Auteur Topic: Survivor 33: Millennials vs. Gen X  (gelezen 52698 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #60 Gepost op: 8-12-2016, 19:34:15 »
en weer ontroerd door survivor.

Ik vind dit seizoen echt top.
klaar voor de strijd

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #61 Gepost op: 11-12-2016, 15:14:50 »
Super leuk seizoen, ik ben echt fan geworden. Ik gun David en Hannah het meest de winst  ::jaja::

Er zijn er toch nog 6 over, zijn er a.s. woensdag dan nog 3 tribal councils + finale? Lijkt me erg veel

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #62 Gepost op: 11-12-2016, 16:09:29 »
Er zijn er toch nog 6 over, zijn er a.s. woensdag dan nog 3 tribal councils + finale? Lijkt me erg veel

Hebben ze vorig jaar ook gedaan. Het gaat allemaal wat sneller deze aflevering. Geen reward challenges enzo. En de aflevering duurt ook anderhalf uur zonder de reünie erbij.

Van mij mag iedereen wel winnen, misschien met uitzondering van Bret. Maar het is echt een topcast geweest dit jaar  ::joehoe::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #63 Gepost op: 15-12-2016, 16:43:11 »
Adam  ::bravo:: ::bravo::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #64 Gepost op: 15-12-2016, 18:46:52 »
De terechte winnaar uit de final 3, maar ik had toch graag David het tegen Adam zien opnemen in de final 3.
Ik vond dit een geweldig seizoen met een goede winnaar.  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #65 Gepost op: 16-12-2016, 00:29:06 »
 ::ohno:: ik was voor Hannah, die zat achter de beste moves.
Nieky grab a life vest!

Offline Tony1

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #66 Gepost op: 16-12-2016, 11:53:01 »
Heb dit hele seizoen in de afgelopen twee weken gekeken en vond ook dit seizoen weer erg sterk. Veel sterke, leuke en memorabele spelers en uiteindelijk wel een verdiende winnaar, al had ik het de andere finalisten ook wel gegund.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #67 Gepost op: 16-12-2016, 21:52:55 »
Ik denk dat ze van dit seizoen meerdere castaways gaan laten terugkeren voor een 2de keer en als er ooit nog een blood vs water gedaan wordt zie ik adam wel met zijn broer spelen.
Van de jury wil ik vooral brett, chris, taylor en sunday nooit meer terugzien.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #68 Gepost op: 17-12-2016, 15:50:17 »
Wat Hannah hier zelf over denkt:

"I had this belief, and I knew it going into Survivor but I sort of underestimated it: I think if a woman makes a move, she’s a flipper, and if a guy makes a move, he’s a game player. If a guy stays loyal, he’s loyal. If a woman stays loyal, she’s a goat. There’s this huge double standard. I think someone like Bret did not like being outplayed by someone he considered weak. That flipper comment or whatever it was, I really do think it comes down to a gender thing. I think guys are able to make a move and be respected, and you see it time and time again. I’m not saying that no guy can ever be called a goat, or no woman is not called a flipper. But I really do think that when I made moves, people were personally hurt. You read in these exit interviews that “Hannah hurt me the most.” I built a lot of really deep relationships. When Adam turned against someone, it felt more strategic. When I turned against someone, it felt more personal. People didn’t understand it as well. On a season where the post-merge game was a lot of dudes, a combination of perception and uncontrollable things like gender…"

(http://parade.com/532281/joshwigler/survivor-hannah-shapiro/)

Kass had een zelfde soort mening bij Cagayan toch? Niet helemaal hetzelfde, maar wel dat vrouwen het lastiger hebben om bij een jury stemmen te krijgen. Ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. Meestal als een vrouwelijke power player wint zit ze naast vrouwen (Kim, Natalie A, Parvati). Ik ben het denk ik minder eens met de voor vrouwen loyal = goat. Veel vrouwelijke winnaars hebben weinig grote moves gemaakt en juist geleund op het feit dat ze betere sociale banden hadden, vooral in de jury. Kijk naar Kaoh Rong, daar verliest de vrouwelijke power player het van de sociale Michele, Natalie verslaat Russell, Amber verslaat Rob, Sandra verslaat Parvati en Russell, etc.

En ik verwacht inderdaad veel returnees uit dit seizoen. David, Jay en Zeke verwacht ik binnen een paar seizoenen wel terug, Adam maakt ook een goede kans denk ik, en we weten al dat Michaela komend seizoen terug is. Ik zie zelfs een Mari nog wel eens terug komen vanwege haar bekendheid, hoewel ik dat wat dubieus zou vinden.  ::rofl::

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #69 Gepost op: 17-12-2016, 16:28:47 »
En ik verwacht inderdaad veel returnees uit dit seizoen. David, Jay en Zeke verwacht ik binnen een paar seizoenen wel terug, Adam maakt ook een goede kans denk ik, en we weten al dat Michaela komend seizoen terug is. Ik zie zelfs een Mari nog wel eens terug komen vanwege haar bekendheid, hoewel ik dat wat dubieus zou vinden.  ::rofl::
Mari zou ik graag opnieuw willen zien spelen. ik denk dat zij het spel heel goed zou spelen en ik vond het spijtig dat ze haar als eerste millennial eruit stemden.
En zeke keert volgend seizoen ook al terug.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #70 Gepost op: 17-12-2016, 21:54:28 »
Goede winnaar  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Lan

  • Forumlid
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #71 Gepost op: 17-12-2016, 22:54:51 »
Mari zou ik graag opnieuw willen zien spelen. ik denk dat zij het spel heel goed zou spelen en ik vond het spijtig dat ze haar als eerste millennial eruit stemden.
En zeke keert volgend seizoen ook al terug.

Ik wist niet of dat al gezegd mocht worden omdat hij niet in de previews zat  :P

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #72 Gepost op: 20-12-2016, 12:07:59 »
Eindelijk tijd om te reageren.

Dit is het van de seizoenen die ik livekeek (Cambodja,KR en dit) het leukste.
Geen onaangename personen, geen bitterheid en bijna iedereen die zijn exit groots opnam (Jay,Zeke en Will als grote voorbeelden).

Adam is een winnaar zoals ik ze graag zie, iemand die moves probeerde te maken maar ook zijn vergissingen begin.
Zijn sociaal spel was zeer sterk maar niet zo in beeld gebracht.(Zijn relatie met Jay was zo leuk om te zien)

de andere 2 finalisten:
ik snap dat Ken geen stemmen kreeg.Hij was een fervente aanhanger van loyaliteit en iemand die
vooral die hard werkte. In seizoen 1-3 zou dit stemmen opleveren maar zijn gebrek aan sociaal spel
(praatte amper met mensen uit zijn alliantie) + geen tactisch spel (loyaal aan David maar toch wegstemmen
bij F4 en Will zijn flip doorgeven aan de andere alliantie) kosten hem.

Hannah had haar perceptie tegen. Ze leek zo'n beetje de vreemde eend in de groep maar wat was ze gegroeid.
Haar moves waren soms niet logisch voor de jury, maar vanuit haar standpunt waren ze dat wel.
Ze zorgde ervoor dat de makkelijke opties (Sunday, Brett) weg waren zodat ze zelf naar de finale kon.

Brett vond ik soms niet leuk in het spel maar in zijn red carpet interview was hij hilarisch.
'What is it between you and Chris?'
'I'm going to hurt that ginger'


Kortom topcast. Zeke en Michaela komen al terug en ik hoop dat Adam, Hannah, David,Jay en Will ooit ook terugkeren.
klaar voor de strijd

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #73 Gepost op: 20-12-2016, 22:39:27 »
Jaaa geweldig seizoen! Terechte winnaar hoor, maar had ook graag David in final 3 gezien!


Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #74 Gepost op: 21-12-2016, 07:41:09 »
Jaaa geweldig seizoen! Terechte winnaar hoor, maar had ook graag David in final 3 gezien!



Jaa ik hoopte Adam, David en Jay in final 3  ::jaja::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline TheeZakje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #75 Gepost op: 21-12-2016, 18:11:33 »
Jaa ik hoopte Adam, David en Jay in final 3  ::jaja::

Dat zou de beste final 3 ooit zijn denk ik  ;D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Survivor 33: Millennials vs. Gen X
« Reactie #76 Gepost op: 30-03-2020, 11:09:41 »
Dit seizoen heb ik een paar dagen terug afgekeken en... wauw! Ik vond het echt geweldig ::love:: ::bravo::

Ik vond de cast echt heel goed. Bijna iedereen was super leuk (favorieten: Zeke, David & Adam).
De wissel van de kampen was heel interessant: van 2 naar 3 kampen in plaats van het logischere 3 naar 2.
Ook was het te zien dat ze iets meer variatie proberen te maken in de challenges, door in meerdere spellen verschillende keuzes beschikbaar te hebben.

Ik vond de exit van Jessica echt heel erg heftig. Ik had nog nooit gezien dat ze naar rocks moesten gaan. Ik had haar echt als een mogelijke winnaar (en ze had ook nog de Legacy Advantage). Super jammere exit.

Ik vind dat Adam de winst wel heeft verdiend, maar ik had de unanieme jurystemming niet verwacht (10-0-0). Hannah had naar mijn idee echt wel stemmen verdiend. Ze heeft veel bepaald zonder een serieus target te worden van anderen.

Ik vond Lucy overigens ook echt hilarisch ::rofl:: ik dacht dat ze de merge zou halen zonder ook maar één woord tegen iemand anders te zeggen. En toen was ze ineens de dictator geworden, die door de (impulsieve) idol play van David weggestemd word. Heel grappig ::rofl::

En Taylor vond ik superdom. Je zou bijna denken dat hij er geen zin meer in had zonder Figgy en expres dingen ging doen om weggestemd te worden ???

Maar goed, al met al, ik vond het top ::bravo::