerri). Dat geeft toch wel aan hoe relatief deze termen eigenlijk zijn. Ik ben benieuwd welke personen aan het einde van het seizoen de oorspronkelijke status volledig hebben kunnen behouden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2010, 18:10:58 »

Tot slot:
Coach shares a memorable and unbelievable tale of adventure and international intrigue with his fellow tribemates
 ::rofl::

Ik vroeg me al af waar de fantastische verhalen van Coach waren gebleven! Tot nu toe is het erg moeilijk Tocantins Coach te ontdekken in Heroes vs Villains Coach. Hij lijkt veel zelfbewuster te zijn geworden.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Da Wizz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #73 Gepost op: 19-02-2010, 18:29:14 »
Ik ben wel blij met de Stephenie-eliminatie. Ze komt op mij elke keer opnieuw een beetje arrogant over. (deze aflevering ook weer door te denken dat Rupert haar niet mag omdat ze een bedreiging zou zijn voor zijn populariteit  ::ohno::)

Ik denk zelf dat de Heroes vrijwel allemaal een soort leiderschaps-ego hebben en dat werkt niet tijdens een teamtaak. Er zijn meer volgers nodig dan leiders en volgens mij is het bij de Heroes juist omgekeerd. :P

De Villains hebben geluk dat Rob er nog is. Ik denk dat hij dé alpha-male is van de groep, maar Russell lijkt die titel ook op te willen eisen. Ik vind het wel wat jammer dat er zoveel villains amper getoond worden. Sandra, Randy, Courtney, Tyson, Danielle. Zij mogen ook allemaal wel eens in beeld komen.

De volgende aflevering lijkt ook weer vol met actie te zitten. Ik ben benieuwd wat James heeft gedaan wat zo slecht was in die proef en of de Heroes eens wat gaan winnen. :D

Het  is overigens wel interessant om te zien hoe sommige Heroes langzaam veranderen in Villains (JT en James) en hoe sommige Villains lijken te transformeren in Heroes (Rob en Jerri). Dat geeft toch wel aan hoe relatief deze termen eigenlijk zijn. Ik ben benieuwd welke personen aan het einde van het seizoen de oorspronkelijke status volledig hebben kunnen behouden.

Zoals Jerri al zei: 'Compared to these villains I feel like Mother Theresa'  ;D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2010, 18:09:42 »
Ik ben ook niet rouwig omdat Steph is moeten gaan, als een slechte verliezer moest ze na het doven van haar fakkel nog eens uithalen naar James, vond zijn antwoord wel toepasselijk. (Ben eigenlijk tevreden dat ik haar irritante stem en haar 'oh my god's' niet meer moet aanhoren)  ;D  De houding van James is best begrijpelijk, er zijn buiten hem niet echt gemotiveerde proeventijgers in de heroes tribe en met een gewonde Rupert zouden de krachtproeven gecombineerd met lopen wel eens de doodsteek voor hem kunnen betekenen.  Vorige aflevering was hij zelfs aan't knoeien om vuur te maken  ???  Tom is ook nog maar de helft van wat hij was in Palau.

Ik liep al niet hoog op met Colby sinds all stars (omdat hij constant over 'the fat naked gay guy' zat te zeuren) maar het is nu best mogelijk dat hij nu met deze eilandraad een beetje zijn eigen graf heeft gegraven samen met Tom.  Maar als onvoorspelbaar Cirie kan zijn is het nog niet zeker of Colby en Tom de volgende zullen zijn.  Het zou tactisch ook niet de beste zet zijn voor haar, Candice en JT.

Ben ook al blij dat aflevering 2 niet merendeels rond Russel ging.  Al vond ik het beeld toen hij met de sling achter de kip aanging best wel entertainend.  ::ok::

Ik kijk ook al uit naar volgende week  >:D

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #75 Gepost op: 21-02-2010, 22:41:28 »
Ik snap niet dat y'all  (;)) James zo verdedigen. Ik vond zijn reactie echt nergens over gaan. Ik snap dat je na het verlies van een challenge chagrijnig bent en iemand daar de schuld van wilt geven, maar je hoeft dit dan niet de rest van de aflevering voortdurend te herhalen en er zaken uit het verleden bij gaan halen die er helemaal niet te doen. Daarbij, als je Stephenie in een interview moet geloven was zij helemaal niet de enige bemoeial tijdens de challenge en was JT's leiderschap nou ook weer niet echt denderend.
In ieder geval vond ik James' reactie erg overtrokken en dom. Het enige wat hij doet met zijn acties is de tribe nog zwakker maken dan hij al is.

In ieder geval weer een erg vermakelijke aflevering. Boston Rob zag er ook erg slecht uit.
Leukste quote, Randy tijdens de challenge: "Roll it on Rupert's toe!"  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2010, 23:01:27 door honeymaker »

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #76 Gepost op: 21-02-2010, 22:44:02 »
Ik vroeg me al af waar de fantastische verhalen van Coach waren gebleven! Tot nu toe is het erg moeilijk Tocantins Coach te ontdekken in Heroes vs Villains Coach. Hij lijkt veel zelfbewuster te zijn geworden.

Het valt me inderdaad ook op dat Coach - tot nu toe - een heel andere edit krijgt dan in Tocantins (al kwam hij daar ook pas laat op gang). Ik vind hem eigenlijk een beetje zielig tussen al die andere grote ego's. Zijn medespelers lijken vaak ook lekker sarcastisch te zijn over zijn oude karakter.

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #77 Gepost op: 22-02-2010, 00:28:06 »
Ik snap niet dat y'all  (;)) James zo verdedigen. Ik vond zijn reactie echt nergens over gaan. Ik snap dat je na het verlies van een challenge chagrijnig bent en iemand daar de schuld van wilt geven, maar je hoeft dit dan niet de rest van de aflevering voortdurend te herhalen en er zaken uit het verleden bij gaan halen die er helemaal niet te doen. Daarbij, als je Stephenie in een interview moet geloven was zij helemaal niet de enige bemoeial tijdens de challenge en was JT's leiderschap nou ook weer niet echt denderend.
In ieder geval vond ik James' reactie erg overtrokken en dom. Het enige wat hij doet met zijn acties is de tribe nog zwakker maken dan hij al is.

Ik denk dat het vanuit James zijn standpunt om het principe ging dat er 1 persoon de groep zou leiden... tijdens de proef zag je Stephenie de puzzel uiteen trekken en ondanks het verzoek van James om te zwijgen bleef ze telkens opnieuw zeuren... Persoonlijk acht ik JT ook een beetje schuldig aan het opfokken van James door zich te verontschuldigen in het kamp net na de proef.

Ik vind dat Steph zich steeds eruit probeert uit te lullen door de schuld op een ander te schuiven zowel in Palau als in Guatemala en nu weer... ze is niet de sterkste vrouwelijke survivor want ze heeft amper 1 immuniteitsproef weten te winnen.  De zaken die er in het verleden zijn gebeurd zijn net een referentie om je stem te motiveren.  Ik vond het althans geen slechte keuze om haar eruit te wippen.  Enkel een slechte keuze van de productie om haar te vragen voor deze editie ;D

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2010, 12:06:10 »
Wat had ik Parvati graag zien vertrekken  :P Maarja, that's the game.
Als ik bij de villains had gezeten zou Parvati mijn eerste target zijn. Bij de Heroes zou ik Cirie er zo snel mogelijk uit halen  ;D

Laten we hopen dat die 2 niet weer tot het einde komen. PLEASE?! Of zijn de mensen weer zo dom om hun er gewoon in te houden..

Volgende week is de Idol er weer! Alleen bij de Heroes? Dus die zullen wel een challenge winnen.


Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 20: Heroes vs Villains
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2010, 14:51:11 »
Randy :(

De eilandraad was redelijk voorspelbaar, Randy was gezien zijn leeftijd en antisociale houding een makkelijk eerste doelwit. Ergens had ik gehoopt dat de stemming anders zou verlopen maar uit de scènes die we onder ogen kregen bleek al snel dat niemand bereid was zijn/haar positie op het spel te zetten teneinde een machtsgreep te plegen. Probleem is echter dat Parvati en Russell dat wel zullen doen indien de andere spelers te lang wachten. De afwachtende houding van Danielle, Courtney, Sandra en Tyson geeft kansen aan de personen die bereid zijn risico's te nemen. Ik denk dat op dit moment enkel Rob, Russell en Parvati tot die personen gerekend kunnen worden. Ik verwacht dan ook dat de confrontatie tussen Rob en Russell in grote mate bepalend zal zijn voor het verloop van de rest van het seizoen.

Deze aflevering werd wel duidelijk dat het Heroes team op fysiek vlak in staat is het Villains team te verpletteren. De vorige twee immuniteitsuitdagingen waren echter puzzel- of combinatieproeven en op dat vlak bewezen de Villains een voorsprong te hebben. Op een ander forum opperde iemand dat Brawn versus Brains dit seizoen een toepasselijker titel zou zijn dan Heroes versus Villains. Een paar uitzonderingen daargelaten ben ik het met die observatie wel eens. Als de proeven afwisselend genoeg zijn dan denk ik dat beide teams redelijk in balans zullen zijn op het moment dat de samensmelting aanbreekt. Ik verwacht namelijk niet dat de teams voortijdig door elkaar worden gegooid omdat dan het concept Heroes versus Villains eigenlijk ook direct het raam uit kan.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."