Nieuws Volg ons ook op Twitter!
Ik vind dat iedereen gewoon zijn mening mag hebben en dat men respect moet hebben voor ieders mening. Of je nu extreemlinks of extreemrechts stemt.
Dit gaat hier niet meer over Corona, maar ik snap wel wat je wil zeggen Ldh. Als je uitkomt dat je voor extreemrechts bent, wordt je meestal vreemd bekeken. Daarom ook dat die partijen meestal meer stemmen halen dan je zou denken als je iedereen hun mening hoort, want velen durven er gewoon niet voor uitkomen wegens de reacties die het teweegbrengt. Ik vind dat iedereen gewoon zijn mening mag hebben en dat men respect moet hebben voor ieders mening. Of je nu extreemlinks of extreemrechts stemt.
De meerderheid van Nederland stemt op dit moment rechts. Als je niet voor je politieke voorkeur durft uit te komen moet je dat vooral bij jezelf zoeken denk ik.
Hetzelfde geldt overigens voor de stelling: Black Lives Matter. Maar goed, dat is vast een onpopulaire mening.
Lives Matter.Zonder toevoeging van enige specificatie......
Ja, maar extremen gaan er altijd zijn. Als een extreemrechtse partij zegt: eigen volk eerst. Tja dan klinkt dat echt absurd, alleen vind ik wel dat er mee aan tafel kan gezeten worden en bepaalde punten uit hun ideeën zijn ook echt onderhandelbaar.Als een extreemlinkse partij zegt: een minimumpensioen van 1.500 euro voor iedereen. Dan is dat ook erg absurd. Maar uit hun ideeën kun je ook wel bepaalde zaken halen. Nu worden deze partijen niet eens gehoord en zorg je voor frustraties bij de gewone burger.
Ik vind "Black lives matter" klinken alsof de rest er niet toe doet... Als ze bedoelen dat je er "too" achter moet denken, laat ze dat dan ook zeggen...Mijn autistische brein is niet zo goed in het zelf die dingen erbij bedenken, en als ik dan hoor "Black lives matter" denk ik inderdaad... en de rest dan? "All lives matter" klinkt dan voor mij veel logischer."Black lives matter too" dekt de lading wel een stuk beter overigens
Ik denk dat de "frustratie" van extreemrechts vooral zit in dat de VVD vooral wat linksere politiek voert op het moment (neem bijvoorbeeld Rutte die altijd pro 130 km/u was en daar ook trots over stond te oreren) maar een paar jaar later ineens meegaat in de klimaatregels naar een 100 km/u. En het linksere beeld is toch het beeld dat meer vertegenwoordigd is in de media en misschien ook wel in de politieke besluitvorming.
Van mij mogen ze allebei, ik neem aan dat achter beide hashtags goede bedoelingen zitten. Ik vind het jammer dat ik op sociale media nog geregeld BLM-zeggers zie beweren dat je echt heel dom bent en nog maar eens heel goed naar jezelf moet kijken als je ALM zegt. Mensen proberen juist inclusief te zijn en uiting te geven aan hun respect voor de medemens, maar dan worden ze daarop afgerekend en weggezet als niet-nadenkende mensen.
Wie is de Mol? Jubileumseizoen 2025 Pool
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
Realitynet
Nu online
1365 gasten en 7 vaste bezoekers
RealityTV vandaag