Auteur Topic: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)  (gelezen 20905 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #20 Gepost op: 14-02-2020, 18:48:20 »
Zo jammer van de eerste afvaller  :-[

Ben nu al weer voor Sandra   ;D  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2020, 10:57:01 »
Ben nu al weer voor Sandra   ;D  ::bravo::

Ik weet dat ik ooit gezegd heb dat ik Sandra niet tof vond, maar Sandra is gewoon the queen voor een reden en ik hoop dat ze nog zo lang erin blijft.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #22 Gepost op: 16-02-2020, 15:58:09 »
Sandra is weer geweldig  ::rofl:: Is enthousiast om niks te doen in challenges, krijgt een idol in haar schoot maar is niet eens een serieuze optie om eruit gestemd te worden, en moet iemand weg hebben omdat ze wraak wil op iemand anders  ::bravo::

Oh, en rare gedachte, maar gezien ze op EoE dus fire tokens kunnen verdienen waarmee ze voordelen kunnen winnen (een idol, een voordeel in de challenge om terug te komen), is het eigenlijk niet in het voordeel van de eerste die er uitging ten opzichte van mensen die net voor de merge pas eruit gaan? Veel meer kans om tokens te verdienen en spullen te sparen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #23 Gepost op: 16-02-2020, 21:49:38 »
Natalie wou tokens voor pindakaas:) (zei ze op twitter)
klaar voor de strijd

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2020, 17:35:48 »
Aflevering 1 gezien. Erg mooi om alle verschillende soorten winnaars voor het eerst bij elkaar te zien; Sandra die vrolijk overal bommetjes werpt, Rob die zijn kampgenoten intimideert, Yul met zijn rationele handelswijze. Sowieso benieuwd naar hoever hij met zijn groepje losstaande mensen komt, en of hij niet snel als gevaarlijke mastermind wordt weggestemd. Ook interessant om te zien dat Kim het niet aankan dat ze voor het eerst in haar Surivor-geschiedenis niet de controle heeft. Moet wel erg zuchten als Rob en Amber zo dramatisch over elkaar gaan doen. Kom op, je wordt niet gedood als je wordt weggestemd. Je weet toch dat je een oneerlijk voordeel hebt als je samen mee doet, dus stop met janken als je medespelers gewoon het meest logische doen.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2020, 01:09:37 »
Blijkbaar dacht Natalie dat de kampen per geslacht opgedeeld gingen worden en had ze daar een hele tactiek voor bedacht.
Vandaar haar heftige reactie toen bleek dat dit niet zo was.

Nu deze aflevering, zelden heb ik iemand zo haar eigen spel zien verpesten in 15 minuten dan Danni deed. Eerst verraadt ze aan Ben dat er een old school verbond is, daarna wil ze Rob overtuigen dat Parvati weg moet (terwijl die Robs nummer 1 is nu).
Jammer, want ik keek er naar uit om haar nog eens te zien spelen.

Daarbij moet ik zeggen dat Denise en Adam (die mij serieus verrast dit seizoen) hun idol goed zien verbergen, want die actie om de zakken leeg te maken  ::oink:: en vooral dat iedereen hieraan meedeed zonder problemen. Dit is toch Winners at War, niet redemption island.

Het andere kamp vind ik vooral erg grappig: Tony en zijn ladder en Tysons commentaar hierop
(we didn't sign a ladder clause, Tony represents the law)  ::rofl::
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #26 Gepost op: 28-03-2020, 15:59:23 »
Wat is het hier stil. Ik vind het een goed seizoen tot nu toe maar nog niet een jubileum waardig seizoen. Jammer van de meeste boots tot nu toe. Vooral Sandra, Yul, Parvati en Natalie echt sad.

Ben nu nog voor Sarah, Michele en Sophie maar vrees dat een Tony of Ben gaat winnen gezien de edit  :-\\
Frankje Lapi

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #27 Gepost op: 28-03-2020, 17:36:16 »
Dit is het eerste seizoen waarin het echt pijn doet als mensen het spel verlaten: ik hoopte lang op de terugkeer van Natalie, Ethan, Danni,Yul en nu zijn ze helaas op de Edge.

Ik vind ondanks de vele favorieten van mij die al weggestemd zijn dat het seizoen wel goed is, we hebben al verschillend bizarre/ topmomenten gehad op de tribals:

-Rob die erin slaagt om iedereen zijn zak te doen leegmaken, terwijl Adam en Denise hun idol verstoppen
- Ethan blindside
- Denise die Sandra eruitstemt met haar eigen idol
- Yul die te ingewikkeld wilt doen om Wendells firetokens te bemachtigen, en hierdoor zichzelf eigenlijk wegspeelt.
(had hij gewoon geopperd dat die Wendell zijn gedrag niet kunnen vind, was Wendell waarschijnlijk weggestemd. Nu toonde hij weer dat die te slim is en daardoor zeer gevaarlijk).
(BTW: Wat Nick had bijgeschreven bij zijn stem, was het Koreaanse woord voor grote broer, een teken van appreciatie voor Yul).

Ik ben benieuwd naar de komende weken, hoewel ik van elke weggestemde het wel jammer zou vinden.

maar vrees dat een Tony of Ben gaat winnen gezien de edit  :-\\

Ik vind net Tony en Ben 2 spelers die hun eigen spel op een goede manier aangepast hebben. Ben toont dat hij ook een goede sociale speler is, Sarah en Sophie zouden hem altijd verkiezen boven Adam en in zijn oorspronkelijke tribe zat hij op een degelijke positie want niemand dacht er maar aan om hem weg te stemmen.

Tony toont dat hij ook kan spelen zonder als een idioot met lamageluiden de bossen in te rennen en een idol te  zoeken. Zijn paranoia koste hem al snel de kop in gamechangers, nu wist hij het lang onder controle te houden (behalve bij de Sandraboot). Verder lijkt iedereen hem te mogen en zou hij wel eens ver kunnen komen.

Alleen Wendell valt mij tegen, maar ik weet natuurlijk ook niet wat er gebeurd is tussen hem en Michele. Hopelijk verandert dat bij de samensmelting.

Ik heb geen vreeswinnaars, wie er ook wint: die zal het verdiend hebben, zeker in het sterkste deelnemersveld ooit
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #28 Gepost op: 28-03-2020, 17:51:33 »
Ik vind het echt een opmerkelijk goed en vermakelijk seizoen ook met de vele favorieten die eruit gaan ::jaja::. Wie had gedacht dat een seizoen met alleen maar winnaars super goofy zou zijn? ::rofl:: Ik was bang dat het echt zo'n gamebot seizoen zou worden, maar dat valt zo hard mee.

Op basis van edit zou ik zeggen dat Tony, Sophie en Michelle de meeste kans.

Tony en Sophie zaten beiden in de complexe tribe en krijgen beide redelijk stabiel content. Vooral voor Sophie is dat opmerkelijk gezien ze dat in haar eerste seizoen niet perse kreeg. Ook Michelle is dat opmerkelijk, ze krijgt ook veel content over hoe ze haar winst niet gegund kreeg van mensen en ze nu bewijst dat dit wel zo had moeten zijn. Wat tegen haar spreekt is dus dat ze niet in de complexe begintribe zat en een slechte première had. Maar voor een UTR vrouwelijke winnaar kan dit opzich nog wel qua edit.

Adam zit de hele tijd fout over alles en krijgt meer een verliezers edit.
Ben is super goofy (wat leuk is ;D), maar krijgt bijna geen strategisch content, geen winnaar
Kim was te UTR in de eerste afleveringen maar lijkt nu alsnog wel ver te komen
Jeremy is te UTR
Nick krijgt de lazy edit, niet positief en soms ook vrij afwezig
Wendell krijgt een villain edit die alles behalve positief is
Denise en Sarah zijn vrij middle of the road, geen winnaars vibe bij hun.

Van de Edge gaat niemand winnen, een grote meerderheid heeft zich al uitgesproken tegen de twist dus lijkt mij sterk dat iemand die terugkomt van de edge een jury kan winnen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2020, 16:38:08 »
Iets wat ik net besefte: er is maar 1 speler die dit seizoen een 100% win-ratio heeft in de proeven:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2020, 10:28:08 »
Ze heeft dan ook wel meer aan de kant gezeten dan niet ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2020, 11:01:28 »
Ze heeft dan ook wel meer aan de kant gezeten dan niet ::rofl::

Sandra, take a seat on the Sandrabench  ::rofl::

Wat een verschil met
Abi, is sitting out again
klaar voor de strijd

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #32 Gepost op: 13-04-2020, 21:00:15 »
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat Adam eruit ging, ik verwachtte dat hij een soort goat ging worden op het einde.

zijn idee van de idol op tribal council was zo gek nog niet. Adam volgt ook internationale series en in Australia en Zuid-Afrika zijn er al meerdere idols geweest daar (maar daar was altijd wel een tip over dus niet so out of the blue)

(één van die van Zuid-Afrika is wel hilarisch omdat dat onderdeel uitmaakt van de domste move ooit in de geschiedenis van heel survivor (alle series meegeteld)
klaar voor de strijd

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #33 Gepost op: 14-04-2020, 18:32:10 »
Wat is het verhaal bij Zuid Afrika dan?  :P

En ik vind het ook nog steeds een prima seizoen ondanks dat de volgorde verschrikkelijk is. Ik vind het leuk dat je van sommige winnaars een andere kant te zien krijgt. Ik ben het eens met D*n's voorspelling, ik denk dat Sophie of Tony wint. Michele krijgt ook een hele goede edit, maar staat voor mij wel duidelijk derde. Ik krijg meer het idee dat ze willen laten zien dat Michele als speler onderschat wordt dan dat ze het verhaal van haar als winnaar willen vertellen.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2020, 22:18:20 »
Wat is het verhaal bij Zuid Afrika dan?  :P


Laatste 8: een alliantie van 5 met 2 personen die meestemmen maar eigenlijk niet in kern zitten en één iemand die overblijft van zijn alliantie. Die persoon heeft een idol waar iedereen van weet.

Het thema was Island of secrets (soort ghost island) waar elke aflevering iemand naartoe kon en een voordeel kon winnen.

Een van de 2 die niet in de kernalliantie zit  mag naar island of secrets samen met iemand van de kern. Zij duelleren voor het voordeel en degene niet in de kern wint. Zij krijgt een hint naar een idol die verstopt is op TC (in de stemurn). Echter liegt zij hierover en zegt ze dat haar voordeel betekent dat ze immuniteit kan eisen van de drager bij een TC naar keuze tot F5. Hierdoor maakt ze anderen wat bang, die willen dat voordeel eruit

Ondertussen wordt er bepaald dat er sowieso gaat gesplit worden op TC. Officieel wordt er gezegd 5 op degene die alleen overblijft, en 2 op iemand die in de kern zit. (Officieus bepalen de 5 kernleden dat het 5 worden  op degene met het voordeel én de 2 niet-kernleden op de overblijver). De overblijver wint geen immuniteit en hem wordt duidelijk gemaakt dat die zijn idol moet spelen of eruit gaat.

Op TC wordt nog een benadrukt dat de meerderheid naar hem gaat want hij heeft een idol en al eens succesvol gebluft hierover. De overblijver is het zo beu dat die zijn idol speelt VOOR het stemmen (à la Ben) en zegt dat die stemt op de leider van de alliantie. Hij zegt ook dat als er opgedragen is om voor hem te stemmen eens goed na denken, want mogelijk ben jij misbaar dan.

Iedereen stemt en de persoon met de hint vindt de idol. Ze speelt hem niet. Vervolgens blijkt dat de 2 niet in de kern toch gestemd hebben op de overblijver (en ze wisten dus dat hun stem  weggegooid was want die persoon was immuun). De persoon die de idol vond wordt met 5-1-0 weggestemd.

Ze heeft dus op 1 aflevering:
1) een voordeel gewonnen wat je een doelwit maakt
2) hierover gelogen en het krachtiger gemaakt dan het was wat haar nog een groter doelwit was
3) gestemd op iemand waarvan ze wisten dat die immuun was, want de idol was al gespeeld voor het stemmen (die stemmen leidden tot geweldige WTF-reacties van de jury) (wat am echt ongelofelijk dom is)
4) een idol gevonden en 10 minuten later weggestemd. (want waarom niet spelen als je target al een idol gespeeld heeft).

On topic: Ik deel je mening. Sommige winnaars zie je nu op een andere manier (Sophie, Michele, Ben) en ook al gaan er veel favorieten weg; er blijven enkel sterke spelers over.
klaar voor de strijd

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2020, 17:00:12 »
Wat een slechte en gehaaste aflevering die laatste ::ohno::
Nieky grab a life vest!

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2020, 23:31:43 »
Wat een slechte en gehaaste aflevering die laatste ::ohno::

Ja, ik vond het ook wat onnodig om van de helft van de aflevering een feel good family show te maken
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2020, 00:05:33 »
Ja, ik vond het ook wat onnodig om van de helft van de aflevering een feel good family show te maken

Dit was één van de zaken die ze moesten realiseren om een all-winners te krijgen.
Er waren verscheidene winnaars (Tyson en Parvati o.a. heb ik gelezen) wouden hun gezin niet zo lang achterlaten.
Maar ik ben wel akkoord dat EoE segment best een secret scene had mogen zijn.

Daarbij was de TC verwarrend, en slecht  verteld. De minste aflevering van dit seizoen.
Daarbij is deze aflevering ook niet goed voor Michele, want zij leek aan de kant van Kim, Tyson en Denise te staan maar stemt toch op Tyson. (en dit was geweten door de rest, want ik snap niet waarom ze anders maar 2x op Denise stemmen). Normaal is het logisch op wie de winnaar stemt (zelfs bij Fabio) maar dit was echt niet duidelijk.
(eerste echt slechte aflevering van dit seizoen)

Nog wel 2 leuke feitjes: Tyson zei op twitter dat er 3 advantages nodig waren om hem weg te krijgen waarop Russel Hantz antwoordde dat hij sowieso eruit ging voor de 2de maal.
Antwoord van Hayden Moss: Yeah, but he was at least in All-Winners 

en bij het ophangen van de immuniteitsketting had Jeff een aantal takes nodig. Wanneer het weer misliep begon de cast te zeggen:
'Jeff Probst, you have to dig deep.'
'Disaster by Jeff Probst'
'Emberassing performance by Jeff Probst"
 ::rofl::

klaar voor de strijd

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2020, 14:25:09 »
Ik heb het sowieso niet zo op de loved one visits, dus ja I agree. Maar voor het overal seizoen vind ik het ook niet heel erg omdat ik snap waarom ze het doen en het de tweede Tyson boot was, die toch niet zo interessant was.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 40 (SPOILERS Seizoen 1 t/m 37)
« Reactie #39 Gepost op: 23-04-2020, 13:03:49 »
Deze aflevering vond ik veel beter. Het was wel de Tony-show, maar het was wel logisch.

-Tony vond de idol
- Tony kreeg de advantage tegen hem gespeeld (waar ik keihard mee gelachen heb, zijn gezicht was van >:D ::tandpastasmiley::, ik mag afpersen naar  :( :-[ hoezo, afpersen mag hier).
- Tony moest 3 tokens bijeen zoeken (wat hem lukte omdat zijn social game hoewel onderbelicht eigenlijk wel goed is)
- Tony won immunity (nooit gedacht dat als Tony immunity won het zou gaan om oftewel kalm en rustig zijn, oftewel stilstaan en niet als een gek rondlopen)
- Tony regisseerde de move.

Ik vind wat Tony nu deed (4-3-2) op dezelfde hoogte als Ciries 3-2-1. Hij wist waar alle stemmen zouden vallen en hij gebruikte dat in zijn voordeel + hij speelde onbewust een idol weg. Nu is het spel eigenlijk open. Er is geen meerderheid of minderheid meer.  Het enige verschil is dat Courtney een goat was terwijl Sophie dit spel echt had kunnen winnen.

Daarbij vertrouwt Nick hem (elke keer weer komt die plotseling in beeld, zoals ze hem in de merge omschreven), Michele en Jeremy zullen hem vertrouwen.
Denise en Kim zijn een alleenstaand duo, Sarah heeft enkel Tony nog en Ben heeft geen echte bondgenoot meer. Kortom, ik ben benieuwd naar volgende week.

Jammer voor Sophie, haar laatste woorden omschrijven perfect mijn gevoel. Iedereen vond haar een minder sterke winnaar, maar ze bewijst dat ze een goede speler is. Ik wil haar wel een derde keer zien spelen.

klaar voor de strijd