Auteur Topic: Survivor 4: Marquesas  (gelezen 27438 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Survivor 4: Marquesas
« Gepost op: 13-06-2009, 12:50:06 »

Survivor 4: Marquesas

De Marquesas eilanden waren oorspronkelijk de back-up locatie voor de eerste reeks van Survivor. Deze vierde reeks zou eigenlijk in Jordanië plaatsvinden, maar na de 9/11 aanslagen en de situatie in het Midden Oosten in die tijd, gingen die plannen niet door en werden het toch de Marquesas eilanden.

Voor de eerste keer kregen kandidaten géén voorraad mee. Geen voedsel, geen water, geen vuur. Er komt een nieuwe regel over de individuele immuniteit en de regel ivm gelijkspel in het stemmen (waarbij naar de stemmen van vorige eilandraden werd gekeken) werd afgeschaft en er kwam een nieuwe, erg controversiële regel in de plaats!

De hele reeks staat op Youtube, maar via MIRC kan je ze ook allemaal nog downloaden en tevens vond ik een nog actieve torrent voor het volledige seizoen. Meer info vind je op deze pagina.

Hier kan je napraten over deze 4e reeks. Of bekijk hem nu en kom daarna vertellen wat je er van vond.
« Laatst bewerkt op: 23-07-2009, 21:55:14 door Robbieazerty »

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #1 Gepost op: 13-06-2009, 13:33:18 »
Dit is dan weer een seizoen die wat minder indruk op me heeft achtergelaten. Natuurlijk kun je Boston Rob nooit vergeten  ::rofl::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #2 Gepost op: 13-06-2009, 14:11:48 »
[img]Er staan slechts drie afleveringen op Youtube,
what  nooooooo :P.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #3 Gepost op: 13-06-2009, 17:08:50 »
Dit is dan weer een seizoen die wat minder indruk op me heeft achtergelaten. Natuurlijk kun je Boston Rob nooit vergeten  ::rofl::
Ja ik vond dit seizoen ook niet zo bijster. Weet er nog maar weinig van. Nog net wie er wint, maar al niet meer wie er 2e was.
Ik kan me alleen nog herinneren dat ze een skelet vonden en dat iemand een kwallenbeet had en iemand erover moest plassen.  :-\\

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #4 Gepost op: 14-06-2009, 12:39:29 »
what  nooooooo :P.
Goed nieuws, ik heb toch nog de volledige reeks gevonden! Heb em op de Survivor 4: Marquesas pagina gezet.  ::ok::

Offline langkousonline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #5 Gepost op: 14-06-2009, 14:30:40 »
Voor degene die weten hoe ze moeten downloaden via usenet (de nieuwsgroepen):
Ik ben altijd bereid om een seizoen (of meerdere, ik heb ze allemaal) te uploaden zodat je ze snel kunt downloaden ipv die heeeeele langzaaaaaame torrentjes ;)
"Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor. Lijkt me logisch."

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #6 Gepost op: 14-06-2009, 15:02:29 »
Goed nieuws, ik heb toch nog de volledige reeks gevonden! Heb em op de Survivor 4: Marquesas pagina gezet.  ::ok::
::bravo:: geweldig :D

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #7 Gepost op: 19-06-2009, 15:49:40 »
En vnadaag ga ik hieraan beginnen :D

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #8 Gepost op: 8-08-2009, 13:45:05 »
ik vind deze reeks tot nu toe best wel ok (tot aflevering 10)

Boston Rob is idd een van de meest opvallende figuren, Sean vond ik ook wel een leuk figuur.

Tevens een mooie counter-move gezien qua speltactiek om het alliantie-kwartetje van the general, Tammy, john en Zoë te ondermijnen (tja ze moesten er maar niet zo zelfvoldaan over zijn)

De meest irritante personen deze reeks zijn toch tammy, john en Zoë Boston Rob speelde het ook niet netjes maar hij kwam er tenminste voor uit...

Met The general had ik toch wel medelijden toen ze een stuk van zijn teen moesten snijden    ??? ::kots:: 
« Laatst bewerkt op: 8-08-2009, 14:48:31 door reaver »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #9 Gepost op: 8-08-2009, 20:44:11 »
Boston Rob ben ik zo verschrikkelijk beu. Hij komt ook in All Stars, Amazing Race en Amazing Race All Stars...

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #10 Gepost op: 9-08-2009, 11:05:41 »
Gisterenavond heel de reeks afgewerkt  ::trots::  in het algemeen wel een goede reeks, wederom mooie locaties

Maar ben niet echt akkoord met de final 2

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Expeditie Rob

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #11 Gepost op: 14-12-2009, 18:22:17 »
De laatste 2 vond ik niet echt veel aan,
en dan vooral dan 'oprechte' jongere meisje niet..
V gun ik het nog wel, als underdog toch winnen, best knap.
Maar mijn favoriet was toch echt Kathy,
zij had moeten winnen!
There's no show like a reality show ;)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #12 Gepost op: 15-12-2009, 19:26:12 »
Boston Rob ben ik zo verschrikkelijk beu. Hij komt ook in All Stars, Amazing Race en Amazing Race All Stars...

Nog even twee maanden wachten dan kan je hem weer bewonderen ;)
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #13 Gepost op: 20-12-2009, 19:42:23 »
En dan hopelijk genieten als hij er snel uitgestemd wordt!  ::ok::

Een paar jaar terug zou hij trouwens z'n eigen reality show gaan presenteren, nl. Tontine, maar daar is tot nu toe nog weinig van in huis gekomen.

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2011, 14:10:47 »
Net dit seizoen gezien.

Beter dan ik had verwacht.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik heb ook een hekel aan van die proeven (post merge) voor individuele immunity waarbij de groep 3 touwen van een ander mogen doorknippen, waarbij de laatste met touwen de winnaar is. Dit is totaal geen individueel spel. Degene die op het hakblok ligt wordt er sowieso als eerste uit gemikt. Ondanks dat het in dit seizoen wel goed uitpakte ben je als individu op het hakblok, wanneer je de immuniteit het hardste kunt gebruiken, volledig kansloos. De rest van het team gaat jou nooit die immuniteit gunnen. Ik vind dat ze proeven moeten doen waarbij jouw individuele prestatie ervoor zorgt dat je individuele immuniteit kunt winnen.


p.s. ik heb nu het 'probleem' dat ik season 5 en 6 niet heb. Dus als er iemand is die die heeft pm me even anders sta ik weer droog.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2011, 17:46:06 door Terloops »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2011, 17:47:49 »
Gelukkig worden die proeven tegenwoordig vaak als Rewardchallenges gebruikt, al is het volgens mij alweer een tijdje geleden dat die langsgekomen zijn.
Nog even niks.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #16 Gepost op: 3-04-2011, 19:22:19 »
Bah, het was de eerste keer dat ze een "Coconut Chop" proef gebruikten, dus wat mij betreft is dat OK. En daarbij, zonder die proef, geen val v/d Rotu 4  ::jaja::

Nu, als we het hebben over echt STOMME proeven tijdens Marq,dan schieten me er onmiddelijk twee andere voorbeelden binnen: Vliegeren en Steltlopen  :o UGH. Slechtste proefidee ooit, tot de Bowling IC tijdens Samoa.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #17 Gepost op: 3-04-2011, 21:49:25 »
Ik zit nu season 5 te kijken (heel slechte versie op Youtube) en zag net een nog slechtere proef:

Ze moesten Thaise 21 spelen  .. je begint met 21 vlaggen en mag om de beurt 1,2, of 3 vlaggen pakken. Wie de laatste vlag pakt wint.
Ik bedacht al snel dat je moet zorgen dat de tegenstander op 4 komt .. daarna bedacht ik me dat je daarvoor ervoor moet zorgen dat ie op 8 komt.
Nog iets later snapte ik dat je de tegenstander altijd op een 4-voud moet laten uitkomen. M.a.w. degene die start wint altijd (als ie niet dom is).
Nou waren ze wel dom en verloren, maar ze moeten niet meer van dit soort simpele spellen gebruiken waarvan de 1 team belachelijk in het voordeel is.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #18 Gepost op: 3-04-2011, 22:17:05 »
Wel, het is op (en zelfs nog boven) het niveau van de foorspellen tijdens Samoa en HvV. (Bowling O_O Shuffleboard O_O Petanque O_O Tee-Ball O_O Wippen O_O)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #19 Gepost op: 3-04-2011, 23:48:05 »
Nog iets later snapte ik dat je de tegenstander altijd op een 4-voud moet laten uitkomen. M.a.w. degene die start wint altijd (als ie niet dom is).
nee toch?

ik ging het even proberen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deze tactiek met een kleine aanpassing (tegenstander begint) moet je toepassen wanneer de pot een viervoud is.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2011, 23:49:47 door Vieffan »