Auteur Topic: Australian Survivor 2019  (gelezen 8894 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Australian Survivor 2019
« Gepost op: 9-07-2019, 14:13:09 »
Op Facebook is bekend gemaakt dat dit 24 juli begint ::bravo::. Het is wederom een champions vs contenders seizoen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2019, 08:55:44 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #2 Gepost op: 7-08-2019, 15:22:55 »
had vorig seizoen gevolgd, toppertje was dat die Shane Gould een van oudste survivor winnaars denk ik, ook Commander Steve oftewel Steve Willis erg goeie entertainment, jammer dat steve tactisch eruit werd gestemd
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Spork

  • Forumlid
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #3 Gepost op: 7-08-2019, 23:45:52 »
Ik vind het een erg vermakelijk seizoen tot nu toe.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2019, 22:32:07 »
Ik vind het een heel erg slecht ge-edit seizoen. De helft van de cast zien we nauwelijks, maar we krijgen wel 100 confessionals van alle arrogante bad boys die ik niet kan uitstaan aka David, Andy, Harry (en Matt maar dan zonder de confessionals).

Favorieten zijn: Pia, Janine, Abbey, Luke, Ross, Casey, Baden
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #5 Gepost op: 14-08-2019, 22:51:43 »
Ik kan beide meningen wel volgen. Het seizoen zelf op zich vind ik wel leuk en ik ben blij dat de contenders
niet ingemaakt worden zoals vorig seizoen, maar waar vorig seizoen bij de tribeswap er meer sociaal spel was tussen champions en contenders lijken de champions niet willen samen te werken met de contenders. Aangezien het nu 7-7 is kan het nog spannend worden.

Maar dit seizoen is inderdaad slecht ge-edit. Sammy is de eerste speler ooit die weggestemd is zonder 1 confessional. Casey, Hannah en Matt zijn bij de contenders zwaar overkeken bij de contenders terwijl Simon bij de champions geen aandacht krijgt. Ik heb ergens wel een mogelijke (en in mijn ogen plausibele) reden gelezen hoe dit zou komen.

Verder vind ik het ook raar dat de championsdames eerst zeggen dat David de gevaarlijkste is en hem verlinken bij Shaun maar de volgende aflevering verliezen ze met opzet de proef om hem en Luke te redden ( ???). Daarnaast opent Casey de idolleugen van David tov. Pia en Simon (hoe weet zij dit?) en zij doen er niets bij op beeld. ( ???)

2 van de belangrijke delen van een episode zijn de gebeurtenissen na de reward en de gebeurtenissen na de immunity challenge. Aangezien er 3 afleveringen op rij de champions reward wonnen en immunity verloren (en de champions liefst 5x immunity verloren) voor de swap verklaart een beetje de weinige aandacht die de contenders kregen.(Maar waarom Harry/Andy zoveel krijgen en Casey/Hannah/Sam niets geen idee)

Ik moet wel toegeven dat ik de verhaallijn van de champions en contenders idol swap wel hilarisch vind. David maakt een nepidol en krijgt een echte in de plaats (goed gedaan van hem), maar vervolgens blijft Shaun hem onbedoeld achtervolgen (burgerreward en kampwissel). Ik ben benieuwd hoe het verder loopt met deze.

Maar er wordt ook ongelofelijk dom gespeeld langs beide kanten:
- Steven die Abbey beledigd een uur voor de TC wanneer hij in de minderheid is.
- David die een idolleugen bedenkt om geen reden, en 1 die gemakkelijk te doorprikken is
- Shaun die na 10 dagen zijn idol niet bekijkt wanneer die van iemand van een ander kamp komt
- Luke die een boom met 3 takken voorbijloopt, terwijl zijn clue zegt dat het daar is
- Andy die zijn hand overspeelt en 2 van zijn verbond zo naar huis speelt (even voor de duidelijkheid: op reddit vertelden Baden en Harry dat de contenders verdeeld waren in Harry/Andy/Sam/Hannah en John/Baden/Shaun/Daisy met Sarah/Matt/Casey wat in het midden)
- Luke en David die een mogelijkheid van 3 zekere stemmen op iemand en een blok doorbreken niet doen maar gokken op een minieme kans van 2-0-0 stemming nemen
- Casey die zichzelf uit het spel praat. Harry deed eigenlijk alles goed om de stemmen op hem te krijgen om zo zijn idol te spelen. Als Casey dit niet verraden had, was het gelukt. Daarbij komt dat Casey na de idol verraden te hebben nog steeds te horen kreeg dat Harry de stem was en dat ze haar niet geloofden, en ze dit niet raar vond of zich afvroeg hoe de stemmen gesplit zouden worden.
- de Championsdames die het raar vinden dat Harry zo anders doet op tribal dan in kamp maar niet aan een idol denken.

Ik hoop dat het seizoen tof blijft maar met een betere edit.

Mijn favorieten: Luke/Baden/John/Pia/Abbey win.  Ik heb het niet zo op Janine (ik kan niet verklaren waarom, gewoon een gevoel).

Matt geeft mij ook een raar gevoel: in de edit zie je hem bij opdrachten zeer arrogant en opgefokt (wat mogelijk te maken heeft met zijn worstelpersona maar hij is bij opdrachten wel vaak de eerste om zijn kampgenoten aan te moedigen (zoals bij Baden en Sarah)) en wordt bij andere vaak wel als tof persoon in kamp genoemd (op reddit alleszins).
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #6 Gepost op: 15-08-2019, 12:25:09 »
Jaa eens. Maar het is ook best doorzichtig in de zin van wie er kans maken om te winnen. Van de contenders weten we niet eens wat der verhoudingen onderling zijn, dus er gaat sowieso weer een champion winnen.

Ik had ook een interview gelezen met Hannah die ook niet blij was met de edit, of nouja het gebrek van edit die ze dus niet kreeg. Ze is een politieagent en deed alsof ze een kapster was, maar ze kan helemaal geen haar vlechten dus iedereen dacht wel dat ze een hele slechte kapster was ::rofl::. De buikkrampen die ze had was maar 20 minuutjes, ze wist door de inzoomende camera's dat ze er een groter ding van gingen maken dan het was (evenals de vraag tijdens tribal). Ze was vooral close met Sarah zei ze. Haar tactiek was een UTR spel.

Sowieso van haar hebben we alleen via Andy gehoord bij wie ze zou horen en dat klopte ook nog eens niet ::rofl::. Want die zei dat ze met Baden was.

Ik vind zelf ook vooral de "main" contender groep heel erg slecht spelen. De alliantie van Daisy, John, Shaun, Baden. Waarom ze uberhaupt David en Luke er niet uitstemmen en gelijk een contender gaan blindsiden? Terwijl hun hele mantra was van een contender moet deze keer winnen. Vervolgens doen ze ook dingen als David eerst laten gaan bij de reward. Daisy speelt 100% emotioneel.

Pia speelt het beste, die voelt alles zo goed aan ::jaja::. Luke speelt ook best wel impressive.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #7 Gepost op: 16-08-2019, 19:59:36 »
volgen mensen hier ook survivor South Africa?
De domste move ooit (in mijn opzicht, en ja nog dommer als Erik/JT/James) is daar gebeurd
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #8 Gepost op: 14-11-2020, 19:08:59 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Hoezo ben jij hier blij mee  ;D ik vind ' nu alweer bloedirritant

Gelukkig die vreselijke Anastacia weg al. ::bravo:: nu al #TeamNova
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #9 Gepost op: 14-11-2020, 19:13:55 »
Hoezo ben jij hier blij mee  ;D ik vind ' nu alweer bloedirritant


Wel, you're the only one  :-X
klaar voor de strijd

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #10 Gepost op: 14-11-2020, 19:41:18 »
Hoezo ben jij hier blij mee  ;D ik vind ' nu alweer bloedirritant

 ::oink:: foei

Wel, you're the only one  :-X

 ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #11 Gepost op: 14-11-2020, 19:43:46 »
Ik heb seizoen 2 niet gezien maar Luke in seizoen 4 was een van m'n favorieten ::jaja::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #12 Gepost op: 20-11-2020, 16:34:05 »
Ik ben nu bij aflevering 10 en vind m nog steeds irritant  :-X
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #13 Gepost op: 21-11-2020, 22:40:08 »
Luke ::love::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #14 Gepost op: 21-11-2020, 23:21:29 »
Telkens zichzelf 'King of the Jungle' noemen maar het vervolgens (iig t/m afl 11) alleen maar slecht doen in challenges en een idol spelen terwijl dat niet nodig was  ;D ja, echt de king van de jungle  ::)
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #15 Gepost op: 26-11-2020, 08:12:12 »
OMG

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Eindelijk wint degene waar ik echt voor aan het rooten was een keer  ;D

Heel goed seizoen weer, favorieten:
- Nova (robbed)
- Sarah (robbed)
- Matt (heel erg robbed)
- Daisy
- Janine
en degene in de spoilertag  ;D

Ik vond David en Luke irritant  ::jaja::
Frankje Lapi

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #16 Gepost op: 26-11-2020, 09:13:18 »
Wie was Matt? Ik kan me hem niet herinneren haha. Die blonde, niet-leuke contender?

En ugh, David, zó vol van zichzelf

Janine, Ross en Luke waren mijn favorieten ::jaja::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #17 Gepost op: 26-11-2020, 09:55:19 »
Ja, die blonde, leuke contender  ;D
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #18 Gepost op: 26-11-2020, 10:34:04 »
Ja, die blonde, leuke contender  ;D

Matt was bloedirritant tijdens de proeven maar  hij leek me in het kamp en samenleven wel zeer aangenaam.

Ik was blij met degene die het in the champions-team hebben overgenomen. Want de sports-alliance was of vrij onaardig (Steven, Nova) of saai (Simon, Susie,E.T.).

Dit seizoen vind ik ook vrij bizar, want enerzijds zijn degene waar ik voor rootte allemaal ver geraakt, anderzijds was de editing gewoon barslecht. (iemand 0 biechten geven in 7 afleveringen, en dan iemand die ook nog eens in TAR AUS heeft meegedaan dus zeker niet saai was).

De enige die dit seizoen robbed (ik haat die term, maar voor deze persoon maak ik een uitzondering) was Ross. Iedereen mocht hem en ik denk niet dat hij voor de F5 zou weggestemd zijn, maar door een fout in de challenge-opbouw zorgde ervoor dat hij zijn enkel brak (en zelfs maanden later nog moest recupereren).

Een paar leuke weetjes:
- Andy wist helemaal niets van David's idol. Hij wou interessant doen en iets van zijn survivor bucketlist schrappen. Wist hij veel dat hij er boenk opzat.
- Andy was die ene proef waar hij met de puzzel aan het rommelen was echt aan het 'throwen'. In zijn hoofd zou David worden weggestemd. In realiteit was hij goed bezig zichzelf aan het wegspelen want hij ging eruitgaan.
- Baden wist dat hij sowieso ging verliezen (ik denk dat hij Simon zijn laatste kans was, maar dit zou nooit gebeuren). Hij hoopte door Harry te stemmen nog enkele contenders stemmen zou krijgen. (maar wel een enorm knappe prestatie in die opdracht).


@ Frank: nu nog all-stars en je bent door heel Australian survivor

nog een paar leuke weetjes:
-
klaar voor de strijd

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Australian Survivor 2019
« Reactie #19 Gepost op: 29-11-2020, 23:46:48 »
OMG

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Eindelijk wint degene waar ik echt voor aan het rooten was een keer  ;D
::bravo:: ::love::

Tweede Australische seizoen op rij voor mij :D
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.