Auteur Topic: Survivor South Africa: Malaysia  (gelezen 1044 keer)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Survivor South Africa: Malaysia
« Gepost op: 16-01-2022, 15:53:34 »
Dit was gewoon een voortzetting van het eerste seizoen. Ik vond

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Survivor SA geeft een inkijkje in Zuid-Afrikaanse cultuur en samenleving, zeker als je het vergelijkt met andere Engelstalige versies merk je grote verschillen. Nou zijn deze casts geen goede afspiegeling want nog geen 10% van de Zuid-Afrikaanse bevolking is wit, en vaak maken zij ongeveer de helft of meer van een Survivor cast uit. Sowieso lijkt er een flinke disconnect te zijn tussen Zuid-Afrikaanse tv en de werkelijkheid in die zin. In zo'n seizoen komt dan vrij duidelijk naar boven wat in een groep als deze belangrijk en waardevol wordt gevonden in het spel en in het algemeen. Alle deelnemers uit deze eerste seizoenen hebben het apartheidsregime nog meegemaakt en dat zie je in een hoop dingen nog terug. Absoluut niet mijn favoriete seizoen omdat de boosheid die je voelt als kijker het soms echt niet fijn maakt om naar te kijken, maar uiteindelijk ben ik wel blij dat ik het tot het einde gekeken heb. Survivor South Africa is echt weer heel anders dan de Amerikaanse of Australische versie. Ook leuk om af en toe andere talen dan Engels te horen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.