Auteur Topic: [Pool] Tour 2025  (gelezen 5652 keer)

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Pool] Tour 2025
« Reactie #200 Gepost op: 25-07-2025, 14:08:28 »
 mee eens, deze etappe was gewoon te zwaar om echt vol vol vol ervoor te blijven gaan, wat visma ook zegt ze hadden op de madeline de voorsprong willen pakken omdat op de de loze er niets meer in zat, na 2 keer klimwerk.

Als je al 2 keer vol gaat, is je energie voorraad op en dus konden ze op de laatste klim nket meer het verschil maken .  Verder is pogi gewoon te sterk deze ronde,

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tour de France 2025
« Reactie #201 Gepost op: 25-07-2025, 14:31:32 »
Tussenstand na etappe 18 (Vif - Col de la Loze)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 2259 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 2229 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: G-root met 2120 punten :)

Ritzege: Telminator ::joehoe::
Dagwinnaar: Telminator met 195 punten ::ok::
Grootste stijger: Tarbozan, ViWiRu, & hulpdakdekker met 2 posities ::ok::

(en excuses dat het wat later is dan gewend ;D)
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #202 Gepost op: 25-07-2025, 19:21:15 »
Wat een sukkel van een official van de Tour net na de finish. Hij had maar 1 taak voor ogen blijkbaar, naar de winnaar van de etappe toegaan. Dat je daarmee Pogacar de weg afsnijdt en bijna laat vallen... hoe dom.

Maar wat een fantastische winst, alweer, voor Arensman! ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #203 Gepost op: 25-07-2025, 20:55:02 »
Schitterend! Dit was zoveel mooier dan gisteren! En wat een ontknoping!  ::bravo::

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #204 Gepost op: 25-07-2025, 21:02:15 »
Tussenstand na etappe 19 (Albertville - La Plagne)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 2442 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 2419 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: G-root met 2243 punten :)

Ritzege: Telminator ::joehoe::
Dagwinnaar: Telminator met 190 punten ::ok::
Grootste stijger: ViWiRu met 3 posities ::ok::

Online KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #205 Gepost op: 25-07-2025, 21:10:47 »
Fantastische overwinning van Arensman. Wat was het spannend, want wat kwamen Pogacar en Vingegaard nog dichtbij.  :o

In de pool is het al even spannend. Ik voel me Arensman op La Planche: de finish komt nu heel dichtbij, maar de 'buitenaardse' achter me zet aan om de overwinning alsnog te pakken. Is de voorsprong van 23 punten genoeg om in Parijs te zegevieren?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 25-07-2025, 21:19:36 »
Zeker spannend in de pool, zelf was ik na het uitvallen van almeida en evenepoel kansloos om echt hoger te komen. Te weinig unieke renners

Ik denk dat kd het net kan houden voor de winst, dankzij johny milan.

10 pt elke dsg en 20aan het einde waar telminator weinig namen tegen in kan bremgen die kd niet heeft (jorgenson, roglic en tobias).

Dus als deze drie niet super gaan scoren, is de winst denk ik voor kd .

Offline Telminator

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 25-07-2025, 22:39:08 »
Ik zie ook niet waar ik die punten nog moet gaan goedmaken. Een  Storer en Buitrago kunnen morgen evt ook nog in de vlucht en punten pakken. Tobias en Roglic zitten vast in het klassement en Jorgenson is ziek en staat op de zwarte lijst van UAE.
Vond het sowieso wel een leuk en zeer geslaagd experiment om eens helemaal zonder sprinters te gaan, maar voor de winst gaat het net niet genoeg zijn.
Dan maar voor de 4e keer tweede haha

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 25-07-2025, 23:28:47 »
Ja je was wel vol voor algemeen klassement gegaan dit keer, maar met dit budget en de prijzen was het ook mogelijk.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #209 Gepost op: 25-07-2025, 23:56:00 »
Fantastische overwinning van Arensman. Wat was het spannend, want wat kwamen Pogacar en Vingegaard nog dichtbij.  :o

En na Superbagnères nog maar een huzarenstukje van Thymen!  ::bravo::

Ook tactisch slim gebruik gemaakt van de tweespalt UAE en VLaB op het eind. Ik was nog even bang dat Thymen te vroeg zijn armen de lucht in gooide, zo close was het.
« Laatst bewerkt op: 25-07-2025, 23:57:58 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MollenvangR

• Actief Lid
« Reactie #210 Gepost op: Gisteren om 19:56:55 »
Tussenstand na etappe 20 (Nantua - Pontalier)
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: 1ste: KD. met 2558 punten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
 ::cheerleader:: ::cheerleader:: 2de: Telminator met 2540 punten ::cheerleader:: ::cheerleader::
:) 3de: G-root met 2345 punten :)

Ritzege:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dagwinnaar: Telminator met 121 punten ::ok::
Grootste stijger: Daisy, Giorgo, Ricardo ,mcpdallas, hulpdakdekker & Schulz met 1 positie ::ok::

« Laatst bewerkt op: Gisteren om 20:13:54 door MollenvangR »

Offline Telminator

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: Gisteren om 20:09:48 »
Morgen ook de ontknoping van de pool óp de Champs Elysees! Super!
Ik denk nog steeds dat KD verreweg de beste kansen heeft, maar je kan nooit weten waar mijn ploeg nog puntjes vandaan kan trekken......

Geen idee welk scenario het morgen wordt, op voorhand dacht ik met name de punchmannen, maar het zou zomaar ook de sprinters kunnen zijn.
Ik hoop vooral dat er nog 1 dag volle bak koers is en dat uiteindelijk de beste renner wint. En vooral niet dat er bijv geneutraliseerd wordt ivm regen en er daardoor maar een paar renners zijn die ervoor willen gaan, terwijl de rest zomaar kan laten lopen.......

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: Gisteren om 22:44:21 »
Het verschil tussen jullie 2 en de rest is echt wel groot geworden de laatste dagen ::bravo::

Offline Pac

• Global Moderator
« Reactie #213 Gepost op: Gisteren om 22:45:25 »
Ritzege:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik heb het jullie gezegd :D
...óf niet!

Offline Tarbozan

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: Gisteren om 23:16:29 »
Morgen waarschijnlijk geen tijd om te reageren

Feli aan het podium van inze pool
Thanks aan de deelnemers en natuurlijk de organisatie .
Er was dit jaar , naar mijn mening, een wat te ruim budget. Waardoor bijna elke keuze mogelijk was. Daardoor kwamen vaak dezelde namen naar boven , al blijft het natuurlijk nog altijd wel een gok.
Maar als bij de tourtipsites namen gedropt worden en het gudget is iets te ruim zie je al die namen hier terug en is het lastig om unieke renners te gaan kiezen als een dark horse .

Kijk naar de grootste wielerkenner bij rn , zonder anderen tekort te doen , telminator.
Zijn ploeg heeft eigenlijk geen enkel dark horse, echt allemaal grote namen en hij zou zomaar kunnen winnen morgen . Het zo dan een win van de constante zijn.

En dat is ook wat deze tour voor mij was constant vermaak , maar wel steeds dezelfde renners.  Zo vaak dezelfde namen , dan misschien niet steeds vooraan op plek 1-3 maar zo vaak de grote namen in de top 15 . Bijna nooit een echte verrassing.
Arensman is voor mij de grote verrassing en ik hoop dat hij dit door kan trekken naar volgende rondes.

Voor mijn ploegje was het een gok om evenepoel mee te pakken, van de rest was ik vrij zeker en castrillo en blackmore wilde ik gewoon mee hebben om jeugd en dark horse te hebben.
Beide paar keer kunnen zien, maar helaas evenepoel en almeida weg en daardoor werd top 10 lastig ( ik denk dst het net niet gaat lukken, morgen )

::bravo:: ::joehoe:: ::bravo::

Offline Telminator

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: Vandaag om 08:09:01 »
Ik wil daar dan toch ook maar even op reageren, want ik ben het eigenlijk niet eens over de opmerking van het te krappe budget. Om te stellen dat het budget te ruim was omdat er in mijn team alleen maar "absolute toppers" zaten vind ik een beetje makkelijk. Ja, er zitten nu allemaal mannen in die hoog in het AK staan, maar de gok om geheel geen sprinters mee te nemen is er niet een die ik in andere teams gezien heb. Daarnaast was het absoluut niet de verwachting dat mannen als bijvoorbeeld Onley, Johannesen en Vauquelin een dikke top 10 zouden rijden (iets wat ik zelf ook nu nog als pure mazzel zie overigens). En rondom Roglic hingen gigantisch veel twijfels, ook te zien aan de enorm lage pick rate.

Ik vind zelf dat er eigenlijk best veel variatie in de teams zit deze keer. Natuurlijk zijn absolute toppers als Pogi en Almeida door vrijwel iedereen gekozen, maar dat hou je altijd. Daarachter zijn er echter heel veel verschillende renners gekozen. Bij de beschermde renners werd je al gedwongen te kiezen uit 3 topsprinters en een pak net iets mindere sprinters, een hele rits potentiële top-10 kandidaten en grote bollentruikandidaten. Bij de beschermde renners zijn Roglic (maar 6x) en Jorgenson (maar 5x) die wel in mijn ploeg zitten helemaal niet vaak gekozen en best uniek.
Bij de helpers was de keuze ook vele malen groter door de verlaging van het budget en ook daar heb ik zelf dus best grote variatie gezien. Dat er daarbij een paar renners altijd populairder zijn dan de rest houdt je altijd, los van het budget.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld 15 jaar geleden zijn er nu zo ontzettend veel sites die allerlei renners tippen, dat de "echte dark-horses" er gewoon niet meer tussen zitten. Als een renner niet wordt genoemd op ál die sites, dan is het er een waar je waarschijnlijk zoveel geluk mee moet hebben dat hij scoort, dat dat bijna nooit voorkomt. Laat staan dat je je team dan zou moeten vullen met een hele reeks van dat soort dark horses, waarbij alle andere deelnemers die dan niet zouden hebben. Door het budget dan nu nog verder te drukken dwing je mensen er daardoor toe om hun geld op een nog selecter groepje van echt goede renners te zetten en worden de andere posities helemaal niet meer effectief benut. De teams worden in mijn ogen daardoor nog veel meer gelijk aan elkaar, waarbij je succeskans dan afhangt van de minimale punten die je verder nooit genoemde renners in toevallige top 10s bij elkaar fietsen.
Er zijn ook heel veel deelnemers dit jaar, waardoor het überhaupt onmogelijk is om in elk team renners te hebben die alleen door dat team zijn gekozen. Als er een mooie spreiding is in hoe vaak ze zijn gekozen en iedereen zijn eigen mix kan samenstellen, met wel zoveel mogelijk ijzers in het vuur, heb je volgens mij de ideale situatie.

Uiteraard respecteer ook ik andermans meningen en iedereen mag er anders over denken. Dit is ook geen pleidooi om het budget nog maar verder op te krikken ofzo, maar ik wilde in ieder geval kwijt dat ik denk dat het zo heel mooi in elkaar zat. 

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #216 Gepost op: Vandaag om 08:40:31 »
Ik had van te voren ook nooit gedacht dat met name Onley en Vauquelin (Johannessen in mindere mate) zo stevig top 10 zouden rijden. Dus ik ben het er ook niet mee eens dar je alle "grote" namen kon aanklikken.

Natuurlijk reden Onley en Vauquelin goed in Zwitserland, maar dat deelnemersveld was echt wel even wat minder dan in de Dauphiné. En een Vauquelin had bv ook zomaar voor etappes kunnen gaan en dan maar 30 punten bij elkaar gefietst ofzo.

Het feit dat Jegat top 10 gaat rijden zegt denk ik ook genoeg dat veel klassementsmannen wegvielen of er niet voor gingen (maar voor ritzeges). Ik vind dat zelf wel een mooie trend. Een ritzege is veel mooier dan een roemloze 10e plek.

Ik ben eigenlijk ook wel tevreden over de pickrates. Teams met Mathieu deden het toch lang erg goed (en hadden meer budget bij de andere categorieën te besteden) en tot de Tourmalet hielden Evenepoel en Vingegaard elkaar qua punten ook in evenwicht. De sprinters waren dit jaar op voorhand al leuk (Milan/Merlier/Philipsen) en daarom heb ik ze ook expres alledrie bij de beschermers gezet, omdat ze als kopman waarschijnlijk weinig gekozen zouden zijn.
You'll never walk alone

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: Vandaag om 12:03:28 »
Eens met Telminator en Nieky, te krap budget is echt onzin, Onley en Vauquelin presteren gewoon boven verwachting (ik heb ze niet in mijn team gezet met de verwachting dat ze top 10 klassement zouden rijden iig) ::jaja:: Doordat de helpers goedkoper zijn heb je gewoon veel meer opties, tsja dat er nu 2 (3 incl Johannesen ) goed scoren. Wil niet zeggen dat dat bij de Vuelta ook weer gaat gebeuren. Misschien zit daar wel weer een verrassende spaanse klimmer tussen ofzo, die maar 1 of 2 mensen hebben.

Iig zeer tevreden met mijn pool, door het uitvallen van Evenepoel was kans op top 3 natuurlijk verkeken, maar dik top 10 tevreden mee (exacte positie nog even afwachten na vandaag natuurlijk).  ::jaja::

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #218 Gepost op: Vandaag om 16:47:43 »
Ik heb het jullie gezegd :D

::rofl::

Bedankt aan de organisatie voor het organiseren van een leuke pool! ::bravo::
Gabriël is de Mol

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: Vandaag om 16:51:39 »
Ik vond het erg leuk dat de helpers zo goedkoop waren. Er zijn juist heel veel unieke keuzes gemaakt in die groep. Bij best veel ploegen heeft iedere renner punten gescoord, dat is toch top.
Ook de beperkte keuze in kopmannen was wat mij betreft een goed idee. Voorgaande jaren zag je toch dat er maar enkele kopmannen gekozen werden. Door de andere kopmannen in de beschermde renners groep te zetten worden we gedwongen om daar keuzes te maken.

Ik vond het budget wel erg ruim dit jaar. Ik heb wel wat lastige keuzes moeten maken (Merlier ipv Milan, ik dacht dat het verschil tussen die 2 kleiner zou zijn; en Healy ipv Blackmore bleek achteraf ontzettend goed uit te pakken maar ik heb lang zitten puzzelen om Blackmore er wel in te krijgen), maar voorgaande jaren moest ik meer darlings killen.

En ja, ik ga ook af op de tip-sites. Maar dan nog moet je keuzes maken en kun je niet iedereen meenemen die je zou willen. En ben je afhankelijk van wat er in koers gebeurt. Ik had Almeida niet, veel anderen wel en die zaten toch al snel met een reserverenner in de ploeg. Zoiets kun je niet voorzien.

Ik heb weer erg genoten dit jaar. De tour was echt fantastisch. Wat een mooie etappewinnaars waren er, vooral Arensman en Healy. En wat een klasbak is die Pogacar.

Naast het misschien toch iets krapper maken van het budget heb ik als enige opmerking nog dat het toch wel leuk zou zijn als je punten zou krijgen voor strijdlustigste renner (volgens mij is dat al eerder geopperd en is niet iedereen het met dit voorstel eens).