Auteur Topic: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)  (gelezen 20901 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #40 Gepost op: 26-04-2020, 19:18:42 »
Sophie is robbed  :-[

Het was echt weer de Tony show, mede door de edit altijd heb ik het niet zo met hem. Hij wordt als aandachtstrekker neergezet (omdat hij zowat de enige is die in beeld komt) terwijl het best meevalt volgens mij.

Heeft iemand de extra scenes met Kim en Sarah gezien? Echt Kim is geweldig  ::bravo:: ze blijkt ook heel lief te zijn daar  ;D
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #41 Gepost op: 26-04-2020, 20:21:48 »
Jaaa Kim is écht zo goed als we dachten, niet alleen maar goed omdat de OW cast niet zo goed was ;D.

Ik denk nu ook dat het wel vrij logisch is dat Tony gaat winnen, wat ik een hele goeie uitkomst vind (maar tegelijkertijd jammer dat de edit het niet spannender kan maken).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #42 Gepost op: 29-04-2020, 18:32:59 »
Jaaa Kim is écht zo goed als we dachten, niet alleen maar goed omdat de OW cast niet zo goed was ;D.

Ik denk nu ook dat het wel vrij logisch is dat Tony gaat winnen, wat ik een hele goeie uitkomst vind (maar tegelijkertijd jammer dat de edit het niet spannender kan maken).

Kim is inderdaad een zeer goede speler, ik vind dat ze het spel zeer goed kan lezen
(ze heeft als enige Tony door, wanneer Sandra eruit ging speelde ze haar idol niet ondanks er een kans van 1/3 was dat zij ging weggestemd worden), en ze zit er nog altijd in ondanks de moeilijke start (ze was 2x het tweede doelwit en werd gespaard omdat zij de minste connecties had van Amber,Tyson en zichzelf). Kortom, echt één van de beste ooit.



Het was echt weer de Tony show, mede door de edit altijd heb ik het niet zo met hem. Hij wordt als aandachtstrekker neergezet (omdat hij zowat de enige is die in beeld komt) terwijl het best meevalt volgens mij.

Heeft iemand de extra scenes met Kim en Sarah gezien? Echt Kim is geweldig  ::bravo:: ze blijkt ook heel lief te zijn daar  ;D

Deze aflevering kon ook niet anders, omdat alles hem overkwam: een idol, een nadeel, om firetokens bedelen, immuniteitswinst en de vote regisseren. Als het nadeel en het bedelen vb. aan Nick of Kim gegeven was zou de edit beter verdeeld zijn.

en die scène was idd zeer mooi, jammer dat dat de uitzending niet gehaald heeft
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #43 Gepost op: 30-04-2020, 12:29:06 »
Ben is echt bloedirritant  ;D

Jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
is weggestemd, was toch echt wel één van mijn favorieten. De challenge op EoE vond ik weer tof, jammer dat slechts de eerste 6 mensen fire tokens gekregen en niet iedereen die het afmaakte. Vond het echt heel sad voor Danni   :\'(
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #44 Gepost op: 30-04-2020, 19:25:36 »


Jammer dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
is weggestemd, was toch echt wel één van mijn favorieten. De challenge op EoE vond ik weer tof, jammer dat slechts de eerste 6 mensen fire tokens gekregen en niet iedereen die het afmaakte. Vond het echt heel sad voor Danni   :\'(

Ik vond die challenge echt gevaarlijk. Die stenen waren spekglad en er had iemand ernstig gewond kunnen raken.
Oftewel doe je die opdracht waarbij iedereen een kans maakt op firetokens (de eerste 6 2 en de andere die het afmaken 1 ofzo) of je laat ze niet langs die gladde stenen lopen. Ik dacht even dat Rob zou moeten afgevoerd worden.

Ik vind ook dat we de eerste fout hebben gezien die Kim gemaakt heeft in haar survivorcarrière.
Hoe vroeger je een plan maakt om iemand weg te stemmen, hoe eerder het kan uitlekken. Maar ok, als je dat dan toch doet:
geef dan immuniteit niet op. Ze had gemakkelijk kunnen winnen denk ik.

Was eigenlijk aan het hopen toen Kim, Michele en Nick afgestapt waren Jeff zou zeggen: jullie konden eten tot na de proef, de proef is nu gedaan. Helaas.

en Ben, volgens mij vertrouwt hij Tony veel meer dan Kim en is dat de reden.
Maar ik leek te begrijpen dat hij Tony wil verrassen zodat hij geen idol speelt bij de TC. (Dan snap ik zijn move wel)

Ik moest wel lachen om Ben die eerst op zijn knie gaat zitten, en dan Tony wegdraag alsof ze op honeymoon zijn  ::rofl::



klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #45 Gepost op: 30-04-2020, 21:30:45 »
Kim :\'(

Dan blijft alleen Michele over om voor te rooten ::ohno:: en praktisch iedereen op de EoE ;D
Nieky grab a life vest!

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #46 Gepost op: 1-05-2020, 19:42:33 »
Ik vond het een hele vreemde stemming. Ik snap met name Nick's idee hierbij niet. Hij heeft (lijkt het) een duidelijk aanbod om naar het einde te gaan met mensen die een vergelijkbare positie hebben, en gaat in plaats daarvan Tony helpen om mensen waar Nick in ieder geval niet van wint er in te houden. Ben idem dito, maar ik weet niet wat zijn positie in het spel precies is.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #47 Gepost op: 2-05-2020, 16:56:01 »
Ik vond het ook heel raar dat toen Tony immuniteit won ze maar Jeremy gingen wegstemmen terwijl het plan was om Tony en Sarah te splitten. Waarom niet Sarah?

Jammer van Kim :(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #48 Gepost op: 2-05-2020, 17:45:17 »
Ik vond het ook heel raar dat toen Tony immuniteit won ze maar Jeremy gingen wegstemmen terwijl het plan was om Tony en Sarah te splitten. Waarom niet Sarah?

Jammer van Kim :(.

Sarah heeft sterke sociale banden (vb met Ben) die haar nu veel opleveren. het feit dat Tony benoemde dat hij vreesde dat Sarah ging getarget worden ipv. Jeremy was voldoende om Ben te doen switchen (denk ik)

Maar ik snap het persoonlijk ook niet, Tony en Sarah zijn op dit moment de 2 beste spelers in dit spel. Ik denk (en hoop) dat één van beide wint.

BTW: uitkijken als je de nieuwe preview voor volgende aflevering ziet. Er gaan 2 TC zijn, en op één van de beelden van EOE is te zien wie er afvalt bij de eerste TC. (maar ik was sowieso al gespoiled door een flater op de twitter van survivor).
klaar voor de strijd

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #49 Gepost op: 2-05-2020, 18:14:42 »
Ik vond het een hele vreemde stemming. Ik snap met name Nick's idee hierbij niet. Hij heeft (lijkt het) een duidelijk aanbod om naar het einde te gaan met mensen die een vergelijkbare positie hebben, en gaat in plaats daarvan Tony helpen om mensen waar Nick in ieder geval niet van wint er in te houden. Ben idem dito, maar ik weet niet wat zijn positie in het spel precies is.

Nick heeft denk ik teveel het BIG MOVEZ, FLIPPEN EN HET SPEL OP DE KOP ZETTEN! in zijn hoofd. Op zich is het niet heel raar. Als Nick Tony eruit weet te werken, kan hij met de eer gaan strijken van alle moves. Maarja, Tony kan naar EoE/Jury en iedereen vertellen wat er is gebeurd. Niet bepaald de slimste move nee.

Denise ::love::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #50 Gepost op: 9-05-2020, 11:23:41 »
Deze aflevering was vrij duidelijk wie er waarom moest gaan. Weinig/Geen gedoe op de TC.

Maar 1 ding begrijp ik niet: Waarom spreekt niemand ervan om Tony weg te werken.
Die man heeft de Sophieboot en Kimboot op zijn naam staan, een idol waar iedereen van weet en dan nog denkt niemand eraan hem weg te stemmen. Zelfs Sarah, zijn alliantiepartner wordt niet genoemd.

BTW: Er gaat een preview rond waarin te zien is wie er terugkomt van EOE.
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #51 Gepost op: 9-05-2020, 12:00:18 »
Michele probeerde Sarah wel over te halen om hem weg te spelen tho  ::jaja::

Sowieso, Michele in deze aflevering  ::love:: ::bravo:: wat een queen!

Ik heb die preview gezien ja, en ben helemaal
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Frankje Lapi

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #52 Gepost op: 9-05-2020, 12:50:56 »
Michele probeerde Sarah wel over te halen om hem weg te spelen tho  ::jaja::

Sowieso, Michele in deze aflevering  ::love:: ::bravo:: wat een queen!


Dat is waar dat ze dat wou, ze is wel de enige.

Ik vind Michele zeker geen slechte speler (ze heeft als enige het plan om Tony/Sarah weg te spelen en bovenal op 2 seizoen is er niemand die ook maar 1 slecht woord van haar zei wat vrij uniek is) maar dit seizoen heeft ze weinig/geen invloed op het spel. Ze heeft dit seizoen maar 5 juist gestemd op 12 TC. Gesteld dat ze de volgende 2 TC wel goed stemt, heeft ze 50% van de tijd juist gestemd, wat het laagste is van een winnaar ooit.(Geen enkele keer was daar een splitvote bij, het enige discutabele is de keer dat ze Wendell stemde om de firetokens van Parvati te krijgen, alle andere keren was ze telkens geblindside of echt in de minderheid)
(Bob had 5/9 of 55% en is het laagste ooit voor een winnaar)

Wie zou voor mij de ideale winaar zijn?
1) Tony, één winnaar met een supergroot doelwit op zijn rug, maar hij toonde geleerd te hebben van gamechangers. Hij heeft 2 sterke tegenspelers zelf weggewerkt, door goed sociaal spel kreeg hij firetokens die hem redde bij de F9. Won 3x immuniteit en wanneer hij dat niet had, stemt niemand op hem terwijl iedereen weet dat die een idol heeft. Moest hij de eerste IC winnen in de finale zit hij sowieso bij de F4. Dus sterk tactisch (elke stemming in de meerderheid), sterk sociaal gekruid met meerdere IC zeges, Tony zien winnen zou hem één van de beste spelers ooit maken in mijn ogen.

2) Sarah, ze toont zich een enorm sterke speler en voorlopig heb ik nog maar 1x haar slecht zien spelen (Cagyanmerge). Bij de pregameinterviews wouden bijna alle vrouwen Sarah eruit als eerste en tot nu toe heeft ze maar 1 tegenstem en dat was Rob. Ze speelt totaal anders (meer echt sociaal en minder cutthroat). Ik zou een nieuwe Sarah-winst zien zitten maar om te kunnen winnen zou ze de nummer 1 moeten wegspelen.

3) Denise, meerdere keren immuniteit, van de top van een tribe naar de bodem, om je weer terug te knokken vind ik zeer knap. Sandra wegstemmen was één van de brutaalste zaken die ik ooit zag in dit spel maar om te winnen moet ze mijn 1 en 2 ook wegstemmen denk ik. Dan heeft ze een zeer mooie resumé.

4) Michele, het zou weer knap sociaal spel zijn maar als je maar 50% van de tijd juist stemt en niemand doet de moeite om je op tijd het plan te zeggen, doe je iets mis.

5) de EOE-terugkomer (ongeacht wie het is). Die heeft al gefaald in wat het belangrijkste is in dit spel nl. niet weggestemd worden. Chris won wel, maar Chris speelde zeer goed bij zijn terugkomst en de andere finalisten waren zwakjes. Dit seizoen een EOE'er zien winnen zou ik met de 4 bovenstaande spelers echt bizar en flauw vinden voor een winnaarsseizoen (en er zijn meer favoriete winnaars van mij op EOE dan nog in het spel)

6) Ben, omdat ik echt geen pad zie dat die kan winnen. Geen enkele strategische beslissing en een zwak sociaal spel. Ik vond Ben premerge nog wel leuk, nu is hij voor mij echt een bwakarakter.
klaar voor de strijd

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #53 Gepost op: 9-05-2020, 13:07:43 »
Ik snap ook niet waarom niemand (behalve Michelle die alleen is) achter Tony en Sarah aangaat? Het lijkt er een beetje op alsof Ben denkt dat hij een grotere threat is dan hij daadwerkelijk is ::rofl::. Hij denkt Tony en Sarah wel te kunnen verslaan aan het einde, dus dat is 1 ding.

Maar de anderen moeten toch een plan hebben? Toch?

Ik ben stiekem toch ook wel voor Michelle ::bravo:: #winchelle en ik hoop dat Natalie terugkomt in het spel. Ik denk niet dat de returner uberhaupt kan winnen gezien alle winnaars EOE haten, maar ze verdiend het in ieder geval om wat meer dagen echt in het spel te zitten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #54 Gepost op: 9-05-2020, 13:18:41 »
Ik snap ook niet waarom niemand (behalve Michelle die alleen is) achter Tony en Sarah aangaat? Het lijkt er een beetje op alsof Ben denkt dat hij een grotere threat is dan hij daadwerkelijk is ::rofl::. Hij denkt Tony en Sarah wel te kunnen verslaan aan het einde, dus dat is 1 ding.
.

Doet me denken aan Troyzan in S34. Bij de F5 vroeg Jeff aan de spelers of  ze denken iedereen te kunnen verslaan een FTC:
Sarah:Nee
Brad: Nee
Tai: Nee
Aubrey: Nee
Troyzan: Ja, ik kan dat (we all know how that went)
klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #55 Gepost op: 9-05-2020, 15:56:44 »
Ik vind Sarah echt een van de stomste spelers ooit. Niet dat ze slecht is of niet tactisch ofzo, ik mag haar gewoon niet. De manier waarop ze kijkt (nooit eens vrolijk, alsof ze het écht naar haar zin heeft, alles is altijd moeilijk moeilijk drama), de manier waarop ze praat, zelfs de manier waarop ze loopt ::ohno::
Nieky grab a life vest!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #56 Gepost op: 9-05-2020, 16:02:53 »
Ja ik heb dat dus met Denise  ::rofl:: ;D die kijkt ook altijd zo vreselijk boos en bezorgd
Frankje Lapi

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #57 Gepost op: 10-05-2020, 10:22:00 »
Ja ik heb dat dus met Denise  ::rofl:: ;D die kijkt ook altijd zo vreselijk boos en bezorgd

Dit.
Elke tribal hoop ik Denise te zien vertrekken. Ik erger me er dood aan.

Tony, Ben, Sarah, Michelle. Deze 4 vind ik allemaal zalig en kan ik echt van genieten.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #58 Gepost op: 14-05-2020, 15:05:15 »
 ::bravo:: Wat een goede finale aflevering!

Natalie  ::love:: toen ze terugkeerde was ik al aan het juichen en toen begon ze ook gelijk weer haar strategic game te spelen, love it  ::bravo::

Denise eindelijk eruit en toen Ben  ::zwaai::

Ik vond Sarah al minder maar in deze laatste aflevering heeft ze definitief mijn respect verloren. Hoe ze deed toen Natalie zei dat ze Michele mee ging nemen naar de F3  ::ohno:: please, je loopt een keer gevaar op een TC en gelijk aanstellen, bye  ::joehoe::

Ik vond dit de beste F3 in jaren. Van mij hadden ze alle drie mogen winnen (hoewel ik stiekem toch hoopte op Michele of Natalie).

Top seizoen  ::jaja::

Parvati heeft overigens aangegeven alleen nog terug te willen keren in een mentor rol zoals Sandra en Rob hadden in Island of the Idols, dus die zien we waarschijnlijk niet meer spelen.
Frankje Lapi

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #59 Gepost op: 14-05-2020, 18:00:06 »
Zeker een meer dan terechte winnaar. Het blijft gek hoe hij na Cagayan en enkele moves van dit seizoen uiteindelijk geen enkele vote tegen hem heeft gekregen. Hij was dit seizoen veel meer dan de flashy player. Hij had zeer goede social connecties die hem beschermde. Petje af voor hem. Daarnaast vind ik het jammer dat Michele 0 votes kreeg. Ze had er zeker enkele verdiend. Zeker omdat Nat er 4 kreeg. (Niks tegen Nat. Ik vind haar zalig. It's just the edge...). Micelle heeft zeker ook een goed seizoen gehad en was zeer verdiend in de F3.

Verder heb ik echt van het seizoen genoten met een sterke F3 en een meer dan terechte winnaar.
Hopelijk kunnen ze s41 nog op tijd filmen, maar ik vrees ervoor.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online