Auteur Topic: Survivor 4: Marquesas  (gelezen 27381 keer)

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #20 Gepost op: 4-04-2011, 09:43:06 »
Ik zal er later nog even over nadenken, maar ik zie je in je voorbeeld helemaal niks met viervouden doen.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #21 Gepost op: 4-04-2011, 17:16:45 »
Wat je stelt klopt wel, indien je het voor elkaar krijgt om je tegenstander op vier of een veelvoud daarvan (8, 12, 16 of 20) uit te laten komen dan verover je in wezen de controle over het spel. Het enige dat je dan nog maar hoeft te doen is het aantal vlaggen dat de tegenstander die beurt pakt aan te vullen tot vier zodat ze het hele spel vast blijven zitten op een veelvoud van vier. Het beginnende team heeft daardoor inderdaad een groot voordeel want indien zij de juiste tactiek gebruiken kunnen ze niet verliezen. Ze moeten de eerste beurt één vlag pakken en daarna het aantal vlaggen dat de tegenstanders pakken blijven aanvullen tot vier. Dus als de tegenpartij ook één vlag pakt dan pakken zij de volgende beurt drie vlaggen en als de tegenstanders drie vlaggen pakken moeten ze één vlag meenemen (en in het geval van twee vlaggen pakken ze er twee). Wanneer dit wordt doorgetrokken eindigt het verliezende team altijd met vier vlaggen.

Sook Jai en Chuay Gahn gebruikten geen of in ieder geval een verkeerde tactiek getuige de vele momenten waarop de teams de controle konden pakken maar dit niet deden. Desalniettemin heb ik wel genoten van de uitdaging, het was in wezen een grote puzzel die de kandidaten moesten oplossen met behulp van logica. Nu lijkt het misschien een eenvoudige puzzel als je rustig op de bank voor de televisie zit maar zonder voldoende voeding/water en onder hevige stress zal het een stuk lastiger zijn. Het feit dat je er zelf ook even goed over na moest denken en nu lijkt te twijfelen aan je juiste vermoedens geeft al aan dat je heel makkelijk de weg kwijt kunt raken.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #22 Gepost op: 4-04-2011, 17:30:44 »
Ik heb het verloop van de uitdaging even opnieuw bekeken, hieronder staat de reeks van begin tot eind:

Sook Jai: pakt 2 vlaggen, resterend 19 (hier kon men de controle pakken).
Chuay Gahn: pakt 2 vlaggen, resterend 17 (hier kon men de controle pakken).
Sook Jai: pakt 2 vlaggen, resterend 15 (hier kon men de controle pakken).
Chuay Gahn: pakt 1 vlag, resterend 14 (hier kon men de controle pakken).
Sook Jai: pakt 1 vlag, resterend 13 (hier kon men de controle pakken).
Chuay Gahn: pakt 1 vlag, resterend 12 (controle gepakt).
Sook Jai: pakt 1 vlag, resterend 11.
Chuay Gahn: pakt 2 vlaggen, resterend 9 (controle weggegeven).
Sook Jai: pakt 3 vlaggen, resterend 6 (hier kon men de controle pakken).
Chuay Gahn: pakt 2 vlaggen, resterend 4 (controle gepakt).
Sook Jai: pakt 3 vlaggen, resterend 1.
Chuay Gahn: pakt de laatste vlag en wint.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #23 Gepost op: 4-04-2011, 21:16:23 »
Ho eens even...

Ik twijfel niet aan 'mijn' oplossing. Ik begreep alleen zowel Vieffan's voorbeeld niet en ook zijn bewering eronder niet.

K, na nog eens lezen kan ik je vertellen dat Vieffan mijn strategie helemaal niet volgt. Ik zeg dat je constant op een 4-voud moet uitkomen. Dus als je start met 21 dan moet je er 1 pakken .. dan heb je 20 over. Jij pakt er 2 en dan kom je niet uit op een 4-voud en heb je een 100% winst uit handen gegeven. Zo duidelijker?
Beetje overbodig wellicht want de indiaan had het ook al goed uitgelegd.


Het puzzeltje is wel leuk als niemand het kent, maar dit is typisch zo'n spel wat je wel had kunnen kennen. Stel dat ze 3 deuren hadden gehad en achter 1 ervan zat de auto achter de andere 2 een bakje met wormen. Jeff laat de teams eerst samen een deur kiezen en daarna draait hij een andere deur open en laat een bak met wormen zien. Vervolgens vraagt hij aan het oranje team: jullie mogen als eerste nu je finale keuze maken in de 2 overgebleven deuren en dan krijgt het paarse team automatisch de andere deur. Mag ik dan alsjeblieft in het oranje team zitten?

Ik geef toe dat sommige andere proeven suf zijn: sjoelen, bowlen etc, maar deze proef was gewoon ronduit oneerlijk. Het was in potentie een 100% win indien je het spel kende of onder enige druk de oplossing kon beredeneren.

Ik zag in de show dat ze ongeveer 2 minuten hadden om tot een strategie te komen. Net ff getest op mijn vriendin (die overigens niet hongerig was en ook niet onder grote druk en ze is ook nog eens erg goed in wiskunde), maar het kostte haar 50 seconden om tot het juiste antwoord te komen.

p.s. als wiskundig vraagstukje vind ik deze proef wel prima, alleen niet als proef waar 2 team in beginsel evenveel kans zouden moeten hebben.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 21:33:32 door Terloops »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #24 Gepost op: 4-04-2011, 22:20:56 »
jah ik had je verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je bedoelde dat je telkens als je tegenstander iets pakt jij tot 4 moest aanvullen ;).

ik ben een 'zij' trouwens

Offline Terloops

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #25 Gepost op: 4-04-2011, 22:33:25 »
Nou dat was op zich wel goed als je eerst maar even 1 pakte :)

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2011, 11:36:35 »
Miscommunicatie alom ;)

Ik wilde zeggen "Het feit dat je er zelf ook even goed over na moest denken en Vieffan nu lijkt te twijfelen aan je juiste vermoedens geeft al aan dat je heel makkelijk de weg kwijt kunt raken." maar zie dat ik de naam van Vieffan had weggelaten. Oh en hulde voor je vriendin, ik had destijds volgens mij toch enkele minuten nodig om deze oplossing te verzinnen en met zekerheid te kunnen stellen dat het een waterdichte methode was.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2011, 11:44:28 »
p.s. als wiskundig vraagstukje vind ik deze proef wel prima, alleen niet als proef waar 2 team in beginsel evenveel kans zouden moeten hebben.

Beide teams hadden wel evenveel kans om als eerste te mogen beginnen, kop of munt was namelijk de determinerende factor. Dus in beginsel hadden ze evenveel kans, maar ik ben het wel met je eens dat het op een fiasco kon uitdraaien als zowel Sook Jai als Chuay Gahn de juiste oplossing hadden gevonden. Dan bepaalde kop of munt eigenlijk het winnende team en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #28 Gepost op: 17-07-2012, 20:15:10 »
Ik zit nu dit seizoen te kijken. Inderdaad niet een bijster indrukwekkend seizoen zeg. En brrr wat is die Neleh (of hoe ze ook moge heten) irritant zeg. Ik vond Sean wel heel leuk, jammer dat ie er net voor het einde werd uitgestemd. Maar dat kwam ook een beetje doordat ie zijn mond niet kon houden vlak voor het stemmen. En Boston Rob was echt vet kansloos in dit seizoen.  ::rofl::

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #29 Gepost op: 22-08-2012, 17:35:22 »
mloesje, heb je aflevering 4 gezien? Ik ben nu Marq aan het herbekijken en ik dan die aflevering NERGENS vinden.
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Online Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #30 Gepost op: 23-08-2012, 16:05:55 »
Volgens mij zat die er bij mij wel tussen. Ik had 'm gevonden via Isohunt.

Offline Lexxan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just call me a SURVIVOR -- Helena Paparizou
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #31 Gepost op: 27-08-2012, 20:53:02 »
k dat zal werken. Bedankt :)
HOEZO, HYENA'S??? DIE ETEN JE ZO ALS EEN BORRELNOOT OP!!! *nom nom nom*

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #32 Gepost op: 25-07-2014, 02:25:08 »
Net klaar met dit seizoen. Moest een van de slechtere seizoenen zijn maar het viel me alles mee, iig veel beter dan Africa imo.

Boston Rob veel eerder weg dan verwacht omdat ie best een bekende naam is had ik begrepen en dus nog in all stars komt.
V uiteindelijk terechte winnares tegenover Neleh, maar ik had eigenlijk van de hele final 5 niet verwacht dat ze het zo ver zouden schoppen.
In ieder geval blij dat die Rotu 4 een voor een werden weggestemd, die vond ik allemaal stom. Daarna maakte het me ook niet zoveel meer uit wie er zou winnen.

In ieder geval leuker seizoen dan verwacht dankzij een paar redelijk onverwachte exits, alleen jammer dat ik op het einde geen favorieten meer had. Het heeft me iig tot 2 uur 's nachts wakker gehouden ::)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #33 Gepost op: 26-04-2020, 19:02:04 »
Leuke winnares en Kathy was ook tof  ::bravo::

Verder vrij saai seizoen  :-X
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #34 Gepost op: 30-03-2021, 20:47:01 »
Ik vond Marquesas veel leuker dan de rest, als ik het hierzo lees. Naar mijn idee was het een goed seizoen ::bravo::

Het seizoen was iconisch in het enorm slechte resultaat van Maraamu, dat op 1 na alle Immunity Challenges verloor. Hierdoor is Gina echt robbed, want ze was zo goed in de omgang met anderen, en de enige reden dat ze weg moest, vlak voor de merge nog wel, was dat ze niet vanaf het begin al bij Kathy, Neleh en Paschal zat. Van dit verloop heeft Kathy weer erg geprofiteerd, want voor het zelfde geld was ze 16e geworden.

Dit was het eerste seizoen dat tribal lines niet zo veel uitmaakten. Ik denk ook dat dit komt door de vroege tribe switch. Ik vond het geweeeldig dat dit seizoen is gered van saaiheid doordat Neleh, Paschal, Sean, Vecepia en Kathy precies op het goede moment gingen samenwerken. Vanaf de final 5 werd het weer spanend, want elk verloop was een serieuze mogelijkheid. Vecepia won op het juiste moment immunity (en stiekem toch fijn dat Paschal de purple rock kreeg). Ook in de final 3 maakte Vecepia een goede move, zodat ze van Neleh kon winnen bij de final tribal.

Vecepia was mijn favoriet, het hele seizoen lang. ::love:: Zo blij was ik toen ze won.
Ook Gina, Kathy, Tammy en Sean waren leuk. Ook Robs biechten kon ik wel waarderen. Jammer dat alleen Boston Rob en Kathy in latere seizoenen terugkeren.

Ik vond dit seizoen beter dan The Australian Outback vanwege het dynamische spelverloop, fijne kandidaten en een geweldige verdiende winnares! ::bravo:: ::love::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #35 Gepost op: 3-12-2021, 14:59:54 »
Ik heb dit seizoen nu ook afgekeken. en idk met dit seizoen tegenover de vorige 3.

De cast vond ik grote deels niet heel erg interessant. en soms was het voorspelbaar. Gabriel vond ik echt een schat zo met die beer  ::love:: Arme knul. Kathy eerst niet interessant maar steeds verder in de show echt een queen en hoopte dat ze zou winnen, maar snap waarom ze haar eruit stemde :\'( Vecipia, sean, pappi. Ik was echt blij dat met de aflevering het spannender werd! Wat een goeie switch om John en co eruit te gooien ::bravo:: Echt wat een vreselijke spelers waren dat Bij een paar zag je dat ook wel aan de speeches ::). Jammer dat Rob daarmee de dupe werd want hij was leuk vervelend en zie dus dat hij veel terugkomt ::rofl::

De finale ja Kathy was mijn girl <3 Maar ik kwam later er pas echt goed achter door youtube dat Vecipia eigenlijk best wel veel heeft gedaan en je zag haar weinig in de afleveringen en dat vind ik echt heel jammer. maar verdiend gewonnen en prachtig om te zien dat ze als eerste zwarte vrouw survivor wint ::bravo::

Qua waar ik hem in de ranking moet zetten geen idee, want het was vaak erg saai, maar soms ook wel goeie moves.
chipsverslaafde <3

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #36 Gepost op: 4-12-2021, 00:40:30 »
Marquesas is een raar seizoen, ik vond het eerst ook de saaiste van de 4 en V. deed me weinig, maar door meer survivor te volgen kwam ik er ook achter dat zij meer heeft gedaan dan bleek.

Daarbij is het ook leuk om te weten dat Robbert (general) en John wouden Neleh stemmen bij de FTC, maar Neleh had zo'n slechte eindspeech dat ze op V. stemden.

Marquesas heeft wel een paar leuke weetjes:

1) Het seizoen zou eigenlijk in Jordanië doorgaan. De spelers zouden per kameel naar de tribal council gaan, en een kamp in de woestijn hebben. Maar toen kwam 11 september en veranderden ze noodgedwongen van locatie. Hierdoor lijken sommige proeven zeer simpel (steltlopen, vliegeren,...)

2) vlak voor de merge vonden Kathy, Paschal en Neleh een schedel en botten. Dit kwam van een menselijk lichaam die daar vermoord werd. De spelers moesten dat eiland onmiddellijk verlaten, zodat ze daar konden onderzoek doen naar  de moord. Daarom gingen de spelers naar het mindere eiland van de 2.

3) bij de 'I want to someone to pee'-scene wou Paschal als eerste helpen, maar het lukte hem niet. Daarom kwam Kathy af.

4) De radioshow van Maaramu hebben Rob en Sean ook geprobeerd na de swap. Enkel waren Zoe en Tammy niet de meest ideale personen om daar mee te helpen.

5) Gabe heeft in een later seizoen nog proberen mee te doen als nieuwe speler. Hij was zelfs bij de laatste 25 kanshebbers, totdat iemand doorhad dat hij al had meegedaan

6)  Paschal is op een mindere manier in het nieuws gekomen, hij had een buitenechtelijke relatie met de procureur waarmee hij samenwerkte (de procureur is degene die de mensen beschuldigd en de straffen vordert, de rechter Paschal spreekt ze uit)

7) Toen Gina werd weggestemd, heeft Jeff blijkbaar zwaar lopen schelden tegen Paschal, Kathy en Neleh omdat hij Gina zelf heel leuk vond.

Van dit seizoen komen enkel Kathy en Rob terug (en Rob nog heel veel).

klaar voor de strijd

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #37 Gepost op: 6-12-2021, 22:58:10 »
Ja daarom! ik weet niet wat ik moet met dit seizoen. ::ohno::

Oh ja not surprising. Neteh heeft echt heel weinig gedaan.

1. I know wel erg jammer. en weet dat ze nooit meer terug gaan aangezien al die zandvlooien.
2.Omg ::oink:: Dat snap ik het nu wel ja, echt naar dat ze dat ook gevonden hebben.
3. Ja ik hoorde het  ::rofl:: het was echt grappig om te zien. Zo wordt je dus vrienden  ::rofl::
4.Not surprising at all....
5. Ja dat zei ik! echt grappig dat ze er zo laat pas achter zijn gekomen ::rofl::
6. Ik las het...  soms is meedoen aan een tv show niet het beste voor je leven :-\\
7. Eh jeff wat een sympatieke host. en het heel onvoorspelbaar was lmao.

Kathy jaaa ::love:: en Rob not surprising
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 4: Marquesas
« Reactie #38 Gepost op: 12-12-2021, 23:44:56 »
Oh ik wist sommige dingen helemaal niet ::oink::. 3 wist ik al wel en 7 heb ik volgens mij ook wel eens gehoord. Sowieso creepy Jeff die soms op de kandidaten valt (Hallo Julie Survivor Vanuatu  ::))
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human